Sivu 2/4
Re: Byrokratia
Lähetetty: 29.9.2014 21:28
Kirjoittaja jimi
mush kirjoitti:Päätön säännös tuo pimeä perä, kunnon sateella niitä on jo vaikea nähdä, eikä monet näköjään osaa niitä valoja päällekään laittaa olojen muuttuessa.
Ja kuitenkin ollaan menossa enenevässä määrin LED-valoja kohti, joten tuolla pimeällä perällä saavutettava säästö on vain siirtymäkauden marginaalinen juttu. Ehkä vielä joku hehkulampun parikymmentä wattia teoriassa näkyykin jossain säästönä, mutta joku muutama watti on se ja sama. Halvaksi menee ihmishenki, jos takavaloilla paremmin näkymällä säästyisi muutamakin, vaikka koko Euroopan tasolla.
Toisaalta tuo päivänvalopakko on euroopan mittakaavassa parannus, koska Suomi on ainoita maita EU:ssa, jossa on ajovalopakko valoisana aikana, eli muualla valojen määrä lisääntyy päivä aikaan ja meillä vähenee.
Ja muualla osataan kääntää ne valot päälle sumun, sateen tai pimeyden tullessa, meillä lähtökohtaisesti luullaan niiden valojen jo olevan päällä ja sitten vain ihmetellään kun pimeessä ei näe ajaa, ja auta armias jos joku erehtyy väläyttämään valoja, niin kiitokseksi vain näytetään keskisormea

.
Re: Byrokratia
Lähetetty: 30.9.2014 7:42
Kirjoittaja pressa
Tässä hiljattain tuli uudehko auto huoltoon ja rouva samalla kysyi kun kojetaulussa välillä palaa joku valo. Katsottiin autoa ja saatiinhan se mystinen valo palamaan...
Auto oli ollut vasta neljä kuukautta rouvalla käytössä...
Re: Byrokratia
Lähetetty: 30.9.2014 13:31
Kirjoittaja KSE 1995
Pyysitkö lukemaan ohjekirjaa?
Re: Byrokratia
Lähetetty: 30.9.2014 19:59
Kirjoittaja Pavlovits
EU-asetuksen myötä elohopeahöyrylamput poistuvat markkinoilta vuoteen 2015 mennessä. Ne ovat tällä hetkellä vielä katuvalaistuksessa tyypillisin lampputyyppi halvan hintansa vuoksi. Niiden vaihto tuo Rovaniemen kaupungillekin kalliin laskun.
Yhteensä vaihto tulee maksamaan liki kolme miljoonaa euroa. Asia tulee Rovaniemen teknisen lautakunnan käsiteltäväksi ensi viikolla.
Re: Byrokratia
Lähetetty: 4.10.2014 17:58
Kirjoittaja pavlik morozov
Pavlovits kirjoitti:EU-asetuksen myötä elohopeahöyrylamput poistuvat markkinoilta vuoteen 2015 mennessä. Ne ovat tällä hetkellä vielä katuvalaistuksessa tyypillisin lampputyyppi halvan hintansa vuoksi. Niiden vaihto tuo Rovaniemen kaupungillekin kalliin laskun.
Yhteensä vaihto tulee maksamaan liki kolme miljoonaa euroa. Asia tulee Rovaniemen teknisen lautakunnan käsiteltäväksi ensi viikolla.
mitäs ne energiansäästölamppuna myytävät ei-ledit on eli pienoisloisteputkilamppuja jotain 1e kpl halvimmillaan oon nostanu. kielletäänkö nekin, pitääkö päreen valossa kohta lukea ladaboardia

Re: Byrokratia
Lähetetty: 11.10.2014 9:34
Kirjoittaja ff8728
Elämäntilanteen takia kelan ja maistraatin kanssa asioin. Useamman kirjeen olen noille virastoille kerennyt tänä vuonna laittaa, kymmeniä... Tulee aina selvityspyyntö jostakin asiasta, palautuskuori ja täytettävä lomake mukana, täytän ja vien postiin...Eivät voi keskenään asioida nuo virastot

Re: Byrokratia
Lähetetty: 12.10.2014 10:33
Kirjoittaja Pavlovits
Tällaisten päätösten tekijät pitäisi jäljittää ja laittaa nimet ja kuvat nähtäville ihmisten ihailtaviksi.
Re: Byrokratia
Lähetetty: 16.10.2014 11:57
Kirjoittaja Pavlovits
Valviralla on taas edessään yhteiskunnallinen ongelma:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014101 ... 2_uu.shtml
Re: Byrokratia
Lähetetty: 21.12.2014 14:42
Kirjoittaja Pavlovits
Muistathan, että et anna alaikäiselle lapselle tähtisadetikkua.
Re: Byrokratia
Lähetetty: 5.1.2015 16:57
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Byrokratia
Lähetetty: 5.1.2015 17:14
Kirjoittaja pavlik morozov
kotipuolessa tuollaisia jäädytettiin koska isommalla kentällä isot pojat lämmivät kiekoilla ja pienet oli vaarassa. Mopopojat otti luistelijanappuloita kiinni ja pitivät naamaa mopon pakoputken päässä. Oli yks katuvalo etäällä saivat rauhassa touhuta.
Re: Byrokratia
Lähetetty: 13.1.2015 11:24
Kirjoittaja Pavlovits
Nyt jää luistinratoja jäädyttämättä Trafin takia. Monin paikoin jäädytyksen ovat hoitaneet VPK:n säiliöautot. Nyt EU:kaan ei olisi kieltämässä moista, mutta Trafi vaatii, että jos hommasta saadaan nimellinenkään korvaus, tulee kuljettajalla olla ammattikortti. Hälytysajossa paloautoa voi ajaa yksiityiskortilla. Kun me suomalaiset olemme niin lainkuuliaisia, ei Kutvosen Topikaan, joka on ajanut VPK:n Dodgea 30 vuotta, uskalla edes illan pimeydessä lorauttaa tankillista Ruikonperän koulun pihalle.
Re: Byrokratia
Lähetetty: 13.1.2015 15:22
Kirjoittaja jta
Mikkelin suunnilla kans yks tuttu kirosi samaa ongelmaa. Eivät enää voi käydä jäädyttämässä kenttiä kun kellään ei ole ammattipätevyyksiä. Kalliiksi tulisi kouluttaa tuota varten vaikka vain se yksi henkilö.
Re: Byrokratia
Lähetetty: 13.1.2015 16:26
Kirjoittaja pressa
Lakihan on tehty kierettäväksi ja tulkinnan varaa on. Otetaan yksi paperiroskis joka nostetaan kaukaloon, sytytetään palamaan ja "ohikulkija" soittaa hälytyskeskukseen että kentällä palaa. VPK tulee täysillä säiliöautoilla paikalle ja sammuttaa kunnolla , eli kaukaloon tyhjätään molemmat säiliöautot...
Re: Byrokratia
Lähetetty: 13.1.2015 17:01
Kirjoittaja Pavlovits
Eihän Suomessa...