
1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Re: 1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Ehken tuo hamstraaminen oisi kannattanut aloittaa jo aiemmin niin oisi saanut kerrytettyä varastoa. Toki tilat pitäisi olla ei noita arvaa ulkona säilyttää voi olla että yön aikaan varasto hupenee. Toisaalta jos säilöö nurkat ja varastot täyteen pa:ta niin onko siinäkään loppuusa järkeä..
Loppuuhan se joskus kuitenkin.

Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: 1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Meinaattekos nähdä 130€ säästöä kahdessa autossa n. vuoden ajalla? Eli siis kysymykseni kuuluu missä kohdin tämä näkyy suurempana numerona tilillä tai jotenkin niin että kaikki säätö ja tämä "säästö" kohtaavat?
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: 1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Ja kaikkien säästäjien kannattaa muistaa että....Käärinliinoissa ei ole taskuja



Re: 1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Säästäväisyys on yksi tämän pohjoisen pallonpuoliskon typerimmän kansan "hyveistä". Ei sillä, ettenkö kuuluis itte samaan sarjaan: "Säästinpäs taas useamman kybän, kun hain kuukauden bensat Vennäältä..." Sitten viikonloppu ravintolaelämää - taksikuluineen reippaasti yli 500 egee..



Re: 1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Irwin lauloi aikanaan säästämisestä:
Kaikkihan me täällä ollaan pieni hetki vaan
On aivan turhaa mammonaa näin koota päälle maan
Joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan
Kaikkihan me täällä ollaan pieni hetki vaan
On aivan turhaa mammonaa näin koota päälle maan
Joku toinen kuitenkin sen ryyppää aikanaan
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: 1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Uusimmassa Mobilistissä tämä suomalaisten säästämispakko muotoiltiin erittäin osuvasti:
" Suomalainen menee vaikka rullalle jos auto on halpa "
ja
" Ja niinhän se on, inhimillisellä vaivannäöllä, uhrauksilla, kärsimyksillä eikä edes
rahallisella panostuksella ei ole rajaa, kun suomalainen pyrkii pääsemään halvemalla. "
" Suomalainen menee vaikka rullalle jos auto on halpa "
ja
" Ja niinhän se on, inhimillisellä vaivannäöllä, uhrauksilla, kärsimyksillä eikä edes
rahallisella panostuksella ei ole rajaa, kun suomalainen pyrkii pääsemään halvemalla. "
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Re: 1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Halvan auton hankintaa on tosiaan hyvä juhlistaa rullakebullalada.h.s kirjoitti:Uusimmassa Mobilistissä tämä suomalaisten säästämispakko muotoiltiin erittäin osuvasti:
" Suomalainen menee vaikka rullalle jos auto on halpa "

21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: 1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Niin, tuosta säästäväisyydestä:
Tankkasin kontteihin 1501 litraa hintaan 2006,3e, eli 1,337e/l.
Nyt kun katselee dieselin hintoja asemilla, näyttää hinta olevan keskimäärin 1,52e/l.(ellei jopa ylikin
)
Säästöä syntyi siis suunnilleen 0,183e/l ja yhteensä 274e, joka muuten on muuten aika tarkkaan yhden kuukauden palkka näin opiskelijalle
(ja opiskelijan opiskelijavaimolle ja opiskelijan kolmelle pojallekaan se ei ihan pieni raha ole)
Kulupuolelle menee kaksi konttia, 30e/kpl. Niille tosin löytyy muutakin käyttöä kunhan tyhjenevät, eli ei tarvi koko summaa laskea pois säästösummasta. Muita kuluja ei olekkaan, pumppu ja muutkin osat löytyivät romukasoista...
Ja autoja on yksi, johon tuo määrä tankataan jo reilusti ennen vuoden rajapyykkiä. Keväällä ei siis tarvitse enää muualla tankilla käydä. kyllä se mukavasti tilillä näkyy, kun ~50e/viikko onkin vähemmän menoja. Koulumatkaa kun sattuu olemaan 60km suuntaansa eikä tukia täällä korkealla asteella enää saa
Tankkasin kontteihin 1501 litraa hintaan 2006,3e, eli 1,337e/l.
Nyt kun katselee dieselin hintoja asemilla, näyttää hinta olevan keskimäärin 1,52e/l.(ellei jopa ylikin

Säästöä syntyi siis suunnilleen 0,183e/l ja yhteensä 274e, joka muuten on muuten aika tarkkaan yhden kuukauden palkka näin opiskelijalle

Kulupuolelle menee kaksi konttia, 30e/kpl. Niille tosin löytyy muutakin käyttöä kunhan tyhjenevät, eli ei tarvi koko summaa laskea pois säästösummasta. Muita kuluja ei olekkaan, pumppu ja muutkin osat löytyivät romukasoista...
Ja autoja on yksi, johon tuo määrä tankataan jo reilusti ennen vuoden rajapyykkiä. Keväällä ei siis tarvitse enää muualla tankilla käydä. kyllä se mukavasti tilillä näkyy, kun ~50e/viikko onkin vähemmän menoja. Koulumatkaa kun sattuu olemaan 60km suuntaansa eikä tukia täällä korkealla asteella enää saa

Viimeksi muokannut jt-87, 5.1.2012 8:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3660
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: 1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Se tässä vähän ihmetyttää mistä köyhällä(?) opiskelijalla on 2006,3 €...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: 1000L AIV kontin muuntaminen Diesel-säiliöksi
Kahden opiskelijan kevään opintolainat(eikä mene edes kaikki siihen)... nopeasti laskettuna vähän reilu 10% tuotto sille rahalle puolessa vuodessa
Vai säästökö se oli 

