Sivu 2/5

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 29.5.2015 13:21
Kirjoittaja Akettaja
Sähköjä tehty ja sipistelty ainuut johot mistä oli kytkentäkaavio hävinny on laturin piuhat eli kyseessä ulkoisella jännitteentasaajalla oleva vanhan mallin laturi jossa 67 ja 30 lähöt ja piuhat näihin on tarjolla keltainen ja harmaa. Jonkun kytkentäkaavion löysin missä keltanen 67 ja harmaa 30 mutta ainakin tuossa laturissa kävisivät just toiste päin liittimet sellaiset ettei muovikuori liitintä saa 67 lähtöön?

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 31.5.2015 21:42
Kirjoittaja Akettaja
Vihdoin sai sähköt siihen kuntoon ja apulaitteet paikalleen että savujen otto mahdollistuin. Kaikki sähkölaitteet totesin toimivan niinkuin kuuluukin ja konekin hörähti tulille.
Liikkuikin jo omin avuin pienen testilenkin jo heitin 8)
Mutta paljon vielä tekemättä ennenku liikenteessä...

http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0

http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 31.5.2015 22:35
Kirjoittaja MrKz
paljon siistimpihä tuosta konehuoneesta saa ku johdot piilossa, meinasin jo kysyä mistä vedit mut tuollaha eka sivulla lukikin jo.. tässäkö on nyt vakio 1700 weberillä?

Rupesin jo katumaan ajatusta laittaa omaan ladaan ruiskukone kun konehuone täyttyy sitte kaikenmaailman johdoista ja letkuista, nyt tuo 1200 on paljon parempi clean and simple kun johdot sais vaan laitettua piiloon..

tsemppiä kasaukseen, se on jo melkein kesä 8)

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 1.6.2015 20:55
Kirjoittaja Akettaja
Juu vakio 1700 weberin dgv:llä. Aika paljon paremmin käy ainakin omaan silmään kun ei johtosarjat ja releet ole ns. pintavetona tulipellissä näkyvillä. Toki vielä vähemmillä näkyviällä johdotuksilla olisi vielä päässyt jos keskirunkopalkin sisältä olisi moottorin johdot ujuttanut mutta en siihen ideaan runkopalkin totaalisen reijittämisen takia innostunut. Konehuone alkaisi olla valmis mitä nyt huohotinletkun päähän vielä suodatin hankittava. En enää laita sitä ilmanputsaria öljyämään.. Ja taitaa joutua ulkonäkösyistä samanväriset tulpan/puolan johon hankkimaan kun tähän konehuoneen siistimiseen kerran ryhtyi.

http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=0

http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=1

http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... sort=3&o=2

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 2.6.2015 9:04
Kirjoittaja 'aatee'
Siisti, johot täytyy kyllä vaihtaa 8) Kyllä on toimiva setti tuo 1700cc DGV:llä vääntää ja mukava ajella, ei mtn ruiskuja tarvita 8)

