Sivu 2/3
Lähetetty: 5.11.2004 18:40
Kirjoittaja Jaska HKI
Enpä ole pahemmin kiinnostunut kun autoja hajotetaan.Huoltomiehenä työskenneltyäni yli 24 vuotta olen paremminkin pyrkinyt korjaaman kuin tuhoamaan.Miksi pitäisi maksaa siitä,että autoja hajotetaan.Ei sitä tarvitse mennä kuin viikonloppuisin,öisin Helsingin keskustaan-siellä saa kyytiä metrot,ratikat,bussipysäkit,maahanmuuttajan naama(jos sattuu olemaan väärän värinen).Näillä hajottajilla taitaa elämä olla niin helppoa että pitää hakea extreämiä kaikenlaisesta tuollaisesta.Jos se taas vähentää paineita liikenteessä ja siviilielämässä--niin sallittakoon

Lähetetty: 5.11.2004 21:09
Kirjoittaja Toveri Sladimir
NesteHukka kirjoitti:Toveri Sladimir kirjoitti:
Perustelut?
Hyviä autoja tai projekti aihioita tuhotaan ihan mielivaltaisesti.
No tekeehän se kipeetä, kun näkee tuhotun auton, jolla olisi voinut olla keräilyarvoakin.Mutta onko sillä merkitystä, jos muutama tapaus romutetaan romurallin, jokkiksen tms. kautta.Huomattavasti suurempi määrä romutetaan luonnollisesti romunkeräyksen kautta.Et Nestehukka pysty pelastamaan kaikkia, vaikka kuinka haluaisit.Vuosittain romutetaan yli 100000 autoa ja niiden joukossa on yksilöitä, joista olisi saanut rahaakin.Taas toisaalta jos ilmoittelet nurkissasi pyörivästä kolmekymppisestä autovanhuksesta, kiinnostus saattaa olla olematonta.Kun kyllästyt ja kutsut romumiehen paikalle, niin joku suurinpiirtein syyttää sinua autohistorian tuhoamisesta.Ei näille huonoille tai vähemmänhalutuille aihioille vaan yksinkertaisesti ole ottajia ja ulkosäilytyksessä niistä ei ole tulevaisuuden iloa kellekkään!Kaikille jotka itkevät vähenevän Lada-kannan perään:Toimikaa nyt eikä jälkijunassa!Hyvät yksilöt ei maksa juuri mitään.Etsikää edes yhden auton kuiva säilytyspaikka.Ostakaa takakontti täyteen kulutusosia ja myöhemmin vaikeasti saatavia pisteosia.Itse ostin 85-mallin Warren, jolla on ajettu 2 vuotta ja 11000 km!Maksoin suuren hinnan eli 1000 €.Eipä tarvii tulevaisuudessa entisöidä jostain harsosta ja maksaa pelkästä maalauksesta 1000 €!Romurallimiesten munista hirtto ei ole ratkaisu ongelmiin, eikä koko Kuusakoski oy:n henkilökunnankaan muniin kannata koskea, vaan taltioida mielenkiintoisia yksilöitä tulevaisuuden varalle.Ja toisaalta jos jokainen olisi taltioinut vanhan autonsa ei niillä olisi mitään arvoa.
Lähetetty: 6.11.2004 8:17
Kirjoittaja Jaska HKI
...eli taitaa olla ladapiireissä tyyppejä,jotka ovat jo keränneet nämä kultamunat tulevaa myyntiä varten ja samaan aikaan he toivovat että Ladoja poistuisi mahdollisimman paljon liikenteestä,jotta saisi sijoitetulle pääomalle hyvän katteen.

Lähetetty: 6.11.2004 17:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
hitto kun ei millään saa kerättyä jokaista mallia turvalliseen talteen, olisi hienoa tietää että jokaista Lada mallia löytyisi vähintään yksi kpl museorekisteristä, mutta taitaa nykyisellään olla pelkkiä 2101 ja 2103 malleja ja siitä huolimatta kaikki haluaa pelastaa juuri niitä vaan lisää vaikka on muitakin Lada malleja olemassa
mutta on kai sekin eteenpäin että muutamia yksilöitä on mätänemässä Lada-farmilla...

Lähetetty: 6.11.2004 18:12
Kirjoittaja veli alexei
Se että harrastuksen syy ja tarkoitus on vain rikkominen niin voi mennä rikkoon jotain muuta. Tai vaikka heiluun risusavottaan. Reilu kilvanajo on sitten eri asia. Siis jos sivutuotteena joskus jotain hajoaa. Mutta se ei saa olla pääasia. Varsinkin monia jo nyt harvinaisia takavetoja on pelloilla ja muilla vastaavilla tuhoareenoilla rikottu aivan tahallaan. Etuvedoista sitten ei ole niin väliä.

