
weber dgv paineistus
Re: weber dgv paineistus
jaaa saapaan varresta... entisessä työpaikassa myytin tommosia kumi "mattoja" eri paksusia sieltä vos käyä kattomassa
tai sitte liimoja...on sen verran askartelua kumminki. millä noi läppäakselit sais tiiviiks vai tarviiko niitä erikseen???

- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: weber dgv paineistus
lueskelin vähän muiden setuppeja DGV:n paineistuksesta. Niin vakio tiivisteetkin kuulemma kestää, vaikka purettu ja kasattu samoilla tiivisteillä monet kerrat. Ja tuo ryyppyläppien akseloinnin tiivistämisestä on myös puhuttu, ryypyn käyttötanko pitää tiivistää. Vaikka liimalla potero kokonaan umpeen. Eli ryyppyä ei silloin ole. Joku viisasmies keksisi varmaan paremman keinon tähänkin.
Ja http://www.turbogemini.com sivulla, luki taas että dgv:n virtaus riittää jopa 250hv tehoihin. Samainen sivusto myy "turbokittejä" autoihin jossa dgv kaasari on, sisältää painekotelon, putkia, letkuja, tiivisteet(vakioilta näyttää) yms. Myös muovikoho tulee mukaan, joka kestää 22psi:n(1,5bar)paineen, en tiedä onko sama koho kuin moposportin yms myymä muovikoho.
Paluulinjana käytetty 3/8"(9,5mm) letkua, mutta tämä riippuu taas pumpusta mitä kokoa pitää käyttää.
Ja rikastus suuttimia(se mikä suihkii bensaa ylhäältäpäin kurkkuun kun kaasun laittaa pohjaan) löytyy 2 mallia, vakio joka suihkii vain toiseen kurkkuun. Ja toinen malli joka suihkii molempiin kurkkuihin. Mutta tämän vaihto riippuu taas seoksista, ja siitä saako vakio palikalla tarpeeksi rikkaalle. Mutta tämänkin voi tehdä toisella tavalla, jos nyt oikeen ymmärsin(radikaali ratkaisu). Tukkimalla kakkos kurkun ilmasuuttimen, saadaan seos rikkaalle. Toiminnasta en tiedä. kokeilemalla selviää.
Kaikenlaista juttua aiheesta löytyy, kun jaksaa etsiä. Itse koitan(kunhan saan kaikki valmiiksi) nyt saada tuon toimimaan tuon muovikoholla, vakio tiivisteillä ja ebaysta ostetulla painekotelolla. Mitään muita muutoksia en tee kuin suuttimien vaihto(tk, pää ja ilma).
Ja http://www.turbogemini.com sivulla, luki taas että dgv:n virtaus riittää jopa 250hv tehoihin. Samainen sivusto myy "turbokittejä" autoihin jossa dgv kaasari on, sisältää painekotelon, putkia, letkuja, tiivisteet(vakioilta näyttää) yms. Myös muovikoho tulee mukaan, joka kestää 22psi:n(1,5bar)paineen, en tiedä onko sama koho kuin moposportin yms myymä muovikoho.
Paluulinjana käytetty 3/8"(9,5mm) letkua, mutta tämä riippuu taas pumpusta mitä kokoa pitää käyttää.
Ja rikastus suuttimia(se mikä suihkii bensaa ylhäältäpäin kurkkuun kun kaasun laittaa pohjaan) löytyy 2 mallia, vakio joka suihkii vain toiseen kurkkuun. Ja toinen malli joka suihkii molempiin kurkkuihin. Mutta tämän vaihto riippuu taas seoksista, ja siitä saako vakio palikalla tarpeeksi rikkaalle. Mutta tämänkin voi tehdä toisella tavalla, jos nyt oikeen ymmärsin(radikaali ratkaisu). Tukkimalla kakkos kurkun ilmasuuttimen, saadaan seos rikkaalle. Toiminnasta en tiedä. kokeilemalla selviää.
Kaikenlaista juttua aiheesta löytyy, kun jaksaa etsiä. Itse koitan(kunhan saan kaikki valmiiksi) nyt saada tuon toimimaan tuon muovikoholla, vakio tiivisteillä ja ebaysta ostetulla painekotelolla. Mitään muita muutoksia en tee kuin suuttimien vaihto(tk, pää ja ilma).
Viimeksi muokannut veli samara, 19.10.2013 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: weber dgv paineistus
itellä meni tuo oma rojekti jäihi ku työt loppu ja rahat samalla...
sain mää siihe jo kannen tehtyä kuulerin, ahtoputket, kaasari,imu ja pakosarjan laipat. kattoo ku töihin taas pääsee nii sitte pärähtää..
nii ja se kuuleriki on nykyää audissa 


