Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Vielä tarttee selvittää noi pykälät että onnistuuko ilman kattokorotuksia vetää pakuksi tai huoltautoksi pienelle verolle dieselinä (ei takamatkustajia), en noista niin perillä ole mutta selvitellään
Jos tuo ei onnistu niin saahan tuosta halvalla ajettavan jäävehkeen
Vielä tarttee selvittää noi pykälät että onnistuuko ilman kattokorotuksia vetää pakuksi tai huoltautoksi pienelle verolle dieselinä (ei takamatkustajia), en noista niin perillä ole mutta selvitellään
Jos tuo ei onnistu niin saahan tuosta halvalla ajettavan jäävehkeen
tällaista projektia olen miettinyt (juuri tolla ritmon koneellakin) ja hienoa jos lähdet yrittämään, odotan innolla miten tulee käymään.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vielä tarttee selvittää noi pykälät että onnistuuko ilman kattokorotuksia vetää pakuksi tai huoltautoksi pienelle verolle dieselinä (ei takamatkustajia), en noista niin perillä ole mutta selvitellään
Jos tuo ei onnistu niin saahan tuosta halvalla ajettavan jäävehkeen
tällaista projektia olen miettinyt (juuri tolla ritmon koneellakin) ja hienoa jos lähdet yrittämään, odotan innolla miten tulee käymään.
Jees, näyttäis siltä että farmarista pitäis voida tehdä paku kun poistaa takapenkit mutta soittelen vielä katsastukseen mitä siellä sanovat
Päivitän tänne projektin edistymisestä, eipä tuo valmistu ihan heti Pitää toi kori ehjätä ensin
Saatiin matula viimein ajoon, eli jarruputket tuli vaihdettua... Pääsee taas combia väsään viikonloppuna Pian tarttee käydä näyttääs masda leimalla niin voi pistää myyntiin Toinen katsastusmainos tuli jo...
Niin ja homma toimii kuten tuossa jo meinasin eli ei pitäis olla ongelmia saada lada pakuksi kunhan ne takapenkit jää pois ja koneen alkuperästä on tiedot + ne normaalit paperit mitä koneen vaihdon takia tarvitaan (että "kaikki" ladat ovat samanlaisilla jarruilla jne...)
Tänään tulostelin jo talteen katsastuksessa tarvittavia asiakirjoja eli sen konelatodistuksen, tietoja ladainfosta ja lakitekstit... Sopivaa matskua löytyi Stefan kotisivuilta kiitos vaan (konelalappu ja laki linkki) Viikonloppu taitaa olla liian tiukkaan ahdettu että ehtis tehdä combia mutta jatketaan kun keretään...
Vielä tarttee etsiä tuon dieselkoneen tiedot ja sitten toki tarvitaan tehomittauspaperi jos ehdin sen ahtimen laittaa samaan syssyyn Kalliiksihan tuo tulee mutta maksaa se polttoainekin ja koitetaan saada kaikki toimenpiteet samalle kertaa niin ei tarvi extraa maksaa (vuosikatsastus ja muutoskatsastus)
Do dii tänään haettiin toinen -84 2102 combi, yllätys yllätys Vorssasta Ihan vaan vinkiksi niin sieltä voisi vielä jokunen olla jäljellä jos tollanen kiinnostaa
Tää on vielä alkuperäinen kaalinvihreä ja pelleiltään äärettömän hyvä Kone ja vaihteisto täytyy laittaa ja sitten kattella mitä leimaäijä sanoo Massata tuo täytyy hyvin kun on näin hyvänä säilynyt
Eilen purkailin Ritmon siihen malliin että saa kopan kärrätä pihalle eli kone on irti... Koitan tänään jaksaa vielä irrotella laatikon koneesta ja katella minkä kokoinen toi vauhtipyörän hammaskehä on notta tartteeko vaihtaa vai ei...
Jees ritmon kone jo erotettu vaihteistosta, seuraavaksi edessä pesu ja öljypohjan vaihto ja koneenkiinnikereikien putsaus, kattelin että niissä on kierteetkin valmiina mutta tarttee tarkistaa vielä etten nähnyt harhoja...
Öljypumpun imujalkaakin tarvinnee muuttaa ja kattoo että nokka-akseli pysyy öljykylvyssä edelleen
Vauhtipyörästä en nyt tiedä mutta tuokin saattaa vaihtua teräksiseen ei muuten mutta sellainen on valmiina ja siihen on jo 228 mm kytkin ja asetelma, kokeillaan varmaan tolla massalevyllä väänteleekö toi vauhtipyörä (lämpö) vai ei ja vaikuttaako se kytkimen pitoon. Vääntöähän tuohon (TDI) pitäisi tulla ainakin periaatteessa joten tuskin tuo kytkin on enää tähän koneeseen mitenkään liian ylimitoitettu...
