Kannattaako ostaa Samara?
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Siinäpä miehellä pulma.... Onneks olen omat pulmani jo aikapäiviä sitten ratkaissut.. Aja eri vaihtoehtoja
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Kannattaako ostaa Samara?
tästä muuramesta ollaan itsekkin.. isäukolla pari nuita saranoita ollu käyttövermeitä. ei kyllä hirvisti hyvää sanottavaa ole ollut, ensimäinen oli 1300cc kaasari ja toinen 1500cc ensimäisiä euro samaroita.
kaasari mallissa jotenkin tarkes mutta ruisku pirun kylmä talvella
en tosin tuota tekstissä mainittua 2 koppa golffia ylistäs, pihassa 1.6td pakuks rekisteröitynä jouten.
purkaa vain akkua satunaisesti jostain syystä.
vähän vie polttoainetta mutta ei mikään ajonautinto.
mutta jos ladan haluais ja suht terve peltisen niin nuita 1700 ruiskuja melkein kattelis.
no kohta tämäkin kommentti lynkätään etten tiedä mitään ja piruuttani mollaan samaroita, mutta kun ei ole nuo kaksi yksilöä vain toimineet niin ei tee mieli kolmatta kokeilla.
isäukonkin 70 luvulta alkanut katkeamaton ladailuputki sitten loppui eläke iän kynnyksellä.. nykyste alla 525 bmw, omat hyvät ja huonot puolensa siinäkin.
kaasari mallissa jotenkin tarkes mutta ruisku pirun kylmä talvella
en tosin tuota tekstissä mainittua 2 koppa golffia ylistäs, pihassa 1.6td pakuks rekisteröitynä jouten.
purkaa vain akkua satunaisesti jostain syystä.
vähän vie polttoainetta mutta ei mikään ajonautinto.
mutta jos ladan haluais ja suht terve peltisen niin nuita 1700 ruiskuja melkein kattelis.
no kohta tämäkin kommentti lynkätään etten tiedä mitään ja piruuttani mollaan samaroita, mutta kun ei ole nuo kaksi yksilöä vain toimineet niin ei tee mieli kolmatta kokeilla.
isäukonkin 70 luvulta alkanut katkeamaton ladailuputki sitten loppui eläke iän kynnyksellä.. nykyste alla 525 bmw, omat hyvät ja huonot puolensa siinäkin.
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Kerran olen automaattilootaisen kakkoskoppa-Golfin kyydissä ollut ja ei se nyt kovin huonolta autolta vaikuttanut. En tosin ajanut sitä joten en osaa sen liiemmin sanoa sitten ajettavuudesta, uskoisin sen kuitenkin pärjäävän tuolle Escortille eritoten viisivaihteisena.
Mutta ihan hyvä että tulee mielipiteitä tuosta Samarasta vastaankin, sillä kyllä minä tiedän että se ei ole paras automalli markkinoilla. Se vain vaikuttaa kompromisseiltaan suhteellisen hyvältä. Oikeastaan yksi tärkeimmistä syistä, miksi Samaraakin aloin miettimään, liittyy juuri tuohon helppoon huollettavuuteen ja korjattavuuteen. Tonnin autoissa on lähes aina jotain korjattavaa, ja jos niitä korjaus- ja huoltotöitä pystyy tekemään mahdollisimman paljon itse niin hyvä niin.
No onneksi tässä ei sentään kiirettä auton hankinnalla ole, aikaisintaan loppukeväästä tai alkukesästä saatan ajokin hommata. Aikaa siis on fundeerata ajokkia, jos sellaisen innostun hommaamaan. Jos käyttökustannukset (eritoten bensiini) unohdetaan, niin valintani varmaan olisi yhä se Saab 900, joka muuten on äitini autojen omistushistoriassa yleisin yksittäinen automalli. Nykymittapuulla Saabit vaan kuluttavat aika paljon. Ehkä japanilaisista voisin harkita Mitsubishiä, vaikka kuulemma on herkkä ruostumaan.
