VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Muutama talvinen kuva ja erikoismittarinvalot:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Onkos ihan ledit mittaristossa vai tavan polttimot punasena?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Noi on ledit. Aikaisemmin oli punaiset polttimot ja osoittautui, että niistä lähtee väri reilun puolen vuoden käytön jälkeen. Ne alkoivat muuttua oransseiksi.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Joen musikka
Viestit: 2035
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Tuli ihan kiihko selvittää missä lienee miun entinen 2104.Ihan parhaita ostoksia ja ne ´kokemukset´!! :roll: Lykkyvä!
En tykännyt töröttävistä puskureista joten lyhensin putkia.
"Makuasia sanoi koira joka muniansa nuoli." -Tampere-
2112,-04,hopea
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x3,2112x3,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Toi miun kombi on muuten aivan mahtava, mutta kori alkaa varsinkin takapäästä olla jossain määrin lahoamassa. Katotaan, miten menee katsastuskonttorilla. Ainakin yksi leima pitäisi vielä saada. Maaliskuussa alkaa katsastusaikakin. Päästöt ei huoleta pätkääkään, eikä tekniikka muutenkaan, mutta korin kunto voi aiheuttaa epäilyksiä.
Combi oli myös nappivalinta tavarankuljetuksen suhteen. Tolla on kuljetettu Suzuki PV, iso nojatuoli, mukavat lastit alkoholia ja tuo toimii myös muuttoautona, johon menee hyvin pahvilaatikoita ja kaikennäköstä roinaa. Silloin 2012 kun alkoi tehä taas mieli Ladaa, niin aluksi meinasin hommata toisen 21053-mallisen ladan, mutta onneksi hetken mielijohteesta päädyinkin kombiin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Vaikka compi ei hirveän suuri olekkaan niin sinne tosiaan mahtuu vaikka mitä.
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Heti kun pääsin kehumasta omaa Ladaa Aamulehdessä Mobilian miitissä, alkoivat murheet. Tullessani pois Mobiliasta ja matkalla biltemaan motarin rampin alapäässä kuului aivan jumalaton rapina ja kolina jostakin auton takaa tai edestä, en oikein osaa sanoa mistä. Kolina kesti joitakin sekunteja ja loppui. Kerkesin jo luulla, että lähteekö vetari irti vai meneekö perä.
Pääsin bilteman pihaan ja katoin paikat. Ei mitään ja pyöränpultitkin tallessa ja tiukalla kaikki. Ajoin kaupan kautta kotio eikä kolinaa enää kuulunut. Pitää tossa viikonlopun aikana vilkaista takajarruja, josko sieltä olisi jotakin pielessä.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 588
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

degen kirjoitti:Pitää tossa viikonlopun aikana vilkaista takajarruja, josko sieltä olisi jotakin pielessä.
Heh, tiedä mitä siellä mobiliassa on kun omasta ladasta alko takajarrut rohisemaan heti sen reissun jälkeen. Viikon ajellu "ennakoivaa" ajoa, huomenna kenkien vaihto
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Kävin katsomassa takajarruja eikä siellä mitään vikaa ollut. Pyöränlaakerit ja kaikki muukin oli aivan kunnossa. Mystinen juttu.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ehkä vain Kosteutta ja jarrupölyä narisemassa.
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Ajaessani Lemiä kohti perjantaina sama kolina kuului jälleen ja ja häipyi. Kerettyäni Taavettiin asti muistin yhden asian: pakoputken ensimmäinen vaimennin kolisee kardaaniin ja siitä lähtee karmiva ääni. Taavrin jälkeen kolina ilmaantui taas ja ajoin bussipysäkille. Vilkaisin auton alle ja tuo mainittu vaimennin oli kardaanissa kiinni. Kiskaisin sen irti ja ajoin kotiin. Eilen katsoin pakoputkea tarkemmin ja huomasin seuraavaa: takaäänenvaimentimen toinen kumikannake oli mennyt poikki ja toinen pää roikkui korin kiinnikkeestä, toinen lojunee jossain 12-tien varressa.Kyseinen osa oli uustuotanto-osa, peräisin Venäjältä. Kerkesi olla noin puoli vuotta kiinni ja hapertui poikki. Toinen kannake on alkuperäinen ja edelleen täysin ehjä. Hommasin AD:stä uuden kannakkeen ja laitoin kiinni. Lisäksi takaäänenvaimentimen liitos oli löysällä ja se pyöri siinä. Kiristin sen ja nyt putki pysyy paikallaan ja on erossa kardaanista. Homma toimii eikä onneksi kyse ollut mistään vakavammasta.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Eilen vaihdoin bensansuodattimen. Vanha M-filter pois ja uusi sakkakupilla varustettu BIG-merkkinen tilalle. Mittarissa 119382 km. Tämä auto on ainoastaan toiminut viime aikoina.
Check Engine -vilautuksia 0 kolmeen vuoteen.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Vaihdoin tänään kesäpyörät alle. Samalla tutkailin etuakseliston ja nivelten kuntoa. Apukuskin puolelta löytyi väljistynyt ulompi raidetangon pää ja molemmin puolin oli havaittavissa jarrujen laahausta, joten isketäänpä uutta palikkaa kiinni. Ajajan puolella huomattavasti enemmän laahasi jarru. Kuskin puolen etuiskari oli kussut öljynsä ulos. Viime katsastuksessa insinööri sanoi etuiskarien olevan aika lopussa, joten vaihtoon menee. Pientä korjailua siis luvassa.
Kuinka moni muuten huomaa ensimmäisen sivun kuvaan verrattuna pienen eroavaisuuden?
Kuva
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
degen
Viestit: 1315
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Tampere

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja degen »

Tänään vaihdoin uusiin kummatkin jarrusatulat ja etujarruletkut. Lisäksi jouduin vaihtamaan kuskin puolen etujarruputken, koska se ei lähtenyt irti letkun puolelta millään ilveellä, vaan kanta mulkkaantui ja se piti irrottaa särkemällä. Olin varautunut etukäteen tämmöisiin kommervenkkeihin ja uudet putket oli jemmassa molemmin puolin. Apparin puolelta lähti putki somasti auki letkun päästä käyttäen Xenumin Deblock Shock -kylmäsprayta. Apukuskin puolen ulompi raidetangon pää sai kanssa vaihtua. Mutteri oli jumalattoman tiukassa ja raidentangon pää oli ruostunut kiinni kierteistään. Onneksi Deblock pelasti jälleen. Ilmaaminen jäi tällä haavaa tekemättä, koska kaveri puuttui. Nyt jarruosista on jäljellä enää vanhaa pitkä putki taakse ja molemmat jarruputket t-haaralta sylintereille ja pitempi etujarruputki. Kaikki muu on jo uusittu. (paitsi poljin).
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

degen kirjoitti: Kuinka moni muuten huomaa ensimmäisen sivun kuvaan verrattuna pienen eroavaisuuden?
Kuva
Etusivun kuvassa ei ole lunta maassa :)
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Vastaa Viestiin