Sivu 2/2

Lähetetty: 4.1.2005 20:26
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä oikeestaan olen vienyt ton lähivaloilla ajon niin pitkälle että roikun pimeällä muiden autojen perässä, ei tarvii vaihdella valoja jatkuvasti seuraa vain edellä menijää. Ladalla toi on vielä helppoa kun kukaan ei jää Ladan perään roikkumaan vaan on pakko päästä ohi :D

Lähetetty: 4.1.2005 23:52
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:mä oikeestaan olen vienyt ton lähivaloilla ajon niin pitkälle että roikun pimeällä muiden autojen perässä, ei tarvii vaihdella valoja jatkuvasti seuraa vain edellä menijää. Ladalla toi on vielä helppoa kun kukaan ei jää Ladan perään roikkumaan vaan on pakko päästä ohi :D
Onkohan tuo nyt ihan turvallista toimintaa...

Lähetetty: 5.1.2005 16:36
Kirjoittaja Nonnis
Minä kyllä mieluiten ajan ihan ittekseni tai letkan ensimmäisenä, koska pitkillä näkee vähän paremmin..

Tosin männä viikolla tulin aamuyöstä hirveessä lumimyräkässä Parkanosta Ikaalisiin enkä nähnyt mitään kun en löytänyt pimeässä ittelleni vieraasta autosta katto-pitkien katkaisijaa (ne kun heijastivat kaiken lumisateen) eikä lyhyillä oikein valo riittänyt, eteen osui hissukseen ajeleva henkilöauto ja päätin himmata ja jäädä katteleen sen perävaloja. :oops: No mitäs tää, antoi tietä :roll: Eli Jussi-tyyli ei toiminut kun reppanan taustapeilissä luki Scania :evil:

Lähetetty: 5.1.2005 17:08
Kirjoittaja Misha
Lada-Jussi kirjoitti:mä oikeestaan olen vienyt ton lähivaloilla ajon niin pitkälle että roikun pimeällä muiden autojen perässä, ei tarvii vaihdella valoja jatkuvasti seuraa vain edellä menijää. Ladalla toi on vielä helppoa kun kukaan ei jää Ladan perään roikkumaan vaan on pakko päästä ohi :D
Aijaa, hassua, mä luulin et mä oon ainoo joka noin tekee. Sen jälkeen kun tulee tarpeeks monta kamikazeohittajaa päin näköä, oon maantieajossa tyytyny ajamaan edessäolevan takana ihan kiltisti, siis olettaen että ko. henkilö ajaa järkevää vauhtia, paitsi jos nyt on ihan hiljainen tieosuus. Jos on ruuhkaa niin jatkuvasti on joku tulemassa päin näköä prkl.

Ja Ladallahan kun ajaa niin ei kukaan tykkää ohittajasta ja painaa ohi sitten vaikka väkisin.

Lähetetty: 6.1.2005 3:40
Kirjoittaja R-J
Jostain (historiallisesta) syystä(kö) tuo Ladan takana ajelu niin ikävää lienee? Satakympillä saa yleensä ajella aika rauhassa, mut sepä ei olekaan enää niin persoonallisen näköinen...

Lähetetty: 6.1.2005 19:45
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lada-Jussi kirjoitti:mä oikeestaan olen vienyt ton lähivaloilla ajon niin pitkälle että roikun pimeällä muiden autojen perässä, ei tarvii vaihdella valoja jatkuvasti seuraa vain edellä menijää. Ladalla toi on vielä helppoa kun kukaan ei jää Ladan perään roikkumaan vaan on pakko päästä ohi :D
Sinä, kun pyrit täydelliseen alkuperäisyyteen, niin sinunhan pitäisi ajella pelkillä parkeilla kuten auton kotimaassa tehtiin.

Lähetetty: 6.1.2005 19:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
Mosse-Aksu kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:mä oikeestaan olen vienyt ton lähivaloilla ajon niin pitkälle että roikun pimeällä muiden autojen perässä, ei tarvii vaihdella valoja jatkuvasti seuraa vain edellä menijää. Ladalla toi on vielä helppoa kun kukaan ei jää Ladan perään roikkumaan vaan on pakko päästä ohi :D
Sinä, kun pyrit täydelliseen alkuperäisyyteen, niin sinunhan pitäisi ajella pelkillä parkeilla kuten auton kotimaassa tehtiin.
hyvä idea :D

Lähetetty: 7.1.2005 0:04
Kirjoittaja veli alexei
Siisk eiks ne käytä ees lyhkäsiä?

Lähetetty: 8.1.2005 10:23
Kirjoittaja Mosse-Aksu
veli alexei kirjoitti:Siisk eiks ne käytä ees lyhkäsiä?
Siis Neuvostoliitossa, Venäjällä lienee toinen meininki. Mutta ennen todellakin oli näin. Parkit olivat ajovalot ja sitä kirkkaammat häiriköintiä. Kysymys lienee kuitenkin ollut polttimoiden saatavuudesta.

Lähetetty: 10.1.2005 9:43
Kirjoittaja veli alexei
Mosse-Aksu kirjoitti:
veli alexei kirjoitti:Siisk eiks ne käytä ees lyhkäsiä?
Siis Neuvostoliitossa, Venäjällä lienee toinen meininki. Mutta ennen todellakin oli näin. Parkit olivat ajovalot ja sitä kirkkaammat häiriköintiä. Kysymys lienee kuitenkin ollut polttimoiden saatavuudesta.
Ai. Mä luulin siis että siä ajettiin ja ajetaan niin että päivällä/valosassa ei saanut olla valoja ollenkaan.

Lähetetty: 10.1.2005 18:57
Kirjoittaja Nivaismi
Kyllähän Suomessakin jotkut, autoilun alkuaikoina ja myöhemminkin, ajoivat pimeälläkin ilman mitään valoja. Kun tuli toinen auto (jos tuli) vastaan, niin sitten laitettiin valot hetkeksi päälle. . .

Lähetetty: 10.1.2005 19:39
Kirjoittaja Lada-Jussi
mä kerran ajelin 1200 ässällä ilman valoja, ajovalot häipyi jonkun sulakerasia vian takia kokonaan, pitkät toimi, välillä posotin ne päällä kaikkia vastaan ja välillä katoin parhaaksi ajaa pimeenä. homma sattui vielä tilanteessa että oli todella pimeä syksykeli ja matkaa edessä jotain 70 km.

Lähetetty: 10.1.2005 20:33
Kirjoittaja veli alexei
Joo on tota ilman valoja ajoa suoritettu säkkipimeellä motarilla kun akku alkoi oleen jo tyhjä ja piti päästä reisusta pois ja valothan niitä ampeereita syö. Oli se aika pelottavaa. Onneksi mitään ei sattunut esim. kukaan ei ajanut perään. Välillä kyllä pistin parkit sentään,