111 ja vikakoodi P0615
Re: 111 ja vikakoodi P0615
Jos vikavalo palaa tai testeri näyttää vikakoodeja muistissa on seurauksena hylkäys, jotkut automaahantuojat ovat toimittaneet trafille poikkeuslistan mistä koodeista ei saa hylätä (esimerkiksi saabin vaihdelaatikon luistaminen sytyttää moottorin vikavalon, valo syttyy yhdessä vaihteiston merkkivalon kanssa).
Re: 111 ja vikakoodi P0615
http://www.trafi.fi/filebank/a/13251471 ... kastus.pdf
Tätä ajoin aiemmin takaa.Vaikka auton ja testilaitteen välille ei saada muodostettua tiedonsiirtoyhteyttä, voidaan auto hyväksyä OBD-testin osalta, mikäli MI-valo ei osoita auton päästöihin vaikuttavissa järjestelmissä olevan vikaa ja lambda-arvo tyhjäkäynnillä on sallituissa rajoissa. Tällöin opastetaan asiakasta toimittamaan auto huoltoon selvittämään, mistä yhteysongelma johtuu ja annetaan mukaan internet osoitteesta www.ake.fi/obd löytyvä AKEn tiedote yhteysongelmasta.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 111 ja vikakoodi P0615
Kyllä noin toimitaan kun ei saa yhteyttä, mutta jos yhteys saadaan ja vikakoodi on niin hylätään. Olisiko sitten oikea korjaus se että obd-liittimen takaa katkaisee katsastuksen ajaksi signaalijohdon, niin yhteyttä ei saa mutta päästöistä menee läpi.
Re: 111 ja vikakoodi P0615
^Niin, tai ehkä helpompi tällaisessa tapauksessa kuitenkin lienee hakea korjaamolta ensin päästölappu, tuskin tuo koodi ihan heti takaisin tulee, vaikka tyhjää koodit korjaamon pihassa ja obd-testi sitten pitemmän kaavan kautta.
Jos siis vikaa ei meinaa löytyä ja kyseessä onkin esim. ohjaimen sisäinen vika.
Jos siis vikaa ei meinaa löytyä ja kyseessä onkin esim. ohjaimen sisäinen vika.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 111 ja vikakoodi P0615
Siinä virtalukon kiinnityksessä ainakin pitäisi olla tällaiset kertakäyttöiset katkeavat pultit, eli jäljelle jää vain pyöreä kanta kun kiristetään ja kuusikulmainen kantaosa katkeaa pois:

Joutuu sitten oman harkinnan ja työkaluarsenaalin mukaan valitsemaan työkalut millä nuo saa auki. Ohjeen keinojen lisäksi, jos löytyy joku dremelin tapainen, voisi yrittää tehdä vähän urakantaa siihen tai sitten yrittää porata kantaa pois...
Varkauden estoa vartenhan nuo ovat, ettei lukko irtoaisi ihan niin helposti. Tavallisilla M6 pulteilla nuo voi myös korvata, jos ei varkaita pelkää.

Joutuu sitten oman harkinnan ja työkaluarsenaalin mukaan valitsemaan työkalut millä nuo saa auki. Ohjeen keinojen lisäksi, jos löytyy joku dremelin tapainen, voisi yrittää tehdä vähän urakantaa siihen tai sitten yrittää porata kantaa pois...
Varkauden estoa vartenhan nuo ovat, ettei lukko irtoaisi ihan niin helposti. Tavallisilla M6 pulteilla nuo voi myös korvata, jos ei varkaita pelkää.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 111 ja vikakoodi P0615
parit pihdit ja bilteman 16euron ''dremelin'' ostin jos sattuu vaikka tarviimaan. Saa nähä tuleeko tästä taas yhtään mitään.
Re: 111 ja vikakoodi P0615
Tässä kaikki mitä starttireleen virtapiiriin liittyy:

Eli ei ihan hirveästi tavaraa, pääreleen kärkien kautta virta starttireleelle, mutta jos siellä olisi häikkää, niin vaikuttaisi muuallekin.
Maapisteet lienee hyvä käydä läpi ja se 16 napainen liitin, ja voihan sen ohjaimen ison liittimenkin tarkistaa hapettumilta, vaikka harvoin kai niissä mitään on.
Starttireleen voisi nypätä irti ja laitta koetuskynän käämin tilalle ja heilutella koko johtosarjan läpi.
Esiintyykö starttaamattomuutta edelleen? Kuinka pian koodi tulee takaisin jos sen nollaa pois?

