VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Vähän taas tuli ajateltua tätä projektiani lisää, vaikken ole auton luoksekaan vielä päässyt. Autoa ihmetelleelle korjaamolle en vielä soittanut asiaa varmistaakseni, mutta... Taitaa olla käynyt niin, että tosiaan on venttiili palanut ja edessä venttiiliremontti ja katalysaattorin vaihto. Ongelmat alkoivat ajoittaisena tehonpuutteena ja päätyivät tähän, että käy vain kolmella pytyllä. CE-valo ei pala, maksiminopeus 60-80 km/h. Omistajan poika vielä ajeli autolla tässä kunnossa sen verran pitkään ennen kuin kertoi isälleen ongelmista, että katalysaattorikin on todennäköisesti entinen. Sen vain nyt sitten näkee, kuinka iso työ kannen kanssa tulee, riittääkö säätö ja yhden venttiilin vaihto, vai onko edessä muutakin. Tuskin enää pahemmin lisätuhoja saa aikaan, vaikka kolmella pytyll ajamalla auton kävisinkin hakemassa? Tosin aikaa ja bensaa kyllä palaa paljon.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Jos venttiilin ohjuri vakiomitoissa niin vaikka vaihtaisit kaikki venttiilit. Niin ei välttämättä hinnan kiroissa osiensa suhteen jos työn voit tehdä itse tai halvan kaverin kanssa...kumit ainakin olisi hyvä vaihtaa kun kerran aukaisee...
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Ei ainakaan omassa Samarassa palanut venttiili vaurioittanut katalysaattoria vaikka tuli ensin tietämättä aika kauan ajeltua. Oletukseni perustuu kylläkin pakokaasuarvoihin, jotka on edelleenkin erinomaiset. Ilmeisesti tässä katalysaattorilla on vaikutusta pakokaasuarvoihin?
Veljen 110:ssä (euro3) puolestaan katalysaattori antautui taivaalle jokusen vuosi sitten. Pakokaasuarvot ovat siitä huolimatta samat kuin ennenkin vaikka on tyhjä katalysaattoripönttö. Veli oli jo ostamassa uutta katalysaattoria katsastusta varten, mutta minkä takia ostaa jos pakokaasuarvot näyttää "nollaa"?
Veljen 110:ssä (euro3) puolestaan katalysaattori antautui taivaalle jokusen vuosi sitten. Pakokaasuarvot ovat siitä huolimatta samat kuin ennenkin vaikka on tyhjä katalysaattoripönttö. Veli oli jo ostamassa uutta katalysaattoria katsastusta varten, mutta minkä takia ostaa jos pakokaasuarvot näyttää "nollaa"?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Soittelin korjaamolle, kiinnostus Ladaa kohtaan tuntui siellä olevan puhdas nolla, lähinnä kiinnosti se, kuinka nopeasti pääsen auton hakemaan pois. Töitä oli sen kanssa kyllä tehty, mutta ko. merkin tuntemus puuttui sekä halu perehtyä asiaan yhtään lisää.
Korjaamolta sain selville:
- Lada oli ollut siellä aiemminkin käyden kolmella pytyllä, oli korjaantunut vuotavan letkun vaihdolla, nyt kaikki letkut ovat kunnossa.
- Kipinä tarkastettu kaikilta pytyiltä, ja on kunnossa.
- Kun auto tuli korjaamolle, kävi se satunnaisesti vielä neljällä pytylläkin, mutta nyt röpöttää enää kolmella.
- Puristuspaineet mitattu ja ok! Miten voi venttiilivian kanssa olla muuten mahdollista?
- Selvisi, että CE-valokin palaa ja jotain koodeja oli luettu, mutta ei muistanut, mitä oli muistissa ja kun luku asentajan mielestä on niin *vetin vaikea homma, niin ei siihen ala uudelleen. (Ei minusta ole vaikeaa, mutta parempi pitää suunsa kiinni tällaisessa tilanteessa, linjan toisessa päässä aika kettuuntunut asentaja.)
