Ratti vinossa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Jokari

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jokari_ kirjoitti:
jta kirjoitti:
Jokari_ kirjoitti:Siis nyt en oikeen tajunnu että mistäkohtaa noi pultit löytyy? Varmaankin sen muovisen kopan alta, vai :?: Meinaan kun on tossa Ladassa vähän klappia, ratti liikkuu ylös-alas varmaan 2 senttiä :?
Ainakin nappiksessa ne pultit on ihan näkyvillä siellä kojelaudan alareunassa.
Täytyykin kattella joku päivä asiaa tarkemmin :)
Nonniih, ropelsin tota rattia päivällä ja huomasin ettei niillä kiinnityspulteilla ole mitään yhteyttä tohon ratin klappiin.Siis klappia on vain ratissa, vähän joka suuntaan :roll: Eli ratti ja ja sinne muovien sisään menevä kohta hölskyvät. Ratin kiinnitysmutterikin on tukevasti kiinni, tietty. Kun rattilukon vääntää päälle, niin klappi usein häviää...kellään mitään vinkkejä mitä vois tehdä vai antaako ton olla vaan noin? :roll:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
povenza

Jaaha

Viesti Kirjoittaja povenza »

En tiedä, käsitinkö ton ongelman ihan oikein mutta voisko auttaa jos laittais sinne kiinnityspultin seuduille prikkoja. Tai sitte sulla on ohjaustanko rautalangasta :lol:
Doniv Povenza
Jokari

Re: Jaaha

povenza kirjoitti:En tiedä, käsitinkö ton ongelman ihan oikein mutta voisko auttaa jos laittais sinne kiinnityspultin seuduille prikkoja. Tai sitte sulla on ohjaustanko rautalangasta :lol:
Ei, tosta ei kyllä ole mitään hyötyä :lol: Kyllä rattitanko on ihan sitä mitä pitääkin, alapään 2-päinen nivelkin tuli joskus vaihdeltua kun vanha mukamas jostain syystä alkoi jumittelemaan...turhaan tuli sekin sitte vaihdettua :roll: Mut koittakaa ymmärtää toi selostus, kyllä te tiätte mitä mä tarkotan :P
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

povenza

Pittääpä huomenna perehtyä tuon oman Lattaran rattimekanismiin ja yrittää tajuta tuota ongelmaa. Saakohan niitä muoveja enää ehjänä takasi. Ne tahtoo rapsahdella kappaleiksi kun niitä alkaa rassaamaan. Ainakin yhden saabin muovit meni kerran päreiksi eikä ollut edes oma auto. olivat nääs niin äärettömän sapekkaat laitettavat että paloi ukoltakin diodit. Mutta Se olikin Saabi
Doniv Povenza
Jokari

povenza kirjoitti:Pittääpä huomenna perehtyä tuon oman Lattaran rattimekanismiin ja yrittää tajuta tuota ongelmaa. Saakohan niitä muoveja enää ehjänä takasi. Ne tahtoo rapsahdella kappaleiksi kun niitä alkaa rassaamaan. Ainakin yhden saabin muovit meni kerran päreiksi eikä ollut edes oma auto. olivat nääs niin äärettömän sapekkaat laitettavat että paloi ukoltakin diodit. Mutta Se olikin Saabi
Kyllä ne suojusmuovit saa takasin, mutta se vaatii tarkkaa kättä ja kärsivällisyyttä :lol: Kerran kun ne otat pois niin aina ne jää jostain irvistämään tai rutisemaan...eikä niitä ruuvejakaan edes ole montaa :oops:

povenza

Niinhän se on. Ja se että se ratti on kierossa niin ei sitä enää huomaa ollenkaan kun nyt tuo Larva on ollut mulla muutamia päiviä. Itse asiassa istuin tänään mun enon Avensikseen kuskin paikalle ja tuntuipa tosi oudolta. Niin sitä vaan tottuu. Mutta jos sulla se ratti letisee vähän joka suuntaan niin se voipi olla jo vaarallistakin varsinkin urheilullisessa ajossa kun on vauhtia ja rattia revitään kuin viimeistä päivää. Oliko se sun auto mikä. Aattelin että onkohan näissä meidän peleissä lähellekään samanlaiset sydeemit rattijutuissa.
Doniv Povenza
kapa

