Sivu 2/3

Lähetetty: 5.12.2004 19:25
Kirjoittaja RTJN65
- Bensatankin päälle kasaantuu irtohiekkaa joka ruostuttaa vain maalatun bensatankin päältä puhki ja hieno irtohiekka pääsee tankkiin ja sitä kautta koneeseen väljistyttäen moottorin käyttökelvottomaksi. Ford Taunus 1968 - 1975.
- Ruosteenesto käsittelyn puutteellisuus ja suunniteluvirhe (kaksi peltiä päällekkäin ilman maalausta) johtaa ruostevaurioon Taka-akselin yläpuolelta (nähtävissä kontin puolelta) Volvo 140 sarja.

Lähetetty: 5.12.2004 21:28
Kirjoittaja 1600SL
Mulla on kerran katkennu vetonupin jousi.
Lukko toimi kyllä avaimesta kääntämällä mutta nuppi putosi aina alas ja ovi meni koko ajan lukkoon. Sai olla tarkkana ettei jätä vahingossa avaimiaan sisään toisaalta oli helppoa kun ei tarvinnut kuin ovi paiskata kiinni niin ovi oli lukossa =)

Lähetetty: 5.12.2004 21:43
Kirjoittaja RTJN65
Väärä muovimateriaali valittuna vaihdekepin kiinnitys mutteriin. Vaihdekeppi voi lähteä irti vaihdelaatikosta kesken ajon ja jäädä vaihdetta vaihtaessa käteen. Ford Taunus 1968-1973.

Lähetetty: 6.12.2004 9:09
Kirjoittaja Jaska HKI
Vaiteensiirtovaijerin katkeaminen aiheuttaa vaihdelaatikkovaurion.Käyttökelpoinen vaihdelaatikko voi olla kalliimpi kuin koko auto.80-luvun Mitsubishi Galant.

Lähetetty: 6.12.2004 22:50
Kirjoittaja samarai
Jaska HKI kirjoitti:Vaiteensiirtovaijerin katkeaminen aiheuttaa vaihdelaatikkovaurion.Käyttökelpoinen vaihdelaatikko voi olla kalliimpi kuin koko auto.80-luvun Mitsubishi Galant.
eks toi sama oo vähä vanhojen Ladojenkin kanssa? Että joku vaihteisto maksaa n. 90% koko auton hinnasta? Voi jopa kai maksaa enemmänkin kuin bruttohinta :lol:

Lähetetty: 7.12.2004 1:26
Kirjoittaja Misha
Kuulemma uusissa Mineissä on vähän sama ongelma kuin Galantissa. Vaihdelaatikoiden piuhat katkeilee. Tutulla oli jääny Mini Helsingin aamuruuhkassa jumiin kun vaihteet ei enään suostunu meneen päälle. Doh!

Lähetetty: 7.12.2004 10:00
Kirjoittaja LamaAjanElvis
RTJN65 kirjoitti:Väärä muovimateriaali valittuna vaihdekepin kiinnitys mutteriin. Vaihdekeppi voi lähteä irti vaihdelaatikosta kesken ajon ja jäädä vaihdetta vaihtaessa käteen. Ford Taunus 1968-1973.
mulla ladassa pitää välillä painaa ja ruuvata vaihdekeppiä laatikkoon päin ettei jää käteen. ei oo kertaakaan jäänyt mutta huomaa aina sillon kun keppi tuntuu löysemmältä ja vaihdevälit pidemmiltä...

Lähetetty: 7.12.2004 12:04
Kirjoittaja veli alexei
LamaAjanElvis kirjoitti:
RTJN65 kirjoitti:Väärä muovimateriaali valittuna vaihdekepin kiinnitys mutteriin. Vaihdekeppi voi lähteä irti vaihdelaatikosta kesken ajon ja jäädä vaihdetta vaihtaessa käteen. Ford Taunus 1968-1973.
mulla ladassa pitää välillä painaa ja ruuvata vaihdekeppiä laatikkoon päin ettei jää käteen. ei oo kertaakaan jäänyt mutta huomaa aina sillon kun keppi tuntuu löysemmältä ja vaihdevälit pidemmiltä...
Samaa vikaa. Mutta ei nosteta sitä keppiä. Kyllä se siellä pysyy kun painaa ja vääntelee. Ilmastointiteippi kunniaan. :D

Lähetetty: 7.12.2004 20:15
Kirjoittaja R-J
Näinpä juuri. Takapotkun pakin päälle laittohan suorastaan vaatii painamista. Itsellä ei kyllä oo keppi takapotkuissa koskaan kenkkuillu.

Lähetetty: 7.12.2004 21:08
Kirjoittaja Jaska HKI
Auton edessä,tavaratilassa oleva akku tipahtaa raidetangon päälle,kun sitä kannatteleva pelti ruostuu poikki.Fiat 600.
Nokkakolarissa suora ohjainakseli nostaa kuljettajan ratin avulla kattoon,ellei kuljettaja ehdi heittäytyä apukuskin penkille.PV-Volvot.
Täyskiihdytyksessä moottori repeytyy irti kiinnikkeistään sillä seurauksella,että kaatuva moottori katkaisee jarruputket ja kaasuvivusto avaa kaasun täysin auki asentoon.Jokin V-8 lla varustettu Jenkki,vaan en muista mikä 50-60 luvulta.

Lähetetty: 10.12.2004 18:50
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Tarkastakaapa se vaihdekepin nivel, se on vain painamalla ja painettavalla kiristysrenkaalla kiinni laatikosta tulevassa tapissa. Itse nivel on nylonia.

vioista ja onnesta

Lähetetty: 12.1.2005 19:19
Kirjoittaja Kaatamon3
Jaskalla on kyllä ollut huonoa onnea, minulla kilometrit lähenee 60 000 ja lista on minimaalinen tuohon verrattuna. Toisaalta yhdessäkään autossa ei saisi olla tuota määrää vikoja. Ajatelkaa jos omistajana on joku joka osaa just tankata autonsa,,,,,

Re: vioista ja onnesta

Lähetetty: 13.1.2005 0:30
Kirjoittaja R-J
Kaatamon3 kirjoitti:Jaskalla on kyllä ollut huonoa onnea, minulla kilometrit lähenee 60 000 ja lista on minimaalinen tuohon verrattuna. Toisaalta yhdessäkään autossa ei saisi olla tuota määrää vikoja. Ajatelkaa jos omistajana on joku joka osaa just tankata autonsa,,,,,
Eipä itselläkään ole suuremmin valittamista. Mitään ajoa haittaavaa ei ole ilmennyt ja muitakin pikkumurheita oikeastaan yllättävänkin vähän.

Lähetetty: 13.1.2005 16:23
Kirjoittaja noose01
Uusissa Mineissä on ainakin alkupään versioissa joku susi laatikko mikä tuppaa hajoamaan herkästi, vaihdetaan takuuna myös takuuajan jälkeen. Sittemmin siirrytty toimivampaan laatikkoon.

Lähetetty: 16.1.2005 15:05
Kirjoittaja Jaska HKI
Joissakin uudemmmissa Ford Transiteissa lämpömittarin sähköhäiriö (mittari näyttää punaista vaikka lämpötila on normaali)aihettaa sen että moottori menee puolelle teholle ja vika siirtyy tietokoneen muistiin.Vika ei korjaannu ja tehot ei palaudu vasta kuin resetoimalla se merkkihuollossa,jossa vian aiheuttamaa häiriötä ei välttämättä eka kerralla vielä löydetä.