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 14.6.2015 22:03
Kirjoittaja Akettaja
Joo-o tallilla aikaa vietetty ihan kohtalaisesta aina kun on kerenny. Sisustaan retrokuppi penkit ja niille kiskot, mallia matalalle ja taakse ettei polvet suussa tarvii ajella, vanhemman nappiksen rattia, uutta kattoverhoilua, ja ovet tottakai kasattu ja sovitettu koppaan. Soitin vielä mallia entisen omistajan johon ei virtojakaan ole vielä kytketty. Hanskalokeron kylkeen hankin virtakaapeliin t-haaran josta sais sisätilaan virranotto mahollisuuden ja 4 lähdön jakoblogi kaapelin jatkoks että riittää ainakin alkuun soittimelle releille jne lähdöt. Ulkokuoreen luukut tottakai paikalleen kromeja paikoilleen ja puskurit kiinni. Etupuskurista en edes mallia tiedä oisko tupliksen puskin takana kuitenkin 21013 oma käikäle, tosin ilman kumilistaa kun ei semmoista hyvää ole mistään näppeihin saanut... Taakse tuli jotkut tuning takavalot mutta uudet orggikset on kuitenkin tilattu rajan takaa kattoo sit kummat miellyttää enemmän, vilkkujen lasit kirkkaiksi, kuplan luomet valoihin, ja hot rod peilit pilareihin. Uudet finnittömät kilvet tilasin ilman ruuvin reikiä ja voimakkaalla 2-puolisella teipillä ne kiinni. Pissapojan säiliö konttiin ja vielä riitti kun riittikin moottorissa voima ruiskimaan tuulilasille vähän normaalia pitemmästä letkusta huolimatta. (Y) Alla nyt jotkut random -25 jouset ja madallusiskarit että saa jo otteeseen että madallettu vekotin, sitten leiman jälkeen sitä -90 jousta alle niin saa korkeen paikankammoa pois kerrasta. Ja alle viskasin nappiksen kyhmyillä olevat vanteet johon sitten pillerit pyörimään madalluksen jälkeen. Vanteet vannepajan värkkäämät 7x13 kaikki jollain snadi koon kumella. Hyllyssä oottelevat kolmiosaiset pls hockenheimit 7" ja 8x13 koossa mutta niitä mallaillaan alle sitten tulevaisuudessa.. Jospa se siitä alkaa valmistumaan vk kahen sisään jos leimalle sais.. 8)

Ja niitä kuvia en jaksanut kaikkia linkitellä tuolta löytyy kootusti ->

http://s1347.photobucket.com/user/Akett ... t=3&page=1

Sitä takapuskurin kumilistaa jos joku venäjän kävijä uutena vielä saa niin voi ja pitää ilmottautua?! Toki hyväkuntoiset kelpaa kanssa.

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 14.6.2015 23:29
Kirjoittaja veli samara
Ite suunnittelin myös retro kuppeja sisustaan sekä vanhan mallin rattia :lol: Näyttää hyvältä, todella hyvältä. 8)
Onkos nuo FK classic jakkarat?

Ja tuskin sulle riittää perus -90mm jouset. Jää renkaan ja kaaren väliin liikaa tilaa. Ainakin pienillä renkailla. 165/55R13 rengastuksella piti ottaa 1,5 kierrosta pois -90mm jousista että näytti hyvältä

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 15.6.2015 0:24
Kirjoittaja Stuba
Hyvältä näyttää... Onkohan nuo levipellit minun vanhat???

Onko nuo jakkarat kuinka laadukkaat?

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 15.6.2015 22:00
Kirjoittaja Akettaja
Tattista pikkuhiljaa alkaa nappi omaa silmääkin miellyttää. veli samara Fk jakkarat ovat laadusta vielä paha sanoa mtn kun ei käytössä oo olleet kun snadilla testilenkillä. Kohtuu kaposet jakkarat tippuivat kivutta vanhojen kiskojen väliin. Ainakin alustavasti ihan laadukkailta vaikuttavat. Mitään Stuba vanteista en tiiä muuta kun että joku olikohan Heikki tai vast jolta tuttu kävi kouvolasta hakemassa 7pilleriä tuli mukaan, ja aika hätäsellä liikkeellä viimeistellyt kun ei saumaa ole edes kitattu umpeen jne.. 165/55 kumeilla muistaakseni ovat. Mutta onko kellään käytännön kokemusta paljon painuvat nuo -90 jouset kun ovat vähän aikaa ajossa olleet? Ei varmaan heti toinna laikkailla ihan tonttiin jos lössähtäävät ekan kesän jälkeen montakin senttiä, niinkuin perus halppisalustat?

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 15.6.2015 22:03
Kirjoittaja Akettaja
Oho pätkivä netti laittanu eilen tuplapostauksen no muokataan vanhaa viestiä päivityksellä. Vanha kulahtanut keinonahka takapenkki sai uuden mahdollisuuden kun värjäsin sen mustaksi ainakin vielä näyttää hyvälle. Tiedä sitten miten kestää nuo paukkupullo nahkanvärjäys aineet kulumista ja istumista, mutta aika myrkyltä vaikutti.. Kuvaa tulee kohan saa paremman kameran käsiin.

