Päivitys...
Lähetetty: 20.4.2006 22:26
Niin pistetäänpä tännekin päivitystä.
Tämän hetken tilanne on että Axtecin sähköjohdot on irti ja on havaittu että kohon säätö ei pidä varmaankin siitä syystä että nappisfarkussa ei ole bensan paluulinjaa ja neulalle tuleva paine on kovempi. Tänään tein hienon viritelmän eli 3 mm alumiininpalaseen reikä ja tuohon ruuvasin 4 mm ruuvin jonka vedin poikki ja sahasin pienen viillon päähän että saa ruuvattua. Tämä alumiinipala tuli tuon kielen ja kohon rungon väliin ja tuolla ruuvilla saa suoraan säädettyä kohon korkeutta (ruuvi painaa kieltä joka vastaa neulaan) ja tuo alumiinipala myös jäykisti kohoa huomattavasti.
Huomenna näkee toimiiko viritelmä kuinka pitkään ennenkuin bensanpinta taas nousee niin korkeaksi että I kurkun seokset rikastuvat liikaa (kusee)...
Aiemmat säätöyritykset ovat olleet aivan turhia kun tuo koho ei ole pitänyt säätöään...
Havaintoja on myös että nuo solenoidiventtilit mahdollisesti kusevat vaikka virta olisikin pois joten tinasin tuon alemman solenoidisuuttimen pään umpeen. Ylemmästä otin tuon neulan pois että bensa pääsee läpi = tyhjä/joutokäynti. Pääsuuttimet ovat muistaakseni I 110 (tai sitten 105
) ja II 130 ja ilmat vakiot. Seokset oli I kurkulla melko laihalla (=tavoite) sen aikaa kun koho piti säätönsä mutta oli jo seuraavana päivänä taas entisissä arvoissa (600 - 700 mV) Tyhjäkäynti suutin on 39.
II kurkku kun aukee ovat seokset jossain 800 mV eli ihan OK ja laite poistuu ihan kivasti ottaen huomioon että kone on jo lähes 220 000 ajettu vanha kattikone jolle ei ole ketjun, laahainten ja tiivisteiden vaihtoa suurempaa remonttia tehty
Tavoite on ollut että saisi matka-ajon kulutuksen kondikseen ja nyt viikonlopun aikana selviää alkaako koho toimia ninkuin pitää ja minne kulutuslukemat asettuvat
Tämän hetken tilanne on että Axtecin sähköjohdot on irti ja on havaittu että kohon säätö ei pidä varmaankin siitä syystä että nappisfarkussa ei ole bensan paluulinjaa ja neulalle tuleva paine on kovempi. Tänään tein hienon viritelmän eli 3 mm alumiininpalaseen reikä ja tuohon ruuvasin 4 mm ruuvin jonka vedin poikki ja sahasin pienen viillon päähän että saa ruuvattua. Tämä alumiinipala tuli tuon kielen ja kohon rungon väliin ja tuolla ruuvilla saa suoraan säädettyä kohon korkeutta (ruuvi painaa kieltä joka vastaa neulaan) ja tuo alumiinipala myös jäykisti kohoa huomattavasti.
Huomenna näkee toimiiko viritelmä kuinka pitkään ennenkuin bensanpinta taas nousee niin korkeaksi että I kurkun seokset rikastuvat liikaa (kusee)...
Aiemmat säätöyritykset ovat olleet aivan turhia kun tuo koho ei ole pitänyt säätöään...

Havaintoja on myös että nuo solenoidiventtilit mahdollisesti kusevat vaikka virta olisikin pois joten tinasin tuon alemman solenoidisuuttimen pään umpeen. Ylemmästä otin tuon neulan pois että bensa pääsee läpi = tyhjä/joutokäynti. Pääsuuttimet ovat muistaakseni I 110 (tai sitten 105

II kurkku kun aukee ovat seokset jossain 800 mV eli ihan OK ja laite poistuu ihan kivasti ottaen huomioon että kone on jo lähes 220 000 ajettu vanha kattikone jolle ei ole ketjun, laahainten ja tiivisteiden vaihtoa suurempaa remonttia tehty

Tavoite on ollut että saisi matka-ajon kulutuksen kondikseen ja nyt viikonlopun aikana selviää alkaako koho toimia ninkuin pitää ja minne kulutuslukemat asettuvat
