Tuon STW:n hinnan lainasin muualta 5% vuosikorolla, ja auto oli käytetty, joten ei maksanut ihan yhtä paljon kuin uusi. Siinäkin oli kuitenkin Automaasta saatu 1 vuoden Peugeot Assistance, joka olisi maksanut nuo mainitut taksimatkat töihin jos tielle jäisi.Misha kirjoitti: Kerroppa huvikses lainas yksityiskohdat. Siis paljonko löit alkurahaa kouraan ja paljonko maksat kuussa ja montako vuotta kesti ja paljonko loppujen lopuksi Lada sitten maksaa?
Niin ja ne vakuutukset...
Oletan että otit Deltan jotain omaa lainaa?
Tämä tieto varmaan helpottais monia harkitsemaan että mitä kannattaa tehdä....
Sen sijaan vaimo osti juuri uuden 110 HB:n Deltan rahoituksella (GE Capital), joten voin siitä kertoilla suunnilleen:
Auto maksoi varusteineen n. 11 000 euroa. Käsirahaa annettiin 2000 euroa, eli maksettavaa jää n. 9000 euroa.
Maksuohjelma on 32 x 300 euroa (kaikkine kuluineen ja maksuineen) + viimeinen tasauserä n.700 euroa. Maksettavaa tulee siis 10 300 euroa. Kokonaishinta näin n. 12 300 euroa tällä osamaksuohjelmalla. En pidä tätä kohtuuttomana, kun maksuaikaa tuli tuo melkein 3 vuotta.
Autoon olisi saanut myös OP-rahoituksen, joka ei edellyttänyt "pakkokaskoa", koska luottotiedot ja maksukyky olivat kunnossa (auto olisi tällöin tullut omaksi, nyt se on GE:n nimissä luoton vakuutena). Vaimo kuitenkin halusi sen, kun ei ole kovasti ajellut hetkeen, joten otimme GE:n rahoituksen. Täyskasko kaikilla vakuutuksilla (myös se matkan keskeytymisvakuutus, mitä Jukka tässä kyselee, eli taksin voi tilata viereen) on noin 30 euroa kuukaudessa. STW:hen suppeampi vakuutus Ifistä täysillä bonuksilla on huomattavasti enemmän.
Ja kyllä se vaan niin on, että uusi auto on aina uusi. Toki vikoja tulee, mutta niitä tulee Mersuunkin. Kovasti todennäköisemmin se pakasta vedetty 110 vie perille kuin se 10 vuotta vanha Samara. Kuukauden päivät on nainen huristellut menemään, ja nöyrästi ovat Uralin hevoset hirnahtaneet joka aamu.