Osoittautui Motonetin palvelu yllättävän huonoksi tässä asiassa: menin NTK:n tyyppi lapulla mukana tiskille ja kysyin, olisiko tämmöistä. Auton rekisterinumeroa halusi välttämättä tietää, sanoin, ettei sillä oli väliä, kun haluan tämän kyseenomaisen lambdan. Ei löytynyt, sitten kuulemma ohjelmalla ei pystynyt katsomaan korvaavuuksiakaan, eli olisiko joku hyllyssä ollut lambda ollut tätä NTK:ta vastaava. Muissa varaosaliikkeissä yleensä onnistuu ohjelmalla kääntämään valmistajan koodista muiden valmistajien vastaavien osien numerot, Ladan rekisterinumerolla taas on Motonetista saanut vähän mitä sattuu osia, joten parempi kysellä lambdaa ihan muualta.mush kirjoitti:Lambdaksi oma suositus yleismallinen NTK OZA660-EE1, testattu toimivaksi Eurossa, kehuttu merkki ja edullinen.
Eurosamaran CE-valon välke
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Ironista on että itse juurikin ostin ko. lambdan aikanaan motonetistä.
Alamäkeen motonetin palvelu on viime aikoina mennyt, ilmeisesti ovat uusineet tietojärjetelmiään. 110:iinkin tarjoavat vain yhtä vesipumppua enää kaikkiin moottoreihin (itse piti tietää että 8v koneeseen Samaran pumppu), vääriä jarruletkuja, jne. Joskus kun sattuu tiskille asiansa osava kaveri, niin homma hoituu helposti (=osaa mennä oikean hyllyn luo ja katsoa), muuten pitää itse tietää tasan tarkkaan tuotenumero tai juoksuttaa hakemassa osia näytille.
Alamäkeen motonetin palvelu on viime aikoina mennyt, ilmeisesti ovat uusineet tietojärjetelmiään. 110:iinkin tarjoavat vain yhtä vesipumppua enää kaikkiin moottoreihin (itse piti tietää että 8v koneeseen Samaran pumppu), vääriä jarruletkuja, jne. Joskus kun sattuu tiskille asiansa osava kaveri, niin homma hoituu helposti (=osaa mennä oikean hyllyn luo ja katsoa), muuten pitää itse tietää tasan tarkkaan tuotenumero tai juoksuttaa hakemassa osia näytille.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Kaikissa varaosaliikeketjuissa on sama asia, eli tiskillä olevan henkilön amattiataito on se ratkaiseva tekijä!! Eli oli ohjelmat mitä hyvänsä niin pätevä henkilö löytää osan asiakkaan antamien tietojen perusteella, kun taas ei niin pätevä pyytää vain lisää ja lisää tietoa kertoakseen että tähän ei saa mitään...
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Moi,
Takavuosina joku täällä foorumilla oli korvannut GM Samaran hajonneen lambdan Boschilaisella, yksinkertaisesti vaan katkaisemalla sen lambdan maadoitusjohdon, ja maadoittamalla sitten sen siihen Lambdan runkoon samalla lailla kuin alkuperäisessäkin. Oli kuulemma sitten Boschilainen lambda sen jälkeen toiminut niin kuin pitää.
Takavuosina joku täällä foorumilla oli korvannut GM Samaran hajonneen lambdan Boschilaisella, yksinkertaisesti vaan katkaisemalla sen lambdan maadoitusjohdon, ja maadoittamalla sitten sen siihen Lambdan runkoon samalla lailla kuin alkuperäisessäkin. Oli kuulemma sitten Boschilainen lambda sen jälkeen toiminut niin kuin pitää.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Ilmeisesti näissä lambdoissa ei toiminnallisuuden suhteen ole suuriakaan eroja, on toki yhdellä, kahdella, kolmella tai neljälläkin johdolla varustettuja. Yksi johto riittää: kaksijohtoisessa toisella johdolla on varmistettu juuri maadoitus ja useampijohtoisissa on sitten lämmitysvastus mukana.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Moi,
Tuossa mainitsemassani tapauksessa oli johtojen määrä sama, mutta Boschilainen ei kertojan mukaan toiminut GM Samarassa ilman tuota maadoituksen fiksausta.
