Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Vuonna -86 aloitin työnantajan Ladoilla. Silloin sitä tulikin tutustuttua, kuinka "huonoja" nää Ladat on. Kokemuksien perusteella hankin ekan oman -91 ja merkissä olen pysynyt.
-85 ostin ekan Laaborin, tuhatkakssatasen, oisko ollut "L". Kesällä -90 ajoin sen kaseikkoon. Meni sen verran päreiksi, että piti vaihtaa tähän nykyiseen, 2107 tonnikolmesataseen. Sillä onkin tullut cruisailtua tähän päivään asti eli 15 vuotta. Muutama viikko sitten löysin eritt. hyväkuntoisen, myös 2107, tuhatviissatasen, mallia -87, jota oon aikonut käyttää vähän niin kuin "edustus"pirssinä. Autoilun aloitin aikoinaan Wartburg Limousinella, vuosimalliltaan tais olla -66. Warren jälkeen, 70-luvulla ja 80-luvun alussa oli jokunen ns. länsiautokin käytössä, vaan niihin en saanut oikein tuntumaa.
Vähän vajaa kolme vuotta eli kesästä 2002 on Lada ollut, eli ensiksi 1500S axtekki, sitten pinkki, ja nyt on ex-projekti-Niva, 1600SL axtekki ja intin vanha 2104. Tuosta ekasta Ladastani ei olisi pitänyt koskaan luopua koska kaikki noi pommit alkaa viedä uskon ladailuun
MaTo kirjoitti tuolla alkupäässä Pyhän Pietarin toivottaneen Ladan omistajan tervetulleeksi Taivasten Valtakuntaan. Siinä tapauksessa luulis meitsiäkin viimeisellä tuomiolla lykästävän: 20 vuotta Laadan puikoissa vastaa luultavasti jonkinlaista ikuisuutta alakerran lämmössä.
Aikoinaan ukko hommasi ensimmäisen autonsa joskus 80-luvun puolivälissä ja se oli 1200 farmari nappis... No sitten ukko osti uutena vuonna 90 2107 1300S:n joka jäi miulla kesällä 2003 kun ukko meni ostamaan SAABin...
No kun kortin sain vasta 04.03.2004 niin siinä oli puoli vuotta aikaa rassailla autoa. Eli hitsata penkit kiinni sun, ja asentaa popit...
No sitä riemua ei kauaa kestänyt, kun kone meni leipomaan kiinni muutaman tuhannen ajokilometrin jälkeen... No ei muuta kun pimeesti kone vaihtoon ja sitten oli 1600 mylly keulilla. No ei sekään kauaa kestänyt, ja loppu kesätä sitten uusi Lada alle. Eli 1600SL, sillä on nyt vajaa vuosi ajeltu ja hyvin on kestänyt, vaikka "vähän" kolhujakin on tullut... Ja tuossa Tammikuussa sitten onstin itelle projektiautoksi 1200L:n jonka rassaus alkaa reilun vuoden päästä. Ja viime lauantaina ostin varaosaautoksi 2105 1500S:n...
2107 1600SL 91 MYYTY
2101 1200L 88 Projekti
2107 1300S 90 R.I.P.
2105 1500S 92 Ratapeli
2107 1300S 90 Projekti
2107 1700i 96 Nykyinen menopeli
2107 1600SL 94 Kunnostusta vailla
2105 94 Purkuauto
2101 1200l 88
2105 1200S 88 Purkuauto
Vähän toista kuukautta on ollu -89 nappisilmä ja tuhnnen kilsaa on jo menty. Satasen autoksi täytyy sanoa että täydellisesti on pelannut...Ainakin melkein
Ostin ensimmäisen Ladan (Lada 1200 vm 1982 eli oikein juhlavuoden malli) v. 1988 kyllästyttyäni Fiat 128 autoon (aikaisempi Peugeot 404 vm 1964 oli jo ihan romu). Pidin tätä Ladaa v. 1992 saakka. Granada vm 1982 90-97, Taunus vm 77 93-95, Lada 1200s vm 1984 1995 -, Lada1200s vm1987 1997 - 2000 (ajossa 1/2 v, oli varaosalähteenä), vara-autona Skoda 120MB vm 1984 (1997) kun Ladaan piti saada vuosikasvaimia, kilvetön 1200L varaosalähteenä 1999-2004, Perintönä tuli Lada 1500s vm 91, oli kat malli (2003). Oli taas vähän hitsaushommia tuossa 84 Ladassa, niin oli vara-autona Datsun/Nissan Sunny vm 1987 (2004). Uusin hankinta on Lada 1200s vm 1989 2005 - . Kahden auton laivueessani on nyt kaksi 1200s Ladaa vm 1984 ja vm 1989. Nyt on Ladaprosentti kohdallaan. On vara-auto omasta takaa, ja Lada, kun lanka alkaa syyskesällä palaa Ladan alla.
Hiphei - ladailu jatkuu! Eilen hankin hyväkuntoisen 1500S:n (aika originaalikuntoisen vuodelta 1990). Ladailua olen harrastanut vuodesta 1987 ja sama 1200L on edelleenkin jemmassa, mutta nyt on tässä välissä ollut pari vuotta enempi pösöilyä. Nyt pääsikin idän ihme heti tositöihin, kun appiukolta hajosi volvo - suuripiirteisenä vävypoikana tarjosinkin heti hiukan parempaa autoa käyttöön Tarkoitus olisi syventää tätä ladaharrastusta ja saada Pohjois-Suomeen hiukan lisää toimintaa.