Sivu 2/2
Lähetetty: 6.12.2004 10:22
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Jaa että takaveto ei lähtisi 2 kk:n seisomisen jälkeen. Kun mulla oli ennen kaksi niitä käyttöautona, oli toinen aina seisontavakuutuksessa muutaman kuukauden (4 - 6 kk). Ja aina lähti seisonta-ajan jälkeen, myös se axteekki. Ei välttämättä ekalla, mutta lähti kuitenkin. Toki nykyään kaikki takavedot ovat jo aika iäkkäitä ja kaikenlaisia vikoja ja kulumia voi olla haittaamassa käynnistystä.
Lähetetty: 6.12.2004 11:20
Kirjoittaja Lada-Jussi
volgakin lähti tuolta hangesta ku vähän vaan laittoi bensaa tankkiin, siis lähti käyntiin, ei se liikkeelle lähtenyt

Lähetetty: 6.12.2004 11:48
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:volgakin lähti tuolta hangesta ku vähän vaan laittoi bensaa tankkiin, siis lähti käyntiin, ei se liikkeelle lähtenyt

Ja ei taida ilman vetoapua lähteekkään liikkuun. Tai ehkä kevväämmällä.
P.S. Onko siellä takojat töissä?

Käynnistämässä Pappa-Ladaa
Lähetetty: 6.12.2004 19:54
Kirjoittaja Ladisti
Kannattaa alussa olla pessimistinen: Ei se lähde kuitenkaan käyntiin. Sitten kun se lähteekin, on se iloinen yllätys. ;=D
Lähetetty: 6.12.2004 20:16
Kirjoittaja tolstoi
Mun varaosa-Niva oli seissy kolmatta vuotta, kun pantiin käynnistyskaapelit kiinni ja avaimesta käyntiin. Moskalla kun löi pyörännapaan, niin viimeinenkin jarru irrotti otteensa ja ajelu saattoi alkaa.
Re: Käynnistämässä Pappa-Ladaa
Lähetetty: 6.12.2004 20:20
Kirjoittaja nivailija
Ladisti kirjoitti:Kannattaa alussa olla pessimistinen: Ei se lähde kuitenkaan käyntiin. Sitten kun se lähteekin, on se iloinen yllätys. ;=D
Todellakin

Se tuli todistettua tällä kertaa.
Lähetetty: 9.12.2004 21:41
Kirjoittaja RTJN65
Minäkin kävin käynnistämässä nappikseni. Oli seisonut heinäkuun puolesta välistä lähtien ilman akkua.
1. Paiskasin akun paikoilleen
2. Pumppasin bensapumpusta bensaa kaasariin (Jussi käski)
3. Starttasin eka kerran. Ei käynnistynyt kun unohdin vetää ryypyn (Asteekissa ei ole moista, olenkohan oppinut liian helpolle??)
4. Starttasin laatokan tulille.
Ja näin tuli todistettua että vanha sydeemi on AINAKIN 1000 kertaa parempi kun mikään uusi.
Lähetetty: 9.12.2004 21:55
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo ja hienosti kävikin RTJN65:n Lata, tuskin olisi edes tarvinnut bensan käsin pumppausta kun akku oli kuitenkin niin terässä, huonompi akku olis saattanut loppua ennen kuin bensa ehtii kaasarille saakka, parempi että ei ota sitä riskiä, vaikka olis kai sen sit voinut vetästä veivillä käyntiin.
Lähetetty: 10.12.2004 22:12
Kirjoittaja nivailija
Lähetetty: 11.12.2004 16:49
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Lada-Jussi kirjoitti:joo ja hienosti kävikin RTJN65:n Lata, tuskin olisi edes tarvinnut bensan käsin pumppausta kun akku oli kuitenkin niin terässä, huonompi akku olis saattanut loppua ennen kuin bensa ehtii kaasarille saakka, parempi että ei ota sitä riskiä, vaikka olis kai sen sit voinut vetästä veivillä käyntiin.
Bensahan pumpataan uimurikammioon. Pääseekö sitä sieltä sitten edelleen kaasarin kurkkuun ennen starttausta tai kaasupolkimella pumppausta?
Lähetetty: 11.12.2004 18:46
Kirjoittaja RTJN65
Tarkennusta peliin siis: Bensapumpulta bensa menee todella sinne kaasarin uimurikammioon. Ei siis yhtään pidemmälle jos kaikki paikat on kunnossa. Jos haluaa auttaa käynnistystä niin pari polkaisua kaasupolkimesta ennen käynnistystä ja sitten ryyppy täysin auki.
Ja sitten Lada tulille virta-avaimesta kääntäen.
Lähetetty: 11.12.2004 18:49
Kirjoittaja dadaa
Mites muuten se uimurikammion pinta säädetään oikea oppisesti?
Siis se kohon korkeus.
Lähetetty: 11.12.2004 19:53
Kirjoittaja Lada-Jussi
RTJN65 kirjoitti:Tarkennusta peliin siis: Bensapumpulta bensa menee todella sinne kaasarin uimurikammioon. Ei siis yhtään pidemmälle jos kaikki paikat on kunnossa. Jos haluaa auttaa käynnistystä niin pari polkaisua kaasupolkimesta ennen käynnistystä ja sitten ryyppy täysin auki.
Ja sitten Lada tulille virta-avaimesta kääntäen.
joo ja siis sillä bensapumpun vivulla voidaan täyttää se uimurikammio valmiiksi (mikäli on tyhjä) jolloin ei tarvitse pyörittää bensapumppua startin avulla täyttääkseen kammion. mm. Volgassa ja Mossessa käytetyissä K kaasuttimissa on kohokammion katseluikkuna mistä näkee suoraa onko kohokammiossa polttoainetta

Ladassa se jää arvailujen varaan.
Lähetetty: 12.12.2004 18:26
Kirjoittaja R-J
Eli: Miten niin muka esim. Mosse ei aikoinaan ollut paikka paikoin hyvinkin edistyksellinen, teknisesti?
Lähetetty: 9.4.2005 16:42
Kirjoittaja nivailija
Tänään hain Pappa-Lada kaupunkiin. Se on seisonut ulkona joulukuusta 2004, mutta ensimmäisellä herähti kone tulille, nyt kun en pumpannut liikaa kaasua... Akkukin oli ihan lopussa, mutta silti...
LUJAA LAATUA LADA!!!
