Vedot häviää
Re: Vedot häviää
Tuo on saasteidenalentamisjärjestelmän boksi. Ei vaikuta sytytykseen mitenkään mutta haistelee kyllä puolalta kierroslukua. Jos lokasuojasta on ohitettu se solenoidiventtiili niin tuon irrottaminen ei pitäisi vaikuttaa auton toimintaan millään tavalla.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Vedot häviää
Olikos tämä siinä moottoritilan vasemmassa reunassa, ja onko kaasuttimen vivustossa mikrokytkin? Silloinhan tyhjäkäyntisuutin on alipaineohjattu? (Ladojakin on erilaisia niin näillä tiedoilla en varusteista ole aivan varma, mutta epäilisin että on saasteenalennusjärjestelmän poksi joka katkaisee kipinän moottorijarrutuksessa sekä katkoo kipinää jos tyhjäkäynti meinaa olla liian korkea).
Re: Vedot häviää
Eikös tuo katko vain tyhjäkäynnin alipainetta eikä puutu itse sytytykseen millään tavalla?
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: Vedot häviää
Juu vasemmassa reunassa konehuoneessa tuo on. Mielestäni mikrokytkintä ei ollut, täytyy tarkastaa kun tallille palaan. Mutta kiitos näistä vastauksista, enpä sitten tuota ala ostelemaan vaan vaihdan alkuun sen puolan, johdot ja tulpat. Tässähän nämä taidot karttuu kun on pakko näpertää.
Re: Vedot häviää
jta kirjoitti:Eikös tuo katko vain...
Nyt täytyy sanoa etten muista kun jossain järjestelmässä katosi moottorijarrutuksessa koko kipinä sekä (taas muistini mukaan) noin yli 1200 tyhjäkäyntikierrosta jos oli niin kipinällä rajoitti. Vai olikos se sitten vasta axtecissa? Vuodet vierii mies vanhenee, muistot pakkautuu yhdeksi kokonaisuudeksi mistä palojen lohkominen vaikeutuu...pressa kirjoitti:muistini mukaan...
Nykyinen ajokki on kohta yksitoista vuotta ollut...
Re: Vedot häviää
Axteckissa ei ole mitään tommosia älyttömyyksiä.pressa kirjoitti:jta kirjoitti:Eikös tuo katko vain...Nyt täytyy sanoa etten muista kun jossain järjestelmässä katosi moottorijarrutuksessa koko kipinä sekä (taas muistini mukaan) noin yli 1200 tyhjäkäyntikierrosta jos oli niin kipinällä rajoitti. Vai olikos se sitten vasta axtecissa? Vuodet vierii mies vanhenee, muistot pakkautuu yhdeksi kokonaisuudeksi mistä palojen lohkominen vaikeutuu...pressa kirjoitti:muistini mukaan...
Nykyinen ajokki on kohta yksitoista vuotta ollut...
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: Vedot häviää
Puolan ja tulpat vaihdoin niin nypytys lakkasi. Kiihtyykin nyt ihan eri lailla
Isoilla kierroksilla kiihdyttäessä tosin edelleen pientä nypytystä havaittavissa, onkohan liian laiha/rikas seos?

Isoilla kierroksilla kiihdyttäessä tosin edelleen pientä nypytystä havaittavissa, onkohan liian laiha/rikas seos?
Re: Vedot häviää
Tarkista ensin katkojan kärkien kärkiväli, tulppien kärkiväli ja sytytys onko edes sinne päinkään. Kun nuo on kunnossa niin sitten vasta kannattaa kaasutinta alkaa tutkimaan
Re: Vedot häviää
Noniin, jatkan ketjun lainaamista (vaikka kai sitä kohta voisi omansakin tehdä). Kuten kirjoitin edellä niin nykiminen loppunut lukuunottatta isoja kierroksia, niin nyt nykiminen tuli takaisin. Maanantaina siis vaihdoin tulpat ja puolan, ja tämän jälkeen suoritetun koeajon jälkeen auto kulki ilman suurempia nykytyksiä. Tänään sitten otin tallista ja lähdin kruisailemaan, niin nypytys on palannut (ei ehkä ihan niin pahana kuin oli mutta kuitenkin ihan reilusti nykii varsinkin suuremmissa nopeuksissa). Tosin välillä saa sellaisia piikkejä että alkaakin yht'äkkiä kiihtymään niinkuin kuuluisi.
Täytyy ottaa tulpat irti kunhan moottori on jäähtynyt (eli viikonloppuun menee) ja katsoa onko niissä jotain hämärää. Vanhoissa tulpissa ykköspytyn tulppa oli vähän huonomman näköinen kuin muut.
Tyhmänä kyselen kun sen verran vihreä olen automobiilien ropaamisessa että mitenkäs tuota moottoria saisi pyöritettyä katkojan kärkivälin tarkastamiseksi? Tai autoa työntämällä toki, mutta joku "näppärämpi" tapa olisi näppärä.
