Sivu 2/5
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 5.11.2016 12:10
Kirjoittaja max power
Jäätävät suojaamiset ettei pölyä ole kaikkialla hiekkapuhalluksen jälkeen.
Konehuone on pohjatöiden osalta aikalailla paketissa. Saa alkaa hakemaan pintamaaleja ja isompaa lämpöpuhallinta, että pysyy plussalla maalauksen ajan.

Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 19.11.2016 13:24
Kirjoittaja max power
Pintamaalit 500milliä valmista tavaraa 42e. Ihan ok laatua kylmään, pimeään ja pölyiseen talliin jossa välillä pyörii puhallin
Vaikka keli oli nollassa niin plussa-asteita sai talliin niin että hengitys höyrysi vain vähän.
Laatu on tehdasveroista= valui tuliseinässä samoista kohdista kuin uutena.
Nyt on tärkein tehtynä, hätätapauksessa voi auton kasata kunnostamattomilla osilla mutta tarkoitus on jatkaa samalla linjalla alustan osien kanssa.
Hiekkapuhalluskaappi hakusessa! Jos jonkinlaista YYA-sopimusta saisi syntymään.
Samoiten ohjauksen tie rod-kit ja etutukivarsien puslat.
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 19.11.2016 15:06
Kirjoittaja jta
Nyt muistinkin tämän kun luin että tuota puhalluskaappia kyselit. Tuo kaappi on kyllä käytettävissä mutta pitää vaan ensin saada ostettua hiekkaa siihen muutama säkillinen ennenkuin voi käyttää. Tällä hetkellä hyvin vähissä tuo hiekka kun tuli sitä käytettyö tuonne laatoituksen väliin.
Ja niin hyvin on sulla projekti edennyt.
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 22.11.2016 23:11
Kirjoittaja max power
Jees kiitos Jta:lle! Aloitin osien perkaamisen alapalkin räpöstämisellä puhallusta varten. Toinen tukikumi pyöri ikävästi läpi mutta kenttäapulaitteella sai pidettyä paikoillaan. Huomaa ruuvipenkin kanssa samansävyinen pensalenkkari.
Myös ohjaussimpukka sai huomiota osakseen, puhdistin massoista ja öljyistä. Uudet stefat on ollut jo kesästä ostettuna.
Ohjausvarsisarja ja puslat eteen on tullut tilattua kotimaista kannattaen. Myös isompi pompsi muita osia tulee samalla kululla.
Hyvin on palvellu nivelet 30v, myös sikamassalla paikkaamani raidetangonpään kumi jo vuodesta -11
Uskoisin ohjauksessa olevan isohko ero vanhaan jo pelkkää apusimpukkaa käännellessä! Kesällä otiin sen auki, puhdistin ja rasvasin mutta on silti merkittävästi jäykempi kuin laakeroitu. Enkä kiristänyt liikaa. Alkaa jo odottamaan kesän ajeluita uudella intensiteetillä.

Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 22.11.2016 23:21
Kirjoittaja jta
Ei tuota kuulalaakeroitua apusimpukkaa suotta kehuta että tuntuu kuin ohjaustehostimen laittaisi.

