nivailija kirjoitti:Minun mielestäni nuo hinnat ovat TODELLA korkeat. Tuolla rahalla saat jo monta Ladaa ja vähintään yhdessä on nappikunnossa oleva moottori.
Totta, totta. Noille tehdasuusille/kunnostetuille moottoreille annettaneen kuitenkin jonkinlainen takuu. Sitähän ei käytetylle saa; ei vaik ois miten vähän ajettu tahansa.
taitaa meidänkin paikallisessa purkaamossa jo joku kiinniruostunut ladan kone maksaa jo ainakin vanhan tonnin.
itse oisin erittäin kiinnostunut remppaamaan itse joskus ladan koneen, mutkun ei oikein paikkaa ole... tai jos tekis kuten eräs äijä meidän (kerrostalossa)... otti parkkipaikalla tojotasta koneen veks ja roudas sen kämpilleen, partsille/vessan nurkkan??? hoonas ja remppas... sitten parkkipaikalla takaisin tojotaan ja matka jatkui...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
nivailija kirjoitti:Minun mielestäni nuo hinnat ovat TODELLA korkeat. Tuolla rahalla saat jo monta Ladaa ja vähintään yhdessä on nappikunnossa oleva moottori.
Totta, totta. Noille tehdasuusille/kunnostetuille moottoreille annettaneen kuitenkin jonkinlainen takuu. Sitähän ei käytetylle saa; ei vaik ois miten vähän ajettu tahansa.
taitaa meidänkin paikallisessa purkaamossa jo joku kiinniruostunut ladan kone maksaa jo ainakin vanhan tonnin.
itse oisin erittäin kiinnostunut remppaamaan itse joskus ladan koneen, mutkun ei oikein paikkaa ole... tai jos tekis kuten eräs äijä meidän (kerrostalossa)... otti parkkipaikalla tojotasta koneen veks ja roudas sen kämpilleen, partsille/vessan nurkkan??? hoonas ja remppas... sitten parkkipaikalla takaisin tojotaan ja matka jatkui...
Tuo vaatii kyllä jo asennetta... Jos ois hattu, niin vois melekein jo nostaa...
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
eikä siinä tojotan koneessa ollut edes mitään vikaa... äijä tais tehä sen ihan puolihuvikseen...
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
nivailija kirjoitti:Meneekö siis vaikka 1600 motti 1200L:ään ihan heittämällä? Kiinnikkeet on ilmeisesti samat. Mites esim. ruisku 1700i. Menisikö sellainen heittämällä Nivaan, kun saahan niitä 1700i moottorilla varustettuna tänä päivänäkin. Käykö siis vanhaan korimalliin uuden "face-liftin" moottori, tai vaikka kanttilamppuisen 1700i...
Ainakin takavetoisissa kaikki koneet käy keskenään ristiin, bolt-on homma.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
No tojon konehan menee kahdestaan kantamalla, mutta täällä on tapauksia jossa sama homma on tehty 8-koneelle ja automaattiaskille. Eikä mitään pikkuremontiia. Ensin kämpän parvekkeelle, pesu, sitten purku olohuoneessa, kansi ja lohko koneistajalle. Maalaus, kasaus, jne.
Tai kokonaiselle moottoripyörälle, joka tosin purettiin ensin autotallissa ja osina kämpille...
Minä kerran kaverin kanssa kannoin satapiikin sisälle
ja purettiin se atomeiks keittiössä.
Ei huvittanu alkaa tekemään remonttia yli -20c pakkasessakaan.
Tuli kyllä kerran vaihettua yhteen ladaan kone mittarin näyttäessä yli
-25c. Onneks lämmikettä oli riittävästi:)
PERK... MITÄ VELLIHOUSUJA. Minä kerran nuoruudessani (15 vee) kasasin 125 kuutioisen Honda koneen 30 asteen pakkasessa pelkkä katos päällä (muovista).
Siinä vaiheessa otti päähän kun ei meinanut sormet taipua 10mm kiinto-lenkki avaimen ympärille vaan piti lähteä sisälle lämmittelemään sormia.
Ensin tosin oli tehtävä tuli hellaan ja käydä hakemassa kaivosta vettä (jäässä ja piti ensin käydä sieltä särkemässä jää ensin) jotta sai kahvit myös keitettyä.
Lopustahan vois kirjottaa kirjan ... ja kai joskus kirjoitankin.
TOVERI NIVA kirjoitti:Missähän mahdoit sillo asua ja mikä oli vuosi?
Suomessa ei juurikaan oo ollu 30 raatia pakkasta muuta ku lapis ja täälä etelämpänä oli kerran -85/86
Helppo nakki: Pohjois-Karjala, Kontiolahti. Tammi-helmikuu 1980.
Muistelenpa että kerran manattiin sitä että ryyppypullo (32 prosenttinen) oli mennyt umpijäähän kun käytiin välillä "jaloittelemassa" tanssien välillä, Vuosi oli 1983 ja tammikuu.
tää on kai vähän offtoppia jo, mutta jatketaan vaan....
täällä lada-farmilla on ihan arkipäivää että remppaa tehään vuoroin pakkasessa, lumi-, räntä- ja vesisateessa, koskaan ei ole hyvät ilmat. Erikoinen vuosi vettä satoi kesän, vettä sataa talven
RTJN:lle tiedoksi että toi veden valuminen tuosta keskeltä pihaa onkin aika pätevä juttu, siitä on tullut tollainen kiva ura tohon tallin vierelle ja sitä on hyvä käyttää korjausmonttuna esim. öljyjä vaihtaessa tai käsijarrua säätäessä!!!
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Pitää itse kommentoida että ainakin vakiona Ladan 1200 ja 1500 koneet tuntuvat aivan yhtä surkeilta ajaa. Alavääntö puuttuu molemmista tyystin.
En tiedä sitten johtuuko tuo kaasarista vai mistä mutta eipä tuota ylimääräistä 0.3l kuutiotilavuutta huomaa missään... ellei sitten todella tarkkaan ala eroa syynäämään. Jos haluaa voimaa niin sitten kehittyneempää tekniikkaa peliin... parempaa kaasaria, ahdinta, ruiskua tms.
ps. Itselläni olisi 20tkm ajettu hyväkuntoinen ladan kone joka väistynee twincamin tieltä. Toisaalta tekisi kyllä mieli asentaa tuohon K-jetronikkia ja garrettia