Sivu 2/6

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - JAKOHIHNA KYSSÄRI!

Lähetetty: 24.2.2011 2:05
Kirjoittaja samarai
Tuossa ohjeessa on kuvakin kireyden tarkastamisesta:

Kuva

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - Lopullinen sekoaminen

Lähetetty: 24.2.2011 9:00
Kirjoittaja pressa
THI-900 kirjoitti:Remonttiloinen on sitten alkanut... venttiilikopan. Vuosi niin kovin, että liimasin sen uudelleen kiinni...
Vaihdoitko ne tulpanputkien o-renkaat uusiin? Vuotraminen johtuu o-renkaiden kovettumisesta, vaihtamalla tilalle (kalliimmat) silikonikumiset niin vuoto loppuu.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - JAKOHIHNA KYSSÄRI!

Lähetetty: 24.2.2011 9:40
Kirjoittaja Sepi
Et meinaa vaihtaa vesipumppua? Se on vähän v-mäinen homma, kun on pitänyt laittaa sinne taustamuovin taakse, jota ei saa sitten irti kuin irrottamalla kaikki tilpehöörit sieltä jakopäästä. Teki kyllä viimeksi mieli takoa siihen muoviin pumpun mentävä aukko.
Muista muuten jos laitat ajoitusta kuntoon, että välttämättä ei tartte sieltä kampiakselin hammaspyörästä alkaa ajoitusmerkkiä katselemaan, kun semmoinen löytyy myös kumitulpan alta vauhtipyörän päältä samasta kohtaa kuin tuossa 8v koneessa: http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... -6-4-7.jpg

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - JAKOHIHNA KYSSÄRI!

Lähetetty: 26.2.2011 9:00
Kirjoittaja THI-900
Olihan siinä "hiukka" hitsattavaa... Tiukat 20 palaa on asennettu ja vielä riittää. Ja pahintahan tässä on se että sitä on heppailtu kasaan tätä ennen jo ties monesta paikasta. Lujaa laatua Lada... :? Mutta nyt tulee paree ku uusi :D

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - JAKOHIHNA KYSSÄRI!

Lähetetty: 26.2.2011 10:00
Kirjoittaja tinuri
Ota pois ne muovi koristeet takakontista. Eli tarkoitan nyt niitä missä on ne kaiuttimen paikat. Paukuttele ihan reilusti sieltä. Veljellä ja isällä oli pommi muhimassa siinä pienessä kotelossa.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EKAT AJOT SUORITETTU

Lähetetty: 26.2.2011 23:39
Kirjoittaja THI-900
No joo, ajoin tänään sitten tämän Vaasasta tallilta takaisin kotipihalle. 30km matka sujui ongelmitta ja huomenna sitten Mobiliaan. Katsastus sitten maanantaina.

Voi tuska mikä remontti oli. Koko apumiehen iskaritornin sai tehdä uudestaan, myös kuskinpuolelle piti laittaa samaan kohtaan paikaa, joskaan ei niin paljon. Kynnyksiin jotain ja etuloksutkin oli aika rapeat. Noin 30 palaa tuli liimailtua paikoilleen, että ei vähät mitään.

Muuten remontti oli aika perussettiä, mitä nyt apumiehen takajarrusylkkä antautui kun ekan kerran painoin jarrua jarrukenkien vaihdon jälkeen. No putki onneksi irtosi ilman ongelmia sylinteristä, joten vaihto meni helposti.

Myös jakohihan sain vaihdettua ilman tuskia. Joskin motosta oli rullat ja kiristimet loppu, niin laitoin vain pelkän hihnan. Onneksi nuokin on jo venäjältä löytäneet suomeen ja kusti polkee niitä parhaillaan tänne. Pumppu oli hyvän tuntuinen, niin ainakaan vielä en sitä laittanut.

Katsotaan nyt sitten mitä huomenna tuleman pitää. Pitäisi laittaa vielä listaa mitä on vaihdettu ja vähän laskella mitä tähän asti on maksanut. Myös kuvia on, kun vain ehtii laittaa.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EKAT AJOT SUORITETTU

Lähetetty: 27.2.2011 0:08
Kirjoittaja Marko
Mut jos ajelet seuraavaa hihnanvaihtoo saakka,nii vaiha sitte myös pumppu ja vaik ajasit täl hihnal vaa 40 000,ei olis pahaks.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EKAT AJOT SUORITETTU

Lähetetty: 27.2.2011 23:25
Kirjoittaja THI-900
Mobiliassa tuli käytyä ja reissu meni mukavasti. 600km takana ja niinkun kvartsikello tikitteli koko matkan. Huolimattomasti ajeltuna vei 6,5l/100km. Lienee ok.

