Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Tänään kävin tuossa yhdellä pajalla, jossa eräs todella ammattitaitoinen kaveri osasi avartaa nykyiset suuttimet. Avarsi niitä muuten kalvaamalla juurikin sellaisella viisikulmaisella terävällä suutinkalvaimella.
Vaikka 117 luki suuttimen kyljessä niin silti suuttimen koko oli mitattuna 113,5. Sitä suurennettiin vähitellen ja lopputulemaksi tuli 138 suutin, jolla pysyy lambdan lukemat 13-15 välissä hyvin.
Nyt siis skulaa, tehoa tuli persdynossa lisää aika reilusti ja hauskaa on
Tekis mieli käydä penkittämässä, vaikka ei siellä varmaan ole kun karvan yli 100 hepoa
Vielä ois jonkun verran tekemistä että olisin tyytyväinen, turvakaaret isoin juttu. Sitten pientä siistimistä (ovipahvit / takatilan siistiminen) ja yksityiskohtia niin alkaisi olemaan omaan silmään riittävä.
Oletko miettinyt tuota ajomukavuutta muuten kuin ratilla ja penkillä? Rattiakselin laskeminen auttaa saamaan kädet parempaan asentoon. Myös penkin nosto/lasku auttaa, ainakin saamaan kaasujalan parempaan asentoon. Tai todella syvä ratti.
Itsekkin
puotin rattiakselia alemmas ja toin lähemmäs niin ajoasento oli
huomattavasti parempi,kaveritkin jotka eksy rattiin kehuskelivat myös
että parempi mitä omassa on/ollut.
Ei ole kyllä tullut mietittyä sen suuremmin tuota rattiakselin pudottamista, kun minun mielestä ajoasento on melko hyvä tällä hetkellä. Penkin olen itselleni säätänyt sopivalle korkeudelle ja kyllä se kaasupoljinkin sieltä löytyy.
Nyt kun miettii niin olisihan se ehkä hyvä vähän tuota penkkiä ja rattiakselia molempia tiputtaa, miten tuota rattiakselia käytännössä tiputetaan? Voi olla että jää kuitenkin nykyisille sijoilleen...
Rattiakselin sivuilta löytyy mutterit molemmin puolin, ne pitää kiinni akselia korissa. Laitat prikkoja(mutteri parempi) sinne korin ja rattikselin väliin. Mulla tällä hetkellä yksi mutteri välissä, ja ajoasento parani huomattavasti.
Ratin tuonti lähemmäs samalla, niin saa penkkiä vietyä kauemmas. Jolloin jalat saa suoremmaks. Ainakin vakio penkin kanssa meinaa nilkka sanoa sopimuksen irti, kun on aikamoisella mutkalla.
Suosittelen syvästi, ajokokemuksesta tulee parempi. Myös laakeroitu apusimpukka auttaa, ainakin ohjauksen jäykkyyteen.
veli samara kirjoitti:Rattiakselin sivuilta löytyy mutterit molemmin puolin, ne pitää kiinni akselia korissa. Laitat prikkoja(mutteri parempi) sinne korin ja rattikselin väliin. Mulla tällä hetkellä yksi mutteri välissä, ja ajoasento parani huomattavasti.
Ratin tuonti lähemmäs samalla, niin saa penkkiä vietyä kauemmas. Jolloin jalat saa suoremmaks. Ainakin vakio penkin kanssa meinaa nilkka sanoa sopimuksen irti, kun on aikamoisella mutkalla.
Suosittelen syvästi, ajokokemuksesta tulee parempi. Myös laakeroitu apusimpukka auttaa, ainakin ohjauksen jäykkyyteen.
Itsellänikin on normi mutteri ja prikka välissä eli ratti putos jonkun 2-4cm alemmas ja rattia samalla niin taakse kuin säätövara antaa myöten. Suunnittelin tuovani rattia vielä pikkusen tekemällä semmoset jatkopalat sinne mut ralliratti keskiöineen tulee sen verta vielä pitkälle ettei tarvinnut enempää, nyt vaan ei kuskin takana istu kukaan kun penkki sen verta takana että sai jalat ihmismäiseen asentoon Ja itsekkin olen omaan 1200s ton laakeroidun apusimpukan laittanut ja ohjaus kyllä keveni,etenkin isommalla rengastuksella huomasi (silloin 195/55R15) ,eikä oo kun sen 20e mansemotorssilla.
Kyllä rattia kannattaa tosiaanki tuoda alaspäin aina. 15min homma ja taas paranee. Ne takinmaiset surkeat kiinnike peltilipareet, kannattaa myös vaihtaa normaaliksi tukevaksi prikkamutteri malliseksi, niin ei ratti heilupysty suunnassa.
itsellä oli samanmallinen,oli tosi hyvä,ei tarvinnut haroa aina vaihdekeppiä jostaki sieltä kaukaa,etenkin kun penkki taaempana ratti-akselin asennonmuutosten myötä
itsellä oli samanmallinen,oli tosi hyvä,ei tarvinnut haroa aina vaihdekeppiä jostaki sieltä kaukaa,etenkin kun penkki taaempana ratti-akselin asennonmuutosten myötä
Joo 1200S sisältää tuollaiset ovipahvit... Vaihdekeppiä oon itekkin suunnitellu tuovani likemmäs, jäänyt kumminkin toteuttamatta...
Pekka kirjoitti:Miten olet toteuttanut lämmityslaitteen säädön, kun on nuo mittarit tuossa paikalla?
Lämmityslaitteen säätö on laitettu siten, että tuulilasille kaikki puhallus, ja lämmön määrää voi säätää hanskaluukusta pihtien avulla vetämällä / työntämällä vaijerista.
Vaati hieman puukkosahalla sahaamista että sai mittarit sopimaan kyseiseen paikkaan, eli ei saa enää vakiolämmönsäätöjuttuja paikalleen.
Joo 1200S sisältää tuollaiset ovipahvit... Vaihdekeppiä oon itekkin suunnitellu tuovani likemmäs, jäänyt kumminkin toteuttamatta...
Lämmityslaitteen säätö on laitettu siten, että tuulilasille kaikki puhallus, ja lämmön määrää voi säätää hanskaluukusta pihtien avulla vetämällä / työntämällä vaijerista.
Vaati hieman puukkosahalla sahaamista että sai mittarit sopimaan kyseiseen paikkaan, eli ei saa enää vakiolämmönsäätöjuttuja paikalleen.
Onkohan se sitten uudemmissa 1200s kun omassa -86 ei ole ja kaveriporukassa ollu -86 ja -85 vm. 1200s ja niissäkään ei ollu.
Ja tuosta lämmityslaitteen säätöpaneelista sen verran että minulla sitä ei ole ollenkaan,sen paikalle tuli laitettua mp3-soitin, tuuletus kokonaan tuulilasille ja hanassa pelkkä on/off eli kylmää ja helvetin lämmintä, hyvin sillä pärjäs koko talven
MrKz kirjoitti:Onkohan se sitten uudemmissa 1200s kun omassa -86 ei ole ja kaveriporukassa ollu -86 ja -85 vm. 1200s ja niissäkään ei ollu.
Ja tuosta lämmityslaitteen säätöpaneelista sen verran että minulla sitä ei ole ollenkaan,sen paikalle tuli laitettua mp3-soitin, tuuletus kokonaan tuulilasille ja hanassa pelkkä on/off eli kylmää ja helvetin lämmintä, hyvin sillä pärjäs koko talven
Vissiin juuri siinä välissä muuttunut, oma on -87 vuoden
Ja juurikin samanlailla on minun lämppärini toteutettu.