Tuossa mainitsemassani tapauksessa oli johtojen määrä sama, mutta Boschilainen ei kertojan mukaan toiminut GM Samarassa ilman tuota maadoituksen fiksausta.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Uusi tarvikelambda vaihdettu aluperäisen AC:n tilalle ja AC:n ilmamassamttarin tilalle vaihdettu toinen käytetty AC, jonka pitäisi olla kunnossa. Ongelma parani sen verran, että kun aiemmin CE valo syttyi jo lähes heti moottorin käynnistyksen jälkeen, niin nyt saa autolla ajaa pidempään ennen syttymistä, tyhjäkäynnilläkin kestää käydä vähän kauemmin. Kuitenkin edelleen ajan myötä tulee vikakoodi 49.
Voisiko pakosarjan tiivisteen vuoto aiheuttaa tämän koodin? Mikäli GM:n koodit eivät tule aina ihan tarkkaan oikeasta viasta, nimittäin pientä vuotoa on huomattavissa (tiivisteessä on pientä sanomista ja konetilassa haisee hieman pakokaasu, näkyvää vuotoa ei kuitenkaan ole).
Kuulin vielä sellaisen vinkin, että imuvuodon paikallistamisessa auttaisi, kun starttipilottia suihkuttaisi mahdollisen vuotokohtien ympäri, vuodon kuulee kierrosten noususta. Pitänee tätä vielä varmaan koettaa jossain vaiheessa. Moottori käy kauniisti ja tasaisesti, eikä mitään vuotosuhinoitakaan kuulu. Letkut ovat kaikki silmämääräisesti ehjät. Vai voisiko mittariston taloudellisuusmittarissa oleva mahdollinen vuoto aiheuttaa vikakoodin? Mittarita ei kuulu suhinaa, mutta sellaista kahinaa kuitenkin on alkanut pitämään.
En olen saanut toimimaan foorumilla mainostettua pc-ohjelmalla, jolla voisi lukea GM:n moottorinohajauksen tietoja reaaliajassa. Siitä kun tosiaan mietin, että voisi olla apua. Ehkä täytyisi sitten käyttää auto päästötestissä ja katsoa, minkälaisia tuloksia tulee - katsastaahan tämä pitäisi ensi kuussa viimeistään.
Voisiko pakosarjan tiivisteen vuoto aiheuttaa tämän koodin? Mikäli GM:n koodit eivät tule aina ihan tarkkaan oikeasta viasta, nimittäin pientä vuotoa on huomattavissa (tiivisteessä on pientä sanomista ja konetilassa haisee hieman pakokaasu, näkyvää vuotoa ei kuitenkaan ole).
Kuulin vielä sellaisen vinkin, että imuvuodon paikallistamisessa auttaisi, kun starttipilottia suihkuttaisi mahdollisen vuotokohtien ympäri, vuodon kuulee kierrosten noususta. Pitänee tätä vielä varmaan koettaa jossain vaiheessa. Moottori käy kauniisti ja tasaisesti, eikä mitään vuotosuhinoitakaan kuulu. Letkut ovat kaikki silmämääräisesti ehjät. Vai voisiko mittariston taloudellisuusmittarissa oleva mahdollinen vuoto aiheuttaa vikakoodin? Mittarita ei kuulu suhinaa, mutta sellaista kahinaa kuitenkin on alkanut pitämään.
En olen saanut toimimaan foorumilla mainostettua pc-ohjelmalla, jolla voisi lukea GM:n moottorinohajauksen tietoja reaaliajassa. Siitä kun tosiaan mietin, että voisi olla apua. Ehkä täytyisi sitten käyttää auto päästötestissä ja katsoa, minkälaisia tuloksia tulee - katsastaahan tämä pitäisi ensi kuussa viimeistään.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Moi,JohnDoe kirjoitti: Vai voisiko mittariston taloudellisuusmittarissa oleva mahdollinen vuoto aiheuttaa vikakoodin? Mittarita ei kuulu suhinaa, mutta sellaista kahinaa kuitenkin on alkanut pitämään.
Oman kokemuksen mukaan vaikka taloudellisuusmittarin letkun irrottaisi kokonaan, ei omassa CE valo syttynyt, vaikka kunnon suhinat kuuluukin. Toisaalta en huomannut painaa kaasua reilusti kun joskus tuota testailin.