Lähetetty: 6.11.2004 20:00
Kirjoittaja R-J
Risusavotta olisi oiva tärvelemisen vaihtoehto. Etuvetoiset eivät (vielä) ehkä herätä nostalgisia tunteita, vaikka ovathan vanhimmat Samarat jo ihan kunnioitettavassa iässä. Onko kellään tietoja vanhimpien vuosikertojen kilvissä olevien Samaroiden määrästä?
Lähetetty: 6.11.2004 20:06
Kirjoittaja Nonnis
Lada-Jussi kirjoitti:hitto kun ei millään saa kerättyä jokaista mallia turvalliseen talteen, olisi hienoa tietää että jokaista Lada mallia löytyisi vähintään yksi kpl museorekisteristä, mutta taitaa nykyisellään olla pelkkiä 2101 ja 2103 malleja ja siitä huolimatta kaikki haluaa pelastaa juuri niitä vaan lisää vaikka on muitakin Lada malleja olemassa
mutta on kai sekin eteenpäin että muutamia yksilöitä on mätänemässä Lada-farmilla...

Älä Jussi huolehdi, mä kyllä museorekisteröin Pinkin Kammotuksen ja Kattipaskan

Lähetetty: 6.11.2004 20:39
Kirjoittaja R-J
Lähetetty: 7.11.2004 14:45
Kirjoittaja veli alexei
Auto on käyttöesine ja auto tykkää että sillä ajetaan. Kerätään vaan vaikka tauluja niihin museoihin.

Lähetetty: 7.11.2004 15:26
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Nämä halveksitut romurallimiehet ajavat viissiinkin omilla autoillaan?Ei kuitenkaan kavereiden, vanhempien tai varastetuilla autoilla?(Vrt. yleisen omaisuuden hajoittaminen).En ole ajanut/nähnytkään romurallia, mutta paalin joutuminen on kuitenkin yhteistä kaikilla romutettavilla autoilla.Sen sijaan romunkeräyskuskeilta kannattaa kysellä pisteosia tai vaikka koko autoja.Kyllä he rahan kuitenkin haistavat.Sama saattaa päteä romurallimiehiinkin.
Lähetetty: 9.11.2004 18:59
Kirjoittaja tsenobiili
Kiinostais vaan tietää et jos me parjatut romuralli kuskit mukamas hajotetaan kaikki hyvät aihiot/ajoautot,niin miksiköhän herrat keräilijät sitten hae niitä hyviä puun alla maatuneita"helmiä"kotinurkkiinsa entisöintiin,vaan niitä löytyy kaikenmailman lahjoitetaan palstoilta vaikka kuinka paljon?Olen minäkin yrittänyt myydä kaikkia ehjiä Ladan purkuosia niitä tarvitseville,mutta ko.osien arvo tuntuu olevan jotakin romuraudan luokkaa,niin ei niitäkään nippeleitä jatkuvasti jaksa olla myymässä.
Lähetetty: 9.11.2004 19:31
Kirjoittaja Lada-Jussi
itse nukun yöni rauhassa sitten kun tiedän että museorekisteristä löytyy jokaisen Lada mallin edustaja, tällä hetkellä tiedän olevan 2101 ja 2103 malleja, mutta esim. 21011 tai 2102 missä on ne? Museoautojen ikärajan nostaminen vielä vaikeuttaa tilannetta uudempien mallien osalta. olisi hienoa kerätä koko sarja mutta käytännössä niitä ei kuitenkaan niin halvalla (ilmaiseksi) saa ja todellisten aarteiden piha säilytyskään ei ole mikään hyvä vaihtoehto, pidemmän päälle
jonkinlainen harrasteauto luokitus, jota on kai Norjassakin, olisi hyvä. Sellainen millä säästäisi auton omistamisesta johtuvia kustannuksia, mutta auto voisi kuitenkin olla satunnaisessa käytössä. itellä tossa juuri kahden auton käyttöverolaput odottaa maksamista ja joitain vakuutuksiakin. ei ole hauskaa

rallimiesten vastapainoksi tarvittaisiin myöskin mobilisti harrastajia, niitä on Lada piireissä varsin vähän. Nyt olisi vielä helppoa ja edullista entistää vanha Lada, jonka arvo taatusti tulee nousemaan tulevina vuosina.
Lähetetty: 10.11.2004 2:25
Kirjoittaja R-J
Perskules. Kun olis ylimääräinen talli/hallipaikka vapaana. Ja aikaa. Ja rahaa. Ja työhaluja. Ja työkaluja. Ja sitten kun vielä osais/kehtais jotain tehrä.
Ei maar, ajasta ja rassauspaikasta se monesti eniten kiikastaa, luulen ma.

Lähetetty: 10.11.2004 14:10
Kirjoittaja veli alexei
Mutta oikea museointi sitten vaatii lämmintä tilaa jne. Ei sitä auta niitä vaan johki pihalle puun alle kerätä. Meinaan ne ei siellä kauaa viihdy. Mutta kuten jo sanottua niin ajetaan niillä autoilla, eikä mietitä mitään museointia.
Lähetetty: 10.11.2004 14:18
Kirjoittaja R-J
Ajettavaksihan ne autot on tosiaan tehty. Museo-Lada kyllä omalla tavallaan kiehtoisi. Mutta sillä saisi sitten ajella vain kuukauden yhteenlaskettua aikaa. Ja kun Ladan vakuutusmaksut yms. ovat vallan edullisia, niin ei siitä tietysti ainakaan kovin suurta taloudellista hyötyä per päivä tietenkään saa.