Paljonko hevosvoimia?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

niin on, mut kyllä tollasesta pienemmästäkin perhemallin bemust lähtee tehoja enemmän kun tollasesta jostain sierrasta.. noi 2.0i sierrat on aika nuhasia..
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Jeltsin
Viestit: 231
Liittynyt: 18.1.2005 20:29
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

RussianTUNER kirjoitti:
Jeltsin kirjoitti:Jatkeessa tosin on 3,2l moottori ja tekniikka pikkasen kehittyneenpää kuin 2l sierrassa jonka tekniikka on vuodelta miekka&kivi :roll:
jatke ja jatke, jospa lopettaisit sen hitsin paukuttamisen heti alkuunsa ja miettisit vähän et kuinka vitusti paljon parempi joku bemu on ku joku esim. lada tai ford..
Juu,otetaans taas ne pakastevihannekset pois nenästä.Eihän tässä ollutkaan kysymys autojen paremmuudesta,vaan hevosvoimista.Aika turhaa vertailla ladaa,vanhaa sierraa ja uutta m3:sta keskenään.
RussianTUNER
Viestit: 1751
Liittynyt: 25.10.2004 20:09
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja RussianTUNER »

tarkoitin kyllä yleisesti Bmw:tä. Mutta joo, jos nyt vaan puhutaan niistä hevosista.. Lada on hyvä auto, niin on Bmw:kin, Fordista en niin perusta.. :roll:
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Avatar
Nerd-O
Viestit: 367
Liittynyt: 26.5.2005 22:34
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

audiq kirjoitti:Kupla ei tarvitse kovinkaan kummoisia tehoja että keulii ja Suomen nopeimmassa "katu"kuplassa ei ollut muutamavuosi sitten puoliakaan tuosta tehosta, joten vähän ihmettelen tuollaisia tehoja.
Tuo 500hv tai yli oli ihan arvaus sen perusteella kuinka se kulki. Enkä yhtään tiedä mistä porkkesta se moottori oli, mut tuplaturbot siinä oli. Joten eikö tuokin jo voisi viitata aikamoiseen teholukemaan? En kyllä ole noissa mikään xpertti :oops:
Viimeksi muokannut Nerd-O, 11.12.2005 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Ai minulla vai. Ihan liikaa näille keleille.
sunbeam

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Bensa auton virittäminen vaikeaa ,dieselissä on tulevaisuutta jos halutaan tehoja paljon , helpolla ja pienellä kulutuksella ( normaalia ajoa )hämeenlinnassa on 3.0 turbodiesel mistä on jarrutettu 509 hv koneesta. onhan siinä huimasti kuutioita enemmän kun 2.0 i sierrassa
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

sunbeam kirjoitti:Bensa auton virittäminen vaikeaa ,dieselissä on tulevaisuutta jos halutaan tehoja paljon , helpolla ja pienellä kulutuksella ( normaalia ajoa )hämeenlinnassa on 3.0 turbodiesel mistä on jarrutettu 509 hv koneesta. onhan siinä huimasti kuutioita enemmän kun 2.0 i sierrassa
Mutta onhan diesel-moottorissa myös parempi hyötysuhde kuin otto-moottorissa. Ja ahdettuhan on tuo sinunkin esimerkki koneesi.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Kyl autossa tarvis olla ahdin ja ilokaasuvehkeet jos oikein tehoja ruvetaan ottamaan. Tieliikenteseen semmosella autolla ei ole kyl mitään asia, tappaa ittensä ja muitakin samalla. 200heppa ja 1000 kiloo olis semmonen aika sopiva peli mulle, joku päivä onkin.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

2,3 litranen kone ,kyllä haukkaa pensaa ämpärillisen satasella, vääntää hyvin ja pärjäilee liikenteessä.
Kyllä lähtee..!
sds500

Viesti Kirjoittaja sds500 »

Joo tehoa pitää olla 1,6 litran isokone, ämpärillinen ei sataselle riitä, ja yli satasen ei ees pääse kun loppuu voima...
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Jaaha, oikein hiekkalaatikkotappelu pitkästä aikaa :D

Vapareissahan nuo maagiset tehorajat pumppubensalla menee noin 100hv/l kun on 2 venaa/sylinteri, ja jotain 120hv/l kun on sitten enempi venoja. Ahtamalla ja dynamiitilla ei sitten ole enää kuin materiaalien kesto rajana.

Jos litratehoihin mennään, niin kattokaapas polttis-pienoimallien moottoreita. Noissa on noin 1cc/1hv. Eli litrateho noin vaatimaton 1000hv, ja tämä vapaastihengittävänä. Btw, ainakin erään jääskeläisen katu-kuplassa lie noin 650hv.

Moottorin rakenne ja suunnittelu määräävät paljolti kuinka paljon siitä saadaan tehoa irti. Perinteisistä 2venaa/sylinteri koneissa fiiun tc on sieltä kärkipäästä ja pitsikantisissa sitten lie toyotan 4a-ge, jälkimmäisestä raavitaan 16-satasena noin 230hv.

Pärrien moottorit sitten ovat vielä asia erikseen, ja wankelit jne.
Vauhdin tae - alamäki
tc89

Viesti Kirjoittaja tc89 »

Aika maksimit katu käyttöön vois olla, tosin länsinaapurissa
http://www.r-a-c-e-r-s.net/bilder/Grada ... 700cid.htm

Edit: Ei taida enää näkyy tehoja. Muistaakseni luokkaa 1200-1400 hevosta + hassukaasulla 400-500 lisää...
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itse pitäisin katuauton rajana sitä, että kisapaikalle tullaan ajamalla eikä trailerilla. Tuo kertoo jo paljon, väittäisin edelleen että oikeat katuautot pyörii alle 1000hv kotomaassa, lisättäköön tähän eräs farkku-ascona. Mielestäni ei voi verrata ruotsinmaata, koska rakentelusäännökset ovat aivan eri planeetalta.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
micco
Viestit: 328
Liittynyt: 26.9.2003 22:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja micco »

Stefa kirjoitti:Jaaha, oikein hiekkalaatikkotappelu pitkästä aikaa :D

Jos litratehoihin mennään, niin kattokaapas polttis-pienoimallien moottoreita. Noissa on noin 1cc/1hv. Eli litrateho noin vaatimaton 1000hv, ja tämä vapaastihengittävänä.
Tuommoinen litrainen, metanolia polttava kaksitahtidiesel olisikin mukava moottori katukäytössä. Ohikulkijoilta voisi tulla palautetta kun pakoputki ruiskisi palamatonta metanoli/risiiniöljyskeidaa silmille :lol:
evo2
Viestit: 251
Liittynyt: 24.9.2003 7:28
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja evo2 »

Olin paikalla motoparkissa vuonna -9x, kun Kai Peltonen ajoi työmatka B-Kadetillaan ensimmäisenä alle 10s (9.960). En varmaan unohda koskaan sitä fiilistä. Toinen mikä aina sykähdytti oli Teuvo Pönnin hornet. Siinä autossa oli pioneerihenkeä. Lemströmin ladan lähdössä aina jännitettiin kestääkö vetoakseli. :lol:

vähän offtopic

helposti ja halvalla ei saa tehtyä 2 litraisesta kestävää 600 hepan konetta.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA

Skoda Forman
Skoda 110 L
Vastaa Viestiin