Paljonko hevosvoimia?
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Juu,otetaans taas ne pakastevihannekset pois nenästä.Eihän tässä ollutkaan kysymys autojen paremmuudesta,vaan hevosvoimista.Aika turhaa vertailla ladaa,vanhaa sierraa ja uutta m3:sta keskenään.RussianTUNER kirjoitti:jatke ja jatke, jospa lopettaisit sen hitsin paukuttamisen heti alkuunsa ja miettisit vähän et kuinka vitusti paljon parempi joku bemu on ku joku esim. lada tai ford..Jeltsin kirjoitti:Jatkeessa tosin on 3,2l moottori ja tekniikka pikkasen kehittyneenpää kuin 2l sierrassa jonka tekniikka on vuodelta miekka&kivi
-
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 25.10.2004 20:09
- Paikkakunta: Laitila
Tuo 500hv tai yli oli ihan arvaus sen perusteella kuinka se kulki. Enkä yhtään tiedä mistä porkkesta se moottori oli, mut tuplaturbot siinä oli. Joten eikö tuokin jo voisi viitata aikamoiseen teholukemaan? En kyllä ole noissa mikään xperttiaudiq kirjoitti:Kupla ei tarvitse kovinkaan kummoisia tehoja että keulii ja Suomen nopeimmassa "katu"kuplassa ei ollut muutamavuosi sitten puoliakaan tuosta tehosta, joten vähän ihmettelen tuollaisia tehoja.

Viimeksi muokannut Nerd-O, 11.12.2005 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
-
- Viestit: 533
- Liittynyt: 16.2.2004 9:55
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Mutta onhan diesel-moottorissa myös parempi hyötysuhde kuin otto-moottorissa. Ja ahdettuhan on tuo sinunkin esimerkki koneesi.sunbeam kirjoitti:Bensa auton virittäminen vaikeaa ,dieselissä on tulevaisuutta jos halutaan tehoja paljon , helpolla ja pienellä kulutuksella ( normaalia ajoa )hämeenlinnassa on 3.0 turbodiesel mistä on jarrutettu 509 hv koneesta. onhan siinä huimasti kuutioita enemmän kun 2.0 i sierrassa
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Kyl autossa tarvis olla ahdin ja ilokaasuvehkeet jos oikein tehoja ruvetaan ottamaan. Tieliikenteseen semmosella autolla ei ole kyl mitään asia, tappaa ittensä ja muitakin samalla. 200heppa ja 1000 kiloo olis semmonen aika sopiva peli mulle, joku päivä onkin.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Jaaha, oikein hiekkalaatikkotappelu pitkästä aikaa
Vapareissahan nuo maagiset tehorajat pumppubensalla menee noin 100hv/l kun on 2 venaa/sylinteri, ja jotain 120hv/l kun on sitten enempi venoja. Ahtamalla ja dynamiitilla ei sitten ole enää kuin materiaalien kesto rajana.
Jos litratehoihin mennään, niin kattokaapas polttis-pienoimallien moottoreita. Noissa on noin 1cc/1hv. Eli litrateho noin vaatimaton 1000hv, ja tämä vapaastihengittävänä. Btw, ainakin erään jääskeläisen katu-kuplassa lie noin 650hv.
Moottorin rakenne ja suunnittelu määräävät paljolti kuinka paljon siitä saadaan tehoa irti. Perinteisistä 2venaa/sylinteri koneissa fiiun tc on sieltä kärkipäästä ja pitsikantisissa sitten lie toyotan 4a-ge, jälkimmäisestä raavitaan 16-satasena noin 230hv.
Pärrien moottorit sitten ovat vielä asia erikseen, ja wankelit jne.

Vapareissahan nuo maagiset tehorajat pumppubensalla menee noin 100hv/l kun on 2 venaa/sylinteri, ja jotain 120hv/l kun on sitten enempi venoja. Ahtamalla ja dynamiitilla ei sitten ole enää kuin materiaalien kesto rajana.
Jos litratehoihin mennään, niin kattokaapas polttis-pienoimallien moottoreita. Noissa on noin 1cc/1hv. Eli litrateho noin vaatimaton 1000hv, ja tämä vapaastihengittävänä. Btw, ainakin erään jääskeläisen katu-kuplassa lie noin 650hv.
Moottorin rakenne ja suunnittelu määräävät paljolti kuinka paljon siitä saadaan tehoa irti. Perinteisistä 2venaa/sylinteri koneissa fiiun tc on sieltä kärkipäästä ja pitsikantisissa sitten lie toyotan 4a-ge, jälkimmäisestä raavitaan 16-satasena noin 230hv.
Pärrien moottorit sitten ovat vielä asia erikseen, ja wankelit jne.
Vauhdin tae - alamäki
Aika maksimit katu käyttöön vois olla, tosin länsinaapurissa
http://www.r-a-c-e-r-s.net/bilder/Grada ... 700cid.htm
Edit: Ei taida enää näkyy tehoja. Muistaakseni luokkaa 1200-1400 hevosta + hassukaasulla 400-500 lisää...
http://www.r-a-c-e-r-s.net/bilder/Grada ... 700cid.htm
Edit: Ei taida enää näkyy tehoja. Muistaakseni luokkaa 1200-1400 hevosta + hassukaasulla 400-500 lisää...
Itse pitäisin katuauton rajana sitä, että kisapaikalle tullaan ajamalla eikä trailerilla. Tuo kertoo jo paljon, väittäisin edelleen että oikeat katuautot pyörii alle 1000hv kotomaassa, lisättäköön tähän eräs farkku-ascona. Mielestäni ei voi verrata ruotsinmaata, koska rakentelusäännökset ovat aivan eri planeetalta.
Vauhdin tae - alamäki
Tuommoinen litrainen, metanolia polttava kaksitahtidiesel olisikin mukava moottori katukäytössä. Ohikulkijoilta voisi tulla palautetta kun pakoputki ruiskisi palamatonta metanoli/risiiniöljyskeidaa silmilleStefa kirjoitti:Jaaha, oikein hiekkalaatikkotappelu pitkästä aikaa![]()
Jos litratehoihin mennään, niin kattokaapas polttis-pienoimallien moottoreita. Noissa on noin 1cc/1hv. Eli litrateho noin vaatimaton 1000hv, ja tämä vapaastihengittävänä.

Olin paikalla motoparkissa vuonna -9x, kun Kai Peltonen ajoi työmatka B-Kadetillaan ensimmäisenä alle 10s (9.960). En varmaan unohda koskaan sitä fiilistä. Toinen mikä aina sykähdytti oli Teuvo Pönnin hornet. Siinä autossa oli pioneerihenkeä. Lemströmin ladan lähdössä aina jännitettiin kestääkö vetoakseli.
vähän offtopic
helposti ja halvalla ei saa tehtyä 2 litraisesta kestävää 600 hepan konetta.

vähän offtopic
helposti ja halvalla ei saa tehtyä 2 litraisesta kestävää 600 hepan konetta.
TOSI MIEHET AJAA TAKAMOOTTORISELLA
Skoda Forman
Skoda 110 L
Skoda Forman
Skoda 110 L