Eli ei ihan hirveästi tavaraa, pääreleen kärkien kautta virta starttireleelle, mutta jos siellä olisi häikkää, niin vaikuttaisi muuallekin.
Maapisteet lienee hyvä käydä läpi ja se 16 napainen liitin, ja voihan sen ohjaimen ison liittimenkin tarkistaa hapettumilta, vaikka harvoin kai niissä mitään on.
Starttireleen voisi nypätä irti ja laitta koetuskynän käämin tilalle ja heilutella koko johtosarjan läpi.
Esiintyykö starttaamattomuutta edelleen? Kuinka pian koodi tulee takaisin jos sen nollaa pois?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 111 ja vikakoodi P0615
Nyt ei enää ole ollut starttaamattomuutta. Jos sen koodin nollaa ja hakee uudestaan koodit niin aina se siellä on. Ihan ilman käynnistämistäkin uskoo että vika on olemassa.
Re: 111 ja vikakoodi P0615
Millä nollaat koodit, lähteekö se oikeasti? Oletko kokeillut pitää akkua irti jonkin aikaa?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 111 ja vikakoodi P0615
Kiinalainen bluetooth lukija. Eilen oli kenkä irti pitkän aikaa ku virtalukon vaihdoin
Re: 111 ja vikakoodi P0615
Eikös tuo päärele ole just yks niistä ku oli tuossa laittamassani viimeisessä kuvassa? Senki vois vaihtaa. Ja jos se oli se keskimmäinen niin se on joskus vaihdettu. Ja kenties alkanut uudestaan prakaamaan
Re: 111 ja vikakoodi P0615
Ainakin minun vehkeessä se on tuo keskimmäinen. Voihan sen vaihtaa varuilta, mutta laita kunnon rele siihen, on sen verran kriittinen auton toiminnan kannalta.
Kokeile vielä vaihtaa vaikka releiden paikkaa, jos se ohjain nyt vaan ei tykkää siitä uudesta starttireleestä (sähköisiltä ominaisuuksiltaan erilainen).
Manuaalissa on jotain askel askeleelta mittausohjeita vikakoodin tiimoilta, voin laittaa sen sivun myöhemmin. Käykö englanniksi?
Kokeile vielä vaihtaa vaikka releiden paikkaa, jos se ohjain nyt vaan ei tykkää siitä uudesta starttireleestä (sähköisiltä ominaisuuksiltaan erilainen).
Manuaalissa on jotain askel askeleelta mittausohjeita vikakoodin tiimoilta, voin laittaa sen sivun myöhemmin. Käykö englanniksi?
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: 111 ja vikakoodi P0615
No eipä niitä mittauksia montaa ollut, joten vähemmällä vaivalle kirjoittaa tähän:
-Poista starttirele, virta päälle, mittaa jännite navasta 85. Pitäisi löytyä "järjestelmän jännite", eli noin 12v.
--Jos ei löydy, niin virransaannissa vika.
--Jos löytyy, niin seuraava mittaus.
-Mittaa jännite navasta 86. Pitäisi löytyä 3-4v (luulen että rele takaisin paikoilleen ensin, ei kyllä sano mitään asiasta).
--Jos ei löydy, huono liitos tai rikkinäinen rele.
--Jos löytyy, niin seuraava mittaus.
-Irroita ohjaimen liitin. Mittaa resistanssi johtosarjan koskettimen 50 ja releen kannan navan 86 väliltä. Pitäisi olla alle 1ohm.
--Jos ei ole, niin johto/liitinvika.
--Jos on niin huono liitos tai viallinen ohjain.
Näin karkeasti suomennettuna ne osiot, jotka pystyy ilman DST-2M testeriä tekemään.
-Poista starttirele, virta päälle, mittaa jännite navasta 85. Pitäisi löytyä "järjestelmän jännite", eli noin 12v.
--Jos ei löydy, niin virransaannissa vika.
--Jos löytyy, niin seuraava mittaus.
-Mittaa jännite navasta 86. Pitäisi löytyä 3-4v (luulen että rele takaisin paikoilleen ensin, ei kyllä sano mitään asiasta).
--Jos ei löydy, huono liitos tai rikkinäinen rele.
--Jos löytyy, niin seuraava mittaus.
-Irroita ohjaimen liitin. Mittaa resistanssi johtosarjan koskettimen 50 ja releen kannan navan 86 väliltä. Pitäisi olla alle 1ohm.
--Jos ei ole, niin johto/liitinvika.
--Jos on niin huono liitos tai viallinen ohjain.
Näin karkeasti suomennettuna ne osiot, jotka pystyy ilman DST-2M testeriä tekemään.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06