Mutta ihan hyvä että tulee mielipiteitä tuosta Samarasta vastaankin, sillä kyllä minä tiedän että se ei ole paras automalli markkinoilla. Se vain vaikuttaa kompromisseiltaan suhteellisen hyvältä. Oikeastaan yksi tärkeimmistä syistä, miksi Samaraakin aloin miettimään, liittyy juuri tuohon helppoon huollettavuuteen ja korjattavuuteen. Tonnin autoissa on lähes aina jotain korjattavaa, ja jos niitä korjaus- ja huoltotöitä pystyy tekemään mahdollisimman paljon itse niin hyvä niin.
No onneksi tässä ei sentään kiirettä auton hankinnalla ole, aikaisintaan loppukeväästä tai alkukesästä saatan ajokin hommata. Aikaa siis on fundeerata ajokkia, jos sellaisen innostun hommaamaan. Jos käyttökustannukset (eritoten bensiini) unohdetaan, niin valintani varmaan olisi yhä se Saab 900, joka muuten on äitini autojen omistushistoriassa yleisin yksittäinen automalli. Nykymittapuulla Saabit vaan kuluttavat aika paljon. Ehkä japanilaisista voisin harkita Mitsubishiä, vaikka kuulemma on herkkä ruostumaan.
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Minä en sano mitään... Jos ruosteetoman ja virheettömän auton löydät osta se oli merkki mikä tahansa 1000ei ihmeitä saa. Aikaan... Täällä puolella porukalla hyviä kokemuksia millä mistäkin merkistä. Ja saman verran huonoja kokemuksia. Minun pihassa käynyt hitsattavana 2 nissania nyt tänä talvena...mutta jos löydät ruosteettoman Nissanin voisi yksimerkki olla toyotaa tarjolla ollut ja Audia vwn jo mainitsitkin ja fordin.. Madza 6 ruosteettomana myös hyvä. Mutta elä osta ladaa jos et ole aivan varma että haluat ladan.. Ladalla joutuu nyt valokeilaan tuon katsastus jutun takia..
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Ihmetyttää miten joillain on etuvetoisten Ladojen kanssa käsittämättömiä ongelmia ja takavetoiset samanmerkkiset autot sitten toimivatkin ihan hyvin. Tuntuu että vikaa on pikemminkin käyttäjässä ja käyttäjän ennakkoasenteissa. Monille tuntuu olevan sellainen "kovan jätkän" merkki tuo etuvetoisten Ladojen dissaus.
Ja joka autoa joutuu kuitenkin yhtenään rassaamaan jos haluaa pitää kaiken tiptop-kunnossa. Huoltamaan joutuu usein ja välillä jopa pitää korjatakin jotain.
Samara on ihan hyvä auto. Ajettavuus on hyvä, mutta en silti tykkää ajaa sillä isossa kaupungissa koska jatkuvasti joku roikkuu takapuskurissa kiinni ja kiusaa "alempiarvoista" autoa aiheuttaen vaaratilanteita.
Noiden Ladojen meneminen huonoon kuntoon suht uusina ja vähän ajettuina johtunee aika paljon sosiaalisesta paineesta. Jos jotain halpaa Ladaa huoltaa, vahaa, kunnossapitää tms. niin eiköhän heti joku idiootti ole urputtamassa, että "miksi teet tyhmä sille halvalle paskalle mitään, kun se on kuitenkin vain halpa paska". Tämä johtaa aina siihen, että Ladalla vain ajetaan ja tehdään ainoastaan pakolliset korjaukset ja vähänkin isomman rempan tullessa eteen paalataan koko kärry sen pelossa, että joku saattaa vaikka haukkua tyhmäksi jos sitä alkaa vielä parsimaan kasaan. Jollekin miljoonan kilometrin raiskaamalle ja enemmän kuin loppuunajetulle mersulle taas ei ole mikään häpeä tehdä puolta korista uusiksi ja vielä kunnostaa moottorikin, kun kyseessä sattuu olemaan paljon arvostetumpi auto.