Käsissäkin kun pyörittelee niin toinen pyörii kuin räikkää pyörittäisi ja toinen taas liiku juuri mitenkään.
Kannattaa muuten laittaa siihen se rasvanippa jos sille on paikka niin saa jatkossa lisättyä rasvaakin huollon yhteydessä.
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 6.12.2016 1:01
Kirjoittaja max power
Kiitos kaapin lainasta! Kouluarvosanana kehuisin puhalluksia seiskan arvoisiksi. Jos kymppiä olisi hakenut niin puhallettaisiin vieläkin.
Kaapissa
Puhallettuna
ja sinkkipohjamaalissa ohuelti.
Tenkkapoo meinasi tulla ennen ainoaa deadlinea projektissa. Tukivarsien puslat ei polvea vasten heti lähteneetkään niin jätin korjaamolle prässättäväksi:
Kuuden puslan irroitus
Pyörännavat pärötin kanssa, toinen jarrukilpi oli puhkiruostunut niin ostin uudet. Yhden pultin jouduin kääntövarresta katkaisemaan kun oli yhtä puuta.
Jarrusatuloiden purku kävi näpeästi, ainut miinus on jo aiemmin itseensä ottaneet jarrupalojen kiinnitystappien paikkojen ollessa kärsineitä. Irtosatulasta taitaa saada ehyen.
Tänään sain myös seurantakoodin takapuskurille, etupuskurikauppoja on myös tarkoitus viikolla tehdä.
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 6.12.2016 8:50
Kirjoittaja pressa
max power kirjoitti:
Tenkkapoo meinasi tulla ennen ainoaa deadlinea projektissa. Tukivarsien puslat ei polvea vasten heti lähteneetkään niin jätin korjaamolle prässättäväksi:
Kuuden puslan irroitus
Jarrusatuloiden purku kävi näpeästi, ainut miinus on jo aiemmin itseensä ottaneet jarrupalojen kiinnitystappien paikkojen ollessa kärsineitä. Irtosatulasta taitaa saada ehyen.
Kuuden puslan irrotukseen menee aikaa kun sen prässillä tekee, vähemmän menee aikaa jos irrotuksen suorittaa paineilmataltalla. No jokatapauksessa meilläkin on laskutustunti jo 69e, niin 40 minuuttia jos menee aikaa niin 50e maksaa.
Noihin jarrusatuloihin kantaa ostaa uudet jarrusylinterit, maksavat noin 15-20e kpl eli vanhat on vanhat ja irrottaessa saattavat jopa hajota...
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 6.12.2016 21:24
Kirjoittaja jta
Jarrusylintereitä ei tosiaan kannata vanhoja alkaa laitteleen kun uudetkin on halpoja. Kirjoitus hetkellä 15€ kipale. Samalla kannattaa ottaa uudet ne lukitustapitkin kun pari euroa vain maksavat.
Tuossa mitä itellä irto osina oli noita etunapoja niin olipahan muuten niissäkin työläät irrotettavat nuo olka-akselit. Tunnin sai moskalla paukutella ja voimavarrella pulttia pyöritellä että suostui tulemaan pois. Noiden kaverina vielä reilusti lämpöä ja jorma terästä vuoron perään. Ei välttämättä ole noiden jarrukilpien vaihto sellainen äkkiä näppäsen vaihtaa homma...
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 13.12.2016 23:34
Kirjoittaja max power
Nyt sai osat mustan verhan päällensä.
Tästä se lähti
Asiallisesti mustassa maalausuunissa
ja etupalkki tärkeimpänä että kasaamaan pääsee
1-k alkydimaali ksyleenillä ohennettuna, ehkä paksuna ja mustassa teltassa halogeenin valossa
Jarruosista sen verran että ei rikkinäistä takaisin laiteta. Mutta ehjät kyllä
Mukavassa vaiheessa on prokkis, kun löytää hyvin varastoidun ketjukiristimen laahaimen ja kammen etustefan hakee paikallisesta niin voi lyödä koneen pedilleen. Saa talliin tilaa

Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 14.12.2016 11:50
Kirjoittaja raul
Mustaksiko värjäsit kaikki?

Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 14.12.2016 14:45
Kirjoittaja max power
Voi voi, epäilenkö että olisi harmaata pitänyt sekoittaa koneen osiin?
Kyllä mustaksi kaikki ruutasin

Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 14.12.2016 16:24
Kirjoittaja raul
Jokainenhan tekee just niinkun parhaakseen näkee, mutta tosiaan se harmahtava sävy olisi alkuperäisen mukainen. Kun tässä projektissa vielä ilahduttavan vahvasti on alkuperäisyys näkynyt...
Takajousituksen osat ovat pääosin mustia, jousia lukuun ottamatta, siinä on saattanut olla erehdyksen minimointi taustalla...
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 14.12.2016 17:32
Kirjoittaja max power
Nyt tuli kriisi

Onneksi valu ilmanputsarikotelo niin kehtaa tehdä uudestaan.

Edittinä että muistaakseni aikansa auton mukana tuli uudet takajouset ja ne on mustat

Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 14.12.2016 17:51
Kirjoittaja raul
Tarvikejousethan on melkein aina mustat. Alkuperäiset vaalean harmaat, melkein valkoiset.
Re: VAZ-21013 - 1985 - Resto#museo17
Lähetetty: 16.12.2016 12:07
Kirjoittaja sotapanda
On aivan älyttömän upeaa seurata tätä projektia.
Piti ensimmäistä kertaa laittaa oikein seuranta päälle.