Peltisarjan rakentelu

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Vakiokannen pakoaukon halkaisija oli niinkin pieni kuin 27mm. Itse väsäsin oman turbopakosarjani 28mm putkesta kun ajatus ei ollut lähteä avartamaan kantta tässä projektissa. Turbokin on gt15 (siis pirun pieni) eli sillä ei mitään hulppeita tehoja revitä, mutta vakioladaa tuo kuitenkin varmasti piristää tuntuvasti.

Ostin 20e budjetilla 90` mutkia ja metrin suoraa putkea ja hitsatessa noita kasaan sovittelin kappaleet tarkasti kohdalleen. Lopputuloksena saumat on sisältä hyvin sileät, ilman hitsausröhnää. Mutkat on tosin sen verta jyrkät että pyörteilyä luultavasti tapahtuu, mutta kuten mainitsinkin niin eipä pahemmin tässä projektissa vaivaa.

Nyt on ollut taas vähän katkolla tämän tekeminen.. laipan olen saanut melkein valmiiksi sentään. Tässä pari viikkoa sitten: http://koti.mbnet.fi/ilkkahy/ladaprojekti/rojut4.jpg

Toi starttimoottorin tiedostaminen aiheutti nimittäin pienen masennustilan, sillä joudun muuttamaan turbon asentoa hieman :?

Mutta ite vaan väsäämään ja kuvia tänne! Ei noita kaupan tekeleitä ole mielenkiintoista katsella. Jos osaat taivuttaa suoraa putkea niin sen parempi. Luulisin että 1200 vapariin 32mm putki voisi olla juuri passeli.
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Kiitos! Eli loivia mutkia jos teettäs vaikka tosta 32mm putkesta ja tilaa löytyy hyvin kun ei ole akkua edessä. Tuo on ainut murhe tuo ahas tila startin vieressä. Putket mitkä teetätin tuosta 32mm putkesta oli tarkotus tehä imusarja kahelle ladan kaasarille mutta jos niistä sais tehtyä tuota pakosarjaa. Kun tuo Weeberi tuntuukin toimivan ihan hyvin. Onko putken seinämäpaksuudella mitään väliä muutakun ääni ja kestävyys?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Eräs koulukunta tekee primääreistä hieman isompia mitä pakokanavasta, siten että kannen ja putken väliin jää porras, jolloin kuulemma mahdollinen paluuvirtaus ei sotke niin pahasti. Tiedä häntä. Veikeitä sarjoja jos haluaa nähdä niin äffäläisten gt-corolloiden peltien alle kurkkimaan. Löytyy jokunen kuva kammioista itseltäkin jos kiinnostaa, nuo kyllä oikeasta elämästä jo kaukana.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Ei hitto se vakio valusarja on niin lyhyt että pitäs tehä se sarja ihan kokonaan niitä kahta putkee myöten. Ei se ihan niin yksinkertasta ookkaan
Avatar
lada 1300s
Viestit: 323
Liittynyt: 13.5.2004 7:56
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja lada 1300s »

Tänään alko taas pakosarjan kanssa taistelu. Tein paksuun vaneriin putken mentävät reiät mitkä piirsin tiivisteen avulla kohilleen. Sitten siihen saa mutkat kiinni ja pystyy kääntelemään miten haluaa. Mutta edelleen huolettaa se startti ja ne ohjaushässäkät. Helppo olis tehä 4-1sarja mutta toimiiko se mitenkään? Onko 4-2-1 ainoa vaihtoehto?
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Juuri 4-1 pitäisi olla se toimivampi versio.
Nikolai

Viesti Kirjoittaja Nikolai »

4-1 paras vääntö suurilla kierroksilla, 4-2-1 ala ja keskikierroksilla... näinhän se meni, korjatkaa jos olen väärässä :wink:
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

kyllä se niin on elikkä 4-1 on korkea viritteisiin hyvä satsi (esim rata) ja 4-2-1 on katu käytöön parempi mutta kumpaaki käytetään kummassakin. mutta muodot, putkien ja kerääjien pituudet vaikuttavat aika paljon tehoihin ja vääntöihin elikkä kokeilemalla saa parhaan pakosarjan itselleen 8)
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Parhaaksi ainakin rallikäytössä on tullut todettua 4-2-1
putket muuttuu yhdeksi vasta vaihdelaatikon peräpäässä. 8)
Avatar
larbatzi
Viestit: 140
Liittynyt: 4.10.2004 9:09

Viesti Kirjoittaja larbatzi »

yleensähän kylä ralli vehkeissä noita 4-2-1 käytetään hyvän vääntö alueen takia :lol:
kaikkea ei voi koskaan tietää
R.I.P Lada 2104 1700i -96
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Täältä löytyy jopa suomeksi asiaa viritysputkista http://fastcarskotka.com/tekniikka/Pakoputkisto/
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ite tein 4-1 käyttäen hyväksi katti ladan lähtöä, ja sitäkin lyhensin että saa pittemmät pakosarjan putket. kohtuullisesti tuntus toimivan
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
ESKRacing

Viesti Kirjoittaja ESKRacing »

Team perseauki racing kirjoitti:ite tein 4-1 käyttäen hyväksi katti ladan lähtöä, ja sitäkin lyhensin että saa pittemmät pakosarjan putket. kohtuullisesti tuntus toimivan

etkös ostanut rikultakin yhen sarjan..?
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

ESKRacing kirjoitti:
Team perseauki racing kirjoitti:ite tein 4-1 käyttäen hyväksi katti ladan lähtöä, ja sitäkin lyhensin että saa pittemmät pakosarjan putket. kohtuullisesti tuntus toimivan

etkös ostanut rikultakin yhen sarjan..?
no sitä on käytetty hyväksi... laipat ja putket, ei ollu innostusta tehä tuli peltiin aukkoo
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
tekso

Viesti Kirjoittaja tekso »

kuinka vaikee se on tehä ite sillai samanlailla niinkun sinä, eli ottaisin kattiladan alkuputken? minkä kokosia niitten ensimmäisten putkien pitäis olla? ja kuinka pitkät niistä pitäs tehä? sovin nimittäin pöhö-andrein kanssa että ostan siltä laipan peltisarjaa varten..
Vastaa Viestiin