Ylipäätään minua ketuttaa suunnattomasti tuo ihmisten urpous tässä asiassa. Parasta olisi jos kaikkia autoja vain pidettäisiin kunnolla eikä tahallaan hajotettaisi tai laiminlyötäisi huoltoja. Mutta eihän se käy, kun jotkut ottavat aina henkilökohtaisena loukkauksena tai vähintäänkin vetävät palkokasvit vartta myöten nenään jos pitää Ladaa hyvin. Tuohon Ladan tilalle sopii äskeiseen virkkeeseen mikä tahansa halpa ja ei-arvostettu auto. Tai ei tarvitse autokaan olla, vaan mikä tahansa käyttöesine.
Ja joka autoa joutuu kuitenkin yhtenään rassaamaan jos haluaa pitää kaiken tiptop-kunnossa. Huoltamaan joutuu usein ja välillä jopa pitää korjatakin jotain.
Samara on ihan hyvä auto. Ajettavuus on hyvä, mutta en silti tykkää ajaa sillä isossa kaupungissa koska jatkuvasti joku roikkuu takapuskurissa kiinni ja kiusaa "alempiarvoista" autoa aiheuttaen vaaratilanteita.
Noiden Ladojen meneminen huonoon kuntoon suht uusina ja vähän ajettuina johtunee aika paljon sosiaalisesta paineesta. Jos jotain halpaa Ladaa huoltaa, vahaa, kunnossapitää tms. niin eiköhän heti joku idiootti ole urputtamassa, että "miksi teet tyhmä sille halvalle paskalle mitään, kun se on kuitenkin vain halpa paska". Tämä johtaa aina siihen, että Ladalla vain ajetaan ja tehdään ainoastaan pakolliset korjaukset ja vähänkin isomman rempan tullessa eteen paalataan koko kärry sen pelossa, että joku saattaa vaikka haukkua tyhmäksi jos sitä alkaa vielä parsimaan kasaan. Jollekin miljoonan kilometrin raiskaamalle ja enemmän kuin loppuunajetulle mersulle taas ei ole mikään häpeä tehdä puolta korista uusiksi ja vielä kunnostaa moottorikin, kun kyseessä sattuu olemaan paljon arvostetumpi auto.
Ylipäätään minua ketuttaa suunnattomasti tuo ihmisten urpous tässä asiassa. Parasta olisi jos kaikkia autoja vain pidettäisiin kunnolla eikä tahallaan hajotettaisi tai laiminlyötäisi huoltoja. Mutta eihän se käy, kun jotkut ottavat aina henkilökohtaisena loukkauksena tai vähintäänkin vetävät palkokasvit vartta myöten nenään jos pitää Ladaa hyvin. Tuohon Ladan tilalle sopii äskeiseen virkkeeseen mikä tahansa halpa ja ei-arvostettu auto. Tai ei tarvitse autokaan olla, vaan mikä tahansa käyttöesine.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Siinäpä tuli tämäkin puoli esiin, ja juuri siksi suunnitelmissa onkin Samara, sillä lähipiiristä löytyy sopivia tiloja ja osaajia autojen rassailuun, enkä minäkään vierasta ruuvimeisseliä ja jakoavainta. Rassaamaan joutuu aina, ja jos se on tehty helpoksi niin aina vaan parempi. Silloin olen valmis tinkimään autoilun pikkumukavuuksista, ja vastaavasti motivaatiota riittää pitämään autosta hyvää huolta.
Sosiaalinen painekaan ei haittaa, sillä mieluummin uin valtavirtaa vastaan kuin uin sen mukana. Vaikka täytyy sanoa, että Escortilla ajaessa olen tullut huomanneeksi tuon kanssa-autoilijoiden röyhkeyden. Ladaa kuitenkin hyljeksitään sillä tavalla, että se kannustaa minua entisestään hommaamaan sellaisen. Harvaa alle 200tkm ajettua 2000-luvun autoa saa alle 2000 eurolla, olkoonkin perusrakenne 25 vuotta vanha. Kasaritunnelmakin riittää korvaamaan paljon nykyaikaisia hienouksia.