- Suosittelevat hakemaan trailerilla, kun auton kulku on nyt todella hengetöntä, lyhyitä matkoja voi siirtää, mutta ei kannata paria sataa kilometriä lähteä ajamaan.
Niin voiko tosiaan venttiilivian yhteydessä puristuspaineet olla kunnossa? Nopeasti järkeiltynä mielestäni ei. On toki mahdollista, että korjaamolla jokin on mennyt vikaan, kun ehdotti minulle myös, että voisi vielä kokeilla puolaa vaihtaa, mutta kun kerran kipinä on tarkastettu, niin tuskin on puolavika silloin...
Korjaamolta sain selville:
- Lada oli ollut siellä aiemminkin käyden kolmella pytyllä, oli korjaantunut vuotavan letkun vaihdolla, nyt kaikki letkut ovat kunnossa.
- Kipinä tarkastettu kaikilta pytyiltä, ja on kunnossa.
- Kun auto tuli korjaamolle, kävi se satunnaisesti vielä neljällä pytylläkin, mutta nyt röpöttää enää kolmella.
- Puristuspaineet mitattu ja ok! Miten voi venttiilivian kanssa olla muuten mahdollista?
- Selvisi, että CE-valokin palaa ja jotain koodeja oli luettu, mutta ei muistanut, mitä oli muistissa ja kun luku asentajan mielestä on niin *vetin vaikea homma, niin ei siihen ala uudelleen. (Ei minusta ole vaikeaa, mutta parempi pitää suunsa kiinni tällaisessa tilanteessa, linjan toisessa päässä aika kettuuntunut asentaja.)
- Suosittelevat hakemaan trailerilla, kun auton kulku on nyt todella hengetöntä, lyhyitä matkoja voi siirtää, mutta ei kannata paria sataa kilometriä lähteä ajamaan.
Niin voiko tosiaan venttiilivian yhteydessä puristuspaineet olla kunnossa? Nopeasti järkeiltynä mielestäni ei. On toki mahdollista, että korjaamolla jokin on mennyt vikaan, kun ehdotti minulle myös, että voisi vielä kokeilla puolaa vaihtaa, mutta kun kerran kipinä on tarkastettu, niin tuskin on puolavika silloin...
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Jos venttiili ei jostain syystä aukea ollenkaan niin pytty ei saa täyttöä (jos imu) tai ei tyhjene (jos pako).
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Mutta voisi siis todeta, että mikäli korjaamolla on oikeasti mitattu puristukset, niin silloin venttiilivian olisi pitänyt mittauksessa näkyä. Eli taitaa kuitenkin olla sähköpuolen vika - jospa toisella sytytysyksiköllä kokeilisi, kun monesti on todettu, että vaikka kipinä syntyykin, niin se ei välttämättä ole tarpeeksi voimakas sytyttämään seosta paineen alla sylinterissä. Näin siis tulkinta tässä vaiheessa, kilpailevia tulkintoja toki kuunnellaan. Vikakoodeista voinee taas päätellä jotain, kunhan ne saa luettua. Tuolla korjaamolla kuitenkaan ei asian eteen mitään tapahdu, niin järjesteltävä itselle autonhakureissu ensi viikolle.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Eiköhän se ole helpoin lähteä purkamaan ongelmaa vikakoodien kautta, onhan siinä monia mahdollisuuksia, yksi mikä tuli mieleen niin suutinvika/-tukos tai jokin johtosarjan ongelma. Kannattaa ainakin kokeilla ottaa puolapaketti mukaan jos sellainen on käsillä, helppo kuitenkin kokeilla ilman työkaluja.JohnDoe kirjoitti: kilpailevia tulkintoja toki kuunnellaan
Tämä epäilyttää kyllä, euro3 ilmoittaa aika herkästi katalysaattorin toiminnasta, nyt kun teillä on se vikakoodinlukija, niin voitte itsekin katsoa mitä lambdojen jännitteet näyttää. Etummainen pitäisi pomppia siinä nollan ja voltin väliä ja takimmainen pysyä siinä puolessa välissä huomattavasti vakaampana kuin toinen. Jos takimmaisen signaali alkaa pomppia myös etummaisen kanssa, tulkitsee ruisku että katti on sökö ja sytyttää vikavalon (P0422). Omassa tuo tuli vastaan pelkällä tarvikekatilla, joka autoon oli vaihdettu ennen minulle tuloa.samarai kirjoitti:Veljen 110:ssä (euro3) puolestaan katalysaattori antautui taivaalle jokusen vuosi sitten. Pakokaasuarvot ovat siitä huolimatta samat kuin ennenkin vaikka on tyhjä katalysaattoripönttö. Veli oli jo ostamassa uutta katalysaattoria katsastusta varten, mutta minkä takia ostaa jos pakokaasuarvot näyttää "nollaa"?