Viesti Kirjoittaja kapa »

Kannattaa tarkastaa rattiputken yläpään laakerin kiinnitys. Mulla 1200L:ssä se löystyi/irtosi itsestään pikkuhiljaa. Tästä aiheutui juuri tuollaista ratin heilumista joka suuntaan.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Jokari

povenza kirjoitti:Niinhän se on. Ja se että se ratti on kierossa niin ei sitä enää huomaa ollenkaan kun nyt tuo Larva on ollut mulla muutamia päiviä. Itse asiassa istuin tänään mun enon Avensikseen kuskin paikalle ja tuntuipa tosi oudolta. Niin sitä vaan tottuu. Mutta jos sulla se ratti letisee vähän joka suuntaan niin se voipi olla jo vaarallistakin varsinkin urheilullisessa ajossa kun on vauhtia ja rattia revitään kuin viimeistä päivää. Oliko se sun auto mikä. Aattelin että onkohan näissä meidän peleissä lähellekään samanlaiset sydeemit rattijutuissa.
Kuva

No eipä tolla 1200ässällä paljon urheilullista ajoa harrasteta, saattaisin mä tosin kenkiä jos ikää olis ja kortti taskus :oops:

povenza

Kyllä sulla joskus ikäkin riittää ja luultavasti saat kortin hankittua niin sitä ajatellen kandee olla ratti tosi jäsyssä kunnossa. Omaa Laadaani en jaksanu tänään alkaa purkaa. Iski lentsu.
Doniv Povenza
povenza

Niin ja kyllä sillä S:llä voi ajaa oikeinkin urheilullisesti. Katsos vaikka täältä yhestä foorumista semmonen kun LIIKAA VINGUTETTU. Siellä on pojilla vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Eivätkä olleet iällä pilassa nekään Ladistit. Käy vilkaseen.
Doniv Povenza
peurajussi

Viesti Kirjoittaja peurajussi »

minusta vähän tuntuu että se on suuri ominaisuus kun katsoin tossa joku päivä sitten itsekkin niin se on keskelle päin vinossa
ei se vauhtia hidasta totutaanhan me ladistit siihen suureen ominaisuuteen
Mosse-Aksu

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

povenza kirjoitti:Pittääpä huomenna perehtyä tuon oman Lattaran rattimekanismiin ja yrittää tajuta tuota ongelmaa. Saakohan niitä muoveja enää ehjänä takasi. Ne tahtoo rapsahdella kappaleiksi kun niitä alkaa rassaamaan. Ainakin yhden saabin muovit meni kerran päreiksi eikä ollut edes oma auto. olivat nääs niin äärettömän sapekkaat laitettavat että paloi ukoltakin diodit. Mutta Se olikin Saabi
Tarkoitiko niitä muoveja, joista viikset sojottavat ja jossa on huomiovilkkukatkasija ja virtalukko. Kyllä ne saa irti ja takaisin ihan nätisti. Löysää ne kaksi ruuvia (tai mutteria) siitä kojetaulun alareunasta, ennen kuin alat muoveja poistamaan. Ratti laskeutuu silloin alaspäin. Ruuveja ei tarvitse muoviosien irroittamista varten edes ottaa kokonaan pois. Ja sitten kiristät ne takaisin vasta, kun kaikki osat ovat paikallaan.

Noin yleisesti ottaen ainakin mun 88 Ladassa on muoviosat sellaista materiaalia, että tartuntakynnet kyllä katkeavat hyvin helposti.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Vastaa Viestiin