Sosiaalinen painekaan ei haittaa, sillä mieluummin uin valtavirtaa vastaan kuin uin sen mukana. Vaikka täytyy sanoa, että Escortilla ajaessa olen tullut huomanneeksi tuon kanssa-autoilijoiden röyhkeyden. Ladaa kuitenkin hyljeksitään sillä tavalla, että se kannustaa minua entisestään hommaamaan sellaisen. Harvaa alle 200tkm ajettua 2000-luvun autoa saa alle 2000 eurolla, olkoonkin perusrakenne 25 vuotta vanha. Kasaritunnelmakin riittää korvaamaan paljon nykyaikaisia hienouksia.

Re: Kannattaako ostaa Samara?
Minä kallistuisin samaran suuntaan, kun tuosta hintaluokasta puhutaan. Ajoin 1500 -89 samaralla jotakin 130000 km aikoinaan, ei mitään isonpaa ollut, välille en jäänyt kertaakaan. Kankea joka suhteessa japanilaisiin, ihan hyvä ajella, joka tien ja kelin auto.
warre 353w sedan,
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Näissä sitten tuo vaihteisto pitää aika usein semmoista ääntä niinkuin olisi laakerit rikki. Ulisee ja jollottaa. Tekevät sitä usein jo uutena ja kestävät silti, eli kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Omallani on ajettu 234tkm ja ulisee ja jollottaa mutta toimii silti täsmällisesti. 

☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Yhdyn vahvasti tuohon tov. Smopin aikaisempaan raapustukseen. Jännä juttu muuten, että tämä puupäisyys ilmenee lähes ainoastaan suomessa ja muissa "paremman luokan" maissa. Arvostus kaikkeen halvempaan häviää kokonaan, ja unohdetaan että hyvää saa joskus halvemmallakin.
Olet Temppeli kova kirjoittelemaan ja rehellisesti kiinnostunut asioista. Eniten minua hymyilyttää sama vastarintaisuus joka minussakin on. Aina ei tarvitse kulkea myötävirrassa, sinusta tulisi kuule hyvä Ladisti
Tämä virke särähti korvaan aika pahasti ensimmäisen lauseen osalta. Toki asia riippuu siitä miten sitä katsoo, vaihtaako joka ikisen nupin niiden irrotessa vaiko ei. Mutta pääsääntöisesti väitän että jos etsii tonnin autonsa kunnolla, niin korjattavaa ei löydy läheskään aina.Temppeli kirjoitti:Tonnin autoissa on lähes aina jotain korjattavaa, ja jos niitä korjaus- ja huoltotöitä pystyy tekemään mahdollisimman paljon itse niin hyvä niin.
Olet Temppeli kova kirjoittelemaan ja rehellisesti kiinnostunut asioista. Eniten minua hymyilyttää sama vastarintaisuus joka minussakin on. Aina ei tarvitse kulkea myötävirrassa, sinusta tulisi kuule hyvä Ladisti

Re: Kannattaako ostaa Samara?