https://www.youtube.com/watch?v=nJ0G01nlFRo
Olisiko siellä katissa vielä ainakin toinen kenno tallella?
Euro2 taas ei puolestaan tajua mitään mitä katin jälkeen tapahtuu, eli siinä tuo voisi onnistuakin.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Niin kyllähän se itsestäkin vähän ihmeelliseltä tuntuu, etteikö sillä katalysaattorilla ole mitään virkaa. Se "pöntön tyhjyys" perustuu täysin oletukseen, ei sitä sisältä tarkistettu ole, että jos siellä onkin sitten jotain jäänyt sisälle. Sieltä on kuitenkin tullut kerran niin paljon törkyä pihalle, että äkkiseltään luulisi sen olevan tyhjä.
Sattui jokunen vuosi nimittäin, että veli kertoi Kehä III:lla jossain Bembölen seudulla 110 alkoi hyytymään, mutta oli kuitenkin pitkä alamäki ja hän piti vaan kaasua pohjassa, niin yhtäkkiä Lada alkoi heräämään ja samalla huomasi taustapeilistä, että taivaalle tupruttaa massiivista "hiekkapilveä" kuin veturin piipusta ja sitä tuli niin paljon, että takana näkyvä koko Kehä III oli pitkälti sen peitossa.
Veli ei tajunnut, että mitähän nyt oikein tapahtuu ja samoin muu jengi autoissaan oli katsellut aivan ihmeissään. "Hiekkapilven" loputtua Lada pelasi taas täysin normaalisti.
Täytyy joskus tarkistella sillä lukijalla noita lambda-arvoja miltä ne näyttää. Vikavalo tässä paloi viimeksi huhtikuussa v.2004, kun haettiin se Pirkkalan AVK:lta yli 200tkm. ajettuna - joku "metsänostaja" oli ajanut 110 Ladalla kahdessa vuodessa sen, mikä minulla kesti Samaralla varmaan 15 vuotta.
Katsastukseen siihen uusittiinkin silloin v.2004 katti (se vanha oli täysin tyhjä pönttö) ja molemmat lambdat ja vikavalo sen jälkeen ei koskaan yli 10 vuoden aikana palanut ja häkä/hiilivety arvot on olleet katsastuksessa "nollassa". Nythän sillä on ajettu jo pitkälti yli 300tkm. Meni joskus kilometrimäärä sekaisin, kun jouduttiin uusimaan mittaritaulu, koska akunlatauksessa unohtui irrottaa miinuskaapeli ja se hajotti jonkun regulaattorin siitä mittarista, jossa oli myös ulkoilman lämpömittarikin (Samara II varaosanumerolla)
Uusittu muuta siihen on 11:n (melkein, huhtikuussa) vuoden aikana vaihdelaatikko (käytettynä ostettu vanha piti jurinaa silloin ostettaessa), laturi (kollektori loppuun kulunut), jarrulevyt (kuluneet loppu), kytkinlevy/asetelma, vetonivel/kumi, jarrupaloja, kenkiä, jarruputki, jarruletkut eteen, alapallonivel, höyrypönttö vaihdettu muoviseen, mutta yhtään anturia koneeseen ei ole tarvinnut vaihtaa. Niin ja alusta/kori on edelleen ruosteeton, ei yhtään hitsattu mistään.
