Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Noi on ledit. Aikaisemmin oli punaiset polttimot ja osoittautui, että niistä lähtee väri reilun puolen vuoden käytön jälkeen. Ne alkoivat muuttua oransseiksi.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Tuli ihan kiihko selvittää missä lienee miun entinen 2104.Ihan parhaita ostoksia ja ne ´kokemukset´!! Lykkyvä!
En tykännyt töröttävistä puskureista joten lyhensin putkia.
"Makuasia sanoi koira joka muniansa nuoli." -Tampere-
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Toi miun kombi on muuten aivan mahtava, mutta kori alkaa varsinkin takapäästä olla jossain määrin lahoamassa. Katotaan, miten menee katsastuskonttorilla. Ainakin yksi leima pitäisi vielä saada. Maaliskuussa alkaa katsastusaikakin. Päästöt ei huoleta pätkääkään, eikä tekniikka muutenkaan, mutta korin kunto voi aiheuttaa epäilyksiä.
Combi oli myös nappivalinta tavarankuljetuksen suhteen. Tolla on kuljetettu Suzuki PV, iso nojatuoli, mukavat lastit alkoholia ja tuo toimii myös muuttoautona, johon menee hyvin pahvilaatikoita ja kaikennäköstä roinaa. Silloin 2012 kun alkoi tehä taas mieli Ladaa, niin aluksi meinasin hommata toisen 21053-mallisen ladan, mutta onneksi hetken mielijohteesta päädyinkin kombiin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Heti kun pääsin kehumasta omaa Ladaa Aamulehdessä Mobilian miitissä, alkoivat murheet. Tullessani pois Mobiliasta ja matkalla biltemaan motarin rampin alapäässä kuului aivan jumalaton rapina ja kolina jostakin auton takaa tai edestä, en oikein osaa sanoa mistä. Kolina kesti joitakin sekunteja ja loppui. Kerkesin jo luulla, että lähteekö vetari irti vai meneekö perä.
Pääsin bilteman pihaan ja katoin paikat. Ei mitään ja pyöränpultitkin tallessa ja tiukalla kaikki. Ajoin kaupan kautta kotio eikä kolinaa enää kuulunut. Pitää tossa viikonlopun aikana vilkaista takajarruja, josko sieltä olisi jotakin pielessä.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
degen kirjoitti:Pitää tossa viikonlopun aikana vilkaista takajarruja, josko sieltä olisi jotakin pielessä.
Heh, tiedä mitä siellä mobiliassa on kun omasta ladasta alko takajarrut rohisemaan heti sen reissun jälkeen. Viikon ajellu "ennakoivaa" ajoa, huomenna kenkien vaihto
Ajaessani Lemiä kohti perjantaina sama kolina kuului jälleen ja ja häipyi. Kerettyäni Taavettiin asti muistin yhden asian: pakoputken ensimmäinen vaimennin kolisee kardaaniin ja siitä lähtee karmiva ääni. Taavrin jälkeen kolina ilmaantui taas ja ajoin bussipysäkille. Vilkaisin auton alle ja tuo mainittu vaimennin oli kardaanissa kiinni. Kiskaisin sen irti ja ajoin kotiin. Eilen katsoin pakoputkea tarkemmin ja huomasin seuraavaa: takaäänenvaimentimen toinen kumikannake oli mennyt poikki ja toinen pää roikkui korin kiinnikkeestä, toinen lojunee jossain 12-tien varressa.Kyseinen osa oli uustuotanto-osa, peräisin Venäjältä. Kerkesi olla noin puoli vuotta kiinni ja hapertui poikki. Toinen kannake on alkuperäinen ja edelleen täysin ehjä. Hommasin AD:stä uuden kannakkeen ja laitoin kiinni. Lisäksi takaäänenvaimentimen liitos oli löysällä ja se pyöri siinä. Kiristin sen ja nyt putki pysyy paikallaan ja on erossa kardaanista. Homma toimii eikä onneksi kyse ollut mistään vakavammasta.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Eilen vaihdoin bensansuodattimen. Vanha M-filter pois ja uusi sakkakupilla varustettu BIG-merkkinen tilalle. Mittarissa 119382 km. Tämä auto on ainoastaan toiminut viime aikoina.
Check Engine -vilautuksia 0 kolmeen vuoteen.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Vaihdoin tänään kesäpyörät alle. Samalla tutkailin etuakseliston ja nivelten kuntoa. Apukuskin puolelta löytyi väljistynyt ulompi raidetangon pää ja molemmin puolin oli havaittavissa jarrujen laahausta, joten isketäänpä uutta palikkaa kiinni. Ajajan puolella huomattavasti enemmän laahasi jarru. Kuskin puolen etuiskari oli kussut öljynsä ulos. Viime katsastuksessa insinööri sanoi etuiskarien olevan aika lopussa, joten vaihtoon menee. Pientä korjailua siis luvassa.
Kuinka moni muuten huomaa ensimmäisen sivun kuvaan verrattuna pienen eroavaisuuden?
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Tänään vaihdoin uusiin kummatkin jarrusatulat ja etujarruletkut. Lisäksi jouduin vaihtamaan kuskin puolen etujarruputken, koska se ei lähtenyt irti letkun puolelta millään ilveellä, vaan kanta mulkkaantui ja se piti irrottaa särkemällä. Olin varautunut etukäteen tämmöisiin kommervenkkeihin ja uudet putket oli jemmassa molemmin puolin. Apparin puolelta lähti putki somasti auki letkun päästä käyttäen Xenumin Deblock Shock -kylmäsprayta. Apukuskin puolen ulompi raidetangon pää sai kanssa vaihtua. Mutteri oli jumalattoman tiukassa ja raidentangon pää oli ruostunut kiinni kierteistään. Onneksi Deblock pelasti jälleen. Ilmaaminen jäi tällä haavaa tekemättä, koska kaveri puuttui. Nyt jarruosista on jäljellä enää vanhaa pitkä putki taakse ja molemmat jarruputket t-haaralta sylintereille ja pitempi etujarruputki. Kaikki muu on jo uusittu. (paitsi poljin).
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!