Sivu 2/7
Lähetetty: 29.10.2005 23:40
Kirjoittaja arpati
Joo haettiin tuollainen 1700 diesel ritmo...
Vielä tarttee selvittää noi pykälät että onnistuuko ilman kattokorotuksia vetää pakuksi tai huoltautoksi pienelle verolle dieselinä (ei takamatkustajia), en noista niin perillä ole mutta selvitellään
Jos tuo ei onnistu niin saahan tuosta halvalla ajettavan jäävehkeen

Lähetetty: 30.10.2005 16:49
Kirjoittaja arpati
Muutama kuva...
Sisustaa
Nuo kaaret eivät ole vielä kiinni korissa vaan puulla tuettuna kardaanitunneliin, siksi ne vielä hieman keulivat
Tuleva kone
Lähetetty: 30.10.2005 21:57
Kirjoittaja Lada-Jussi
arpati kirjoitti:Joo haettiin tuollainen 1700 diesel ritmo...
Vielä tarttee selvittää noi pykälät että onnistuuko ilman kattokorotuksia vetää pakuksi tai huoltautoksi pienelle verolle dieselinä (ei takamatkustajia), en noista niin perillä ole mutta selvitellään
Jos tuo ei onnistu niin saahan tuosta halvalla ajettavan jäävehkeen

tällaista projektia olen miettinyt (juuri tolla ritmon koneellakin) ja hienoa jos lähdet yrittämään, odotan innolla miten tulee käymään.
Lähetetty: 31.10.2005 9:10
Kirjoittaja arpati
Lada-Jussi kirjoitti:arpati kirjoitti:Joo haettiin tuollainen 1700 diesel ritmo...
Vielä tarttee selvittää noi pykälät että onnistuuko ilman kattokorotuksia vetää pakuksi tai huoltautoksi pienelle verolle dieselinä (ei takamatkustajia), en noista niin perillä ole mutta selvitellään
Jos tuo ei onnistu niin saahan tuosta halvalla ajettavan jäävehkeen

tällaista projektia olen miettinyt (juuri tolla ritmon koneellakin) ja hienoa jos lähdet yrittämään, odotan innolla miten tulee käymään.
Jees, näyttäis siltä että farmarista pitäis voida tehdä paku kun poistaa takapenkit mutta soittelen vielä katsastukseen mitä siellä sanovat
Päivitän tänne projektin edistymisestä, eipä tuo valmistu ihan heti

Pitää toi kori ehjätä ensin

Lähetetty: 31.10.2005 22:49
Kirjoittaja arpati
Saatiin matula viimein ajoon, eli jarruputket tuli vaihdettua... Pääsee taas combia väsään viikonloppuna

Pian tarttee käydä näyttääs masda leimalla niin voi pistää myyntiin

Toinen katsastusmainos tuli jo...
Niin ja homma toimii kuten tuossa jo meinasin eli ei pitäis olla ongelmia saada lada pakuksi kunhan ne takapenkit jää pois ja koneen alkuperästä on tiedot + ne normaalit paperit mitä koneen vaihdon takia tarvitaan (että "kaikki" ladat ovat samanlaisilla jarruilla jne...)
Lähetetty: 1.11.2005 16:56
Kirjoittaja arpati
Tänään tulostelin jo talteen katsastuksessa tarvittavia asiakirjoja eli sen konelatodistuksen, tietoja ladainfosta ja lakitekstit... Sopivaa matskua löytyi Stefan kotisivuilta kiitos vaan (konelalappu ja laki linkki)

Viikonloppu taitaa olla liian tiukkaan ahdettu että ehtis tehdä combia mutta jatketaan kun keretään...
Vielä tarttee etsiä tuon dieselkoneen tiedot ja sitten toki tarvitaan tehomittauspaperi jos ehdin sen ahtimen laittaa samaan syssyyn

Kalliiksihan tuo tulee mutta maksaa se polttoainekin ja koitetaan saada kaikki toimenpiteet samalle kertaa niin ei tarvi extraa maksaa (vuosikatsastus ja muutoskatsastus)
Yksi combi lisää eli 2102 -1500 -84
Lähetetty: 5.11.2005 14:51
Kirjoittaja arpati
Do dii tänään haettiin toinen -84 2102 combi, yllätys yllätys Vorssasta

Ihan vaan vinkiksi niin sieltä voisi vielä jokunen olla jäljellä jos tollanen kiinnostaa
Tää on vielä alkuperäinen kaalinvihreä ja pelleiltään äärettömän hyvä