Sattui jokunen vuosi nimittäin, että veli kertoi Kehä III:lla jossain Bembölen seudulla 110 alkoi hyytymään, mutta oli kuitenkin pitkä alamäki ja hän piti vaan kaasua pohjassa, niin yhtäkkiä Lada alkoi heräämään ja samalla huomasi taustapeilistä, että taivaalle tupruttaa massiivista "hiekkapilveä" kuin veturin piipusta ja sitä tuli niin paljon, että takana näkyvä koko Kehä III oli pitkälti sen peitossa.

Täytyy joskus tarkistella sillä lukijalla noita lambda-arvoja miltä ne näyttää. Vikavalo tässä paloi viimeksi huhtikuussa v.2004, kun haettiin se Pirkkalan AVK:lta yli 200tkm. ajettuna - joku "metsänostaja" oli ajanut 110 Ladalla kahdessa vuodessa sen, mikä minulla kesti Samaralla varmaan 15 vuotta.

Katsastukseen siihen uusittiinkin silloin v.2004 katti (se vanha oli täysin tyhjä pönttö) ja molemmat lambdat ja vikavalo sen jälkeen ei koskaan yli 10 vuoden aikana palanut ja häkä/hiilivety arvot on olleet katsastuksessa "nollassa". Nythän sillä on ajettu jo pitkälti yli 300tkm. Meni joskus kilometrimäärä sekaisin, kun jouduttiin uusimaan mittaritaulu, koska akunlatauksessa unohtui irrottaa miinuskaapeli ja se hajotti jonkun regulaattorin siitä mittarista, jossa oli myös ulkoilman lämpömittarikin (Samara II varaosanumerolla)
Uusittu muuta siihen on 11:n (melkein, huhtikuussa) vuoden aikana vaihdelaatikko (käytettynä ostettu vanha piti jurinaa silloin ostettaessa), laturi (kollektori loppuun kulunut), jarrulevyt (kuluneet loppu), kytkinlevy/asetelma, vetonivel/kumi, jarrupaloja, kenkiä, jarruputki, jarruletkut eteen, alapallonivel, höyrypönttö vaihdettu muoviseen, mutta yhtään anturia koneeseen ei ole tarvinnut vaihtaa. Niin ja alusta/kori on edelleen ruosteeton, ei yhtään hitsattu mistään.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Eikös kuitenkin puolapaketti/sytytysyksikkö pitäisi kiristää lohkon kylkeen muttereilla kiinni, jotta saa maata sitä kautta? Ainakin monessa muussa merkissä seuraa rikkoutuminen, ellei näin tehdä.mush kirjoitti: Kannattaa ainakin kokeilla ottaa puolapaketti mukaan jos sellainen on käsillä, helppo kuitenkin kokeilla ilman työkaluja.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Puolapaketti saa kaiken tarvittavan sähkön liittimestään, maa, plus ja molempien puolien maaohjaukset. Eikä ainakaan omassa eurosamarassa ollut hajonnut, vaikka deltan jäljiltä roikkui yhden löysän mutterin varassa putoamaisillaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Hyvä tietää, että Ladan puolapaketti toimiikin näin "irrallaan", sittenhän onkin todella helppo testata toimivuus. Mutta kestävätkö nämä sellaista kipinän testausta, että irroitetaan moottorin käydessä tulpan hattu, ja katsotaan iskeekö kipinää? Esim. Japsien sytytysyksiköt kärähtävät tällä vanhanaikaisella testauksella alta aikayksikön. Mietin, että olenko tuon Samara Sedanissakin olevan puolapaketin rikkonut omaa tyhmyyttäni, kun olen kipinää tällä tavoin testannut, alun perin kun vikana oli kolmella pytyllä käyvä auto, mutta sitten alkoi käymään enää kahdella... ja näyttäisi nyt kipinäkin puuttuvan molemmista pimeistä pytyistä.
Mitenhän muuten Motonetin puolapakettien sopivuudet...