Ei välttämättä, sillä kannattaa painottaa sanaa "lähes" ja sana "jotain" on varsin laajakäsitteinen. Hyviäkin yksilöitä löytää kyllä sillä tonnilla, ja pikavilkaisulla esimerkiksi tämä Samara vaikuttaa verraten hyvältä yksilöltä. Ja se, mitä pitää korjata, vaihtelee sekin paljon. Ladoista olen kuitenkin lukenut, että ne mitä muissa merkeissä luettaisiin vioiksi, ovat Ladoissa ominaisuuksia. Sisätiloissahan kuulemma on niitä viimeistelyongelmia. Mutta eipä minua ne kilinät, helinät ja natinat haittaa, ja saahan sen välillä tippuvan nupinkin aina työnnettyä paikoilleen.Zapsky kirjoitti:Tämä virke särähti korvaan aika pahasti ensimmäisen lauseen osalta. Toki asia riippuu siitä miten sitä katsoo, vaihtaako joka ikisen nupin niiden irrotessa vaiko ei. Mutta pääsääntöisesti väitän että jos etsii tonnin autonsa kunnolla, niin korjattavaa ei löydy läheskään aina.Temppeli kirjoitti:Tonnin autoissa on lähes aina jotain korjattavaa, ja jos niitä korjaus- ja huoltotöitä pystyy tekemään mahdollisimman paljon itse niin hyvä niin.
Olet Temppeli kova kirjoittelemaan ja rehellisesti kiinnostunut asioista. Eniten minua hymyilyttää sama vastarintaisuus joka minussakin on. Aina ei tarvitse kulkea myötävirrassa, sinusta tulisi kuule hyvä Ladisti
Alkaa vahvasti vaikuttamaan siltä, että minusta tulee Ladisti. Juuri siksi, koska olen tällainen vastarannan kiiski. Mutta kenties myös siksi, että voi todistaa että ne huhupuheet eivät aina pidä paikkaansa ja Ladakin voi olla hyvä auto.

Odottelen nyt sitä kesää ja jos lähiseuduille ilmestyy jokin Samara myytäväksi niin voisin käydä koeajamassa sellaisen niin tuleepahan vähän kuva siitä, millainen auto oikein on kyseessä.

Viimeksi muokannut Temppeli, 21.3.2013 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Samaran vaihteisto onkin Volkkarin sukua, ainakin saman suunnittelijan työtä (ZF). Konekin muistuttaa erittäin paljon VW:n tekeleitä päällepäin (kuten alustakin golfeja) mutta ei pidä niin pahaa raksutusta ja säklätystä, öljyäkin menee vähemmän. Sinänsä sekä golf että samara kestävät kyllä tarvittaessa vaikka sen reilut 400 tkm koneensa puolesta, jos öljyt vaihtaa välillä, ja lisää tarvittaessa. Myös vaihteistoon kannattaa vaihtaa kunnon GL4 (ei GL5) öljyt heti kättelyssä. Osta Samara jossa ei ole ajonestoja sun muita lisähärpäkkeitä vielä olemassa ja hajoamassa, eli 90-luvun lopun laite.Näissä sitten tuo vaihteisto pitää aika usein semmoista ääntä niinkuin olisi laakerit rikki. Ulisee ja jollottaa. Tekevät sitä usein jo uutena ja kestävät silti, eli kyseessä ei ole vika vaan ominaisuus. Omallani on ajettu 234tkm ja ulisee ja jollottaa mutta toimii silti täsmällisesti.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Kannattaako ostaa Samara?
no on nuissa samaran ja vollkarin lootissa nyt kyllä eroa, 2 ja vielä 3 koppasten kolopallojen lootat ei ole sieltä kestävimmästä päästä ainakaan 5 vaihteisena. kertaakaan en ole kyllä kuullut että samaran loota korkkais.
toisekseen 2 kopassa kytkimen painelaakeri on laatikon päädyssä ja kytkin ns. nurinpäin. eli laatikon läpi menee pitkä tappi.
itse en tuon 2 koppa golffin ajo asennosta tykkää ja polkimia menee työsaappalla kokorivi pohjaan. lämmin se kyllä on ollut
ei samarassa muuta mutta kiusallisen paljon on ollut sähkövikoja, verraten takaveto ladaan. tai ylipäätään yhtään mihinkään. kone ja loota paketti tiettävästi toimii kyllä.
työkseni olen autoja ropannu jonkun vuoden, ennen alan vaihtoa kyllä järestään korjaamoille tuodut saranat ja satakympi on sähkövioista kärsineet.
