124 vm 68 nettiautossa
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Oli juuri näin. Ladaan kehitettiin myös rumpujarrut taakse ja peltejä paksunnettiin, jostain (TM:stä) muistan lukeneeni että kori painaa 60 kg enemmän.vesanen kirjoitti:Eikös se ollu niin että tossä fiiussa on työntötanko kone ja ladaan kehitettiin parempi ketjukone..?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Olikin 55 kg painavampi. Lehtijuttukin löytyi kovalevyltä:
http://www.phnet.fi/public/www-vitsit/l ... s_lada.jpg
http://www.phnet.fi/public/www-vitsit/l ... s_lada.jpg
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: se meni näin
[
renaultilla oli ainakin yhteistyötä Mosse-tehtaan kanssa, aiemmin mossen valmistus alkoi Opel kopioilla joten noikin merkit on SNTL:n autohistoriasta helposti löydettävissä.
renaultilla oli ainakin yhteistyötä Mosse-tehtaan kanssa, aiemmin mossen valmistus alkoi Opel kopioilla joten noikin merkit on SNTL:n autohistoriasta helposti löydettävissä.

ja eikös ladassa ollu viel kannen yläpuolinen nokka-akseli?AI kirjoitti:Oli juuri näin. Ladaan kehitettiin myös rumpujarrut taakse ja peltejä paksunnettiin, jostain (TM:stä) muistan lukeneeni että kori painaa 60 kg enemmän.vesanen kirjoitti:Eikös se ollu niin että tossä fiiussa on työntötanko kone ja ladaan kehitettiin parempi ketjukone..?
näin oon lada-infost ainaki lukenu
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86
+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..
Сделано в CCCP
Edelleenkin työntötankokone eli OHV-kone ja OHC-kone on eri asioita ja eri periaatteella toimivialada-mies kirjoitti:jaaa kuin niiii???

Sun pitää kyllä hakee kirjastosta joku moottoritekniikan kirja, niin pääset jyvälle

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Niin, OHV tulee sanoista "Over Head Valve(s)" eli yläpuoliset venttiilitlada-mies kirjoitti:ohv=työntötankokone
ohc=?
Kun taas OHC tulee sanoista "Over Head Cam(shaft)" eli yläpuolinen nokka-akseli
Eiköhän se noin menny, viisaammat korjatkoot

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™