Pienet alipainevuodot (esim. vaikka jarrutehostimen vuoto) eivät saa aikaan CE valon syttymistä.
Pakosarjan vuodoista en sitten tiedä, voisihan se ehkä johtua siitäkin. Joskus CE valo voi syttyä vaikkei muistiin tallennu vikakoodia. Esimerkiksi joskus syttyi CE valo vaikka en huomannut autossa mitään varsinaista vikaa. Syyksi paljastui että laturi oli elinkaarensa lopussa ja lataus kai sitten heikentynyt. Ilmiö esiintyi aina kun laitoin pitkät valot päälle.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Eikös pakosarjan ja imusarjan tiivisteet ole yhtä puuta keskenään?
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Vuotava pakosarjan tiiviste voi vetää happea mukaan mikä sotkee taas lambdan toimintaa.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Moi,
Milläs luit vikakoodit autosta, sillä klemmarikikallako? Vaikuttaa siltä että kyseessä on jokin tilapäinen häiriö ja CE valo syttyy. Sille ei varmaan kannata tehdä muuta kuin seurailla josko CE valo alkaisi palamaan koko ajan.
Mitä minulla on ollut noita CE valon palamisia omassa autossa, niin ei ole yksikään CE valon palaminen tallentunut vikakoodiksi asti. Tai siis ainakaan jäänyt muistiin. Eli mulla on ollut ainakin iso äkillinen alipainevuoto (moottori lähes sammui vuodon takia), jäähdytysnesteen kiehuminen ja kai sitten se jännitteen lasku virtapiirissä (tai jotain sinne päin). Eli aika huono on tuo GM järjestelmä keräämään niitä koodeja muistiin.
Mitä olen GM samaroiden vikakoodeja lukenut testerillä, siellä on kahdenlaisia vikakoodeja. Aktiivisia, ja sitten vanhoja koodeja. Ajattelin vaan ettei se nyt vaan ole näyttänyt niitä "vanhoja" koodeja. Toisaalta ei siellä konepellin alla pitäisi haista mikään pakokaasukaan.
Milläs luit vikakoodit autosta, sillä klemmarikikallako? Vaikuttaa siltä että kyseessä on jokin tilapäinen häiriö ja CE valo syttyy. Sille ei varmaan kannata tehdä muuta kuin seurailla josko CE valo alkaisi palamaan koko ajan.
Mitä minulla on ollut noita CE valon palamisia omassa autossa, niin ei ole yksikään CE valon palaminen tallentunut vikakoodiksi asti. Tai siis ainakaan jäänyt muistiin. Eli mulla on ollut ainakin iso äkillinen alipainevuoto (moottori lähes sammui vuodon takia), jäähdytysnesteen kiehuminen ja kai sitten se jännitteen lasku virtapiirissä (tai jotain sinne päin). Eli aika huono on tuo GM järjestelmä keräämään niitä koodeja muistiin.
Mitä olen GM samaroiden vikakoodeja lukenut testerillä, siellä on kahdenlaisia vikakoodeja. Aktiivisia, ja sitten vanhoja koodeja. Ajattelin vaan ettei se nyt vaan ole näyttänyt niitä "vanhoja" koodeja. Toisaalta ei siellä konepellin alla pitäisi haista mikään pakokaasukaan.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Klemmarilla luettu ja sinällään ei ole niin tilapäinen häiriö, koska vaivaa usein. Ja silloin kun häiriö on päällä, niin auto ei mene päästötestistä läpi - käy liian rikkaalla. Aina tulee se alipainevuodon vikakoodi nykyään, siis taisi olla 48 tai 49. Voi toki olla, että alipainevuoto on tosi vanha koodi ja nuo tilapäiset häiriöt eivät jää muistiin - paha sanoa.Jouska kirjoitti: Milläs luit vikakoodit autosta, sillä klemmarikikallako? Vaikuttaa siltä että kyseessä on jokin tilapäinen häiriö ja CE valo syttyy. Sille ei varmaan kannata tehdä muuta kuin seurailla josko CE valo alkaisi palamaan koko ajan.
