lada110/mystinen vikakoodi 0171

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: hyvä

Viesti Kirjoittaja samarai »

Lada-Jussi kirjoitti:
auto kävi deltassa, keksivät siellä että jakohihna on löysällä (jakohihna taannoin vaihdettu myös samaisessa Hyvinkään Delta-autossa) sitten auto on kuulemma kunnossa. En tiedä kuinka pitkälle velipoika oli deltasta päässy kunnes kärähti taas ja käyntihyytyi. Hinausautolla takaisin, mitähän seuraavaksi keksiivät korjata :lol: :evil:
tulipa tosta Hyvinkään Delta-autosta mieleen monta vuotta vanha juttu, kun yksi samara vaati nelipyörämittausta katsastukseen, kun etupää oli saanut vähän osumaa. Näillä kulmilla ei moista hommaa silloin tehty, joten vietiin auto Hyvinkäälle.

Deltan kaveri sääteli etupyöriä asemaan kun sitten hakiessa ilmoitti, että hän ei voi kirjoittaa "puhdasta lausumaa" kun on toi "taka-akseli kiero". Vähän aikaa ihmeteltyäni, että miten se voi kiero olla, eihän siihen mikään ole osunut, voiko se muka olla jo tehtaalta asti ollut. Kaveri sanoi, että kyllä se on hyvin mahdollista, näähän on nyt vähän jne.. ja ei löydy talosta, pitää tilata Venäjältä..

Jostain syystä alkoi pyörittää takapyörää ja huomasi että mittarin näytöt heittää joka suuntaan.. noh sitten, että "kato kautta profeetan parran, tää vannehan on ihan solmussa.. Taka-akseli oli kuin olikin täysin virheetön, heh 8) Kaveri joutui suttaamaan omat "heittolukemansa".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
jone35

paineensäädin vaihdettu

Viesti Kirjoittaja jone35 »

taisin olla viimeksi kirjoitellessani aika jurrissa, kun en muista moista kirjoittaneeni. paineensäädin vaihdettu, vika koodi 171 ilmestyi taas näytölle ja kone rupesi puutumaan. nyt siis säädin on asennettu letkuineen päivineen toimimaan ja koodi ilmestyy nyt harvoin mutta kumminkin. edellinenhän oli naulattu siten että se piti paineen täysillä koko ajan. vika ilmestyy aina korkeilla kierroksilla, joten epäilen että tämä polttoainekaasujen kierrätysvehje on myös rikki. sehän lisää pensahöyryjä imusarjaan korkeilla kierroksilla käsittääkseni. ja siten sotkee järjestelmää. älkää vaan sanoko että joudun viemään autoni delttaan. keksikää jotain please!!!!! kaikki ehdotukset käsitellään luottamuksella.
ps. vaihdoin muuten hotellin pihalla jakopään hihnan, paariporukan katsellessa. hitsi että kaikki meni ihan nappiin, ei yhtään ylimäärästä häsläysliikettä. kysyivät myöhemmin mitä ladalleni tein. kun kerroin vaihtaneeni jakopään remmin. valehtelijaksi haukkuivat ensin, kunnes uskoivat näytettyäni vanhaa remmiä. sen illan jälkeen varmaan moni niistä mietti, miten miten paljon saisi omasta autosta vaihdossa ladaan.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

velipojan autossa vian aiheuttajaksi keksitiin nyt hajonnut tulpan johto. tietääkseni se korjasi sitten tilanteen lopullisesti.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10538
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

yhdessä parivuotiaassa mersussa oli juuri moottorissa vikaa eli ei käynyt kaikilla kierrosalueilla kunnolla ja merkkihuolto arvioi aluksi kaikkea ruiskun ohjauksesta ilmamassa anturiin eli vähintään 600e huoltoa
yksi yleis mies vain sanoi että elektronisesti ohjatut moottorithan vertaa syttytietoja ja käski vaihtaa tulpan johdot
haimme johtosarjan 55e ja auto oli täydellisessä kunnossa
johdoissa ei ollut päällepäin minkäänlaisia kulumisen eikä murtumisen jälkiä eli ei uusista erottanut mutta joku sisäinen murtuma tai muu resistanssi muutos
ja eihän se huononekkaan vaikka johdot välillä vaihtaisikin
jone35

tulpanjohdot vaihdettu

Viesti Kirjoittaja jone35 »

joo vaihdettu on
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

vaikka noi uudet autot onkin hienosti varustettu kaikella vikadiaknostiikalla ei ne silti vielä osaa paljastaa tuollaisia perusosien rikkoutumisia. Jos tietää että seoksessa on vikaa, voi vikaa lähteä etsimään hyvinkin monesta paikkaa.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
jone35

ottaa pattiin.ottaa pattiin.

Viesti Kirjoittaja jone35 »

juu.juu.juuuu. perkeleen kautta profeetan parran. nää tekniikan ihmeet hitsit kun ei pysty lookisesti vikaa paikantamaan. nyt tää on jo haaste, kyllä ihmisen pitää pystyä insinöörin suunnittelema kone korjaamaan. eikö
Vastaa Viestiin