Sivu 2/5
Lähetetty: 16.7.2005 15:22
Kirjoittaja Sepesusi
Aika surkea on kyllä hyvityshinta,minun autosta tuo olisi lähempänä oikeaa.2000 malli ja ajettu 62000 km.Taitaa olla viisainta ajella vanhalla vielä muutama vuosi.
Lähetetty: 16.7.2005 17:41
Kirjoittaja R-J
Eipä ois kannattanu moista "vaihtohyvitystä" ees mainita ääneen. Menee jo niin alas, että on siinä ja siinä, käykö edes vitsistä.
Lähetetty: 16.7.2005 19:17
Kirjoittaja pressa
itse kävin alkuvuodesta hakemassa kahvipaketin ja pahan mielen
omasta 110 sedan vm. -00 aj. 74tkm
sai uuteen samat varusteet mitä vanhassa oli (poislukien ajotietokone)
eli talvirenkaat, roiskeläpät, muovimatot, stereot, lohkolämmitin ja koukku
välirahaa olisi pitänyt antaa 9900
Lähetetty: 20.7.2005 23:45
Kirjoittaja Ronkoteus
Ääh...
Hiirenkuljettaja sukupolvella ei ole enää ruista ranteissa,
niimpä auto-insinöörit on tullut apuun kehittämällä ohjaus-
tehostimen

.
Mielestäni 110 ohjaus on tarpeeksi kevyt ilman sitäkin, ainakin
vauhdissa.
Olisivatpa auto-insinöörit kehittäneet ennemmin itse ohjautuvan
auton, niin saataisiin se epävarma olento sieltä ratin ja penkin
välistä pois häiritsemästä liikennettä

.
Rattijuopotkin tykkäis.
Ronkoteus, myös hiirikuski
Lähetetty: 26.7.2005 18:42
Kirjoittaja Lada-Jussi
Tein tänään Lada kierroksen uudellamaalla. Tarkoituksena löytää jostain 1,6 tehostettu Lada.
1) Konala Helsinki: "ei ole vielä saatu", uusia Ladoja ei näkynyt, vaihtoauto puolella oli yksi 110 Sedan ja Samara 3-ov
2) Malmi Helsinki: Löysin uuden Ladan sisältä, mutta se oli 1,5 16v STW, eli vielä löytyy 1,5 mallejakin, pihalla oli joitain Samaroita ja 110:jä mutta ne oli kai huollon asiakkaita
3) Järvenpää: sisällä yksi käytetty 2004 STW 1,5 8-venttiilinen, ulkona paljon vanhempiakin ruisku-samaroita, missään ei hintalappuja, joko huollon asiakkaiden tai paaliin menossa
4) Hyvinkää: pari Ladaa jonottamassa huoltoon
pari viikkoa sitten tuli mainos ja viikko siitä ei Hämeenlinnaan vielä ollut tullut, ajattelin että kai uudeltamaalta jo sentään löytyis, mutta ei

Lähetetty: 26.7.2005 21:25
Kirjoittaja larssi21074
Voi jussi parkaa..
Tilanne näyttää jo nyt valoisammalta! Tänään tuli ainakin mikkeliin tehostettu 110 hb 1.6 16v. Vielä oikein linssivaloilla, ihme jota en ole nähnyt vielä yhdessäkään 1.6 mallissa! Huomenna on todennäköisesti jo esittelykäytössä..
Auto tuli vasta illalla pihalle joten en pystynyt ihailemaan tehostinta kuin lokasuojan raosta mutta huomenna pitää heti kun menee töihin niin vilkaista pellin alle ja tutkia tarkemmin. Kyseessä on siis hydraulinen tehostin. Kuulostaa hyvältä..
Uskon että lähiaikoina myös muut pisteet saavat ladansa elleivät ole jo saaneet jo tänä iltana.

Lähetetty: 27.7.2005 8:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
larssi21074 kirjoitti:Voi jussi parkaa..
Tilanne näyttää jo nyt valoisammalta! Tänään tuli ainakin mikkeliin tehostettu 110 hb 1.6 16v. Vielä oikein linssivaloilla, ihme jota en ole nähnyt vielä yhdessäkään 1.6 mallissa! Huomenna on todennäköisesti jo esittelykäytössä..
Auto tuli vasta illalla pihalle joten en pystynyt ihailemaan tehostinta kuin lokasuojan raosta mutta huomenna pitää heti kun menee töihin niin vilkaista pellin alle ja tutkia tarkemmin. Kyseessä on siis hydraulinen tehostin. Kuulostaa hyvältä..
Uskon että lähiaikoina myös muut pisteet saavat ladansa elleivät ole jo saaneet jo tänä iltana.

