Sivu 2/3

Lähetetty: 13.5.2005 20:36
Kirjoittaja AI
Alkaa jo kiinnostamaan, syksyllä sen varmaan saa jo tonnilla. Toi peili tuossa lokarin päällä vaan on pirun ruma, italialainen muotoilumoka.

Lähetetty: 14.5.2005 23:48
Kirjoittaja vesanen
Eikös se ollu niin että tossä fiiussa on työntötanko kone ja ladaan kehitettiin parempi ketjukone..?

Lähetetty: 15.5.2005 12:27
Kirjoittaja AI
vesanen kirjoitti:Eikös se ollu niin että tossä fiiussa on työntötanko kone ja ladaan kehitettiin parempi ketjukone..?
Oli juuri näin. Ladaan kehitettiin myös rumpujarrut taakse ja peltejä paksunnettiin, jostain (TM:stä) muistan lukeneeni että kori painaa 60 kg enemmän.

Lähetetty: 15.5.2005 12:36
Kirjoittaja AI
Olikin 55 kg painavampi. Lehtijuttukin löytyi kovalevyltä:
http://www.phnet.fi/public/www-vitsit/l ... s_lada.jpg

Re: se meni näin

Lähetetty: 2.6.2005 16:56
Kirjoittaja Lada-Jussi
[

renaultilla oli ainakin yhteistyötä Mosse-tehtaan kanssa, aiemmin mossen valmistus alkoi Opel kopioilla joten noikin merkit on SNTL:n autohistoriasta helposti löydettävissä.

Lähetetty: 14.6.2005 22:49
Kirjoittaja Lada-Mies
AI kirjoitti:
vesanen kirjoitti:Eikös se ollu niin että tossä fiiussa on työntötanko kone ja ladaan kehitettiin parempi ketjukone..?
Oli juuri näin. Ladaan kehitettiin myös rumpujarrut taakse ja peltejä paksunnettiin, jostain (TM:stä) muistan lukeneeni että kori painaa 60 kg enemmän.
ja eikös ladassa ollu viel kannen yläpuolinen nokka-akseli?
näin oon lada-infost ainaki lukenu

Lähetetty: 15.6.2005 10:49
Kirjoittaja AI
No tuossahan se lukee että Fiatissa oli työntötankokone!!!

Lähetetty: 15.6.2005 11:10
Kirjoittaja Lada-Mies
no katsos kun en tietänyt että työntötankokone=kannenyläpuolinen nokkaakseli on sama asia.mutta kaikkee oppii ku vanhaks elää :D

Lähetetty: 15.6.2005 12:49
Kirjoittaja noose01
:lol:

Lähetetty: 15.6.2005 13:00
Kirjoittaja Jokari
lada-mies kirjoitti:no katsos kun en tietänyt että työntötankokone=kannenyläpuolinen nokkaakseli on sama asia.mutta kaikkee oppii ku vanhaks elää :D
Oot kyl aika harhateil :lol: :lol:

Lähetetty: 15.6.2005 13:02
Kirjoittaja Lada-Mies
jaaa kuin niiii??? :lol:

Lähetetty: 15.6.2005 13:06
Kirjoittaja Jokari
lada-mies kirjoitti:jaaa kuin niiii??? :lol:
Edelleenkin työntötankokone eli OHV-kone ja OHC-kone on eri asioita ja eri periaatteella toimivia :)

Sun pitää kyllä hakee kirjastosta joku moottoritekniikan kirja, niin pääset jyvälle :lol:

Lähetetty: 15.6.2005 13:12
Kirjoittaja Lada-Mies
ohv=työntötankokone
ohc=?

Lähetetty: 15.6.2005 13:15
Kirjoittaja Jokari
lada-mies kirjoitti:ohv=työntötankokone
ohc=?
Niin, OHV tulee sanoista "Over Head Valve(s)" eli yläpuoliset venttiilit

Kun taas OHC tulee sanoista "Over Head Cam(shaft)" eli yläpuolinen nokka-akseli

Eiköhän se noin menny, viisaammat korjatkoot :P

Lähetetty: 15.6.2005 13:19
Kirjoittaja Lada-Mies
eiköhän se nyt jo menny vinttiin asti 8)