Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
pressa kirjoitti:jättäkää egr-venttiili pakosarjaan, ainoastaan siitä lähtevään letkuun laittakaa 4mm hauli sisään.
Eli kun letku on tukittu ei pakokaasu mene imuun mutta päälepäin näyttää hyvältä.
Hai, ovela veli.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Sattuu toi mun aihio olemaan ikävästi kuukauden liian uusi, että sais ilman kattia rekisteriin. Mutta päästönormi on kuitenkin sama kuin muillakin '87 vuotisilla.
Toteutetaanko se katti sinne ihan aikuisten oikeesti niin, että hitsataan vain kuoret putkeen kiinni?
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
THI-900 kirjoitti:
Toteutetaanko se katti sinne ihan aikuisten oikeesti niin, että hitsataan vain kuoret putkeen kiinni?
Kyllä. Onhan tästä ollut puhetta foorumilla ennenkin.
Kukaanhan ei tietty kiellä laittamasta sinne upouutta kattia korventumaan. Tai sellainenhan siellä pitäisi olla, mutta katsastusmiestä ei tosiaankaan kiinnosta onko siellä sisukset vai ei. Eikä se sitä mistään pystyisi toteamaankaan.
Tota 1600 twincämiä leimatessa inssi kysy että "onhan täällä sisukset tietenkin?" vastaus "joo" --> asia selvä ja leima paperiin
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
THI-900 kirjoitti:En muista mitkä päästöt kyllä sitten tippuu.
Sen tehtävänä on vähentää typen oksidien (NOx) päästöjä... EGR-venttiillä saa mukavan karstasen koneen (kannattaa poistaa se toiminnosta niistä joissa sen toimintaa ei valvota ...)
Mulla on noin tupakki-ikkunat tossa aihiossa laitettu ikuiseen säppiin eikä ne oo kovin kauniit. Sen sijaan kanttiksen koko oven kokosia klaseja olis tossa ylimääräsenä. pari kappaleet. Sitte sais modattu peilejäkin vähän uuteen uskoon.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Pientä kaasutin keskustelua peliin. Ristolta on tulossa tommonen 1.7 oma kaasari, mutta se taitaa nyt sitten kumminkin olla aika ahdas peli...
Kattelin tosta, että ameriikasta sais webruja kaverin kautta aika kivuttomin hinnoin. DGV 32/36 250$ ja DGES 38 330$. Plus lähetyskulut. Kun laittaa giftinä tuleen ei mee veroja.
Mutta mitenkäs sitten on ton laitoksen valinnan kanssa. Bensatalouden kanssa nyt ei niin hirvestä oo väliä, koska kyllä noilla molemmilla päästään ihan varmasti alle 10litran kulutukseen mun jalalla kun vain saa suuttimet kohdilleen. Enemmän kiinnostaisi, onko jollain kokemusta tosta DGES 38 mehumaijasta. Siitä kun tuntui täällä olevan aika vähän tietoa. Ilmeisesti sillä pitäis tulla alakierroksillekin lisää vääntöä...
Haulla luin toki DGV suutinkokemuksista, mutta ehdotuksia / ajatuksia niidenkin koosta saapi toki kertoilla.
EDIT: Moderoikaapas tämä tonne takaveto tuning puolelle. Tattis!
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Jaksoin tossa viikonloppuna munklata moottorin luovuttaja-autoon normaalin tankin, mekaanisen pumpun ja 32/36 Weber DGAV kaasarin. Syttynä toimii edelleen 1700i:n oma suorasytystys.
Auto on nyt siirtokilvillä ajossa ja hyvin tuntuu kulkevan, sytytys kipunoi kivasti ja kulkukin on lievästi sanottuna reipasta. Loppu motarin rampilla luonto kesken, kun renkaat ei oo kun 155 leveet ja pintaa kitsaasti. Tulin lintta pohjassa ramppia alas ==> vauhtia kasvoi mittarin mukaan 135 ennen kuin ns. kiihdtyskaista osuus oli vielä edes alkanut. Siinä kohtaa nostin kaasun ja totesin, että riittää mulle.
Näin tässä vaiheessa on hyvä todeta, että yhtään enempää tehoa ei tarvita. Kun tohon saa nyt vielä sen 38 DGMS mehumaijan ja tiehämmän perän, niin kulku alkaa olla sen verta iloista, että saa ihan oikeesti pelätä että mistä kohtaa poikii ensimmäisenä.
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
THI-900 kirjoitti:
Näin tässä vaiheessa on hyvä todeta, että yhtään enempää tehoa ei tarvita. Kun tohon saa nyt vielä sen 38 DGMS mehumaijan ja tiehämmän perän, niin kulku alkaa olla sen verta iloista, että saa ihan oikeesti pelätä että mistä kohtaa poikii ensimmäisenä.
Laatikko ja perä porsii kun rupeaa vähääkään "urheilullisemmin" ajeleen. Perälle riittää kun lyö pari kertaa tyhjää pitävämmällä pinnalla, niin sen jälkeen se jo jollottaa.
Itsehän ainakin sain 1700i:n perän heti huutamaan kun vähän poltin nakkia märällä assulla
Mut hienoa että oot saanu vehkeet pelaamaan, ja mikä parasta; KUNNON kaasarilla.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Eipä onneksi toi asfaltilla suodittelu kuulu mun tapoihin. Soraa kyllä heitti kakkosellakin vielä 60:n vauhdissa kivasti.
Tarkoituksena tosiaan on helpottaa tota voimalinja kestoa Nivan kytkimellä ja tiheällä perällä. Saa nähä sitten miten kestää.
Tolla kaasarilla, säälimättömällä ajolla meni muuten 10 litralla 89km. eli noin 11,2 litraa sadalle. Puhutaan inhimillisistä lukemista ainakin mun mielestä, koska ajo on todella "säälimätöntä".
Tänään, kun tolla siirtokilvellä saa vielä ajaa, olis tarkoitus ajaa nynnyily ajoa ihan kokeeksi ja kattoo miten pitkän pätkän sillä pääsee...
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Tavaroiden haaliminen on taas edennyt pari askelta eteenpäin.
Noin kuukausi sitten ostin alavudelta peltipakosarjan ja viime viikon Englannin reissulta tuli mukana UUSI Weber 38 DGMS kaasari. Hitto kun kiiltää niinku papin palli pääsiasaamuna.
Enää ei puutu kun pakoputken palat. Kaksi läpivirtaavaa vaimenninta ja 2" putki on tulossa. Ongelmaa aiheuttaa, kun ei millään osaa päättää minkälaisen takapöntön ostaisi. Tupla ulostulo siinä on, se on varmaa. Muusta ei vielä tiedä
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Takapönttö löytyi. Kaverilta hajos GTI golffista putki, mutta takapönttö jäi kuitenkin ehjäksi. Vaihdoin sen sitten ehjään nappiksen perään.
Tossa ajattelin että kun pitää varmasti ens kesänä tehdä taakse jarruremppa, niin onkos olemassa jotain helppoa bolt on tyyppistä levyjarru satsia taakse joka sopis takatuuppariin. Olisko Fiat 124:n jarrusta mihinkään ja onko asennus miten hankala. Samalla pääsis eroon siitä rumpujen sisällä kiehuvan veden riesasta.
Toinen ajatus mikä oli, niin olis tehdä koneesta jakohihnalla eikä ketjulla toimia. Mutta tämä ei taida ollakkaan ihan pikku juttu?
21013 1200L/1700 '87 RedBull & 2101 1200 '74 Kopeeka Classic & 21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
THI-900 kirjoitti:Toinen ajatus mikä oli, niin olis tehdä koneesta jakohihnalla eikä ketjulla toimia. Mutta tämä ei taida ollakkaan ihan pikku juttu?
MITÄ, oletko joku välimallin mies? maailman autoteollisuuskin on siirtymässä takaisin ketjuu, remmikoneet herkkiä vaurioille...
Jos roikut kielekkeellä ja kaverit heittävät avuksesi ketjua ja kuminauhaa, kumpaan tartut?? Luulen vahvasti että ketjun varaan luotat henkesi, miksi autosi henki pitäisi olla kuminauhan varassa??