Sivu 2/3
Lähetetty: 24.10.2005 14:34
Kirjoittaja ,_,/ukka
jasu35 kirjoitti:Nerd-O kirjoitti:,_,/ukka kirjoitti:Kiinalaiset moposkootterit löivät itsensä läpi vuodessa.
Mulla oli tuollainen keväällä. Ostin uutena. Kuluttu aivan helvetisti bensaa. Sellainen 6l se imi. Tuo oli siitä helppo tarkastaa kun tankin koko oli 6l ja sillä ei päässyt kuin 100km ja bensa loppui

Muutoinkin kun katteita vähän otti pois niin alkoi oikeasti pelottaa ne hitsaussaumat. Miten ne voi kestää yhtään mitään? Noh. Minä myin sen pois 300km ajettuna ja sain vielä 10€ voittoa siihen nähden mitä maksoin siitä uutena

Eli loppupeleissä aika hyvin pitää hintansa kun arvo nousee käytön myötä

Mulla on kanssa sellainen,nyt ajettu 2800km,eikä mitään valittamista,hyvin on toiminut ja bensan kulutuskin vain noin 2l/100km.

Taitavat olla kanssa aika yksilöllisiä niinkuin ladatkin.

Meillä oli kaks, toisella ajettu 6000km ku myin pois, toisella nyt 2500km. Kulutukset tuossa 2.5-3L/100km. Ja kovia kulkemaan, emäntä pysy Ladan perässä tuossa tiellä vaikka mittarissa 80km/h(todellista 77-78km/h).
,_,/ukka
Lähetetty: 24.10.2005 18:32
Kirjoittaja 'aatee'
ku kerran tuli joku dokumentti kiinasta ni oli ihan vw boran näkösiä ja varmaa olikin sen kori ne lätki vaa volkkari merkkien tilallle jotain ihme merkkejä eli ne kopio muita au´toja

Lähetetty: 24.10.2005 20:33
Kirjoittaja Misha
'aatee' kirjoitti:ku kerran tuli joku dokumentti kiinasta ni oli ihan vw boran näkösiä ja varmaa olikin sen kori ne lätki vaa volkkari merkkien tilallle jotain ihme merkkejä eli ne kopio muita au´toja

Volkkari on Kiinan suurin autovalmistaja ja sillä on tehdas Shanghaissa. Kyllä siellä Boria Jetta nimisinä myytiin ihan Volkkareina.
Mutta sama firma valmistaa vanhaa isoa audia siellä jonkun muun nimisenä.
Mutta kyllä siellä kopioidaankin autoja -joskin ne taitaa olla ihan laillisesti kopioituja.
Kattokaapa ite
http://www.jokuautomerkki.com.cn
Tässä muuten kuva siitä honda fitistä joka tulee kai eurooppaan, suomesta ei kai mitään tietoa