Täytyy ottaa tulpat irti kunhan moottori on jäähtynyt (eli viikonloppuun menee) ja katsoa onko niissä jotain hämärää. Vanhoissa tulpissa ykköspytyn tulppa oli vähän huonomman näköinen kuin muut.
Tyhmänä kyselen kun sen verran vihreä olen automobiilien ropaamisessa että mitenkäs tuota moottoria saisi pyöritettyä katkojan kärkivälin tarkastamiseksi? Tai autoa työntämällä toki, mutta joku "näppärämpi" tapa olisi näppärä.
Re: Vedot häviää
Kampiakselin päästä pyörittämällä. 38mm sinne sopii, mutta kyllä sitä saa papukaijapihdeilläkin pyöritettyä. Tai sitten vain startilla pyöräyttämällä pyörität konettaMaaster- kirjoitti:Tyhmänä kyselen kun sen verran vihreä olen automobiilien ropaamisessa että mitenkäs tuota moottoria saisi pyöritettyä katkojan kärkivälin tarkastamiseksi? Tai autoa työntämällä toki, mutta joku "näppärämpi" tapa olisi näppärä.
Re: Vedot häviää
Virranjakajan kärkipöydän laakerinlehti saattaa jumittaa, silloin jää ennakko vääräksi ja siksi nyppii. Eli tarkista onko kärkipöydässä klappia.
Re: Vedot häviää
Kiitos vastauksista. Ikävästi taas menee viikonloppu pitkälti työn merkeissä, mutta joskohan sitä sunnuntaina ehtisi tarkemmin taas perehtymään aiheeseen.
En kyllä tiedä onko luulosairautta vai tosi juttu, mutta kävin sitten äsken kiristelemässä puolan johtojen kiinnityksen puolalta (olikin jäänyt vähän löysälle) niin tuntui että nykiminen taas väheni kun kävin lyhellä koeajolla. Nyki kyllä edelleen, mutta tuntui vähäisemmältä. Tokihan voi olla että vaikutti, tai sitten johtui jostain muusta tai omasta mielestä. Liittimistä hioin hapettumat puolan vaihdon yhteydessä joten kontaktin pitäisi olla hyvä.
Taidanpa vaihtaa samalla virranjakajan pyörijän kun otan kannen auki (vanha omistaja oli kannen vaihtanut, mutta pyörijästä en ole varma ja tuli kuitenkin Motonetin reissulla ostettua niin samapa se on vaihtaa).
En kyllä tiedä onko luulosairautta vai tosi juttu, mutta kävin sitten äsken kiristelemässä puolan johtojen kiinnityksen puolalta (olikin jäänyt vähän löysälle) niin tuntui että nykiminen taas väheni kun kävin lyhellä koeajolla. Nyki kyllä edelleen, mutta tuntui vähäisemmältä. Tokihan voi olla että vaikutti, tai sitten johtui jostain muusta tai omasta mielestä. Liittimistä hioin hapettumat puolan vaihdon yhteydessä joten kontaktin pitäisi olla hyvä.
Taidanpa vaihtaa samalla virranjakajan pyörijän kun otan kannen auki (vanha omistaja oli kannen vaihtanut, mutta pyörijästä en ole varma ja tuli kuitenkin Motonetin reissulla ostettua niin samapa se on vaihtaa).
Re: Vedot häviää
Minulla ollut myös sytkäongelmaa. Vaihtelin kärkiä ja auttoi vain hetken. Niin että kilometrin ajon jälkeen alkoi rykiä. Nyt kun kondensaattorin uusin niin ei enää ongelmaa.
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: Vedot häviää
Piti tänään ensiapuna vaihtaa virranjakajan pyörijä, mutta eipäs ollutkaan oikeanlainen jonka Motonetissä möivät. No viilasin sitten vanhasta pyörijästä kun olikin vähän hapettumaa ja nytpäs auto toimii taas aika mukavasti. Kiihdytyksissä edelleen tehoton, mutta matka-ajossa ei enää nyi. Toivotaan että tuosta oli apua, eikä vain joku Ladan "no toimitaas sitten taas hetki"-päätös.
Katkojan kärkiväli olisi tosiaan sunnuntaina tarkoitus tarkastaa ja säätää, ja mahdollisesti samalla vaihtaa tänään hakemani syyläri paikalleen.
Katkojan kärkiväli olisi tosiaan sunnuntaina tarkoitus tarkastaa ja säätää, ja mahdollisesti samalla vaihtaa tänään hakemani syyläri paikalleen.
Re: Vedot häviää
Sitten kun sytkä on kunnossa niin sitten tutkimaan vain kaasutinta. Omassa kantissa on myös vähän vikaa kun kaasun pohjaan painamalla ei oikein mitään tapahdu ennen kuin vasta kovilla kierroksilla. Meinasin modata kokonaan sen alipaine systeemin vekeen ja tehdä kakkoskurkusta mekaanisen. Mutta ei siitä nyt sen enempää etten hämmennä tätä soppaa vielä enemmän 
