Talvi yllättää ladistit?
- veli alexei
- Moderaattori
- veli alexei
- Moderaattori
Kaksi edellistä ei enää naurata. 90-luvun loppupuolella meinas käydä noin. Alla -65 tipunkeltainen Anglia, ja sen alla soratie. Soramontun risteykseen oli sorarekkojen renkaat jurrannu urat niin, että siihen oli muodostunut "james Bond" -hyyppyri. Siis sellanen, että kun hurautin siihen suoralla tiellä kuuttakymppiä, niin oltiinkin yhtäkkiä ilmassa ja Anglia laskeutui vänkärinpuolen renkaille alas. Ne, jotka on joskus ajaneet Anglialla, tietävät, kuinka sellainen löysäjousinen kapearaiteinen kirppu reagoi tilannetta seuraavassa sivuttaisliikkeessä. Suurin ihme on se, että pysyin tiellä. En siis kääntynyt katolleen, vaikka sitäkin tarjottiin.
No ehke se näin vuosien jälkeen jo naurattaa.
No ehke se näin vuosien jälkeen jo naurattaa.
ladoholisti
Angliaa en onnistunut kaatamaanm mutta isän Skoda Octavia meni komeasti kaksi viikkoa vanhalla ajokortilla. Olin aina olllut sitä mieltä, että auto ei kaadu tasaisella asfaltilla , mutta kyllä se saamarin linkkuperä vain kaatui kun tiukkaan mutkaan oli tarpeeksi vauhtia. Ja isähän tykkäsi.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
talvi
Mä en kyllä käsitä miten on mahdollista että talvi yllättää. Suomessa on ollut talvi aina samoihin aikoihin. Eikö ihmiset vaan muista sitä vai mikä prkl siinä on??
Kyllä se täytyy käydä vähän luistelemassa heti kun keli periksi antaa.Tosin ensin jollekin isolle parkkikselle kun se on tyhjä. Tarttee taas totutella takapotkun ihanuuteen. Niin ja renkaiden pitokykyyn. Ettei tule vahinkoja kun soheltaa muitten seassa. Suosittelen muillekin samaa. Ei tule "yllätyksiä".
Kyllä se täytyy käydä vähän luistelemassa heti kun keli periksi antaa.Tosin ensin jollekin isolle parkkikselle kun se on tyhjä. Tarttee taas totutella takapotkun ihanuuteen. Niin ja renkaiden pitokykyyn. Ettei tule vahinkoja kun soheltaa muitten seassa. Suosittelen muillekin samaa. Ei tule "yllätyksiä".
Mitä tarkoittaa mahdoton? En tunne sanaa.
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
PIMPPIÄINEN (2105(1) 1200s (vaihdettu 1500cc kone) -90)
team LADA VAZ HERE
Re: talvi
Hehe, kysy sitä pk-seutulaisilta. Ne eivät edes sydäntalvella tajua, että risteykset ovat liukkaitta, eikä esim. valoista pidä kiihdyttää täysillä ykkösvaihteella, niin ja ne nastarenkaat ei siinä paljoa auta. Mutta toisaalta jos on pitkään sateetonta niin onhan se hyvä, että toiset on jo valmiiksi kuopinut asvaltin esiin risteyskohdista, eipä tartte kikkailla.ss127 kirjoitti:Mä en kyllä käsitä miten on mahdollista että talvi yllättää. Suomessa on ollut talvi aina samoihin aikoihin. Eikö ihmiset vaan muista sitä vai mikä prkl siinä on??
Itsellä ei vielä kunnon talvirenkaita ole, noi mitkä auton mukana tuli, niissä on kyllä pintaa mutta nastoja ei kauheasti tallella, rahaakan ei hirveästi ylimääräistä ole, joten pitää varmaan käydä haminan CR-renkaasta hakemassa se 120e pinnoitettu setti. Ja sitten kun lunta tulee niin pitäähän se mennä yöllä cittarin tai prisman parkkikselle muutaman piruetti heittämään (: .
Pitäis kyllä olla rahaa kunnollisiin talvirenkaisiin :P
Nytkin piti repiä Toyotan raadosta renkaat irti ja vaihtaa niistä kumit Ladan vanteille, mutta ei ne pari talvea ajetut Hakkapeliitat + yksi Masterin pinnoitettu rengas nyt varmaan mitään ihan huippuja tule olemaan. Huomenna sen sitten näkee, kun saa ne nakit liikkeestä.
Nytkin piti repiä Toyotan raadosta renkaat irti ja vaihtaa niistä kumit Ladan vanteille, mutta ei ne pari talvea ajetut Hakkapeliitat + yksi Masterin pinnoitettu rengas nyt varmaan mitään ihan huippuja tule olemaan. Huomenna sen sitten näkee, kun saa ne nakit liikkeestä.
Talvi yllättää kun ihmiset on niin woihan wanha wihtahousu nuukia ettei ne laita nastoja alle ennekuin on pakko =ensimmäinen lipsahdus... 
Isäukko on juuri tuollainen. Nyt sitä ei tosin liukkaat ehtiny yllättää kun se roudasi corollan tykö pinon talvirenkaita toissapäivänä ja ruuvasi sitten eilenaamulla eteen
nastat. Niillä se on mennä töröttäny pari päivää ja on kovasti sitä mieltä ettei taakse tarvi vielä laittaa kun on niin vähän liukasta...
Viime syksynä se pälli ruuvasi vielä kesärenkaat takas kun ensilumet suli pois! Sitten se kumminkin vingutti pitkälle kevääseen nastarenkailla kun se takatalvi iskee kumminkin...
Minä olen ajellut talvirenkailla jo pari viikkoa. Aika vauhdikkaastikin on menty vieläpä sulilla teillä eikä nastojakaan lähtenyt mutta tyhjän panttina ne siellä tuntuu olevankin... Pintaakin on mutta pitoa ei.

Isäukko on juuri tuollainen. Nyt sitä ei tosin liukkaat ehtiny yllättää kun se roudasi corollan tykö pinon talvirenkaita toissapäivänä ja ruuvasi sitten eilenaamulla eteen

Viime syksynä se pälli ruuvasi vielä kesärenkaat takas kun ensilumet suli pois! Sitten se kumminkin vingutti pitkälle kevääseen nastarenkailla kun se takatalvi iskee kumminkin...

Minä olen ajellut talvirenkailla jo pari viikkoa. Aika vauhdikkaastikin on menty vieläpä sulilla teillä eikä nastojakaan lähtenyt mutta tyhjän panttina ne siellä tuntuu olevankin... Pintaakin on mutta pitoa ei.

- veli alexei
- Moderaattori
Re: talvi
Samaa ihmettelen. Kai tää on vaan tätä hälläväliä-meininkiä.ss127 kirjoitti:Mä en kyllä käsitä miten on mahdollista että talvi yllättää. Suomessa on ollut talvi aina samoihin aikoihin. Eikö ihmiset vaan muista sitä vai mikä prkl siinä on??

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi