Sivu 2/8

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 2.2.2016 8:44
Kirjoittaja Ladaritari
Siistin oloinen peli on tämä sinun autosi, maski on ilmeisesti vaihdettu joskus? Muistaakseni 1700i Lada on ollut aina alkujaan mustalla maskilla, toki kromi maskilla se näyttää paljon hienommalta 8) Ei kai sitä ruiskua ja sytkäboksia kannata lähteä repimään irti, eteenkin jos toimivat ihan hyvin, voi olla melkoinen homma saada tuommoinen auto toimimaan kaasarilla...

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 2.2.2016 19:18
Kirjoittaja Samza
Ladaritari kirjoitti:Siistin oloinen peli on tämä sinun autosi, maski on ilmeisesti vaihdettu joskus? Muistaakseni 1700i Lada on ollut aina alkujaan mustalla maskilla, toki kromi maskilla se näyttää paljon hienommalta 8) Ei kai sitä ruiskua ja sytkäboksia kannata lähteä repimään irti, eteenkin jos toimivat ihan hyvin, voi olla melkoinen homma saada tuommoinen auto toimimaan kaasarilla...
Kiitos! itsekkin mietin samaa ja lokasuojien päissä olevat lommot viittaa että olisiko tämä käynyt joskus sladin päätteeksi penkassa.
Ajattelin tilata manselta 20e mustan maskin listoineen kun ainakin visioissa se näyttää hyvältä kun siihen tekee pari jippoa, ihan vaan kokeeksi.

Paketti saapui matkahuoltoon, totta nämä suomen kamarallakin ihan lailliset on jos katsastukseen ajelee, ainakin sen verran on kirjaimia ja leimoja laseissa että ei kai kovin laittomat venäläiset valot ole? Noh ompahan ainakin vaihtelua suomituning "minäpästästämaalaanvähäntummennuslakalla4kerrosta" valoihin :)

Kuva

Tarvisin myös asiantuntijaa kun oon tinkaillu alumiinivanteita tähän, jotka tarvitsisi vähän pitemmät pultit (Lancia) mut mitä lueskelin niin vetelee takajarruhilut silpuiksi jos menee liian pitkiksi. Olisko kellään mitään tietoa muistissa vai alanko tönärillä mittomaan kevään korvalla?

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 2.2.2016 21:39
Kirjoittaja Flaiman
Osta aluvanteisiin sarja siihen käypäsiä pultteja ja lyhennä niitä sitten tarvittaessa.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 3.2.2016 9:56
Kirjoittaja matomaukka
Mä en kyllä ymmärrä ihmisten kommentointia ton 1. ruiskun suhteen. Ei siinä sen kummenpia ole kun pitää sen järjestelmän kunnossa.
Ei tartte kikkailla suuttimien kanssa kun se järjestelmä säätää itte ittensä.

ja kyl totakin pystyy virittämään. Yksinkertaisin homma on kun parantaa sen isolohkon hengittämistä ihan perusjutuilla. Vapaavirtaussuodatin ja pakoputkisto uusiksi.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 3.2.2016 10:06
Kirjoittaja Flaiman
Vaikkei omaa kokemusta olekaan niin jos ostettaessa kaikki on kunnossa, ettei ole omia patentteja aiemmin tehty niin pystyy ihan hyvin jatkossakin korjaamaan jos ongelmia tulee, eikä vaadi juuri ihmeemmin taitoa, ja tälläkin foorumilla hyvää tietämystä ruiskuistakin. Ainoa mikä on haitaksi niin tuo konehuoneen letkuviidakko. Muita remontteja tehdessä saattaa joutua enemmän purkamaan.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 3.2.2016 10:12
Kirjoittaja matomaukka
ja niittenkin kunto tulee samalla tarkistettua. Kesäloman kunniaksi meinasin tosta Ljubovista ( -94 2104 ) vetää konehuoneen siistiksi. Ei ole isosta hommasta kyse.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 3.2.2016 21:01
Kirjoittaja Samza
Juuri näin.

Emmää ny oikeasti ala purkaan tuota toimivaa kokoonpanoa vain sen takia että ku joku kossi neuvoo niin tekemään internetissä, ihan turhaan ja noita viritelmiä on nähty kun ammattikoululle on työnnetty joku auto että tää ei toimi ku vaihdoin jettronicin (vai mitä niitä kasariruiskuja onkaan) niin kaasarin ja niitä sitten alkaa elvyttämään.. Ajattelin että korvais katin suoralla putkella, armoton möhkäle joka on kyllä vaarassa osua maahan jo vakiokorkeudellakin (Joku uusinut, taitaa olla yleismalli) Mutta tämä heti katsastuksen jälkeen.

Ja kyllä tällä ripeästi sataseen pääsee jo nyt, tai sitten mittari valehtelee ja urakalla :lol:

Niin ja tuon nykysen sytkän tilalle muka virranjakaja vaikkakin kärjettömänä.. Oon kyllä kuullu että isot pojat tekee päinvastoin mut en tiedä sit :D

Mut joo, aikoinaan täälläkin foorumilla esiintyneen 1988 2107kan lisenssisolexin ja daaz-ozon jumpan jälkeen on huoletonta menoa. :)

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 3.2.2016 22:33
Kirjoittaja KSE 1995
Samza kirjoitti:
Jotenka, kopenka. Pitäisi löytää näin aluksi syy että miksei radio toimi, kuulemma on toiminut ja perinteinen sulakkeiden pyörittely ei ainakaan nyt auttanut, kun tuolla kirivässä pakkasessa vääntelin ja kääntelin. Kellokaan ei toimi, mutta eihän se toiminut siinä 80-luvun 2107kassakaan, jos ei antanut sähköshokkia, eli kipinöitä akunnavan ja akunkengän välissä, tässä on vaan niin modernia tekniikkaa että tohtiiko tuotakaan kokeilla, käy kotona sisällä näppäämässä näpeille virtaa kelloon.
Oliko radio muuten samassa sulakkeessa kuin tupakansytytin? Ainoa hapettunut.
degen kirjoitti:Minä tein semmosen systeemin, että virrat saa poikki radiosta erillisellä katkaisijalla. Muistivirtaa radio saa aina.
Ei tarvitse lisätä mitään katkaisijoita. Minulla on ollut kaikissa seitsemässä Ladassa radio kytkettynä valoihin. Kahdessa ensimmäisessä ei ollut valoautomatiikkaa, joten valot muisti aina pistää päälle kun radio ei muuten soinut. Muissa autoissa automatiikka hoitaa valot ja siinä sivussa myös radion.

Näin kytkemällä radio toimii kätevästi ilman ylimääräisiä on/off-katkaisijoita. Huom! Radiota voi soittaa myös kun laittaa parkit päälle. Eli auton ei tarvitse välttämättä käydä.

Muistivirta pitää tietenkin kytkeä johonkin jatkuvaan virtaan esim. tupakansytyttimeen.
Samza kirjoitti:Sitten pitäisi selvittää onko ominaisuus vai jotain muuta että jaloille tulee kivasti lämpöä mutta tuulilasille hönkii kuin piipunsavussa ollut lehmä, ja lämmönsäätimen vivusto ei tunnu tekevän mitään, kai sen pitäisi kääntää puhallus myös sivuikkunoille, mut ei niistä tule kuin kylmää ulkoilmaa. Lisäksi lämmöt pysyy valkoisella alueella, eikös niiden pitäisi vähintään vihreälle yltää, vai pahvia keulaan?
On varmaankin vaijeri irronnut toisesta päästä. Seuraa vaijeria ja katso onko se paikoillaan. Myös vaijerien herkistäminen ohuella öljyllä ei ole pahaksi. Huom! Keskiventtiileistä ei kuulu tulla kuin ajoviimaa kabiiniin.

