Lähetetty: 21.2.2005 19:15
Intian helmiähän on mm. Royal Enfield diesel...
Ei mitään väliä, täytyy vaan jotenkin elvistellä. Ei silti, en minä TM:N autojentunnistuskisassa saisi paljoakaan pisteitäMisha kirjoitti: Se alkuperäinen oli Morris Oxford. Triupheja Hindustan ei ole tehnyt.
Morris - Triumph -whatever.
Jännä vehe silti.
Kuten jo todettiin, Morris ja Vauxhall ovat brittejä, tosin Vauxhall on osa GM konsernia ja sen isommat autot olivat hyvin jenkkivaikutteisia. Nykyisin Vauxhall tekee Opeleita omalla nimellään.Hanna kirjoitti:Kaikki Intian autot on jonkun vanhan jenkkimallin kopioita, koska ne Intiassa ostaa oikeudet tehdä sellaisia länsiautoja, joita ei täällä enää tehdä. Varustelutasosta en tosin tiedä, eipä tunnu ainakaan kovin häävit olevan, kun jengiä kuolee liikenteessä aika älyttömät määrät. Tietty sikäläisellä liikennekulttuurillakin, "vahvempi jyrää, ei liikennevaloja, kaistat on nynnyille", on varmasti vaikutusta...
Kyllä se paikallinen liikennekulttuuri varmasti edesauttaa liikennekuolemien lisääntymistä, aikas reippaasti.Hanna kirjoitti:Kaikki Intian autot on jonkun vanhan jenkkimallin kopioita, koska ne Intiassa ostaa oikeudet tehdä sellaisia länsiautoja, joita ei täällä enää tehdä. Varustelutasosta en tosin tiedä, eipä tunnu ainakaan kovin häävit olevan, kun jengiä kuolee liikenteessä aika älyttömät määrät. Tietty sikäläisellä liikennekulttuurillakin, "vahvempi jyrää, ei liikennevaloja, kaistat on nynnyille", on varmasti vaikutusta...
Vikkelät jalat saattaa olla kätevät ihan kotomaassakin, kosteina viikonloppuina, grillijonossa.Hanna kirjoitti:Joo, liikennekuolemien määrä (suhteutettuna autojen määrään ja väkilukuun) on käsittääkseni Intiassa maailman korkeimpia. Tosin kävelijöitä siellä eniten delaa... Mutta kyllä siellä pistetään vastaankin hurjasteleville autoiljoille. Lynkkausjoukkoja syntyy onnettomuuspaikoilla melkoisen nopeasti... Autoilijan on silloin paras lähteä käpälämäkeen ja vähän akkiä, oli sitten syyllinen tai syytön onnettomuuteen.
ja useammassakin Turun risteyksessä...Vikkelät jalat saattaa olla kätevät ihan kotomaassakin, kosteina viikonloppuina, grillijonossa.
Yritin etsiä enkä löytänyt tietoa joka sen varmistaisi. Kian ensimäistä autoa alettiin valmistamaan vuonna 1974 ja se on nimeltään Kia Brisa ja on tämän näköinen:Lada-Jussi kirjoitti:ei mut siis asiaan, onko kenelläkään tietoa onko toi Kia 124 ihan todellisuutta, ensimmäistä kertaa siitä luin tolta sivulta minkä tonne aiemmin linkitin. en ehtinyt/jaksanut/viittinyt ruveta googlettaa asian kanssa, mutta tarttis varmaan.
jos Kialla ja Ladalla on noin läheiset historiat niin voi hyvällä omalla tunnolla lähteä Deltaan Kia kaupoille
Ei niitä taida olla täällä farmikuntoisena.Lada-Jussi kirjoitti:ei mut siis asiaan, onko kenelläkään tietoa onko toi Kia 124 ihan todellisuutta, ensimmäistä kertaa siitä luin tolta sivulta minkä tonne aiemmin linkitin. en ehtinyt/jaksanut/viittinyt ruveta googlettaa asian kanssa, mutta tarttis varmaan.
jos Kialla ja Ladalla on noin läheiset historiat niin voi hyvällä omalla tunnolla lähteä Deltaan Kia kaupoille
Kyllä Isuzu Bellet on aivan selvästi eri näköinen. Oli aikanaan myös melko kova rallitykki. En tiedä, onko Isuzulla Belletin jälkeen ollut muita henkilömalleja, mutta nykyään Isuzu tekee lähinnä maasturieta. Henkilöautoja ei ole edes kotimarkkinoille.,_,/ukka kirjoitti:Minusta tuo näyttää Isuzu Belletiltä. Eikös sen valmistus (ainakin tuolla nimellä) lopetettu tuossa 70-luvun alussa?
,_,/ukka
No on siinä aika paljon samaakinMosse-Aksu kirjoitti:Kyllä Isuzu Bellet on aivan selvästi eri näköinen. Oli aikanaan myös melko kova rallitykki. En tiedä, onko Isuzulla Belletin jälkeen ollut muita henkilömalleja, mutta nykyään Isuzu tekee lähinnä maasturieta. Henkilöautoja ei ole edes kotimarkkinoille.,_,/ukka kirjoitti:Minusta tuo näyttää Isuzu Belletiltä. Eikös sen valmistus (ainakin tuolla nimellä) lopetettu tuossa 70-luvun alussa?
,_,/ukka