Sivu 2/6

Lähetetty: 7.8.2005 22:09
Kirjoittaja jamppa110
tota meinaasin että jos veis ton 1200s sinne vaihos ja tekis niiku kaveri
eli kaveri vei 244 volvon vaihtoo kun siitä luvattiin 1500€ ja osti uuen punton ja samaan syssyyn osti volvonsa takas 150€ hintaan
oli vaa kysynny mitä sille tulee hintalappuun ja kun myyjä sano 150 ni kaveri kaivo rahat ja sai autosa takas+punton

jos kumminkii sinnettelis talveen tai sen yli satakympillä ja kattois miten se talvi satakympillä menee


mut jos takasin ite asiaa eli kyl ihmetyttää toi deltan myynti touhu kun katsoo netistä ei autosta kerrota just mitää ja ainakin kotkassa jos menee paikan pääälle ni ei siel ees nää ladaa ja ku kysyy saa kätee lippui ja lappui aika ihme luulis et ees netis ois auton tietoja vähä paremmin

Lähetetty: 7.8.2005 23:13
Kirjoittaja ,_,/ukka
jamppa110 kirjoitti: mut jos takasin ite asiaa eli kyl ihmetyttää toi deltan myynti touhu kun katsoo netistä ei autosta kerrota just mitää ja ainakin kotkassa jos menee paikan pääälle ni ei siel ees nää ladaa ja ku kysyy saa kätee lippui ja lappui aika ihme luulis et ees netis ois auton tietoja vähä paremmin
Tätä on ihmetellyt moni muukin :-) Täälläkin Delta-autosta lähti se viimeinenkin lada, ku joku osti pois sieltä vm.2000 olevan farmarin. Olisivatkohan kyllästyneet epävarmuuteen, kun ei myydessä tiedä jääkö uudesta autosta katetta vai tuleeko tappiota(maanantai kappaleen takuu korjaukset)?

,_,/ukka

Lähetetty: 7.8.2005 23:28
Kirjoittaja ,_,/ukka
Mutta kaippa näitä 110:a vielä jossakin myydään. Noin yhden auton päivävauhtia niitä AKE:n tilastojen mukaan rekisteröidään...

,_,/ukka

Lähetetty: 7.8.2005 23:47
Kirjoittaja jamppa110
moni varmaan vaihtaa merkkiä jo senkin takia että esim.kotkassa ei ole edes koeajo kappaletta mikä sinäänsä on ihmeellistä kun kumminkin aikaajoin pommottavat tarjouksilla ja super hyvityksillä

Lähetetty: 8.8.2005 3:14
Kirjoittaja FSO
Kotkan Deltassa kävin myös minä Ladaa tutkimassa. Eipä sieltä mitään Ladaa löytynyt, myyjä sanoi, että "se on tossa nurkan alla" tarkoittaen "työhuoneiden" peittämää paikkaa vaihtoautopuolella. Sanoin, että siinä ei ole autoa. Hän totesi, että "aha" ja kävi myymään seuralaiselleni Puntoa.

Lähetetty: 8.8.2005 6:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
Helsingissä kuulin kerran perustelun, että niissä on niin vähän muutoksia, ettei tarvii pitää koeajoautoa. Ladistit kuulemma tietää mitä hakee, mutta silloinkin etsittiin autoa koeajoon sellaiselle joka ei Ladasta tiedä mitään. Ajaa kuulemma saman asian jos käy kokeilemassa jotain käytettyä vaihtoautoa. minulle sanoovat aina, ettei siinä uudessa mitään eroa ole, eri kone vaan. Ei muuten ole esitteitäkään uusista Ladoista!

Lähetetty: 8.8.2005 6:58
Kirjoittaja jasu35
Malmin deltassa on koeajoautona uusi 1,6 lada,mutta deltaa ei varsinaisesti voi syyttää tuosta ladan mainonnasta ym.koska niin ihmeellistä kuin se onkin niin ladan tehdas omistaa suurimman osan deltasta ja käskyt tulee sieltä. :shock: Sitä en vaan minäkään tajua että miksi tehdas ei halua enää ladaa suomessa markkinoida. :?

Lähetetty: 8.8.2005 8:26
Kirjoittaja Misha
Lada-Jussi kirjoitti:Kalinaan kai mitään Opel moottoreita ole suunniteltukaan. Kalinan perustekniikka on juuri sitä mitä nyt 110:stä löytyy. Eli samainen 1,6 kone ja varustepuolella ohjaustehostin, keskuslukko yms. Auto sinänsä on pienempää koko luokkaa eli saattaisi loogisesti ajateltuna olla halvempi, mutta onhan se taas sitten pienikin. Suomeen odottaminen saattaa taas kestää kauan, jos tulee ollenkaan? Sillä välillä ehdit vaihtaa uuteen 110 Ladaan jo pari kertaa :wink:
Taka-akseli taitaa Kalinassa olla uusi. Auton koko on vain hiukan pienempi kuin 110ssä, muistaakseni niin että 110 on akseliväliltään 4 metriä ja Kalina muutaman sentin vähemmän.

Veikkaisin et 110 ja Kalina sedan vierekkäin on melkeen saman kokoisia, mutta pystyperä näyttääkin jo varmaan aika pal pienemmältä.