johtoja murtunut tai palanut.. tai kun on tehtaalla vedetty väärää kautta niin yksinkertaisesti liitin jätetty irti.
eikä tuo isäukon eurosamara nyt laadullaan paljoa juhlinut. alle 100 ja kannen sai käyttää irti. puolet kannen pulteista pyöri sormin. 1 seeti halki ja 2 tehty vinoon.
johto sarjan katkeilu on aiheuttanut useista käymis häiritöitä, virtalukkoja menny pari, toinen laturi ja nyt mittarissa 180 000. seisoo edeleen isäukon pihassa.
ja yksi pisin miinus... pirun kylmä vehje, vaihdettu termari ja lämppärin kenno ja silti paleelee talvisin.
tuo vanhempi kaasutin samara olisi ehkä voinnut olla parempi rompe jos aikanaan olisi sen verran viipurin matkailua harrastanut että uuden kaasarin sekä virtavehkeet raaskinut tuoda, konelan hinnoilla ei tarvinnut miettiä ja muutenkin palvelu nenän vartta pitkin katsomista
mutta ainakin itselle jäännyt sellainen kuva että 110 olisi vielä herkempi sähkövioille kuin samara.. mutta ennen kun taas joku alkaa että "kyl mulla on puol miljoona pelannu" niin muistetaan että on kyse venäläisestä laitteesta. rivistä jos otetaan kaksi niin toinen saattaa kestää isältä pojalle ja toisella et pääse portista ulos.
tästäkin huolimati löytyy vielä pari takaveto ladaa, niva ja leipätyönä urakointia sekä maataloutta kahdella belaruksella
toisekseen 2 kopassa kytkimen painelaakeri on laatikon päädyssä ja kytkin ns. nurinpäin. eli laatikon läpi menee pitkä tappi.
itse en tuon 2 koppa golffin ajo asennosta tykkää ja polkimia menee työsaappalla kokorivi pohjaan. lämmin se kyllä on ollut
ei samarassa muuta mutta kiusallisen paljon on ollut sähkövikoja, verraten takaveto ladaan. tai ylipäätään yhtään mihinkään. kone ja loota paketti tiettävästi toimii kyllä.
työkseni olen autoja ropannu jonkun vuoden, ennen alan vaihtoa kyllä järestään korjaamoille tuodut saranat ja satakympi on sähkövioista kärsineet.
johtoja murtunut tai palanut.. tai kun on tehtaalla vedetty väärää kautta niin yksinkertaisesti liitin jätetty irti.
eikä tuo isäukon eurosamara nyt laadullaan paljoa juhlinut. alle 100 ja kannen sai käyttää irti. puolet kannen pulteista pyöri sormin. 1 seeti halki ja 2 tehty vinoon.
johto sarjan katkeilu on aiheuttanut useista käymis häiritöitä, virtalukkoja menny pari, toinen laturi ja nyt mittarissa 180 000. seisoo edeleen isäukon pihassa.
ja yksi pisin miinus... pirun kylmä vehje, vaihdettu termari ja lämppärin kenno ja silti paleelee talvisin.
tuo vanhempi kaasutin samara olisi ehkä voinnut olla parempi rompe jos aikanaan olisi sen verran viipurin matkailua harrastanut että uuden kaasarin sekä virtavehkeet raaskinut tuoda, konelan hinnoilla ei tarvinnut miettiä ja muutenkin palvelu nenän vartta pitkin katsomista
mutta ainakin itselle jäännyt sellainen kuva että 110 olisi vielä herkempi sähkövioille kuin samara.. mutta ennen kun taas joku alkaa että "kyl mulla on puol miljoona pelannu" niin muistetaan että on kyse venäläisestä laitteesta. rivistä jos otetaan kaksi niin toinen saattaa kestää isältä pojalle ja toisella et pääse portista ulos.
