Sivu 2/4
Lähetetty: 24.1.2005 13:17
Kirjoittaja R-J
Ihan näppäränoloinen biili. Ei oo liikaa tuunattu.
Lähetetty: 24.1.2005 17:49
Kirjoittaja Laabor 1500s
soitin tossa kesällä akeen ja kysyin armahdusta moiseen avo-ladaan, mutta ei kuulemma saa tehä... Poikkeusluvalla varmaan sais ku jaksais tapella, mutta ei mielenkiinto piisannu siihenasti.
Lähetetty: 25.1.2005 12:07
Kirjoittaja Hellraiser
Ai ei sais tehdä vaikka on kaaret vaimitähä?
Toi liekkiavolada oli aika mageee

Lähetetty: 25.1.2005 12:28
Kirjoittaja henkkasavosta
Miä kyllä veikkaan, että AKE antais luvat tuollaisen kaarellisen avon tekemiseen.
Korimuutoksissa luvat yleensä annetaan, jos alkuperäistä heikompaa ei olla tekemässä. Tämä on tarvittaessa pystyttävä todistamaan esim. autoa kulmista nostamalla ja mittaamalla kiertymä.
Erikoisluvan se kyllä vaatii (250e), joka tulee sitten kotiin postiennakolla.
-Kokemusta on, ei tosin avon tekemisestä...
-Henkka-
Lähetetty: 25.1.2005 14:26
Kirjoittaja Stefa
Olenkos oikeassa että prosentteja ei moisesta laskettaisi? Poistaahan saa ilman että sakotetaan

Lähetetty: 25.1.2005 15:08
Kirjoittaja henkkasavosta
Eipä muuten pidä paikkaansa. Miä "poistin" takaovet ja jatkoin etuovia, eikä uutta peltiä käytetty kuin hieman apusuikaleina. Tuli otteeseen noista ovista muutosprosentteja lisää muistaakseni viisi. Tuo viisikin oli neuvottelun tulosta, ensimmäinen prosenttilasku toi tuloksen 37... Kaksi tuntia neuvoteltiin prosentteja, ja otteessa on nyt 30,6%. Otteessa lukee vielä, että ovia on muutettu

(no eikös sen maallikkokin huomaa, kun takakyljet on kiinni...).
Sinänsä tuon minun tapauksen ymmärtää, kun ovessa on uutta osaa mm. ikkunat, mekanismit, tiivisteet...
AKE kyllä varmaan kertoo tarkat prosenttisäännöt.
-Henkka-
Lähetetty: 25.1.2005 15:23
Kirjoittaja Stefa
On kyllä ne aken prosenttilaput mutta eivät puhu mitään moisista. Mutta esimerkiksi jos poistat puskurit niin ei tule prosentteja. Onko jollain kokemusta? Tuon ymmärrän jos ikkunat, veivit, jne muuttuu, mutta jos vain "poistaa" katon lisäämättä tai muuttamatta mitään.
Lähetetty: 25.1.2005 15:35
Kirjoittaja henkkasavosta
Riippuu siitä, että miten sen tekee. Kaaretonta avoa ei todennäköisesti saa kilpien väliin, joten otteessa tulisi näkymään kaaret (millaiset ne ovat ja missä ne on kiinni ja miten), todennäköisesti vahvikkeet (mitä ja missä), takaovet ja -ikkunat. Nappiksen pikkuikkuna takaovesta olisi poistettava ja tehtävä jonkinlainen tuki sille nousevalle takaikkunalle (siis takareunaan). Olisi pikkuisen hölmön näköistä, jos se pikkuikkuna sojottaisi pystyssä, kun kruisaallaan ikkunat alhaalla...
Avon tekemisessä ei ole äärettömästi järkeä, jos siinä ei ole rättiä. Tämä rätti näkyy otteessa (jos ei ole alkuperäinen avo), ainakin minun muistini mukaan (ei tosin satavarma tieto..)
Asennetta (ja jäykkyyttä) koriin saa juuri takaovien poistamisella JA etuovien jatkamisella (B-pilarin siirrolla).
Jos joku saa kilpiin tuollaisen rätillisen, kaksiovisen avon, niin se kaveri on kyllä KYKY.
Onkohan noissa aikaisemmin mainituissa avoissa vesitiivistä kattoa?
-Henkka-
Lähetetty: 25.1.2005 15:44
Kirjoittaja Stefa
henkkasavosta kirjoitti:Riippuu siitä, että miten sen tekee. Kaaretonta avoa ei todennäköisesti saa kilpien väliin, joten otteessa tulisi näkymään kaaret (millaiset ne ovat ja missä ne on kiinni ja miten), todennäköisesti vahvikkeet (mitä ja missä), takaovet ja -ikkunat. Nappiksen pikkuikkuna takaovesta olisi poistettava ja tehtävä jonkinlainen tuki sille nousevalle takaikkunalle (siis takareunaan). Olisi pikkuisen hölmön näköistä, jos se pikkuikkuna sojottaisi pystyssä, kun kruisaallaan ikkunat alhaalla...
Avon tekemisessä ei ole äärettömästi järkeä, jos siinä ei ole rättiä. Tämä rätti näkyy otteessa (jos ei ole alkuperäinen avo), ainakin minun muistini mukaan (ei tosin satavarma tieto..)
Asennetta (ja jäykkyyttä) koriin saa juuri takaovien poistamisella JA etuovien jatkamisella (B-pilarin siirrolla).
Jos joku saa kilpiin tuollaisen rätillisen, kaksiovisen avon, niin se kaveri on kyllä KYKY.
-Henkka-
Hyvää asiaa, tuosta kaarettomasta olen yhtä mieltä. Kaarellisena pitäisi kyllä onnistua. Tiedän avo-kupliakin tehdyn edelleen. Onneksi ei kiinnostusta moisen projektin toteuttamiseen.
Täältä suunnasta tulee ainakin heti syvä kumarrus kun 2-ovinen avo-lada ilmestyy kilpiin.
Hassu ajatus: Kuinkakohan iso kattoluukku saa olla