MUTTA tänään huomasin aamulla, kun startti ei luvannutkaan pyöriä, että toinen pluspuolen akunkenkä on tiensä päässä, ei kiristy tarpeeksi. Miinuspuoleltahan se jo ratkesi aiemmin ja olen vaihtanut uuden kengän, sain aamulla sen verran painettua kenkää syvemmälle, että auto starttasi. Ajossa sitten hetkellisesti alkoi volttimittarin viisari heilumaan ja samalla syttyi CE-valo. Ostin uudet akunkengät ja pitää vaihtaa tuon vioittuneen tilalle ja seurata, vaikuttaako tämä CE-valon välkkeeseen.
Voisi olla mielenkiintoista käydä testerillä auto joskus läpi, mutta asun väärällä puolella Suomea.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Moi,
Tosiaan, näistä GM ruiskuisista on usein aika hankala löytää vikaa ilman mitään testeriä. Tuolla minun testerillä kun saa vikakoodien lisäksi niitä moottorin parametreja enempikin luettua ja sitä kautta pääsee helpommin ratkottua ongelmaa. Sillä ratkeaisi helposti esimerkiksi saako moottori liikaa ilmaa, vaiko poltto-ainetta.
Minulla oli kanssa tuota kiristysongelmaa, mutta ei siitä mitään ongelmia tullut. Leikkasin palan sopivan kokoista kupariputkea. Avasin sen sivusta vinolla leikkauksella ja vasaroin siihen akun lyijytapin ympärille. Kireää tuli.
Tarkista vielä kaikki mahdollinen, kuitenkin vanha auto kyseessä, esim. moottorin maadoitus, akun maadoitus runkoon. Sillä lailla niitä vikoja voi sulkea pois. Itse kun epäilisin tuossa tilanteessa kaikkea.
Tosiaan, näistä GM ruiskuisista on usein aika hankala löytää vikaa ilman mitään testeriä. Tuolla minun testerillä kun saa vikakoodien lisäksi niitä moottorin parametreja enempikin luettua ja sitä kautta pääsee helpommin ratkottua ongelmaa. Sillä ratkeaisi helposti esimerkiksi saako moottori liikaa ilmaa, vaiko poltto-ainetta.
Minulla oli kanssa tuota kiristysongelmaa, mutta ei siitä mitään ongelmia tullut. Leikkasin palan sopivan kokoista kupariputkea. Avasin sen sivusta vinolla leikkauksella ja vasaroin siihen akun lyijytapin ympärille. Kireää tuli.
Tarkista vielä kaikki mahdollinen, kuitenkin vanha auto kyseessä, esim. moottorin maadoitus, akun maadoitus runkoon. Sillä lailla niitä vikoja voi sulkea pois. Itse kun epäilisin tuossa tilanteessa kaikkea.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Mene sivulle http://www.ladakerho.fi

Klikkaa sieltä kohdasta Palaute.

Palautesivulla klikkaat TÄÄLTÄ sanaa.

Täytä jäsenkaavake huolella ja paina lähetä

Ota maksutiedot ylös, mikäli annoit s-postiosoitteen saat ne myös sinne.
Maksa käyttäen viitenumeroa, viitenumero on henkilökohtainen ja siinä on kaksitoista numeroa.
Viitenumerolla maksaen jäsenyys aktivoituu. Maksamisen jälkeen, saat seuraavaksi ilmestyvän lehden (noin 3kk:n kuluessa).
Klikkaa sieltä kohdasta Palaute.
Palautesivulla klikkaat TÄÄLTÄ sanaa.
Täytä jäsenkaavake huolella ja paina lähetä
Ota maksutiedot ylös, mikäli annoit s-postiosoitteen saat ne myös sinne.
Maksa käyttäen viitenumeroa, viitenumero on henkilökohtainen ja siinä on kaksitoista numeroa.
Viitenumerolla maksaen jäsenyys aktivoituu. Maksamisen jälkeen, saat seuraavaksi ilmestyvän lehden (noin 3kk:n kuluessa).
Re: Eurosamaran CE-valon välke
Hmm. Mikähän oli pressan pointti? Olen kyllä liittynyt kerhoon jo pari vuotta sitten.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT