Sivu 2/9
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 22.7.2011 7:49
Kirjoittaja lada.h.s
No jos hermot loppuu niin aina Kuusakoski pelastaa!

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 22.7.2011 15:42
Kirjoittaja Hazeus
itte ostin oman 2105 1500 axtec -93 noin 200€ myyjä sanoi että ainoa vika leimalle on päästöt (itse ladoista tietämättömänä että eihän toi oo paha jos ei muuten hakee tutulta päästö lapun

) no kurkittua pellin alle huomasin pari letukua olevan irti ja sitten leimalle, päästöt olivat täydelliset (konttorin ukko ihmeissään kehu) mutta viat leimalle olivat jarrurumpujen vaihto, kytkin poljin jäi pohjaan, valojen suuntaus ja helmassa yksi reikä. (muuta ei tainnu olla

) nyt on sitten vuosi ajoaikaa ja ihan ok pelannu.
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 22.7.2011 19:18
Kirjoittaja lada.h.s
Itse suoritin tänään tälle autolle koeajon! Auto käynnistettiin hinaamalla traktorilla, parin metrin hinauksen jälkeen 1500cc heräsi henkiin kakoilematta
ja savuttamatta. Auto oli siis seissyt vuoden.
Mutta auto tuntui toimivan täysin!!! Ei nykinyt, eikä muutenkaan pelleillyt!

Kumma laite!
Ainut asia mikä oli lähes perseestä on kaasupolkimen kulma! Se kaasupoljin on 5cm korkeamalla kuin jarrupoljin!
No asiahan on onneksi helppo korjata!

Autolla on muuten ajettu 120000km
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista! Saa siirtää kokemuksiin!
Lähetetty: 24.7.2011 8:39
Kirjoittaja lada.h.s
Tänään olisi tarkoitus lähteä siivoamaan tätä autoa sinne kaverini luo. On se sisältä varsinkin todella törkyinen!
Mutta tekemällä saa siistin!
Ja tämän saa siirtää kokemuksiin! Jostakin mielenhäiriöstä tulin kirjoittaneeksi tälle alueelle.
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista! SAA SIIRTÄÄ KOKEMUKSIIN!
Lähetetty: 26.7.2011 7:58
Kirjoittaja lada.h.s
Pitäisi joku kerta ottaa videota siitä miten tämä auto pelittää. Jos sitä tällä viikolla!
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 29.7.2011 17:28
Kirjoittaja lada.h.s
Mitenkäs kun tästä on tod.näk katalysaattori huono, niin toimiiko joku tarvikeversio aivan yhtä hyvin kun tuo orkkis Kemiran ( ? ) valmiste?
Ja katsoin että se katti on vähän epäedullisessa paikassa lähes auton pohjan puolivälissä, ja siitä ajattelin että sen käyttöikähän saattaa jäädä
tuollaisessa paikassa vähän lyhyeksi jos se ei kerkeä kunnolla lämpiämään lyhyillä matkoilla? Onkos se sallittua siirtää sitä kattia lähemmäs
moottoria ilman että inssit sun muut alkaa valittamaan?
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 29.7.2011 20:47
Kirjoittaja THI-900
Eipä tuota kattia tarvi siirtää, mutta jos tahdot, niin ei inssi siihen mitään sano.
Ovat muuten tälläkin palstalla kehuneet, että nuo Kemiran katit on ovat todella urheita. Eivät kovin herkästi ota nokkiinsa. Toinen tarina taas kertoo, että nuo biltemamallin katit ei oo juuri mistään kotoisin.
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 29.7.2011 21:05
Kirjoittaja 'aatee'
Nykäse katti pois aina katsastuksen jälkeen niin ei tarvi ihmetellä meneekö rikki vai ei
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 29.7.2011 23:13
Kirjoittaja E.P.
Ellei katalysaattori ole rikki, eli tukossa, voi sitä yrittää herätellä ajamalle se kunnolla kuumaksi. Mullakin on tuo katti saanut aikamoiset bensakylvyt, mutta kun tormuuttelin menemään kunnon lenkin juuri ennen katsastusta, niin pakoputkesta tuli lähes kukkasia.
Se edemmäs siirtäminen saattaa olla hankalaa siksi, että tulisi kovin lähelle vaihteistoa. Jos oikein muistan.
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 30.7.2011 7:45
Kirjoittaja lada.h.s
Voishan sen kyllä nykästäkin.
Tuotakin kunnon lenkin ajamista täytyy sitten kokeilla.
Enpä taida jaksaa alkaa siirtämään sitä kattia mihinkään, hävetköön siinä missä on!

Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 6.8.2011 8:05
Kirjoittaja lada.h.s
Eilen tuli taas ajettua tällä. Pientä huoltoa tehtiin. Otettiin tulpat pois ja putsattiin, vaihdettiin tulpanjohdot, pyörijä ja virranjakajan kansi.
Ilmanputsari vaihdettiin ja ehkä kaikista tärkein, säädettiin kaasuvivustoa siihen suuntaan että kaasupoljin ei tule syliin!
Tyhjäkäynti kaipaa ilmeisesti vielä hienosäätöä seoksen osalta. Mutta sillä ei ole kiire. Öljytkin voisi myös vaihtaa kuin myös mittariston kaikki polttimot...
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 6.8.2011 8:23
Kirjoittaja E.P.
Onhan sulla ladaromppu hankittuna? Ilman sitä ei axtec-mies pärjää.
Jos kaikki on muuten kunnossa ja alkuperäisessä kunnossa, niin tyhjäkäynnin seoksen voi säätää vaikkapa Tarjoustalon pihalla, kuten itse tein. Huom, kaiken pitää olla oikeasti kunnossa, ei "sinne päin". Laitehan säätää seoksen itse, lambda-anturin avulla. Seosruuvilla määrätään raja-arvot, eli perussäätö, joiden sisällä laite seosta säätelee.
Nyt tarkkana: Kun kaasun päästää osakaasualueelta tyhjäkäynnille, pitää auton jäädä käyntiin. Jos ei jää, on tyhjäkäynnin seossäätöruuvi väärin säädetty. Ruuvia kääntelemällä, ja kaasua osakaasualueelta tyhjäkäynnille tiputtelemalla etsitään seosruuvin asento, jolla moottori jää käymään.
Vaihtoehtoisesti seosruuvisäädön voi tehdä kosketuskulmamittarilla, mutta ilmankin pärjää.
Eli elä ensimmäisenä vääntele seosruuvia, vaan varmistu että kaikki letkut on kunnossa, myös imuilman esilämmitys. Kone ajettu kunnolla kuumaksi pariin kertaan, että lambda-anturi puhdistuu. Varmistu, että tyhjäkäynnin tunnistamisen mahdollistava katkaisija siellä kaasuttimessa on kunnossa. Jne., kyllä tiedät. Vasta sitten seosruuvin säätelyä.
Yleisenä neuvona muillekin:
Axtec ei toimi asenteella "kunhan on sinne päin!" 
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 7.8.2011 11:28
Kirjoittaja lada.h.s
En ole vielä hankkinut Ladaromppua, tarkoitus on kyllä.
Tyhjäkäynti ei aaltoile eikä muutenkaan seilaa, mutta pakoääni ei ole tasainen ja kone ei käy tasaisesti. Eli minulle tulee mieleen se että tyhjäkäynti
on aivan liian laihalla.
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 7.8.2011 11:46
Kirjoittaja E.P.
Sytytys, venttiilit ja jakoketju kannattanee säätää ennen muita säätötoimenpiteitä.
Re: Sovin kaupat 2105 Axtekista!
Lähetetty: 7.8.2011 16:40
Kirjoittaja lada.h.s
E.P. kirjoitti:Sytytys, venttiilit ja jakoketju kannattanee säätää ennen muita säätötoimenpiteitä.
Joo ei tuo liene huono ajatus ollenkaan!
Minkäsävyiset ovat kanttiksen mittariston valot? Ne on niin heikot ainakin päivällä, että niistä ei ottanut selvää.
Polttimot vaihtuu kirkkaampiin.
Oletan että normaalit mittarien taustavalojen polttimot ovat samanlaiset kuin Tupliksessa, eli bajonettikantaiset 3W polttimot?
Entäs sen neliskanttisen varotusvalokombinaatin polttimot? Minkälaiset ne on?