Kone ja vaihteisto täytyy laittaa ja sitten kattella mitä leimaäijä sanoo

Massata tuo täytyy hyvin kun on näin hyvänä säilynyt
Täytyypi oikein kuvat laittaa:
Projekti 2102
Mazdan tilalle tuleva 2102
EDIT:
Eilen purkailin Ritmon siihen malliin että saa kopan kärrätä pihalle eli kone on irti... Koitan tänään jaksaa vielä irrotella laatikon koneesta ja katella minkä kokoinen toi vauhtipyörän hammaskehä on notta tartteeko vaihtaa vai ei...
Lähetetty: 5.11.2005 18:56
Kirjoittaja Warreossi
Tuo vihreä on tosi hieno!
Lähetetty: 5.11.2005 23:46
Kirjoittaja arpati
Aivan totta
Jees ritmon kone jo erotettu vaihteistosta, seuraavaksi edessä pesu ja öljypohjan vaihto ja koneenkiinnikereikien putsaus, kattelin että niissä on kierteetkin valmiina mutta tarttee tarkistaa vielä etten nähnyt harhoja...
Öljypumpun imujalkaakin tarvinnee muuttaa ja kattoo että nokka-akseli pysyy öljykylvyssä edelleen
Vauhtipyörästä en nyt tiedä mutta tuokin saattaa vaihtua teräksiseen ei muuten mutta sellainen on valmiina ja siihen on jo 228 mm kytkin ja asetelma, kokeillaan varmaan tolla massalevyllä väänteleekö toi vauhtipyörä (lämpö) vai ei ja vaikuttaako se kytkimen pitoon. Vääntöähän tuohon (TDI) pitäisi tulla ainakin periaatteessa joten tuskin tuo kytkin on enää tähän koneeseen mitenkään liian ylimitoitettu...
Kevyempi tosta vauhtipyörä-kytkinpaketista sitten kyllä tulee muttei toi mikään superkevyt ollutkaan joten tuskin ongelmia senkään suhteen, saa nähdä...
Lähetetty: 7.11.2005 22:11
Kirjoittaja arpati
No joo jätetään Ritmon koneeseen se alkuperäinen vauhtipyörä vaan, jos ilmenee ongelmia niin muutetaan sitten mutta tuskin katutehoilla kuitenkaan... Levyn paikalle täytyy vaihtaa ladan kytkinlevy tuo kun on eri pooreilla vaikka onkin 200 millinen...
Ruiskutuspumppu näytti erään tahon mukaan siltä että toi vw:n pumppu saattaa mennä suoraan (bolt on), mutta tarttee vielä kattoo onko niissä jotain eroja. Bosch numerot ovat kuitenkin alkuosaltaan (0 460 494 xxx) samat kuin jossain vanhassa vw:n td pumpussa joten saattaapi olla ettei tule ongelmia edes kiinnikkeissä, mutta katellaan

Lähetetty: 13.11.2005 23:17
Kirjoittaja arpati
Eipä ole sitten muuta saanut aikaiseksi kuin johtosarjan erottamisen Ritmon kopasta... Lisää romuja vaan haalitaan muttei kerkiä edellisillekään tekemään mitään kun tarvii jo olla koulussakin vaihteeksi melki kokonaisia viikkoja ja taas tiistaiksi tarvii mennä ja perjantaina vasta pääsee pois
Mutta muuten näyttää valoisammalta.. Elikkä perjantaina kävi muutama fiattikerholainen pikavisiitillä ja sain vinkkejä koneen osalta ja vielä regatan orig. Fiat korjausmanuskan sivuista kopsut dieselkoneen osalta (sama kuin ritmossa).
Ilmeni että tämä kone on vielä pystykone pohjainen eli vaikka kone oli hieman pystyssä se on kuitenkin erilainen kuin esimerkiksi samanikäinen bensiini vinokone (ie Croma). Tämä tietää sitä että öljypumpun imujalan ja öljypohjan vaihtamalla ja koneenkiinnikerautojen pulttaamisella lohkoon selviää pystyyn asentamisesta (+ tietty nokka-akselin öljypinnankorkeuden tarkistus - öljykylpy). Vielä on tietysti mietittävä nuo vesilinjat jotka vaativat joko paloseinän (ja ehkä lämppärin) pientä siirtoa korista vaihteiston päältä tai sitten koneen vesisydeemien muokkausta erilaisiksi kun sijaitsevat tuossa vaihteiston päässä.
Tällä kertaa oli oikeesti hyötyä tästä "hamsteriudesta" kun kesällä keräsin noita muuten romulavalle joutuvia osia talteen eli sopiva öljypohja ja öljypumpun jalkakin taitaa olla jo kotona
"Sitä voi vielä tarvita jossain"

Lähetetty: 18.11.2005 17:34
Kirjoittaja arpati
Lähetetty: 24.11.2005 22:42
Kirjoittaja arpati
Lähetetty: 28.11.2005 21:24
Kirjoittaja arpati
Do dii lauantaina sain 2104 uudet helmapellit Pöhö-Andreilta (mutkan kautta), mutta eihän niitä nyt vähään aikaan ehdi asentelemaan
Virhee combikaan ei juuri edistynyt johtuen pihansiivousurakasta... No ensviikolla pitäis ehtiä paremmin

No kiillottelin sentään takapuskurin

Tää päivä meni pääasiassa uusia ladaosia lajitellessa, jotka sain vaihdossa tuohon ritmon koppaan (vein eilen Vammalaan)...
Lähetetty: 29.11.2005 2:34
Kirjoittaja Stefa
Tuo oma -80 nappis pitäisi myös olla alustaltaan melkoisen virheetön, tosin muutaman lusmun joutuu oikomaan ja korjailemaan. Mutta noita kurjia hitsihommia ei pitäisi olla tiedossa, tosin ensi vuoden alkupuolella on sitten varmaa tietoa

Hitsi kyllä sauhuaa kaarien asennuksen ja kardaanitunnelin laajennuksen myötä, mutta ruoste ei pitäisi olla pääsyy

...Kerrankin..