Sivu 2/2

Lähetetty: 10.1.2005 16:51
Kirjoittaja ,_,/ukka
Pakkeli vissiin tarttuu pellille paremmin kuin pohjamaalin päälle. Pakkeli pellilliä taas ei estä/hidasta ruostumista. Eli niin kauan kun maalipinta pysyy ehyenä on suoraan pellin päälle laitettu pakkeli parempi. Tilanne vaihtuu, jos maalipintaan tulee naarmu josta pakkeli pääsee imemään kosteutta. Kostuneen pakkelin alla pelti voi ehtiä muhia melko pahan näköiseksi ennen kuin näkyy päällepäin. Jotakin tällaisia eroja tuossa kai on...

,_,/ukka

Lähetetty: 11.1.2005 18:57
Kirjoittaja ahne
vesi hiontaa ei kukaan koskaan käyttäkö. pakkeli imee sen veden..
spray pohjamaalit voi myös suhtautua ikävällä tavalla 2k automaaleihin.
Joskus toimii ja joskus ei.
maalannut olen 1,5vuotta työkseni mm moottoripyöriä.

Lähetetty: 11.1.2005 20:09
Kirjoittaja Laabor 1500s
mä oon tehny noita pohjia niin että ensin hioo pellille, sitte hiilikuitukittiä ja sitte vasta hiontaväri...
spray tosiaan tekee normaalisti tepposen, hiontavärin kans ei yleensä ongelmaa mut ku rupee vetämään pintaa niin se spray rupee kuplimaan pohjalta...

Lähetetty: 12.1.2005 1:23
Kirjoittaja Mualari-Man
Laabor 1500s kirjoitti: sitte hiilikuitukittiä
? Mitäs kittiä se tommonen on? Polyesterikittiä ja lasikuitukittiä oon käyttäny. (Pilkkua on hyvä hioo) :o

Automaali kaupoissa myydään muute semmosta kuplimisen esto spreitä, se on hyvä vetää alle (paikkoihin) jos ei ole varma maalien sopivuudesta....

Lähetetty: 12.1.2005 8:37
Kirjoittaja ,_,/ukka
Mualari-Man kirjoitti:
Laabor 1500s kirjoitti: sitte hiilikuitukittiä
? Mitäs kittiä se tommonen on? Polyesterikittiä ja lasikuitukittiä oon käyttäny. (Pilkkua on hyvä hioo) :o

Automaali kaupoissa myydään muute semmosta kuplimisen esto spreitä, se on hyvä vetää alle (paikkoihin) jos ei ole varma maalien sopivuudesta....
Eikös "kuplimisen esto sprei" = "väliväri" ??? Itse olen maalannut vain yhden auton, ja senkin työkonemaalilla, Temadurilla. Ei kuplinut vaikka alla oli kahta eri automaalia ja vähintään yhtä monenlaista pohjamaalia. Kaksi vuotta pysyi irtoilematta ja läpi ruostumatta, sitten myin auton.

,_,/ukka

Lähetetty: 13.1.2005 19:42
Kirjoittaja Mualari-Man
,_,/ukka kirjoitti: Eikös "kuplimisen esto sprei" = "väliväri" ??? Itse olen maalannut vain yhden auton, ja senkin työkonemaalilla, Temadurilla. Ei kuplinut vaikka alla oli kahta eri automaalia ja vähintään yhtä monenlaista pohjamaalia. Kaksi vuotta pysyi irtoilematta ja läpi ruostumatta, sitten myin auton.
No se spray on semmosta läpinäkyvää ainetta, jota ruiskittiin yleensä sprei pohjamaalin päälle. Niillä oli taipumus kuplia. Kupliminenhan johtuu päälle maalattavan maalin tehokkaammasta liuottimesta (yleensä asetoni ja ksyleeni polttavat), mitä pohjalla olevan maalin sideaineet (akryyli, alkydi jne.) kestävät.

Paljonko oli se Temadurin ruiskutus viskositeetti, jos muistat? Vedikkö ruiskulla? Meinaa jos et ruiskuttanu, maalissa on ollu sen verta vähän ohennetta, ettei se oikeastaan reagoi mitenkään alla olevan maalin kanssa (yleensä työkonemaalit ovat aika paksua tavaraa).

Mutta kuten sanottu, kaikkee voi sattua paremmissakin piireissä....

Lähetetty: 14.1.2005 0:34
Kirjoittaja ,_,/ukka
Mualari-Man kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti: Eikös "kuplimisen esto sprei" = "väliväri" ??? Itse olen maalannut vain yhden auton, ja senkin työkonemaalilla, Temadurilla. Ei kuplinut vaikka alla oli kahta eri automaalia ja vähintään yhtä monenlaista pohjamaalia. Kaksi vuotta pysyi irtoilematta ja läpi ruostumatta, sitten myin auton.
No se spray on semmosta läpinäkyvää ainetta, jota ruiskittiin yleensä sprei pohjamaalin päälle. Niillä oli taipumus kuplia. Kupliminenhan johtuu päälle maalattavan maalin tehokkaammasta liuottimesta (yleensä asetoni ja ksyleeni polttavat), mitä pohjalla olevan maalin sideaineet (akryyli, alkydi jne.) kestävät.

Paljonko oli se Temadurin ruiskutus viskositeetti, jos muistat? Vedikkö ruiskulla? Meinaa jos et ruiskuttanu, maalissa on ollu sen verta vähän ohennetta, ettei se oikeastaan reagoi mitenkään alla olevan maalin kanssa (yleensä työkonemaalit ovat aika paksua tavaraa).

Mutta kuten sanottu, kaikkee voi sattua paremmissakin piireissä....
Ruiskulla vetelin. Aika tönkkiä se oli sellaisenaan. Viskositeeteistä ei hajuakaan. Sekoitus suhde oli 5+1. Ja jotakin teollisuus tinneriä pistin niin paljo sekaan, että maalin määrä tuplaantui. Sitte tuli hyvin ruiskusta läpi....

,_,/ukka

Re: automaalari haussa

Lähetetty: 23.9.2016 15:44
Kirjoittaja arsenikki
Läpsäytetään tähän miten minä teen.

Pesu ja rasvanpoisto. Kiven iskemät, naarmut, lommot ym. hiotaan pellille, loppu auto mataksi.
Sen jälkeen epoksi läpeensä, kittaus/hionta/kittaus/hionta. Sen jälkeen Yhtenäinen epoksi n.45min kuivumisaika, tämän jälkeen hiontaväri (ns. märkää märälle).
Tämän jälkeen hionta, rasvanpoisto, vesimassa ja 3-4 kerrosta lakkaa.

Re: automaalari haussa

Lähetetty: 6.12.2016 15:07
Kirjoittaja Rh-
arsenikki kirjoitti:Läpsäytetään tähän miten minä teen.

Pesu ja rasvanpoisto. Kiven iskemät, naarmut, lommot ym. hiotaan pellille, loppu auto mataksi.
Sen jälkeen epoksi läpeensä, kittaus/hionta/kittaus/hionta. Sen jälkeen Yhtenäinen epoksi n.45min kuivumisaika, tämän jälkeen hiontaväri (ns. märkää märälle).
Tämän jälkeen hionta, rasvanpoisto, vesimassa ja 3-4 kerrosta lakkaa.
Vaikuttaa liian helpolta :lol:

Haluatko suorittaa korvausta vastaan? :D