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 17.6.2015 22:35
Kirjoittaja Akettaja
Jaahas nappi edistyny leimaamisen verran tuore leima napottaa papereissa, edellinen katsastus olikin -06 :lol: Tosin ei ensimmäisellä yrittämällä, retrokupeista hylsy! Niskatuet pakolliset 83vm etiäpäin ei auttanu itku hylsy siitä, vaikka mtn muuta huomautettavaa autosta ei löytyny, ja moottorikin on nyt otteeseen merkattu niin ei pitäs se aiheuttaa jupinoita kellään. No eihän se auttanut kun käydä kiireellä vakio penkit kiinni ja näytille niin saikin leiman lappuun. Ja inssin kommenttiin no nythän ne on niskatuet, napakka vastaus että juu mutta ei pitkään :D

Reilu sata km takana ja heti alkoi piiputtamaan kotona ei enää suostunut starttaamaan oli akku menny tyhjiin, no syyksi paljastui nähtävästi oikoseen mennyt laturi joka ei sytyttänyt edes latauksen valoa eikä ladannut yhtään. Itse laturi tulikuuma vaikka laakerikaan ei ollut mennyt onko muilla vastaavaa tapahtunut? Vanha laturi paikalleen ja taas toimii kuin unelma lataa ja valokin toimii niinkuin pitää.. Ja molemmat laturin mallia ei jännitteen säädintä. Laturi viallinen vai jännitteen säädin viskasin varuilta uuden säätimen kiinni jos se aiheutti ekan laturin tiltin.

No mutta nyt pääsee käsiksi itse asiaan eli auton pelastamiseen museonnilta kattoo mitä sitä jussina saa aikaseks!

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 18.6.2015 0:54
Kirjoittaja Stuba
Eikös nuita kuppijakkaroita olisi saanut myös niskatuella???

Juu on ne pellit varmaan sit mun vanhat, myin ne meinaan aikoinaan kouvolaan. :D
http://i194.photobucket.com/albums/z50/ ... c96381.jpg

Mutta hienoa että olet saanut ladan tien päälle, ja museoinnilta pelastaminen kannattaa aina... ;)

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 18.6.2015 15:11
Kirjoittaja veli samara
Akettaja kirjoitti:Mutta onko kellään käytännön kokemusta paljon painuvat nuo -90 jouset kun ovat vähän aikaa ajossa olleet? Ei varmaan heti toinna laikkailla ihan tonttiin jos lössähtäävät ekan kesän jälkeen montakin senttiä, niinkuin perus halppisalustat?
Ei tipu niin paljoa että kaari sais renkaan "kiinni". Kaverilla on nyt ollut kaks kesää ajossa minun levipellit(7,5 ja 9x13) joissa on 165/55 ja 175/50 renkaat. Edestä otettu myös se 1,5 jenkaa pois. Takaa sitten oman maun mukaan, eli vähintaan 2 jenkaa 8) .

Jos tämä kuva nyt näkyy, niin tossa on kesän ajetut -90mm jouset ja 165/55 rengas.
https://www.dropbox.com/s/wowhjc2p2ih6d ... 9.jpg?dl=0

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 18.6.2015 15:46
Kirjoittaja Akettaja
Joo oishan niitä saanu niskatuella mutta aika hirveen näköset omasta mielestä silleen.. :shock: Veli samara tuo kuva siis ei laikatusta -90 setistä vai?

Re: VAZ-21013 - 1989 - Nappi Projekti

Lähetetty: 18.6.2015 17:54
Kirjoittaja veli samara
Ei oo laikattu jousia vielä tossa kuvassa
Tässäpä on 8)
https://www.dropbox.com/s/c1zqhe4ardsja ... 9.jpg?dl=0

Takana vakio jousi 4 jenkaa poistettuna.
https://www.dropbox.com/s/etf7pjy45hsut ... 0.jpg?dl=0
ET-luku miinuksen puolella vähäsen.