Sivu 2/3
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 7.6.2014 1:22
Kirjoittaja Marko
Mulle ei tässä keskustelussa koskaa auennu se kuparin ylivoimasuus tiivisteissä,ehkä en sitte kuitenkaa ole ollu autojen ja moottoreitten kanssa tarpeeks tekemisisä.
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 7.6.2014 2:06
Kirjoittaja toktornivako
Juu ei siinä mitään ylivoimaisuutta olekkaan! Varsinkin jos esim, vesikanavat on läellä sylintereitä niin kuparin pehmeydestä johtuen se pullahtaa hekposti sinne kanavaan, nämä tuli todistettua turhankin hyvin ja monen turbo rakentajan voimin jo -80 luvulla, että jos ei ole varaa/taitoa rakentaa liekkirengas uria ja renkaita niin oli parempi vaan käyttää laadukkaita esim, Felpron massa tiivisteitä, no nykyään on sitten jo saatavana näitä teräs tiivisteitä joilla mennään jo pitkälle, mutta jokainen tyylillään hakkaa päätään seinään

Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 7.6.2014 11:10
Kirjoittaja Tooberi
toktornivako kirjoitti:Mutta mitä siihen ruiskuun tulee niin kyllä sen välttävästi saa toimimaan, täytyy vaan korvata se alkuperäinen pa-paineen säädin paremmin ahtopainetta tunnistavalla.
ja uskaltaisin väittää että vaikka jotenkin toimisi niin ei ole kauhean pitkäikäinen vaikka alakertaan panostaisikin, johtuen sytytys ennakoista. en tiedä mitä ne on tuollaisessa ruisku ladassa, mutta varmasti ahtokäyttöön liikaa kun suunniteltu vaparille. ahdoilla nakuttaa ja paikat hajoo. sitten jos sytytystä säätää esim. kampuran anturin paikkaa muuttamalla, saattais kestääkkin ahdoilla oikealla ennakolla mutta mahtais toimia muuten päin peetä kun vaikuttaa koko karttaan.
melkeen kannattais alottaa ja panostaa ensin oikeenlaiseen moottorin ohjaukseen, oikeilla säädöillä kunnossa oleva vakio konekki varmasti kestää maltilliset ahdot. sitten kun alkaa tehoja hakemaan niin panostaa alakertaan, olis moottorinohjaus puoli jo valmiiksi kunnossa.
mutta jos pistät ensin alakerran uusiksi ja kaasarilla niin kannattaa perehtyä noihin sytkäennakoihin ettei paikat ota itteensä.
noihin taka akselin ylempiin tankoihin, en ymmärrä miksi ja mikä hyöty on niitä vaihtaa tai laittaa alemmista lyhennetyt, jotka on ohkasta putkea?
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 7.6.2014 11:23
Kirjoittaja Ladnisti
Juu sytytysennakon säätö onki mielessä pyörinyt, ja sellainen ajatus on että saabin ahdettujen koneiden ali/ylipaine kellolla toteuttaisin kaasarimallin virranjakassa ennakonsäädön, vai onko aivan tuhoon tuomittu ajatus?
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 7.6.2014 13:43
Kirjoittaja START
Ladnisti kirjoitti: sellainen ajatus on että saabin ahdettujen koneiden ali/ylipaine kellolla toteuttaisin kaasarimallin virranjakassa ennakonsäädön, vai onko aivan tuhoon tuomittu ajatus?
ei ole, noin niitä on yleensä tehty jos ei ole megalla ohjattu jakajaa tai hukkakipuna puolaa
Tooberi kirjoitti:
melkeen kannattais alottaa ja panostaa ensin oikeenlaiseen moottorin ohjaukseen, oikeilla säädöillä kunnossa oleva vakio konekki varmasti kestää maltilliset ahdot. sitten kun alkaa tehoja hakemaan niin panostaa alakertaan, olis moottorinohjaus puoli jo valmiiksi kunnossa.
itse olisin täysin samoilla linjoilla.
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 7.6.2014 21:52
Kirjoittaja Ladnisti
Onkos näitä megaruuta guruja täällä? Sitäki olen miettinyt, mut nyt ainakin tuntuu etten vielä ala sitä laittaan. Ja että laitanko ikinä. Vissiin se o ihan toimiva ratkasu, toimiiko Ladan omilla antureilla? Tässä oon noita laajakaista lambdoja tutkiskellu, ja miettiny et mikä ois hyvä? Ilmeisesti Bosch on ite lambdaanturina lähes joka valmiissa paketissa käytössä? Mut mikä ohjainkortti/mittari tälle ois hyvä?
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 9.6.2014 21:00
Kirjoittaja matomaukka
http://www.finsquirt.net/forum/
jos ei ole rahasta kiinni niin sijoittaisin valmiiseen pakettiin mitä muutamat liikkeet tarjoavatkin.
touhutonni katoaa, mutta osat ovat uusia ja yhteensopiviksi todettuja.
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 9.6.2014 21:49
Kirjoittaja Ladnisti
Autotunelta kattelinki. Kuola suupielissä.