Lähetetty: 25.1.2005 16:17
Kirjoittaja henkkasavosta
Ei kai sitä kokoa ole rajoitettu, ei kun vaan kokeilemaan, mitä sallitaan...
Lähetetty: 25.1.2005 16:38
Kirjoittaja VILEENI
Olen kuullut samansuuntaisia juttuja kattoluukusta,kokoa ei ole rajoitettu,mutta jytinä voi autossa olla kova ja tupee päästä lentää
Lähetetty: 25.1.2005 18:29
Kirjoittaja R-J
Stefa kirjoitti:henkkasavosta kirjoitti:Riippuu siitä, että miten sen tekee. Kaaretonta avoa ei todennäköisesti saa kilpien väliin, joten otteessa tulisi näkymään kaaret (millaiset ne ovat ja missä ne on kiinni ja miten), todennäköisesti vahvikkeet (mitä ja missä), takaovet ja -ikkunat. Nappiksen pikkuikkuna takaovesta olisi poistettava ja tehtävä jonkinlainen tuki sille nousevalle takaikkunalle (siis takareunaan). Olisi pikkuisen hölmön näköistä, jos se pikkuikkuna sojottaisi pystyssä, kun kruisaallaan ikkunat alhaalla...
Avon tekemisessä ei ole äärettömästi järkeä, jos siinä ei ole rättiä. Tämä rätti näkyy otteessa (jos ei ole alkuperäinen avo), ainakin minun muistini mukaan (ei tosin satavarma tieto..)
Asennetta (ja jäykkyyttä) koriin saa juuri takaovien poistamisella JA etuovien jatkamisella (B-pilarin siirrolla).
Jos joku saa kilpiin tuollaisen rätillisen, kaksiovisen avon, niin se kaveri on kyllä KYKY.
-Henkka-
Hyvää asiaa, tuosta kaarettomasta olen yhtä mieltä. Kaarellisena pitäisi kyllä onnistua. Tiedän avo-kupliakin tehdyn edelleen. Onneksi ei kiinnostusta moisen projektin toteuttamiseen.
Täältä suunnasta tulee ainakin heti syvä kumarrus kun 2-ovinen avo-lada ilmestyy kilpiin.
Hassu ajatus: Kuinkakohan iso kattoluukku saa olla

Silloin iso joukko Ladailijoita kumartaa ja syvään. Ja monta kertaa.

Lähetetty: 25.1.2005 18:35
Kirjoittaja Stefa
VILEENI kirjoitti:Olen kuullut samansuuntaisia juttuja kattoluukusta,kokoa ei ole rajoitettu,mutta jytinä voi autossa olla kova ja tupee päästä lentää
2CV-tyylinen haitarirätti voisi olla aika rok

Lähetetty: 25.1.2005 18:47
Kirjoittaja nalleolut
tämähän se siellä kouvolan kasarminmäellä kesällä oli!
http://www.tuningtarina.net/77lada.jpg
Lähetetty: 25.1.2005 18:56
Kirjoittaja R-J
Aika veikeä. Sporttisen oloinen, etten sanois.
