Lämppärin hana

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
kimila

Viesti Kirjoittaja kimila »

Mulla meni kans puolen vuoden aikana jotain nelisen hanaa rikki. Olin jo suunnittelemassa jotain omaa patentti- hanaa siihen tilalle, mutta korjaamolla käskivät tsekata ettei kannentiiviste olisi vaan palanut. Eli jäähdyttimen korkki pois ja käyntiin ja kohtahan niitä kuplia alkoi sitten tullakkin.. Oli kannentiiviste palanu ja sieltä pääsi painetta sinne hanalle ja paine hajotti aina sen hanan. Monta kertaa tuli jähärinesteet lattialle asti. Kannattaa katsoa ettei vaan kannentiiviste oo menny jos hana vuotaa (niinkuin minulla) Voihan se hana tietenkin muutenkin rikkkoutua..
Igor

Viesti Kirjoittaja Igor »

Älä vaan vesiä pois ota koneesta jollet halua samalla vaihtaa....Otat vaan lämppärin kennon letkut pois tai sitten vaan tulo letkun ja sitten hana irti ja uus tilalle....Helppoo...Mulla kesti ehkä tollanen tunti siihen.Vettä ei valuni sisälle kun 10 millilitraa(tarkka määrä)
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hyvä pointti Igor, ja eihän mulla niin väliä oo että tuleeko sitä vettä sinne lattialle, kun muutama litra sitä siellä on jo ollu, että pikku rippu lisää ei enää haittaa... kun ei viittis tehdä mitään ylimääräistä.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Kannattaa muuten kuivata se matto kunnolla, tai repsikka saa kohta ihmetellä, että mihin laskee jalkansa :lol:
Tuosta signaturesta tuli mieleen, että se on aina hauskaa kovilla pakkasilla kuittailla työkavereille, jotka kytkevät autonsa tolppaan piuhalla :lol:

"kulkeeks se sähköllä?" "Kuinka usein tarvii ladata?"
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Vanja-eno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Ei tartte, ei mulla oo kavereita eikä vaimo suastu tulee Ladan kyytiin... :lol:

Sitä paitsi mulla on orkkis lada-logonen gummimatto sen kangasmaton päällä
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
nanno

Viesti Kirjoittaja nanno »

make lada kirjoitti:mulla meni 3 hanaa vuoteen sitten meni usko ja tein oman patentin => pätkä letkua ja rautakaupan vasijohtohana sinne!! ainakin sisä lämpötila nousi huomattavasti
Mitenkäs tuo onnistuu??? Eikös hanassa ole semmoiset laipat, vähän niiku pappatunturin kaasarissa???
Lada-Jussi

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

nanno kirjoitti:
make lada kirjoitti:mulla meni 3 hanaa vuoteen sitten meni usko ja tein oman patentin => pätkä letkua ja rautakaupan vasijohtohana sinne!! ainakin sisä lämpötila nousi huomattavasti
Mitenkäs tuo onnistuu??? Eikös hanassa ole semmoiset laipat, vähän niiku pappatunturin kaasarissa???
AI:lla on toi sama rakennelma ja itsekin tutkin tuollaista vaihtoehto, olis kunnollinen ja jämäkkä hana. Itsellä olis ollut noi putkenpätkätkin valmiina projektiin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
nanno

Viesti Kirjoittaja nanno »

Kertokaahan nyt miten olette tehneet tuon hana-virityksen???
(mulla on molemmissa hanat ihan jumis)
Misha

Viesti Kirjoittaja Misha »

Toi hana on kyl yks kautta profeetan parran. Tässähän vois olla mahdollisuus lada-kerholle tehdä jotain hyödyllistä. Pitäis vaan kattoo oikeet mitat yms ja kasata valmiista osista toimiva, palloventtiilillä varustettu hanahärveli. Ei voi olla vaikea tehdä. Ja sitä sitten ostamaan bulkkina. Kerhothan saavat tehdä tuommoisia bulkkiostoksia jäsenistölle.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

itä-Suomesta saa hanoja, jotka käyvät suoraan vanhan paikalle. Rakenteeltaan eivät ole originaaleja; pitäisivät olla kestäviä. Hintaluokka noin 5-10 euroa. Mulla on yksi hyllyssä; 2106:sen 21 vuotta vanha hana toimii :D , joten voin luopua hanasta varmaankin noin viidellä eurolla; otanko mukaan Hämeenlinnaan ja kuka haluaa ostaa?
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

ladamaster kirjoitti:itä-Suomesta saa hanoja, jotka käyvät suoraan vanhan paikalle. Rakenteeltaan eivät ole originaaleja; pitäisivät olla kestäviä. Hintaluokka noin 5-10 euroa. Mulla on yksi hyllyssä; 2106:sen 21 vuotta vanha hana toimii :D , joten voin luopua hanasta varmaankin noin viidellä eurolla; otanko mukaan Hämeenlinnaan ja kuka haluaa ostaa?
Tuo mulle.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Lada-Jussi

öh

mulle kans lämppärin hanoja
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Mulla on pari kappaletta sellasilla keraamisilla sisäosilla. Voisin vaihtaa... Ladan säilytystilaan jossakin Tampereen-Pääkaupunkiseudun välille. Ihan vaikka taivasalla, kunhan ei misään potkittavana ja hajoitettavana.
Lada rules
ladamaster

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Nonnis kirjoitti:
ladamaster kirjoitti:itä-Suomesta saa hanoja, jotka käyvät suoraan vanhan paikalle. Rakenteeltaan eivät ole originaaleja; pitäisivät olla kestäviä. Hintaluokka noin 5-10 euroa. Mulla on yksi hyllyssä; 2106:sen 21 vuotta vanha hana toimii :D , joten voin luopua hanasta varmaankin noin viidellä eurolla; otanko mukaan Hämeenlinnaan ja kuka haluaa ostaa?
Tuo mulle.
Toinen..ja Kolmas! Myyty naishenkilölle äärimmäisenä vasemmalla :D
430 000 km Ladailua tuota autoilua jalointa
Lada-Jussi

voi juma

tää on taas tätä tasa-arvoa, naiset saa aina kaiken :evil: mä jo eilen kuulutin hanan perään tuolla ostetaan palstalla :( no ehkä mullekin hana löytyy jostain?
Vastaa Viestiin