katteletko niiden tyyppikilpiä, kun pääset paremmin lähietäisyydeltä tutkimaan? Onko nämä jo seuraavan vuoden mallistoa esim. 211240
61234567 ja onko edelleen T01 130 variaatio ja varustekoodit? Nämä on mallistohistoriallisesti tärkeitä asioita
Neukkulan aikaan oli helppoa kun mallit pysyi koko ajan samoina, nykyisellään joka vuodelle on aina jotain pientä uutta eikä pysy perässä.
linssivalot! oliskohan nämä nyt kuitenkin vähän parempia Lux versioita näihin vanhoihin nähden eli ohjaustehostimen lisäksi on muutakin. Olikohan noissa vanhoissa 1,5 malleissakaa linssivaloja muuta kuin GM ruiskuisessa 133 versiossa?
Lähetetty: 27.7.2005 9:26
Kirjoittaja ,_,/ukka
Onkohan tuossa tehostetussa versiossa muut ohjauslaitteet(nivelet, raidetangot yms.) samat kuin tehostamattomassa? Voi alkaa niveliä paukkuun jos näin on.
,_,/ukka
Lähetetty: 27.7.2005 9:37
Kirjoittaja esses
Itselläni on 2000 mallin 110 STW ja siinä on linssivalot.
Tyyppi kilvessä P 00 110.
Lähetetty: 27.7.2005 14:52
Kirjoittaja larssi21074
Nyt on otettu ensituntuma tehostettuun!!
Ohjaus tuntui ainakin pihapyörityksessä todella hyvältä, ei ole mikään fiatmaisen ylitehostettu. Huomenna kun pääsee ajamaan isommalle tielle niin sitten näkee paremmin kuinka onnistunut tehostus on.
Tehostin on asiallisen näköinen, pumppu on laturin alapuolella ja samalla hihnalla toimii kuin laturi. Nivelistä en osaa sanoa, en usko että ovat sen vahvempia kuin tehostamattoman. Ei ne raidetangonpäät ole ladaa järeämpiä edes ducatossa, puhumattakaan pienemmissä autoissa. En usko että oikein käytettynä tehostettu kuluttaa sen enempää niveliä, eihän se tehostus sitävarten ole että paikallaan käännellään!!
Muuten varustelu näyttää samalta kuin perus 1.6 ladat, ulkoisesti tehostinta ei huomaa muuten kuin kurkkaamalla lokasuojan välistä hammastankoa.
Nuo valot ovat mielenkiintoinen juttu muuten.. Tuntuu olevan täysin sattumaa kummat valot autoon tulee, kaikkia malleja olen nähnyt niin linssi kuin heijastimella toteutettuina. Ensimmäisissä satakympeissä n.2002 vuoteen oli Boschin valoja, sen jälkeen ovat ryssän omia. Eivät vissiin halua maksaa turhia lisenssimaksuja.
Palaan huomenna tyyppikilven salaiseen maailmaan..
Lähetetty: 27.7.2005 23:03
Kirjoittaja R-J
Niinhän ne autolehdissä aikoinaan kirjoittelivat, että satakymppejä saa sekä "tavallisilla" että linssivaloilla. Kehottivat valitsemaan linssivalot. Vaan eipä niitä(kään) ole päässyt valitsemaan. Ovat tulleet sellaisilla valoilla, kun milloinkin ovat sattuneet tulemaan.
Lähetetty: 29.7.2005 11:31
Kirjoittaja Misha
Aika masentava kyllä että mallisarjan elämän loppuvaiheessa tulee vihdoin tuo joidenkin mielestä olennainen lisävaruste.
Ladoja myytäisiin varmaan muutenkin enemmän jos varusteluvaihtoehdot olisi paremmat. Köyhä varmaan mielellään ostaisi täyteen ladatun ladan kuin karvalakkimallin jostain kalliimmasta.
Automaattiakin kaipaisi, onneksi Calina (mikäli niitä täälläpäin ikinä nähdään) on sillai kunnollinen.
Ja kaipa tääkin tulee jossain vaiheessa:

Lähetetty: 29.7.2005 11:53
Kirjoittaja Nonnis
Sori nyt Misha mutta ei automaattia kaipaa kuin jenkit

Lähetetty: 29.7.2005 16:18
Kirjoittaja Lada-Jussi
no voisi automaatti olla kiva, mä en paljon jaksa vaihdella. ei tosin ole automaateista kokemusta, kuullut vaan että ovat laiskoja ja voihan sitä kuvitellakin ettei sellaisella lähetä kovin hurjasti kun ei saa ite käyttää kierroksia.
mm. saksassa on jo varmaan pari vuotta ollu ohjaustehostimet ja muutenkin parempia malleja 110 Ladasta, olisko täällä verotus ja hintakilpailu noitten korealaisten kanssa aiheuttanut sen että tänne tuodaan karvalakkimalleja?
Lähetetty: 30.7.2005 19:57
Kirjoittaja Misha
Lada-Jussi kirjoitti:no voisi automaatti olla kiva, mä en paljon jaksa vaihdella. ei tosin ole automaateista kokemusta, kuullut vaan että ovat laiskoja ja voihan sitä kuvitellakin ettei sellaisella lähetä kovin hurjasti kun ei saa ite käyttää kierroksia.
Eipä automaatit mitään erityisen laiskoja oo, se ero on aika marginaalinen ja korkeempi bensankulutuskin taitaa tulla lähinnä siinä ettei se käytä aina matalimpia kierroksia.
Eniten ehkä ärsyttää se kun pitäisi ohittaessa päästä eteenpäin ja boksi jää miettimään ja kelailemaan vaihteita, mut sekin taitaa olla eilispäivää kun nykyään niissä on tietokone kertomassa millon pitää vaihtaa, tiä sit millanen vehje latuskaan tulis. Foordilla on kiva ku sillä on napin alla ylivaihde niin saa aina pelkällä sormenpainauksella heitettyy vaihdetta alemmas ohituksis.
Automaatti on ihan jees, mut yleensä se ei oo niin pal enemmän jees et viittis maksaa sitä merkittävää hintaa mitä niistä yleensä joutuu pulittamaan.