Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
No niin siinäpä se nähtiin,Volvoa ei ajamalla rikki saa ja kun varaosia ei myydä,autotehtaan likviditeetti romahtaa ja sen ostavat kiinalaiset jääkaapinvalmistajat.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Naapurin pihalla lojui pari vuotta sitten ruosteinen Volvo 340, jossa alkuperäinen 1,4-kone oli ihan mainiossa kunnossa, ajettu reilut 700 tkm.. Eli ei Rellun koneet huonoja olleet kestävyydeltään. Tuo 1,4 tosin periytyi jo 50-luvulta pohjimmiltaan, eikä sitä enää 440:ssä ollut. Tuo 2,0 tapaa kai hieman syödä öljyä, mutta muuten ok. Samanikäisten oikeiden Volvojen 5-pyttyiset syövät öljyä ihan samaa tahtia, mutta bensaa vielä enemmän.Siinä vaiheessa kun avaamattomalla 2,3 l traktorin koneella on ajettu n. 640 tkm, onko Rellun kone enään edes hengissä? Onhan näillä traktorin moottoreilla ajettu vieläkin enemmän kuin omassani avaamatta
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Moottoritilavuuteen suhteutettuna Renaultin kone kestää yli 1 000 000 avaamatta.Papparainen joka ajaa 500km/v siis 200 vuotta.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
5 000km ajettu.Jossain vaiheessa konepellin avausnuppi jäi käteen.Kovamuovissa oli lohkeama jonka sisällä on pieni rautatanko josta voi vetää työkalulla.Voisin korjata laittamalla tähän rautaan poraamalla jonkun lenkuran.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
6000km ajettu.Lisätty moottoriöljyä.Kattovalaisimen polttimo palanut,alla vielä kesärenkaat....sompamiehiä nääs 
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Sijoitin auton varaosiin 1€10snt,ostin ja vaihdoin sisävalon polttimon.Lisäksi ainoastaan öljyä on ostettu,ei paha.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Ajettu 7000km ja vaihdoin talvirenkaat.Pinnoitetut VP-renkaat kohtuullisilla nastoilla.Huonosti on tullut autoon tutustuttua kun autosta löytyy vararengas mutta ei tunkkia,17mm:n pyöränmutterinavaimesta puhumattakaan.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Asensin sisätilan lämmittimen ja tökkäsin pistokkeen pistorasiaan.Eka aamuna lämmitin ei ollut toiminut.Konehuoneessa haaroituspistoke oli tulopuolelta irti,pistin sen paikoilleen ja lämmitin toimi kuten varmaan lohkolämmitinkin.Toisena aamuna lämmitin ei taaskaan toiminut ja haaroituspistoke irti.Luultavasti Defan piuhat on asennettu liian tiukalle poikittain olevan koneen kallistuessa liitin irtoaa.Pitää yrittää etsiä löysää johdoista ja kiinnittää liitin vaikka nippusiteillä.Lisäksi käsijarruvaijeri on jäätynyt,sitä ei uskalla käyttää ilman sulatusta ja herkistelyä.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Kuljettajan puolimmaisen takaoven keskuslukitus alkoi toimia,vaikka äänekkäästi toimiikin.Asensin peräkokun (Kovilin irroitettava) koska muutama lähes peräänajo on tapahtunut,suojaa autoa enemmän takapäästä.Putsasin jäitä tuulilasin välikaukalosta sillä seurauksella että olin hakannut irti myös pissapojan suuttimet.Ostin tänään Hessumobiilista irtosuuttimia parin ja pätkän letkua.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Ajoin tänään 250km,kohta 8000km tulee täyteen.Varaosiin mennyt reilu 10€ kun joutui asentamaan pissapojan suuttimet murskaamieni tilalle.Varaosakustannukset 0,013€/km
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Heitit aika pahan,käyn ensi viikolla katsastuksessa kun lämö nousee plussan puolelle ja käsijarruvaijeri sulaa.Kyllä puolet auton hinnasta niin ollaan kipurjalla.Kilometrikorvauksista on jäänyt noin 250€ käteen joten oikeastaan auton pääoma on ollut 380€.Pääomakustannukset 5 snt/km.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Loppusuora häämöttää.Katsastussedän tuomio:
-Jarruletku edessä murtunut
-takaiskarit vaihtoon
-käsijarru heikko
-vasen kynnyskotelo hitsattava.näyttö ilman helmakoteloita
-pyöräkotelot takaa mol päissä hitsattava
-apurunko ruostunut,pitäisi vaihtaa mutta ammattihitsarikin parsii kuosiin.Jos tuo hajoaa niin etupyörät erkanevat toisistaan,gamperit ja kasterit menee sikin sokin.Vetoakselit irtoaa vaihdelaatikon päistä ja öljypohja laahaa asfalttiin.......
Näistä mainittiin:
-vasen alapallonivel kohta tiensä päässä
-oikea etujarru hieman laahaa mutta ei lämpene
Jotain hyvääkin: Renault moottori kehrää kuin kissa,pakokaasuarvot kirkkaasti läpi
-Jarruletku edessä murtunut
-takaiskarit vaihtoon
-käsijarru heikko
-vasen kynnyskotelo hitsattava.näyttö ilman helmakoteloita
-pyöräkotelot takaa mol päissä hitsattava
-apurunko ruostunut,pitäisi vaihtaa mutta ammattihitsarikin parsii kuosiin.Jos tuo hajoaa niin etupyörät erkanevat toisistaan,gamperit ja kasterit menee sikin sokin.Vetoakselit irtoaa vaihdelaatikon päistä ja öljypohja laahaa asfalttiin.......
Näistä mainittiin:
-vasen alapallonivel kohta tiensä päässä
-oikea etujarru hieman laahaa mutta ei lämpene
Jotain hyvääkin: Renault moottori kehrää kuin kissa,pakokaasuarvot kirkkaasti läpi
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Ei tuo puolen vuoden arvonalennus kovin paha ole, kuten eivät ylläpitokustannuksetkaan. Halpoja kilometrejä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Kun laitan viimeiset kilometrikorvaukset sisään ja ajan 1000km niin pääomakustannukset tippuu 3snt:iin /km.
Re: Kokemuksia 650€:n Volvo 440 HB,2.0E vm 1995
Nyt sitten innolla odottelemaan uusia kokemuksia - mihinkä autoon Jaska seuraavaksi päätykään. Tietysti kerhon merkkiähän sitä varmasti osa lukijakunnasta toivoisi. Tosin 117-farmarit ovat harvinaisia ja vielä liian korkeassa hintaluokassa, sen sijaan 111-mallia useitakin jo tarjolla sopuhintaan Nettiautossa.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT