124 vm 68 nettiautossa

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Alkaa jo kiinnostamaan, syksyllä sen varmaan saa jo tonnilla. Toi peili tuossa lokarin päällä vaan on pirun ruma, italialainen muotoilumoka.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
vesanen

Viesti Kirjoittaja vesanen »

Eikös se ollu niin että tossä fiiussa on työntötanko kone ja ladaan kehitettiin parempi ketjukone..?
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

vesanen kirjoitti:Eikös se ollu niin että tossä fiiussa on työntötanko kone ja ladaan kehitettiin parempi ketjukone..?
Oli juuri näin. Ladaan kehitettiin myös rumpujarrut taakse ja peltejä paksunnettiin, jostain (TM:stä) muistan lukeneeni että kori painaa 60 kg enemmän.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Olikin 55 kg painavampi. Lehtijuttukin löytyi kovalevyltä:
http://www.phnet.fi/public/www-vitsit/l ... s_lada.jpg
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10252
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: se meni näin

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

[

renaultilla oli ainakin yhteistyötä Mosse-tehtaan kanssa, aiemmin mossen valmistus alkoi Opel kopioilla joten noikin merkit on SNTL:n autohistoriasta helposti löydettävissä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

AI kirjoitti:
vesanen kirjoitti:Eikös se ollu niin että tossä fiiussa on työntötanko kone ja ladaan kehitettiin parempi ketjukone..?
Oli juuri näin. Ladaan kehitettiin myös rumpujarrut taakse ja peltejä paksunnettiin, jostain (TM:stä) muistan lukeneeni että kori painaa 60 kg enemmän.
ja eikös ladassa ollu viel kannen yläpuolinen nokka-akseli?
näin oon lada-infost ainaki lukenu
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

No tuossahan se lukee että Fiatissa oli työntötankokone!!!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

no katsos kun en tietänyt että työntötankokone=kannenyläpuolinen nokkaakseli on sama asia.mutta kaikkee oppii ku vanhaks elää :D
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
noose01
Viestit: 1352
Liittynyt: 27.7.2004 10:15
Paikkakunta: Paalaamo

Viesti Kirjoittaja noose01 »

:lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

lada-mies kirjoitti:no katsos kun en tietänyt että työntötankokone=kannenyläpuolinen nokkaakseli on sama asia.mutta kaikkee oppii ku vanhaks elää :D
Oot kyl aika harhateil :lol: :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

jaaa kuin niiii??? :lol:
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

lada-mies kirjoitti:jaaa kuin niiii??? :lol:
Edelleenkin työntötankokone eli OHV-kone ja OHC-kone on eri asioita ja eri periaatteella toimivia :)

Sun pitää kyllä hakee kirjastosta joku moottoritekniikan kirja, niin pääset jyvälle :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

ohv=työntötankokone
ohc=?
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Viesti Kirjoittaja Jokari »

lada-mies kirjoitti:ohv=työntötankokone
ohc=?
Niin, OHV tulee sanoista "Over Head Valve(s)" eli yläpuoliset venttiilit

Kun taas OHC tulee sanoista "Over Head Cam(shaft)" eli yläpuolinen nokka-akseli

Eiköhän se noin menny, viisaammat korjatkoot :P
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

eiköhän se nyt jo menny vinttiin asti 8)
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Vastaa Viestiin