Jakajapuola Samara
Sopivuudet:
- 110-srj "puolajakaja" jos 2112-3705010-02
Puolajakaja Lada 96-
Sopivuudet:
- 110-srj "puolajakaja" jos 2111-3705010
Näistä ensimmäinen näyttää päällepäin sellaiselta, mitä olen tottunut ruiskusamaroissa ja 110-sarjassa (ei 1,6l 16v) näkemään. Mihinkähän autoon tuo toinen malli käy? Vai onko näistä Motonetin myymistä loppujen lopuksi kumpikaan toimiva?
Mitenhän muuten Motonetin puolapakettien sopivuudet...
Jakajapuola Samara
Sopivuudet:
- 110-srj "puolajakaja" jos 2112-3705010-02
Puolajakaja Lada 96-
Sopivuudet:
- 110-srj "puolajakaja" jos 2111-3705010
Näistä ensimmäinen näyttää päällepäin sellaiselta, mitä olen tottunut ruiskusamaroissa ja 110-sarjassa (ei 1,6l 16v) näkemään. Mihinkähän autoon tuo toinen malli käy? Vai onko näistä Motonetin myymistä loppujen lopuksi kumpikaan toimiva?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Pikavilkaisulla kytkentäkaaviot läpi selaten, tuo kolmenapainen bosch-peräinen sytysyksikkö näyttäisi menevän M7.9.7 ruiskun kanssa. Eli lienee 8v 1.6 koneen puola?
En ole ainakaan ikinä kuullut että yksikkö olisi hajonnut tuollaisesta kokeilusta, en kyllä ole itse myöskään kokeillut. Tuohan on hukkakipinäpuola, eli täräyttää kipinän aina kahteen tulppaan kerrallaan, epätodennäköistä että puolayksiköstä johtuva vika pimentäisi vain yhden pytyn.
En ole ainakaan ikinä kuullut että yksikkö olisi hajonnut tuollaisesta kokeilusta, en kyllä ole itse myöskään kokeillut. Tuohan on hukkakipinäpuola, eli täräyttää kipinän aina kahteen tulppaan kerrallaan, epätodennäköistä että puolayksiköstä johtuva vika pimentäisi vain yhden pytyn.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Ensi viikon alkupuolella pitäisi onnistua auto saada itselle, trailerikuski on jo tiedossa, nyt vielä selvitellään, mistä kätevimmin saa trailerin vuokrattua. Useampi vaihtoehto oln onneksi tähän olemassa. Ensi viikolla on sopivasti lomapäiviäkin, niin hyvässä lykyssä ehtii auton saada kuntoon ja leimattuakin, ellei vallan työlääksi heittäydy vianetsintä, kun helpoimmat testaukset on jo tehty.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Täällä pietään peukkuja..
Re: VAZ-2110 - 1999 - Projektihan tämäkin
Pitääpä myös käydä katsomassa foorumilla nyt myynnissä olevaa laturivikaista 110:iä, jos olisi varaosa-autoksi tai vastaavaa, vaikka boschilainen tuokin on. Hinta kun sen verran halpa ja leimaakin vielä vähän jäljellä, halvempi kuin johtosarjavikainen yksilö. Näyttääkin kerralla tulevan paljon mielenkiintoisia yksilöitä halpaan hintaan myyntiin. Toki nuo GM-tekniikalla olevat olisivat tämän kanssa paremmin yhteensopivia, mutta Joen musikka kyllä lupautui GM-tekniikkaa tarpeen tullen myymään.
On vielä sopivasti jäänyt itselle nurkkiin yksi 110 laturi. On tosin diodisilta rikki, mutta varaosa on tullut hankittua Venäjän kävijältä aika päiviä sitten, korjausta en vain ole ehtinyt tekemään. Laturit taitavat kuitenkin olla keskenään yhteensopivia eri vuosi- ja konemallien välillä?
On vielä sopivasti jäänyt itselle nurkkiin yksi 110 laturi. On tosin diodisilta rikki, mutta varaosa on tullut hankittua Venäjän kävijältä aika päiviä sitten, korjausta en vain ole ehtinyt tekemään. Laturit taitavat kuitenkin olla keskenään yhteensopivia eri vuosi- ja konemallien välillä?
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT