Sivu 2/3

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 23.7.2013 16:22
Kirjoittaja wileeni
Juippi11: . . .jotkin citikan mallit. Pitää perää. Ainakin Citroen GS.

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 23.7.2013 17:40
Kirjoittaja Pavlovits
Myös tällainen. Saa tunnistaa.
Kuva

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 23.7.2013 18:49
Kirjoittaja t tulppu
Onkos NSu Prince ilma vai vesijäähytteinen.

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 23.7.2013 19:45
Kirjoittaja Pavlovits
Ilma- mainittiin jo.

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 23.7.2013 22:07
Kirjoittaja pavlik morozov
Pavlovits kirjoitti:Myös tällainen. Saa tunnistaa.
Kuva
dyna veritas. saksassa lisenssillä tehty dyna panhard.

vielä tämäkin oli ilmajäähdytteinen. http://en.wikipedia.org/wiki/Panhard_24

citroen gs korvasi 70 luvulla.

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 24.7.2013 8:51
Kirjoittaja juippi11
NSU:lla oli isompikin 110 -mallisarja, jotka oli ilmajäähdytteisiä. Niissä käytetty kireämpi 1200 cc kone periytyi myös moottoripyörään, Munchiin (u:n päällä pisteet).

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 25.7.2013 8:43
Kirjoittaja pavlik morozov
Kuva

gutbrod superior

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 25.7.2013 9:13
Kirjoittaja Pavlovits
Jos tingitään pari vuotta siitä 50-luvusta, niin ensimmäiset Tuckerit olivat ilmajäähdytteisiä. Sitten ne modifioitiin vesipeleiksi.

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 25.7.2013 21:07
Kirjoittaja Pavlovits
pavlik morozov kirjoitti:Kuva

gutbrod superior
Tämmöisen Superiorin kuvan löysin. Kaksitahtinen ja -pyttyinen, polttoaineen ruiskutus ja iso syyläri.
Kuva

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 1.8.2013 14:52
Kirjoittaja Pavlovits
juippi11 kirjoitti: Panhard -merkkisistä varmaan useimmat oli.
Tältä näytti Panhard Dynavian 28 hv:n moottori:
Kuva

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 18.8.2013 17:16
Kirjoittaja Pavlovits
Ilmaäähdytys vuodelta 1902:
Kuva

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 27.11.2013 17:57
Kirjoittaja pavlik morozov
http://de.wikipedia.org/wiki/Robur_LO

Der damals moderne Frontlenker-Lkw mit 2,5 t Nutzlast war mit dem auf 70 PS gesteigerten luftgekühlten Vergasermotor des Vorgängers ausgerüstet

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 27.11.2013 18:40
Kirjoittaja Pavlovits
Fahrzeug LD 2002 mit 2 Tonnen Nutzlast und Luftgekühltem Dieselmotor

Enpä äkkiä muista muita ilmajäähdytettyjä dieseleitä ainakaan autoissa.
Eikun olihan Magirus Deutz.

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 27.11.2013 21:01
Kirjoittaja mush
Pavlovits kirjoitti:Enpä äkkiä muista muita ilmajäähdytettyjä dieseleitä ainakaan autoissa.
Kuva

Porschen tekosia 50-luvun alusta, prototyyppi tosin. EDIT: siis kuplaan kaavailtu dieselmoottori.

Re: Ilmajäähdytettyjä autoja

Lähetetty: 27.11.2013 23:00
Kirjoittaja samarai
Tatralla myös dieselit ilmajäähdytteisiä, suurin malli V-12 19,0L.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tatra_815