Sähkömiestä tarvitaan

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

No ei se sitten takavirtaa anna. Se on hyvä, ettei sitä tarvitse äheltää. Sitten ei oikein ole muita vaihtoehtoja kuin että puola saa jonkun vuodon kautta syötön. Tässä vaiheessa voisi olla eräs ratkaisu rakentaa virtalukon kärjeltä 15/1kokonaan uusi johto puolan B+ liittimeen (tai se voi lähteä myös sulakkeen 9 + päästä, ja sulakkeen 10 + pää). Jos se vanha puolalle menevä johto roikkuu molemmista päistään ilmassa, niin ei siihen uuteen kyllä mistään enää pitäisi päästä vuotamaan, ellei sitten virtalukon pohjasta itsestään. Ihmetyttää suuresti vaan tuo että kun auto on sammuksissa ilman virtaa niin sinulla on sulake 9 kylmänä. Se kun on sulakkeen 10 kanssa suoraan puolan B+ liitynnän kanssa rinnan. Jos auto käy vaikka virta-avain on asennossa III, pitää sen puolan jostain saada jännite.
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

Joo,noinhan se on,samaa ajattelin minäkin,noista sulakkeista tosiaan myös sulake 10 on virraton jos auton virrat ei ole päällä,sulake 11 taas tulee koko ajan virta mutta sehan onkin valojen sukake. :D
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Avatar
jasu35
Viestit: 582
Liittynyt: 3.10.2003 14:35
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

No tänään on autoon laitettu uusi laturi ja nyt tuntuu pelaavan,ainoastaan lataus jännite on nyt 14,4v mutta ehkä se asettuu kun tulee autoa vähän käytettyä. :? Eroa uudessa laturissa on jonkinverran edelliseen laturiin joten vanha laturi oli todennäköisesti samarasta mikä kyllä selittäisi ton reistailun. :)
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Se kyllä saa sen varmaan ladatakin, mutta mittaa toki jännite uudelleen jonkinaikaa ajeltuasi. Ennenvanhaan yhden paikallisen äijän dieselimesessä oli latausjännite 15V. Se oli talvella hyvä kun autolla ei pitkiä matkoja ajeltu. Kesällä tuppasi akku pullistelemaan. Lampuillekin se on hupaa. Täällä oli muuten jossain jonkun juttu Datsunin pakusta, jonka säätäjä vuoti, mutta vuoto lakkasi kun hetkeksi irroitti kapelin. Oli vähän samantyyppinen homma kuin sinulla. On muuten tuossa, luepa ajatuksella:

http://ladakerho.mercy.hpsjr.fi/ladaboa ... t=datsunin
Vastaa Viestiin