Jossain oli puhetta, että Kalinan hinta olisi ilman veroja 3500 - 6000 riippuen varustelusta, tuo 6000 olisi siis isommalla moottorilla ja kaikilla herkuilla, mahdollisesti myös automaatilla. Ja nuo olivat dollareita. Eli se olisi hiukan Dacia Logania halvempi. Mutta Suomen autovero nostaa tuota varmasti aika paljon.

Kalinasta saa hirveen huonosti tietoa, paitsi ehkä venäjäksi, eikä se multa taitu. Ehkä joku venäjänkielentaitoinen haluaisi kirjoittaa Kalinasta lyhyen tiivistelmän venäjänkielisten sivujen perusteella kerhon sivuille?

Lähetetty: 8.8.2005 10:16
Kirjoittaja ,_,/ukka
Jotenkin tuntuu että tuo kalina on viimeinen oljenkorsi Ladan tehtaan suunnittelu osastolle. Jos suunnittelee jotakin edistyksellistä, ei oo vehkeitä tehä sitä. Siksi suunnitellaan, vuodesta toiseen, jotakin joka soveltuu oman firman koneilla tehtäväksi. Mutta sitä ei saa saada tuotanto valmiiksi, koska "mitäs sitten tehdään".

,_,/ukka

Lähetetty: 8.8.2005 10:50
Kirjoittaja jamppa110
toi tuntuis et ei oo oikein jos meet uutta autoa kattoo/ostaa ni pääset koeajolle autol mikä on muutaman vuoden vanha ja valmiiksi nitisevä,rämisevä ja ihan eri koneella



mitenköhän jos sais tuotuu/tuotettuu kalinan vaikka venäjältä niin saisko sen ajoo vai tulisko siit koriste tai peltoauto :?:

Lähetetty: 8.8.2005 11:56
Kirjoittaja ,_,/ukka
jamppa110 kirjoitti:
mitenköhän jos sais tuotuu/tuotettuu kalinan vaikka venäjältä niin saisko sen ajoo vai tulisko siit koriste tai peltoauto :?:
Jos sitä ei oo tyyppi katsastettu mihinkään EU-maahan, ni pitäisi tuoda aika monta yksilöä. Tyyppikatsastukseen kun kuuluu kolaritestit, sun muut rasitus kokeet. Mutta jos rahasta ei oo puutetta, ni ei pitäisi olla mitään estettä, olettaen tietenkin että auto läpäisee kaikki kokeet/testit.

,_,/ukka

Lähetetty: 8.8.2005 15:21
Kirjoittaja jamppa110
niin aattelinkin että mun pussilla ei tartte tuoda tai alkaa "uutta"autoa turbottamaan :cry:

Lähetetty: 8.8.2005 17:40
Kirjoittaja uralrane
,_,/ukka kirjoitti:
jamppa110 kirjoitti:
mitenköhän jos sais tuotuu/tuotettuu kalinan vaikka venäjältä niin saisko sen ajoo vai tulisko siit koriste tai peltoauto :?:
Jos sitä ei oo tyyppi katsastettu mihinkään EU-maahan, ni pitäisi tuoda aika monta yksilöä. Tyyppikatsastukseen kun kuuluu kolaritestit, sun muut rasitus kokeet. Mutta jos rahasta ei oo puutetta, ni ei pitäisi olla mitään estettä, olettaen tietenkin että auto läpäisee kaikki kokeet/testit.

,_,/ukka
Jos sen toisi muuttoautona niin eikö silloin vaatimukset ole hieman keveämmät? Ja puhumattakaan veroista. Siis "naapuriin" töihin vaan..

Lähetetty: 8.8.2005 18:30
Kirjoittaja Misha
,_,/ukka kirjoitti:Jos sitä ei oo tyyppi katsastettu mihinkään EU-maahan, ni pitäisi tuoda aika monta yksilöä. Tyyppikatsastukseen kun kuuluu kolaritestit, sun muut rasitus kokeet. Mutta jos rahasta ei oo puutetta, ni ei pitäisi olla mitään estettä, olettaen tietenkin että auto läpäisee kaikki kokeet/testit.
,_,/ukka
Siihen ei kai vaadita kolaritestejä, mutta tyyppihyväksyntä on niin vaikee juttu, että Mika Salo päätti luopua Cadillac Escaladen tuomisesta Suomeen kun tyyppikatsastus osoittautui niin mahdottomaks.

Ja jos Mika $alolla ei ole siihen rahkeita niin ei ole Korholan Arskalla ainakaan.

Lähetetty: 9.8.2005 0:14
Kirjoittaja jamppa110
no unohetaa se :D
taidan sitte hyökätä seuraavaan tullihuutokauppaan ja ostaa "tuonti ladan" saattais jossaa vaihees olla käyttöäkin varaosa 110:lle


mut kyl meen huomen delttaa pyytää tarjouksen uuesta 110:sta ja emäntä saa kysyä toiseen kertaan ja sit kattoo mitä ne hyvittäis 1200ässästä tai 110:sta ja kattoo kumpi kannattais ja samal osallistutaa 5000€ arvontaa sehäm ois jo puolet uuen hinnasta tai monta vanhaa :D