Käynnistämässä Pappa-Ladaa

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Jaa että takaveto ei lähtisi 2 kk:n seisomisen jälkeen. Kun mulla oli ennen kaksi niitä käyttöautona, oli toinen aina seisontavakuutuksessa muutaman kuukauden (4 - 6 kk). Ja aina lähti seisonta-ajan jälkeen, myös se axteekki. Ei välttämättä ekalla, mutta lähti kuitenkin. Toki nykyään kaikki takavedot ovat jo aika iäkkäitä ja kaikenlaisia vikoja ja kulumia voi olla haittaamassa käynnistystä.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

volgakin lähti tuolta hangesta ku vähän vaan laittoi bensaa tankkiin, siis lähti käyntiin, ei se liikkeelle lähtenyt :roll:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:volgakin lähti tuolta hangesta ku vähän vaan laittoi bensaa tankkiin, siis lähti käyntiin, ei se liikkeelle lähtenyt :roll:
Ja ei taida ilman vetoapua lähteekkään liikkuun. Tai ehkä kevväämmällä. :D

P.S. Onko siellä takojat töissä? ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Ladisti
Viestit: 194
Liittynyt: 14.3.2004 11:21
Paikkakunta: Kuopio

Käynnistämässä Pappa-Ladaa

Viesti Kirjoittaja Ladisti »

Kannattaa alussa olla pessimistinen: Ei se lähde kuitenkaan käyntiin. Sitten kun se lähteekin, on se iloinen yllätys. ;=D
Avatar
tolstoi
Viestit: 176
Liittynyt: 29.3.2004 18:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tolstoi »

Mun varaosa-Niva oli seissy kolmatta vuotta, kun pantiin käynnistyskaapelit kiinni ja avaimesta käyntiin. Moskalla kun löi pyörännapaan, niin viimeinenkin jarru irrotti otteensa ja ajelu saattoi alkaa.
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistämässä Pappa-Ladaa

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Ladisti kirjoitti:Kannattaa alussa olla pessimistinen: Ei se lähde kuitenkaan käyntiin. Sitten kun se lähteekin, on se iloinen yllätys. ;=D
Todellakin :lol: Se tuli todistettua tällä kertaa.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Minäkin kävin käynnistämässä nappikseni. Oli seisonut heinäkuun puolesta välistä lähtien ilman akkua.

1. Paiskasin akun paikoilleen
2. Pumppasin bensapumpusta bensaa kaasariin (Jussi käski)
3. Starttasin eka kerran. Ei käynnistynyt kun unohdin vetää ryypyn (Asteekissa ei ole moista, olenkohan oppinut liian helpolle??)
4. Starttasin laatokan tulille.

Ja näin tuli todistettua että vanha sydeemi on AINAKIN 1000 kertaa parempi kun mikään uusi.
Lada rules
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

joo ja hienosti kävikin RTJN65:n Lata, tuskin olisi edes tarvinnut bensan käsin pumppausta kun akku oli kuitenkin niin terässä, huonompi akku olis saattanut loppua ennen kuin bensa ehtii kaasarille saakka, parempi että ei ota sitä riskiä, vaikka olis kai sen sit voinut vetästä veivillä käyntiin.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Nyt kun asiaa tarkemmin miettii niin minusta tuntuu, että tukehdutin auton aluksi bensaan, kun sitten otin ryypyn hetkeksi pois ja pyöritin ilman mitään kaasutteluja tms. ja laitoin hetken päästä ryypyn takaisin ja sitten läks! Ei kehdannu vaan ekaksi tunnustaa tuollaista munausta... :oops: :shock: 8)
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1687
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Lada-Jussi kirjoitti:joo ja hienosti kävikin RTJN65:n Lata, tuskin olisi edes tarvinnut bensan käsin pumppausta kun akku oli kuitenkin niin terässä, huonompi akku olis saattanut loppua ennen kuin bensa ehtii kaasarille saakka, parempi että ei ota sitä riskiä, vaikka olis kai sen sit voinut vetästä veivillä käyntiin.
Bensahan pumpataan uimurikammioon. Pääseekö sitä sieltä sitten edelleen kaasarin kurkkuun ennen starttausta tai kaasupolkimella pumppausta?
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

Tarkennusta peliin siis: Bensapumpulta bensa menee todella sinne kaasarin uimurikammioon. Ei siis yhtään pidemmälle jos kaikki paikat on kunnossa. Jos haluaa auttaa käynnistystä niin pari polkaisua kaasupolkimesta ennen käynnistystä ja sitten ryyppy täysin auki.

Ja sitten Lada tulille virta-avaimesta kääntäen.
Lada rules
Avatar
dadaa
Viestit: 134
Liittynyt: 16.12.2003 12:18

Viesti Kirjoittaja dadaa »

Mites muuten se uimurikammion pinta säädetään oikea oppisesti?
Siis se kohon korkeus.
Tyylillä ei taidolla!
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

RTJN65 kirjoitti:Tarkennusta peliin siis: Bensapumpulta bensa menee todella sinne kaasarin uimurikammioon. Ei siis yhtään pidemmälle jos kaikki paikat on kunnossa. Jos haluaa auttaa käynnistystä niin pari polkaisua kaasupolkimesta ennen käynnistystä ja sitten ryyppy täysin auki.

Ja sitten Lada tulille virta-avaimesta kääntäen.
joo ja siis sillä bensapumpun vivulla voidaan täyttää se uimurikammio valmiiksi (mikäli on tyhjä) jolloin ei tarvitse pyörittää bensapumppua startin avulla täyttääkseen kammion. mm. Volgassa ja Mossessa käytetyissä K kaasuttimissa on kohokammion katseluikkuna mistä näkee suoraa onko kohokammiossa polttoainetta :D Ladassa se jää arvailujen varaan.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
R-J
Viestit: 1691
Liittynyt: 24.7.2004 3:44
Paikkakunta: Näläkämoan peäkaupunki

Viesti Kirjoittaja R-J »

Eli: Miten niin muka esim. Mosse ei aikoinaan ollut paikka paikoin hyvinkin edistyksellinen, teknisesti?
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Avatar
nivailija
Viestit: 1047
Liittynyt: 26.3.2004 16:44
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Tänään hain Pappa-Lada kaupunkiin. Se on seisonut ulkona joulukuusta 2004, mutta ensimmäisellä herähti kone tulille, nyt kun en pumpannut liikaa kaasua... Akkukin oli ihan lopussa, mutta silti...

LUJAA LAATUA LADA!!! 8) 8) 8)
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Vastaa Viestiin