Ladan maalaus

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Pöhö-Andrei

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Kannattaa nyt kokeilla sen hionnan jälkeen seuraavaa. Ohennerätillä eli misä on tulevan maalin ohennetta pyyhkiä hiottua pintaa. Jos rättiin jää selkeästi vanhaa väriä ja kynnellä pyyhdittyäpintaa kokeillessa vanha maali tuntuu pehmenneen on varsin suuri riski että uusintamaalaus menee piloille, eli keittää.

Tällöin hankkikaa PPG.n universel tartuntapohjaa ja vetäkää sitä lämpimässä, mielellään kuumassa tilassa muutamia kerroksia auton pintaan ja sen jälkeen ette enää hio pintaa millään. Sitten litra hiontamaalia josta voi kevyesti hallimaalauksissa tyypilliset kärpäset irroitella kuivuneesta maalista. Tämän jälkeen pintamaali, ja mielellään siten että valitsette ensimmäisiin kerroksiin mahdollisimman nopean ohenteen tai pudotatte sen määrää minimiin.

Pitäisi onnistua, jos ei onnistu niin tuokaa se kosla tänne minulle ja tuokaa kori olutta mukananne niin voin maalata sen teille. :wink:
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Niin ja eihän ammattilaisetkaan kovin hirveitä pyydä ylimaalauksesta.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
LamaAjanElvis

Viesti Kirjoittaja LamaAjanElvis »

kyllä minä ennemmin maalaisin vaikka purkilla kuin telalla... entäs joku hyvä pensseli?
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Jeltsin

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Ilmeisesti Ertzu asustelet tässä lähettyvillä,jos sulla ei ole ruiskua täältä saisit lainaksi.Älä nyt ainakaan uudestaan maalaa millään pensselillä tai telalla ja ne halpis ruiskut voi unohtaa myös.Maalina tietenkin 2k automaalia ei mitään miranolia.
Ertzu

Viesti Kirjoittaja Ertzu »

Se vähän riippuu missä päin itse asustelet :D mutta todennäköisesti... Ruisku kyllä löytyy ja maaliakin on 16 L ihan kobelkon keltaista.
Ertzu

R-J kirjoitti:Niin ja eihän ammattilaisetkaan kovin hirveitä pyydä ylimaalauksesta.
Eiväthän ne pyydä, mutta aika moni on sanonut, että ei ala edes maalaamaan jos eivät itse tee pohjia. On kuulemma niin moni asiakas valittanut huonosta maalipinnasta, joka on kumminkin asiakkaan vika koska he ovat itse tehneet pohjatyöt... Mutta sen verran pitää olla tee-se-itse-miestä että itse nämä pikkuhommat tehdään :D
Jeltsin

Joo, ja pohjat + maalaus sitten jo maksaakin.Parivuotta sitten kyselin tommosen pienen auton maalausta,hinta arviot n.1500e :shock: Ostin sitte omat maalaus vehkeet.
Ertzu

Jeltsin kirjoitti:Joo, ja pohjat + maalaus sitten jo maksaakin.Parivuotta sitten kyselin tommosen pienen auton maalausta,hinta arviot n.1500e :shock: Ostin sitte omat maalaus vehkeet.
Joo ja välillä tahdo riittääkkää tollanen summa. Kyl toi maalaushomma on niin hyvil kantimil ja hinnoill... Mistäspäin veli Jeltsin muuten tarkalleen on :?: :D
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Ertzu kirjoitti:
R-J kirjoitti:Niin ja eihän ammattilaisetkaan kovin hirveitä pyydä ylimaalauksesta.
Eiväthän ne pyydä, mutta aika moni on sanonut, että ei ala edes maalaamaan jos eivät itse tee pohjia. On kuulemma niin moni asiakas valittanut huonosta maalipinnasta, joka on kumminkin asiakkaan vika koska he ovat itse tehneet pohjatyöt... Mutta sen verran pitää olla tee-se-itse-miestä että itse nämä pikkuhommat tehdään :D
Totta. Onpa lähipiirissäkin moinen tullut vastaan. Suostuvat (mielellään) pelkkään ylimaalaukseen, kunhan ensin sovitaan se, ettei lopputuloksesta sitten jälkeenpäin v...uilla. Ihan ymmärrettävää sinänsä. Ja muuten toteaisin, että oikea asenne sulla. :)
R-J
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Ertzu kirjoitti:
Jeltsin kirjoitti:Joo, ja pohjat + maalaus sitten jo maksaakin.Parivuotta sitten kyselin tommosen pienen auton maalausta,hinta arviot n.1500e :shock: Ostin sitte omat maalaus vehkeet.
Joo ja välillä tahdo riittääkkää tollanen summa. Kyl toi maalaushomma on niin hyvil kantimil ja hinnoill... Mistäspäin veli Jeltsin muuten tarkalleen on :?: :D
Näinhän se menee. Ensin sanellaan ehdot ja sitten päälle niin suuri lasku, kuin ikinä kehtaa.
R-J
Jeltsin

Ertzu kirjoitti:
Samalta paikkakunnalta kuin sinäkin.
ookoo

joo

Viesti Kirjoittaja ookoo »

maalasin ite jää rata ladani mustalla spray maalilla meni 7 purkkii auto oli enne´n keltainen ja muuten sotkettu.... :D
Pöhö-Andrei

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tekemään oppii tekemällä. Yleensä aloittelijalla ensimmäinen auton maalaus onnistuu hyvin, sitten kun alkaa kuvitella että tämähän on helppoa niin yleensä toinen ja kolmas menee enemmän tai vähemmän piloille. Mutta kun niitä satakunta maalaa niin sitten voi jo sanoa että kyllä tämän homman jollain tapaa hallitsee.

Ja ladahan ei niin mahdottoman tarkka ole siitä pinnanlaadusta joen kyllä sen melko huoletta voi itse väriin vetää. Ihan kun ei reppuruiskulla ala väriä levittämään, lähes kaikki muut menetelmät sitten käy. Pensselilläkin saa ihan hyvän kun käsittelee sen pensselin ensin seuraavalla tavalla. Ottaaa karkeaa huontapaperia P60 ja ikäänkuin maalaa uudella kuivalla pensselillä sitä hiomapaperin pintaa. Suorin vedoin edestakaisin. Tällöin paperi irroittaa siveltimessä olevat irtokarvat ja pehmittää ja jouhevoittaa siveltimen jouhia. Tällöin maalausjäljestä tulee huomattavasti tasaisempi ja karvattomampi kuin ilman hiontakäsittelyä tehdyllä siveltimellä. Toki maalin ohentaminen ja lämpötila vaikuttaa siihen myös mutta tämä yhtenä elementtinä.
Ertzu

Tänään lada sitten sai uuden ja tällä kertaa onnistuneen maalipinnan a´ la mattamusta. Kiitoksia kaikille vinkeistä 8)
Hellraiser
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hellraiser »

Paitsi että mun ex-liekkivolvo (joka on nykyään katollaan puuta vasten)
niin siihen tuli ainakin ERITTÄIN hyvä pinta ja peitti hyvin...
Tosin maalina oli mattamusta (tottakai)...
Ja eihän millään KARVATELALLA :shock: autoa maalata (mielestäni ainakin järjetöntä) vaan robinhoodista saa semmosen telapaketin missä tela on semmosta vanua (kuten sängynpatja) siitä ei lähde karvoja ja pinta on paljon tasasempaa...
Omia lada kuvia
Hei hei, relaa ota pami.
Rotan ansiosta stadi,
on sassii ku dami!
Vastaa Viestiin