Kevyempi tosta vauhtipyörä-kytkinpaketista sitten kyllä tulee muttei toi mikään superkevyt ollutkaan joten tuskin ongelmia senkään suhteen, saa nähdä...
No joo jätetään Ritmon koneeseen se alkuperäinen vauhtipyörä vaan, jos ilmenee ongelmia niin muutetaan sitten mutta tuskin katutehoilla kuitenkaan... Levyn paikalle täytyy vaihtaa ladan kytkinlevy tuo kun on eri pooreilla vaikka onkin 200 millinen...
Ruiskutuspumppu näytti erään tahon mukaan siltä että toi vw:n pumppu saattaa mennä suoraan (bolt on), mutta tarttee vielä kattoo onko niissä jotain eroja. Bosch numerot ovat kuitenkin alkuosaltaan (0 460 494 xxx) samat kuin jossain vanhassa vw:n td pumpussa joten saattaapi olla ettei tule ongelmia edes kiinnikkeissä, mutta katellaan
Eipä ole sitten muuta saanut aikaiseksi kuin johtosarjan erottamisen Ritmon kopasta... Lisää romuja vaan haalitaan muttei kerkiä edellisillekään tekemään mitään kun tarvii jo olla koulussakin vaihteeksi melki kokonaisia viikkoja ja taas tiistaiksi tarvii mennä ja perjantaina vasta pääsee pois
Mutta muuten näyttää valoisammalta.. Elikkä perjantaina kävi muutama fiattikerholainen pikavisiitillä ja sain vinkkejä koneen osalta ja vielä regatan orig. Fiat korjausmanuskan sivuista kopsut dieselkoneen osalta (sama kuin ritmossa).
Ilmeni että tämä kone on vielä pystykone pohjainen eli vaikka kone oli hieman pystyssä se on kuitenkin erilainen kuin esimerkiksi samanikäinen bensiini vinokone (ie Croma). Tämä tietää sitä että öljypumpun imujalan ja öljypohjan vaihtamalla ja koneenkiinnikerautojen pulttaamisella lohkoon selviää pystyyn asentamisesta (+ tietty nokka-akselin öljypinnankorkeuden tarkistus - öljykylpy). Vielä on tietysti mietittävä nuo vesilinjat jotka vaativat joko paloseinän (ja ehkä lämppärin) pientä siirtoa korista vaihteiston päältä tai sitten koneen vesisydeemien muokkausta erilaisiksi kun sijaitsevat tuossa vaihteiston päässä.
Tällä kertaa oli oikeesti hyötyä tästä "hamsteriudesta" kun kesällä keräsin noita muuten romulavalle joutuvia osia talteen eli sopiva öljypohja ja öljypumpun jalkakin taitaa olla jo kotona
Kattelin tuon vihreän nappisfarkun helmoja kun saatiin se halliin kuivamaan... Eipä ole tullut vastaan yhtä hyvää ladan pohjaa ja auto on sentään vm -84 Edes helmojen pystysaumat eivät pullota ja takaluukku on kuin uusi Pieniä maalikolhuja autossa toki on mutteivät käyttöä haittaa ja tämä auto pääsee uudelleen maalaukseen kunhan saadaan tuo toinen valmiiksi
No konetilassa on vähän ruostetta akkukotelon alla, on varmaan akku jäätynyt halki tms kun kaikki maali melki alapuoleta pois ja sellainen ruostehile pinnassa... No onneksi ei ole puhki eli tuokin rajoittuu ihan pintaan vain... Ainoat harmit ovat edellisen omistajan silpoma akkuteline ja sen eteen leikattu ilma-aukko kaasareille Ovat niin rumasti tehty No tuo on helppo korjata, mutta akkuteline töytyy melkein ottaa jostain toisesta autosta ja leikata tuo silvottu veke kokonaan
Do dii lauantaina sain 2104 uudet helmapellit Pöhö-Andreilta (mutkan kautta), mutta eihän niitä nyt vähään aikaan ehdi asentelemaan
Virhee combikaan ei juuri edistynyt johtuen pihansiivousurakasta... No ensviikolla pitäis ehtiä paremmin No kiillottelin sentään takapuskurin Tää päivä meni pääasiassa uusia ladaosia lajitellessa, jotka sain vaihdossa tuohon ritmon koppaan (vein eilen Vammalaan)...
Tuo oma -80 nappis pitäisi myös olla alustaltaan melkoisen virheetön, tosin muutaman lusmun joutuu oikomaan ja korjailemaan. Mutta noita kurjia hitsihommia ei pitäisi olla tiedossa, tosin ensi vuoden alkupuolella on sitten varmaa tietoa Hitsi kyllä sauhuaa kaarien asennuksen ja kardaanitunnelin laajennuksen myötä, mutta ruoste ei pitäisi olla pääsyy ...Kerrankin..