Ladasta käyttöauto?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Rh-
Viesti:

Re: Ladasta käyttöauto?

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Kolme vuotta päästelin tuolla 1986 2105 kantikkaalla, ei isompia ongelmia.
Työpaikka vaihtu, niin piti joku toinen vaihtaa jolla motaria suhata. Lada siihen ei ole ihan paras.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
jta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jta »

Eihän se mikään ongelma ole moottoritietä suhata edes nappiksellakaan.
Flaiman
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Flaiman »

Lähes autolla kuin autollahan motarinopeuksia pääsee, mutta ei silloin kyllä paras valinta enää takapotkulada ole.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

Voiko motarilla ajaa vain sataa?? Mielestäni ei ole pakko ajaa suurinta sallittua vaikka muilla teillä se onkin suotavaa. Pitkäkö pätkä sitä motaria on? Paljonko säästyy aikaa 100->120 nopeuden nostolla?
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

110 sarjalla ainakin ihan kiva liikkua varsinkin kun on vähän äänieristyksiä laiteltu lisää ja kuskin penkkiä kiristelty...
KSE 1995

Viesti Kirjoittaja KSE 1995 »

Juuri näin.
onre

Viesti Kirjoittaja onre »

Flaiman kirjoitti:Lähes autolla kuin autollahan motarinopeuksia pääsee, mutta ei silloin kyllä paras valinta enää takapotkulada ole.
Tästä pääseekin miettimään että mikähän nyt olisi sitten se paras valinta. Olen ajellut parillakin erilaisella "autobahn-ohjuksella" ja niiden kanssa moottoritiellä ajaminen rajoituksen mukaan tuntuu rasittavalta köröttelyltä, kun autolle luonteva nopeus olisi jotain 180-200 km/h luokkaa.
t tulppu

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Sitten 600Fiiatti olisi paras 60 tuntuu 100selta.
toktornivako

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

onre kirjoitti: ]
Tästä pääseekin miettimään että mikähän nyt olisi sitten se paras valinta. Olen ajellut parillakin erilaisella "autobahn-ohjuksella" ja niiden kanssa moottoritiellä ajaminen rajoituksen mukaan tuntuu rasittavalta köröttelyltä, kun autolle luonteva nopeus olisi jotain 180-200 km/h luokkaa.
Tuo on jo kyllä vinksahtanut ominaisuus korvien välissä :(
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

onre

toktornivako kirjoitti:
onre kirjoitti: Tästä pääseekin miettimään että mikähän nyt olisi sitten se paras valinta. Olen ajellut parillakin erilaisella "autobahn-ohjuksella" ja niiden kanssa moottoritiellä ajaminen rajoituksen mukaan tuntuu rasittavalta köröttelyltä, kun autolle luonteva nopeus olisi jotain 180-200 km/h luokkaa.
Tuo on jo kyllä vinksahtanut ominaisuus korvien välissä :(
Kuinka niin? Vinksahtanutta se kait olisi jos muista välittämättä tykittelisi minä-minä-meiningillä kahtasataa.

Toi on kyllä totta että pienillä autoilla vauhdit tuntuvat todella huikeilta, SJ410 Suzukin huippunopeus ei koskaan selvinnyt kun ei sillä uskaltanut ajaa yli kahdeksaakymppiä mitenkään.

muokkaus; tarkoitin siis alkujaankin sitä kun kaikennäkösillä autoilla tuntuis olevan joku "luonteva matkanopeus" ainakin mun päässäni. Volgalla ei tee mieli ajaa juuri yli yhdeksääkymppiä koska välitykset loppuvat kesken, olen kerran ajanut sillä 120 km/h ja meteli kajuutassa oli jo sanalla sanoen korviahuumaava. 2104:lla joku 100-110 km/h on vielä ihan mukavaa kyytiä.
toktornivako

onre kirjoitti:
Kuinka niin? Vinksahtanutta se kait olisi jos muista välittämättä tykittelisi minä-minä-meiningillä kahtasataa.
No eikö se silloin ole korvien välissä jos "ajaminen rajoituksen mukaan tuntuu rasittavalta köröttelyltä" ? :(

onre

toktornivako kirjoitti:
onre kirjoitti:
No eikö se silloin ole korvien välissä jos "ajaminen rajoituksen mukaan tuntuu rasittavalta köröttelyltä" ? :(
Ei, vaan "120 km/h ajaminen yli kolmesataahevosvoimaisella autolla tuntuu rasittavalta körötteltyltä", rajoituksen mukaan ajaminen sen sijaan tuntuu yksinomaan fiksulta jutulta. Aika harvalla autolla tuommoista tunnetta edes tulee.
toktornivako

onre kirjoitti:
Ei, vaan "120 km/h ajaminen yli kolmesataahevosvoimaisella autolla tuntuu rasittavalta körötteltyltä", .
Eli korvien välissä.

Näilläeväillämennään

Viesti Kirjoittaja Näilläeväillämennään »

Minä olen aina kuvitellut, että mitä enemmän hevosia pellin alla majailee, sitä vähemmän niitä tarvitsee näyttää ulkopuolisille. Niitä on siellä jokatapauksessa riittävästi.

Nautitaan ajelusta eikä se ainakaan minunmielestä ole sitä, että ajetaan 180 - 200. Nautinnollisempaa voi olla 60km/h satasen alueella, tietenkään tukkimatta muiden kulkemista.

Lada on hyvä käyttöauto. Itsekin jo tänävuonna ajanut liki 30000km 1500 Axtec Ladalla ja vielä on aikaa ennenkuin vuosi täyttyy. Hyvin on pärjännyt niin motarilla sekä pienemmillä teillä ja niinikään sorateillä.

Lada ei ole hyvä käyttöauto. Ainakin takaveto Ladat alkavat olla jo sellaisissa hinnoissa, että esimerkiksi paljon uudempia, mauttomia, hajuttomia ja samankaltaisia tuulitunneli kärryjä saa paljon edullisemmin.

Mikäli olet ostamassa autoa itsellesi itseäsi varten osta ihmeessä Lada mutta jos olet ostamassa autoa itsellesi ottamalla huomioon naapurin mielipide niin osta silloin Tojjota. Ei tarvitse silloin selitellä naapurille mitään. Ladan ostajalla täytyy itsetunto olla kohdallaan.
Toisin, jotenkin muutoin olisi paremmin, mutta - Näilläeväillämennään
matomaukka

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

itte aloittelin tommosella 2105 sedanilla. Kun emäntä ilmoitti perheenlisäyksestä ja samaan ääneen totesi että leluautot veks ja perhelaite tilalle, niin nyt löytyy 2104 farmari lada, jokapäiväisessä käytössä. 5 vuoden aikana vähemmän harmia kuin mamman huomattavasti uudemmissa ja "paremmissa" autoissa.

kaverit, sukulaiset ja niin edelleen nauravat ja myhäilevät, mutta aivan sama. ainenkin se on maksettu, eteen ja taakse pääsee ihan sopivaa vauhtia.

Iskunvaimentimet kun vaihtaa niistä alkuperäisistä öljytäytteisistä kumilangoista vähän laadukkaampiin kaasuiskareihin niin ajomukavuus paranee varsinkin talvella paljon.

Huoltoahan nää vaatii siinä missä kaikki muutkin laitteet, mutta jos et pelkää sitä että kädet on rasvassa ja vaatteet haisee...mille ikinä haisee niin nämä voi korjata helposti itte.

Ajomukamuus konttorin puolella paranee kun äänieristemattoa asennat ja paremmat penkit ja ja ja ja. jne.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Vastaa Viestiin