VAZ-2101 1974 - Kopeika Classic - Museonappis

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Soitin akelle ihan piruuttain ja kyselin, että montakos tommoista on vielä rekisterissä. Vuonna 1974 rekattuja on vielä 10, oma mukaan lukien. Malleja 2101x ja 2102x on yhteensä vielä 1240.

Viikonloppuna olisi tarkoitus laittaa stereot itse stereota vaille valmiiksi. Paikalliselta romikselta löytyi ASA merkkiset kaiutinkopat 10€ hintaan. Siellä tuntuu kaikki maksavan sen kympin... Siis melkein mikä artikkeli tahansa :D Sitten pitäisi hattuhylly verhoilla uudelleen. Saa nähdä miten siinä äijän käy... Sopiva tekonahka on jo hommattuna.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Tulipa siinä viikonloppuna taas tehtyä yhtä ja toista.

-Ykkösen ilmasuutin 140 ==> 150 (nyt on orggiskoko)
-äänieritysmatto konepelliin
-äänieristysmatot etujalkatilaan. Siellä oli viime syksynä jotain ihan ihme kauraa... Nyt on orggikset
-äänieristettä vaihdekepin palkeen alle...
-Redbullista uusivanha keskimatto (se vaihdekepin kohdille tuleva). Vanha oli pahoin kulahtanut ja osittain jo rikkikin.
-Kaiuttimet ikkunalle + hattuhyllyn verhoilu. Ai kun tuli komia :D
-70 luku tyyppisen antennin asennus + johdotuksen veto stereoille. Itse stereo vielä puuttuu.
-FIN tarra taakse ja sitten askartelin sen päälle asennettavan CCCP tarran sellaisen magneetti maton avulla.

Vielä kun se stereo tulisi. Nyt on muuten tälläkin sitten loppunut virallisesti bensa :D Ajattelin kokeilla ajaa noin 300m "pihalenkin" ja kuunnella onko vaimennuksista apua. No sinne tien varteen se sitten loppui...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2382
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

THI-900 kirjoitti:Ajattelin kokeilla ajaa noin 300m "pihalenkin" ja kuunnella onko vaimennuksista apua. No sinne tien varteen se sitten loppui...
Käsittämättömän tuttu tunne! :D
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

lada.h.s kirjoitti:
THI-900 kirjoitti:Ajattelin kokeilla ajaa noin 300m "pihalenkin" ja kuunnella onko vaimennuksista apua. No sinne tien varteen se sitten loppui...
Käsittämättömän tuttu tunne! :D
Omien noloottelujen takia on vissiin tullu joskus liki 10km käveltyä bensan hakuun... Bensakannuja oon joutunu ostamaan ainakin 3...
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja Mara »

Meinasitko vielä paljonkin tehdä muutoksia laitteeseen? Niitä kun ei ihan älyttömästi tarvisi tehdä MA-tarkastuksen jälkeen, toki jotain aikakauteen kuuluvaa voi..
Paljon muuten oli arvosana MA-lausunnossa?
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Kyllä se nyt on valmis pl. stereot.

Ainut homma mikä vielä voi olla työn alla on vanhan antennin pois ottaminen ja reiän siistiminen pois. Kun se ei toimi se ei toimi. Lisäksi koneeseen saattaa joutua vaihtamaan venttiilin ohjurikumit, pölläyttää aina jonkin verran kun laittaa tulille pitkästä seisonnasta. Siinä siis jäljellä olevat työt. Suurin osa töistä on varmistettu, että ne saa tehdä kuten vaikka nuo eristysten laittamiset, turvavyöt, kaiuttimet jne. "Laitontahan" siinä ei ole kuin tuo stereo ja kaasarin tk suuttimet.

MA lausunnossa ei suoraan ole arvosanaa, mutta siellä on se neliportainen asteikko eri asioita varten. 1 huonoin vs. 4 paras. kolmosia on noin 60% arvosanoista, nelosia loput.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Nyt on sitten stereo. Ei Hong Kongista tilattu, vaan Blaupunkt. Ei viitsi Mansoon ja sitten ensi viikolla Hesaan lähteä ilman soitinta - murha ajomatka kuunneellen vain venttiilien raksutusta :D Mutta tuli hieno ja mikä parasta, orggisrakennelmiin ei tarvinnut tehdä reiän reikää.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Mansossa käytiin sitten Kevätpörähtämässä. Koko reissun (340 km) auto toimi hienosti. Kiitos kaikille uteliaille jotka kävitte juttelemassa, oli kiva turista.