tästäkin huolimati löytyy vielä pari takaveto ladaa, niva ja leipätyönä urakointia sekä maataloutta kahdella belaruksella
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Sähkövikoja ei voi kyllä kiistää, niitä riittää Samarassa jos ei löydä sitä keskiviikkoyksilöä. Kaikki maadoituspisteet pitäisi käydä läpi ja kiristellä ja puhdistella aika ajoin. Monet sähköviat johtuu löysistä liittimistä, ne on myös sutaistu paikalleen vähän sinne päin ja hätäisesti. Sulakerasioita pamahteli joissakin yksilöissä, minun samarassakin siinä taitaa olla häikkää. Vesi pääsee lillumaan sen vieressä ja saattaa jäätyessään halkaista koko rasian. Ja 110:ssä voi olla enemmän vikaa huonolla tuurilla, kun on vielä monimutkaisemmat sähköt. Voisi sanoa saman kuin kestotesteissä aikanaan, että Samara olisi paremmin koottuna loistava käyttöauto, länsimaistenkin haastaja. Liekö eurosamarassakaan se kokoonpanotyö sitten sen kummempaa, en tiedä. Uudenkaupungin Talboteja sanottiin joskus huonommin tehdyiksi mutta paremmin ruostesuojatuiksi kuin ranskalaisia. Sitä en oikein ymmärrä että Ladan kone ja perustekniikka on tehty jopa paremmin kuin esim. Fiatilla, mutta sähköjä ei ole saatu pelaamaan samalla varmuudella kuin itse tekniikka. Ihan kuin sähköt olisi koottu eri tehtaassa kuin kone/vaihteistopaketti.
Samaran loota on ZF:n suunnittelema, mutta ihme kyllä on tainneet tehdä sen idässä paremmin mitä volkkarilla. Turbodieseleissä ne on VW:llä kai järeämpiä ja tuntuu kestävän, mutta joissain 2000-luvun vaihteen SDI-dieseleissä ja pikkubensakoneiden yhteydessä saattoi lootarikkoja tulla jo pienillä alle 300 tkm ajomäärillä, olen kuullut.
Samaran loota on ZF:n suunnittelema, mutta ihme kyllä on tainneet tehdä sen idässä paremmin mitä volkkarilla. Turbodieseleissä ne on VW:llä kai järeämpiä ja tuntuu kestävän, mutta joissain 2000-luvun vaihteen SDI-dieseleissä ja pikkubensakoneiden yhteydessä saattoi lootarikkoja tulla jo pienillä alle 300 tkm ajomäärillä, olen kuullut.
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Team perseauki racing kirjoitti:110 olisi vielä herkempi sähkövioille kuin samara..
Olen minä sitten taas vaan niin tyhmä etten huomaa kuinka huono tuo satakymppi on. Olen itse sillä ajanut yli 120 tuhatta eikä ole ollut kuin yksi oikea sähkö vika ja senkin sain itse tinattua kuntoon. (ajonestolaite). Muita vikoja ei ole ollut, toki huollot teen säännöllisesti. Onneksi pian alan ymmärättää ettei tuo keksintö ole kunnossa ja vaihdan sen vaikka uuteen huntaihin, siihen saa vaihdossa 2 tuhannen hyvityksen...juippi11 kirjoitti:Ja 110:ssä voi olla enemmän vikaa huonolla tuurilla, kun on vielä monimutkaisemmat sähköt.
ps. vain antoikos näistä pätevimmän lausunnon ne jotka eivät omista satakymppiä?? Toki kymenlaakson kusipaitä vihtuttaa varmaan taas viikon...
Re: Kannattaako ostaa Samara?
Sähkövikoja tai ei, enköhän minä niistä selviä. Tullut vaiheltua releitä sun muita härpäkkeitä vanhaan skootteriin ja kokosinpa minä tietokoneenkin itse. Kolvi ja tina pysyy myös känessä verraten vakaasti. Ja jos jotain omien taitojeni ylitse menevää tulee vastaan, niin kyllä veli sitten ne hommat hoitaa osaa, sähköasentaja kun on koulutukseltaan. 