Lähetetty: 25.10.2005 6:30
Kirjoittaja IL02
Toi sedan malli Honda Jazzista on myynnissa taalla Thaimaassa nimella Honda City. Maksaa perusversiona jonkun n. 10000 -11000 euroa.
Lähetetty: 25.10.2005 21:47
Kirjoittaja 4stroke
kauniiksi en menisi tuota sanomaan.
Lähetetty: 27.10.2005 0:28
Kirjoittaja Misha
4-stroke kirjoitti:kauniiksi en menisi tuota sanomaan.
No, tuolla kinuskimaassa on sedanit kaikki kaikessa, siellä on hirveen paljon erilaisia meillä tuttuja autoja joihin on lätkästy takakontti perään.
Esmes Pösö 307sta on sedan malli jota myydään Kiinassa (Pösö on Buickin ja Volkkarin lisäks isoimipa merkkejä Kiinassa).
Mitä tohon Jazz/Fittiin tulee, niin se on luonnossa musta paljon nätimmän näkönen ku tossa kuvassa.
Ja kyllä mä mielummin sedanin otan ku pystyperän.
Lähetetty: 8.11.2005 12:54
Kirjoittaja ilkkahy
Ottasivat kinukit vaan wanhan nappisilmä-ladan mallin ja tekisivät siihen pari updatea (ohjaustehostin ja kunnon 4-piste ruisku, sekä pientä turvallisuuden parantamista) niin siinä olisi taas yksi hittituote kaikkia länsimaiden antimaterialisteja varten.
Lähetetty: 9.11.2005 2:08
Kirjoittaja samarai
Tässähän näitä olisi Kiinan kulkupelejä tilattavaksi:
http://www.made-in-china.com/products/c ... Truck.html
Turvallisia ovat kinalaisten ihmeautot
Lähetetty: 10.11.2005 21:32
Kirjoittaja kv60
Tässä lueskellessa muistelin jossain mainitun noista kiinalaisten autojen turvallisuudesta.
Ja sitten löysin juttua törmäystestistä. Että äkkiä ostamaan, jos haluaa päästä hengestänsä. Testissä oli upea maasturi.
http://paultan.org/archives/2005/10/07/ ... ger-cabin/
Related Posts:-linkistä näkee lisää viteoita
No hyvänä muistina on vielä 10-kunta vuotta sitten appaukon 1300 s. Sata oli yöllä vauhtia ja hirvi hyppäsi etulasiin. Katon yläpalkki vääntyi aurinkolipaksi, lasi lensi kokonaisena pois. Hirvi pyörähti auton kyljen kautta takavaloille. Auto oli lunastuskunnossa välittömästi. Ja kaikki matkustajat säästyivät lieviltäkin vammoilta.
Kyllä Lada on turvallinen loppujen todistettavaksi
.
Re: Turvallisia ovat kinalaisten ihmeautot
Lähetetty: 10.11.2005 22:08
Kirjoittaja ,_,/ukka
kv60 kirjoitti:Tässä lueskellessa muistelin jossain mainitun noista kiinalaisten autojen turvallisuudesta.
Ja sitten löysin juttua törmäystestistä. Että äkkiä ostamaan, jos haluaa päästä hengestänsä. Testissä oli upea maasturi.
Jos tommosella 2000kg:n maasturilla ajaa nokkakolarin 1000kg:n takavetoladan kanssa, niin kummankahan matkustajille käy huonommin?
,_,/ukka
Re: Turvallisia ovat kinalaisten ihmeautot
Lähetetty: 10.11.2005 22:30
Kirjoittaja kv60
,_,/ukka kirjoitti:kv60 kirjoitti:Tässä lueskellessa muistelin jossain mainitun noista kiinalaisten autojen turvallisuudesta.
Ja sitten löysin juttua törmäystestistä. Että äkkiä ostamaan, jos haluaa päästä hengestänsä. Testissä oli upea maasturi.
Jos tommosella 2000kg:n maasturilla ajaa nokkakolarin 1000kg:n takavetoladan kanssa, niin kummankahan matkustajille käy huonommin?
,_,/ukka
Se jäisi arvaukseksi, mutta maasturissa oli 64 km/h ja testin tekijä arveli seuraavaa. Kuljettaja olisi todennäköisesti päässyt tuolla vauhdilla hengestänsä ja muistelen että kyseisessä testissä jo noin 45 km/h nopeudella muutkin matkustajat olisivat saaneet vakavia vammoja. Ja sitten muisteltiin, että noin pariinkymmeneen vuoteen ei ole tuossa testissä ollut autoa, joka olisi saanut noin surkeat tulokset. No varmaan valmistaja alkaa korjaamaan turvallisuutta pikaisesti ja jossain uudessa testissä se on jo turvallisempi.
Lähetetty: 10.11.2005 22:52
Kirjoittaja ,_,/ukka
Näinhän se menee teoriassa ja laboratorio testeissä, mutta käytännössä iso ja testien mukaan epäturvallinen on kuitenkin monesti paljon turvallisempi, kuin testeissä hyvin menestynyt pikku auto. Juurikin tuon massan ansiosta. Kun 1000kg:n ja 2000kg:n autot ajaa nokkakolarin 50km/h vauhdeista, tuntuu törmäys 1000kg:n autossa siltä kuin sillä ajaisi kiinteään esteeseen 66.6km/h ja 2000kg:n autossa 33.3km/h nopeudella kiinteään esteeseen. Pitää olla melko hyvä pikku auto, että saa 66km/h nopeudesta yhtä hyvän testituloksen ku iso auto 33km/h nopeudesta.
Sama homma jos ajaa puuhun, tai mihin tahansa periksi antavaan esteeseen. Ainoastaan jos törmäys tapahtuu kallioon, junaan tai johonkin muuhun "kiinteään", voidaan puhua "tasa-arvosta"
,_,/ukka
Lähetetty: 11.11.2005 1:08
Kirjoittaja Misha
Toi maasturihan näyttää ihan Ooppelina ja Suzukina jo vuosikausia myytävältä maasturilta. Eli vanhaa tekniikkaa.
Ongelma vahemmissa runko + kori vehkeissä taitaa olal just se, että kori joustaa mutta runko ei.
Lähetetty: 11.11.2005 8:55
Kirjoittaja kv60
Noilla PaulTan sivuilla näyttää olevan muutakin mielenkiintoista. Esim linkistä
http://paultan.org/archives/2005/11/08/ ... rash-test/
näkee uuden ja vanhemman version parannukset ensimmäisen testin jälkeen Fordista. Eli onhan silloin kiinalaisiinkin autoihin odotettavissa muutaman vuoden päästä turvallisuuden parantamista kovastikin.
Tunnetustihan kiinalaiset ovat ahkeraa kansaa.
Lähetetty: 13.11.2005 17:47
Kirjoittaja Lada-Jussi