Reissun kulutus oli 8,2l / 100km. Ihan okei. Redbull tuli saman matkan webrulla ja viispykäläisellä askilla hieman vähemmällä. varmaan on 7,8l / 100km. Sen kulutus ei täydestä täyteen mitattu, mutta arvioitiin johonkin tuommoiseen luokkaan.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Vai ei jaksa kuunnella tällaisen MU -kilvissä olevan omaa laulua. HYI sentään! :lol:

Taidankin olla ainoa Vanaatikko, joka ei poppikoneista TakaPotkuissa piittaa. Tai siis en asentele niitä ja yleensä ne ovat loistaneet rikkonausuudellaan, kajarittomuudellaan tai sitten poissaolollaan.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Kyllä se rammari pitää olla siitä mihinkään pääse. :)

Eilen tasoittelin pari lommoa, jotka vasta nyt hiljattain olen huomannut. Tasoittuivat ihan vain painamalla sisäpuolelta ja laittamalla pikku pöngät tuiksi. (taka ovi ja takapaksin luukku). Vahauksen suoritin myös. Ensin kliinerillä eka veto, sitten kiiltovahalalla toinen veto ja vielä myllyllä kiillotus. Ihan kivan oloinen tuli.

Tänään pitäisi vielä jaksaa viritellä sitä tankin huohotusletku uudelleen. Ihan omaa noloutta oli se että ruikki manson reisussa hieman bensaa takalokarin kylkeen. Lisäksi kuskin puolen tupakki-ikkunan lukko pitäisi (taas kerran) liimat uudelleen kiinni. Se ei sitten pysy millään, ei millään. Minen usko jos joku sen on saanu jollain pysymään. Mä tyydyn siihen, että laittelen sitä aina parin kuukauden välein epoksilla kiinni uudelleen ja uudelleen...

Sitten onkin kaikki valmista viikonlopun edustustehtävään :)
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
pressa
Viestit: 10528
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja pressa »

THI-900 kirjoitti:kuskin puolen tupakki-ikkunan lukko pitäisi (taas kerran) liimat uudelleen kiinni. Se ei sitten pysy millään...
Käyppä lasiliikkeesä jotka liimaa laseja niin laittavat lasiliimalla (siis sillä millä liimalasitkin tulee kiinni) paikalleen, ja melko pitkään pysyy kiinni...
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2382
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

pressa kirjoitti:
THI-900 kirjoitti:kuskin puolen tupakki-ikkunan lukko pitäisi (taas kerran) liimat uudelleen kiinni. Se ei sitten pysy millään...
Käyppä lasiliikkeesä jotka liimaa laseja niin laittavat lasiliimalla (siis sillä millä liimalasitkin tulee kiinni) paikalleen, ja melko pitkään pysyy kiinni...
Minun pitäisi käydä sekä Helmen että äSSän kanssa liimauttamassa kuskinpuoleiset tupakki-ikkunan lukot kiinni. Persaukisena kiinnostaisi
tietää paljonko se maksaa?
Lada 1200L 1986 (MR)
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967 (MR)
Moskvitsh Elite 1.5SL 1982
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pressa
Viestit: 10528
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja pressa »

Toisten töiden hinnoittelu on vaikeaa... Edullisinta on viedä irtonainen lasi ja vipu, liimaavat sitten kun seuraavaa lasia liimaavat, noin pieneen työhön jos uuden liimaputkilon avaa niin silloin on hintavaa. Periaatteessa kympillä pitäisi selvitä, mutta...
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

pressa kirjoitti:Käyppä lasiliikkeesä jotka liimaa laseja niin laittavat lasiliimalla (siis sillä millä liimalasitkin tulee kiinni) paikalleen, ja melko pitkään pysyy kiinni...
Pitääpä selvittää kun seuraavan kerran tuo lukko irtoaa. Nyt se on epoksilla kiinni. Seurataan tilannetta. "Tattista vaan" vinkistä sanoi P.A. Turpeinen.

Illalla tuli tuossa vielä imuroitua ja pestyä lasit sisäpuolelta. Nyt kiiltää sisältäkin niinkuin se kuuluisa papin palli pääsiäisaamuna.

Myös pari lommoa tuli tyroksin avulla tasoiteltua (molemmat takaovet) ja tankin huohotusletku on asennettu nyt oikein ja samalla laitoin tankin alle myös ruostesuojaa kun sieltä pilkisti melkein paljas metalli.

Huomenna sitten matkaan! Yeah!
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
aon
Viestit: 728
Liittynyt: 13.3.2006 17:27
Paikkakunta: Tampere

Re: 2101 1200 '74 kopeeka Classic

Viesti Kirjoittaja aon »

Bisonin valmistamalla UV-reaktiivisella Glass-liimalla pysyi nappiksessa tuuletusikkunan lukko paikallaan aina vuoden kerrallaan. Lasille tarkoitetulla pikaliimalla ei pysynyt lainkaan.
Exät: 21013, 21093-20, 2111-P00-110
Vastaa Viestiin