Kyllä alako polttelee. Taitaa mennä nyt suunnitelmat uusiksi.

ny puntaroidaan tarkkaan mitä teen.
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 9.6.2014 22:37
Kirjoittaja Tooberi
ja kannattaa ottaa se valmis johtosarja. sitten vaan vetelee piuhat oikeisiin paikkoihin, helppoa kuin heinän teko vai miten se oli

Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 9.6.2014 22:54
Kirjoittaja toktornivako
Jos Mega kelpaa niin kaveri puoli ammatikseen niitä kasailee!
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 10.6.2014 0:15
Kirjoittaja jaketech racinteam
Tooberi kirjoitti:ja kannattaa ottaa se valmis johtosarja. sitten vaan vetelee piuhat oikeisiin paikkoihin, helppoa kuin heinän teko vai miten se oli

jos ei jätä megan puoleista johtoa liian lyhyeksi

Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 10.6.2014 12:39
Kirjoittaja Tooberi
jaketech racinteam kirjoitti:Tooberi kirjoitti:ja kannattaa ottaa se valmis johtosarja. sitten vaan vetelee piuhat oikeisiin paikkoihin, helppoa kuin heinän teko vai miten se oli

jos ei jätä megan puoleista johtoa liian lyhyeksi

juu tämä on hyvä muistaa että on varaa liikutellakki boksia

Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 28.6.2014 13:44
Kirjoittaja Ladnisti
Homma on edennyt hiljakseen. Osia haalittu kasaan. Turbo tulee vaihtumaan hieman isompaan. Muuten aika hiljaista, työ haittaa harrastusta. Vielä 4 viikkoa lomaan, ja silloin alkaa hommat.
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 12.8.2014 1:42
Kirjoittaja mikko härkönen
Pitkästä aikaa täällä taas. Ja nyt 2105 alla. Ja nyt ois tarkoitus saada entisen auton tehot ladan 1.7 koneesta. (220hv) Muuten kaikki on katsottu valmiiksi paitsi alakerran ja mäntien vahvistus. Mistä löytäisin esim. Punametallilaakerit? Ja 1.7 koneeseen kestävämmät männät. Kolmas ongelma on turbon koko, koska meinaamani TB60-03 on hiukan isompi vielä hx35 superiin verrattuna. Mistä moinen mörssäri herää? Vai alkaako turbo sakkaamaan pienillä kiekoilla?
http://www.turbobandit.com/shop/
Re: 1700i turbotus
Lähetetty: 12.8.2014 23:45
Kirjoittaja START
no ei kai 220 heppaan tarvi ku jonku kolmos garretin??
se 35 surperi ny vielä vois jollain paremmalla nokalla ja kannella alkaa pelittään, mut vakiona alkaa kuulostaan jo vähän isolta. kuitenkin tarkotettu johonki +300 tehoihin