Yksi ongelma oli aamulla. Pulttipyssyn momentit oli ollut hiukan sekaisin. Görhöm. Kotoa tankille, matkaa 2km, oli kuskinpuolen etupyörästä lentänyt jo kaksi pulttia mäkeen ja pyörä pyöri enemmän tai vähemmän epävakaasti alla :D

Kuviakin sain galtsuun ==> http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/th ... album=1115 "Sisältää voimakkaita kohtauksia, eikä suositella perheen pienimmille" :D

Tankkaus.com:iin tein myös autolle profiilin, eli kulutuslukemia voi seurailla sieltä ==> http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=40578 Laitan myös toisen graafin kun semmoinen sinne tulee, kun saan tankattua seuraavan kerran täyteen.

Marko: Saa nähdä ehtiikö tää olla mulle 40tkm:n ajan... Ehkä 20tkm saan kasaan ennen 1.10.2011...

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EKAT AJOT SUORITETTU

Lähetetty: 28.2.2011 0:19
Kirjoittaja Jokari
Tollaisia mätiä näkee yleensä 20-25 v. japseissa eikä aina niissäkään tuollaisia määriä.

LUJAA LADA LAATUA :lol:

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EKAT AJOT SUORITETTU

Lähetetty: 28.2.2011 0:31
Kirjoittaja samarai
Heh, olihan toi aika paha, ei toi mun Samarakaan noista paikoista vielä noin mätä ole. 8)

Lujaa laatua on monenlaista ja ne vaihtelee -priimaa, sekundaa, tertaa, kvartaa, kvintaa ja sekstaa. Sitten on vielä lisäksi sutta ja sekundaa. :)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Lähetetty: 28.2.2011 23:47
Kirjoittaja THI-900
No eihän sitä leimaa sitten tullut, mutta lähellä oli. Kolme vikaa löytyi. No kynnyksissä oli tietysti vielä hieman hitsaamista, joskin kehui iskaritornien korjauksia. Tämä oli oletettavaa, että jotain on jäänyt huomaamatta. Sitten kone vuosi niin vuolaasti öljyä, että siitä merkittiin ympäristöhaitta. No sen vika löytyi kun pääsin kotiin. Pihassa oli auton kohdassa sellainen limsapullon korkin kokoinen nappi... Yllättäen sen paikka löyti kannen päästä. Sieltä näkyi suoraan yläkertaan ja oli sielä öljyä tullut läpi noin puolisen litraa :D Tulppa on jo paikoillaan ja ei vuoda enää. Kolmas vika oli kinkkisempi. Kuskin puolen iskarin yläpää on väljä. Hulajaa niinkuin se kuuluisa puolukka... Varaosasaatavuus oli melko heikkoa, joskin tiedän jo kyllä mistä saan uudenkin osan. Mutta ensin pitää tarkistaa, että mikä siellä on oikeasti vikana. Paikallisella romiksellakin on kyllä ainakin yksi rapakymppi, joten ehkä kysyn osaa ensn sieltä. Teltta halusi koko yläpään pylpyrästä vaivaiset 92€ Halapaa ku saippua, sanon minä.

Päästöistä olin huolissani, mutta läpi meni. :D HC meinaisi tk:lla olla hieman hukassa, mutta korjaantui kyllä sitten kun katin vain sai kunnolla lämpöiseksi.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Lähetetty: 1.3.2011 11:05
Kirjoittaja 'aatee'
Jo on ollut innokas ruostumaan :shock:

Kyllä vanhat Ladat on eri maata prkl.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Lähetetty: 1.3.2011 11:29
Kirjoittaja lada.h.s
Aika laho oli kyllä tämä vehje, kovan työn teit korjaamisessa!
Koulussa purettiin 1993 Nissan Sunny joka on kyllä ollut ruosteisin auto ikinä! Takaturvavyö irtosí iskaripilarista käsin kevyesti riuhtaisemalla! :lol:
Se purettiin juuri ruosteen takia... :lol:

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Lähetetty: 1.3.2011 17:11
Kirjoittaja pressa
THI-900 kirjoitti:Teltta halusi koko yläpään pylpyrästä vaivaiset 92€ Halapaa ku saippua, sanon minä.
Voidaan kuitenkin silti vielä puhua halvasta, moniin merkkeihin tuo mäkperse yläpää maksaa merkkiliikkeessä parinsadan luokkaa. Viimeksi volvon "pylpyrää" kysellyt, siihen toki löytyi tarvikeliikkeestä satasella. Yksi mahdollisuus muiden joukossa on ottaa kyseinen osa jostain muusta autosta (siis jos itsellä pihassa purettavia on), kiinihän se on vain iskarissa ja niillä kolmella pultilla korissa. Osa ei ole puoleen sidottu eli vaihdat ensin alkuperäisen apukuskinpuolelta kuskin puolelle (siis sinne mitä katsastuksessa tullaan katsomaan) ja toiselle puolelle väärä. Onko muuten sivuttain väljä vai ylä-alasuunnassa?

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Lähetetty: 1.3.2011 17:47
Kirjoittaja audiq
Luulisi, että Samarassa olisi samanlainen osa kuin 110:ssä. Eikös ne ole alustaltaan hyvin samanlaisia?