Maskisuojaa voi toki käyttää, mutta oireet voisivat johtua viallisesta termostaattista.
Samza kirjoitti:Ja viimeisenä perä rohisee ja rahisee aika kovaa veto päällä, liekkö öljyn tarvetta huutaa, pitää mennä muistelemaan että mistä aukosta tarkistettiin ja mistä lisättiin, kunhan pikkuisen lauhtuisi nämä siperian paukkupakkaset. Ei muuten mutta on jo vesikello peukalossa ja etusormessa.
Vaihda peräöljyt ja katso, että öljyä on riittävästi.
Samza kirjoitti: Näin olen kuullut vuosien saatossa ja nähnytkin muutaman 5-lovisen laatikon pöydällä, kun on herkempi särkymään. Naapuri pelotteli että se ei tarvi ku kerran narskahtaa niin on rattaat sileänä, niin vaihdot on tosi maltillisia ja ajatuksella. :)
Höpö höpö. 5-lovinen kestää ihan hyvin kunhan ei käytä vitosta alle 80 km/h nopeudessa.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 4.2.2016 3:00
Kirjoittaja Samza
KSE 1995 kirjoitti:

On varmaankin vaijeri irronnut toisesta päästä. Seuraa vaijeria ja katso onko se paikoillaan. Myös vaijerien herkistäminen ohuella öljyllä ei ole pahaksi. Huom! Keskiventtiileistä ei kuulu tulla kuin ajoviimaa kabiiniin.

Maskisuojaa voi toki käyttää, mutta oireet voisivat johtua viallisesta termostaattista.
Lisäsin nestettä korkkiin asti (oli puolessa välissä paisaria) ja ajelin ja käytin yhden lauhan lauantai-illan (kävi melkein nollassa) niin nousi normaalille asti lämpö ja flektikin kytkeytyi muutaman kerran, sen jälkeen pysynyt vihreän alueen "alussa", liekkö sitten ollu niin kylmä viima että pysyny lämmöt alhaalla.
KSE 1995 kirjoitti:Vaihda peräöljyt ja katso, että öljyä on riittävästi.
lisäsin täyttöaukkoon asti mutta rohina jatkuu, ja näyttäisi molemmat takarumpujen stefat hikoilevan, jos neki sitten samalla vaihtelisi uusiin jos ei viimeistään kokonaisella öljynvaihdolla lopu tuo ääntely.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 10.2.2016 13:17
Kirjoittaja Samza
Perän rohina rauhoittunut hieman ajelulla, silti ilmoittaa olemasta olostaan.

Akkukin alkanut pitämään paremmin virtoja, taisi olla vain käytön puutetta kun hyvin nyt pyörittää..

Nyt sit pyörähti 132tkm mittariin niin tutkin vähän syvemmin tätä, onkohan lie ollu jollain kerholaisella koska löytyi made in poland ilmanputsari ja venäläiset boschin tulpat ?

Eli siis kartoitan läpi "pientä" oikkua, eli lämpimänä putputtaa ja ampuu putkeen, olikohan lie huono ostos?

Vaihdoin NGKt tilalle, ei vaikutusta, Boschilaiset näyttää tältä:

Kuva

Voisiko tämä vaikuttaa lämpimänä oikkuiluun, murtunut pää?

Kuva

En uskaltanut tehdä perinteistä "johtopois" testiä, kun en näistä sytkäboxivehkeistä tiiä ja vielä muutenki inhoan sähköiskuja, niin monesti räpänny sormille :lol:

Muutenkin oli huonossa hapessa hiukan paikat joten annoin pientä hoitoa niille, kuvassa ennen:

Kuva

(huomatkaa myös taittunut pää tosta ekasta murtuneesta)

Mutta ei käyntiin vaikuttanut mitenkään.

Venttiilit tässä kyllä kans rallattelee että säätöä voisi harkita, paperipala testillä vähän vaikuttaisi siltä.

Vielä video perään niin jos joku vanhempi harrastaja sattuisi heti tietämään mihin päin lähdetään, kyllä se siis kierroksilla pelaa ja kylmänä, ajossakaan ei nyi ja kiihtyy kuin sata jänestä:

https://youtu.be/PYChQVmg3XM

Ja niin. Onko näissä ollut Y-haaran jälkeen 2" putki ennen kattia vai onko toi joku entinen ralliviritys.. :lol:

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 11.2.2016 0:58
Kirjoittaja Ladaritari
Minä olen ihan motonetistä saanut joskus venäläiset boschin tulpat :D Itse kyllä suosin NGK:ta enemmän kuin boschia... Tuo kuvassa oleva tulppa näyttää kyllä kovin vaalealta, kävisikö kenties hieman liian laihalla? Ja joo, kyllä se 1700i Ladan alkuperäinen etuputki on aika paksu, kyllä se taitaa olla sen 2" tuumaa alkujaan tai ainakin hyvin lähelle ja katalysaattorin pitäisi olla laipalla kiinni, ei pakoputkiklemmarilla

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 11.2.2016 3:18
Kirjoittaja Samza
Ladaritari kirjoitti:Minä olen ihan motonetistä saanut joskus venäläiset boschin tulpat :D Itse kyllä suosin NGK:ta enemmän kuin boschia... Tuo kuvassa oleva tulppa näyttää kyllä kovin vaalealta, kävisikö kenties hieman liian laihalla? Ja joo, kyllä se 1700i Ladan alkuperäinen etuputki on aika paksu, kyllä se taitaa olla sen 2" tuumaa alkujaan tai ainakin hyvin lähelle ja katalysaattorin pitäisi olla laipalla kiinni, ei pakoputkiklemmarilla
Laippa siinä on, ja melkein pakkauus katti, tai hyvin putsattu. :D

Joo, kaikki oli tollaisia ja tuoksu mielenkiintoiselle (pitihän se nuuhkia kun en ollut ennen noin vaaleanharmaata tulppaa nähnyt), voiko tästä vielä muka seostakin säätää vaikka onkin yksipisteruutta? :shock:

Saa nähdä millanen työ on saada katsastuksesta läpi, noh, naapurin harrastekumppania apuun kun kehui että on yksin säätänyt venttilit (kuulemma hankalaa huhujen mukaan), pitää jättää karhu-päkki konepellin alle vartomaan :D Ja rakotulkkiki taas pitää kaivaa jostain, aina joka vuosi saa ostaa uudet ku tarvii venttiilinsäätöä, pitää vissiin aina piilottaa autoon ne eikä työkalupakkiin.

Toivottavasti ei missään ole isompaa vikaa kun muuten pelaa tosi hyvin, hyttään tulee lämmintä ja nesteet kiertää ja pysyy puhtaana ja konekkin muutenki toimii hyvin. Ainoastaan tuo tyhjäkäynti on vähä tollanen putput ja sehän rassaa mieltä tietenkin.

Kansiremppaakin tähän on kyllä tehty jossain välissä kun kansi kiiltelee puhtauttaan, olisko vain jäänyt venttiilit säätämättä ja nyt ne on vielä kovemmalla välyksellä..

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 11.2.2016 10:19
Kirjoittaja Ladaritari
Normaalilla rakotulkilla, jos on sellainen pakka missä on vaikka kuinka eri paksuisia liuskoja, sellaisella Ladan venttiilien säätö on vähän ikävä homma, mutta jos sattuu omistamaan Ladan oman 0,15 venttiiliensäätöliuskan joka on sellainen leveä, niin kyllä sen työkalun avulla se on ihan helppo homma, ei sitä venttiiliensäätöä silloin kannata pelätä :) Jos se kerta rallattaa niin samalla kannattaa kiriä jakoketju, sekään ei vie aikaa kuin noin 1-3min ja on helppo toimenpide. Kyllähän noita venttiileitä joutuu/kannattaa aina välillä säätää ja ketjua kiristää, perus huoltotoimenpiteitä.

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 11.2.2016 12:33
Kirjoittaja Flaiman
Ehdottomasti hommaat ennen venttiilinsäätöä tuon leveän rakotulkin. http://www.mansemotors.fi/venttiilivaly ... -levea-015

Re: VAZ-2107 - 1996 - волк - Harraste

Lähetetty: 11.2.2016 15:26
Kirjoittaja toktornivako
KSE 1995 kirjoitti:
Samza kirjoitti:
Näin olen kuullut vuosien saatossa ja nähnytkin muutaman 5-lovisen laatikon pöydällä, kun on herkempi särkymään. Naapuri pelotteli että se ei tarvi ku kerran narskahtaa niin on rattaat sileänä, niin vaihdot on tosi maltillisia ja ajatuksella. :)
Höpö höpö. 5-lovinen kestää ihan hyvin kunhan ei käytä vitosta alle 80 km/h nopeudessa.
Juu kummasti se 4vaihtein laatikko käy heikkotekoisex kun siihen yx rataspari lisätään :shock: