Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Itsellä oli ihan samat vaivat 08 nivassa siellä oli katalastasaattorista lähtenyt kenno liikkeelle, ja ajossa esti pakokaasun virtauksen ja voimat hukkui. Mitään varoitus valoja ei näkynyt. Auton alle kun pääsi niin siitä katin pirulaisesta kuului tyhjä käynnillä pien helinä
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
En taida löytää vikaa ilman Delta-autoon menoa. Ikävää vain, että Deltan 2 v takuu ei koske autoa kun se on ostettu käytettynä muusta kuin Delta liikkeestä. Myyjäliikkeellä on kuluttajasuojalain mukaan virhevastuu näin uudesta autosta, mutta ovat sitä mieltä että Nivassa ilmenneet virheet/viat ovat ominaisuuksia ja että kuluttajasuojalaki ei koske Ladoja. Myyjä oli muuten Automania Järvenpäässä.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Mitä ihmeen OMINAISUUKSIA? Ei muuta kuin kuluttaja-asiamieheen ensin yhteys ja kysele mitä hän on mieltä moisista kommenteista. Kuluttajavalituksen tekeminen Kuluttajavalituslautakuntaan ei ole vaikea homma. Kuluttaja-asiamies tai -neuvoja opastaa sen tekemisessä ja hän sen lähettääkin eteenpäin.
Ei Nivassa ole sen enempää Ominaisuuksiksi luettevia vikoja kuin muissakaan autoissa. Älä anna periksi moisille kommenteille ja myyjille. Tsemppiä.
Ei Nivassa ole sen enempää Ominaisuuksiksi luettevia vikoja kuin muissakaan autoissa. Älä anna periksi moisille kommenteille ja myyjille. Tsemppiä.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
- lada combi
- Viestit: 433
- Liittynyt: 25.4.2006 9:48
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
OT:

Hep!!! itse tulee aina kerran vuoteen tarkastettua ja säädettyä (jos tarvis)PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kunka moni tavallinen Lataaja säätää tai säädättää venttiilit esim. TakaPotkuista 10 000km välein?


Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Sehän menee nykyään niin, että kaikissa uusissa autoissa on "ominaisuuksia". Muutamat vikatapaukset saatetaan korjata, mutta jos viasta tulee yleinen, eli esiintyy useissa samanlaisissa autoissa, se muuttuukin "ominaisuudeksi". Sen verran jouduin edellisessä elämässä taistelemaan niiden merkkihuoltojen kanssa, että on mulle tuttua huttua nuo vikojen ominaisuuksiksi nimittäminen. Se on eräänlainen taitolaji saada ihan selvät valmistus- ja materialiivirheet takuuseen. Ei pidä hermostua, mutta päänsä täytyy pitää.
Se virhevastuu pitää olla olemassa. Jos auto on alle kaksi vuotias, pitää se laittaa kuntoon maahantuojan, tai valmistajan piikkiin. Takuut ovat monesti lisäpalveluita, joita hehkutetaan autokauppoja tehdessä. Eri juttu sitten miten toimivat.
Se virhevastuu pitää olla olemassa. Jos auto on alle kaksi vuotias, pitää se laittaa kuntoon maahantuojan, tai valmistajan piikkiin. Takuut ovat monesti lisäpalveluita, joita hehkutetaan autokauppoja tehdessä. Eri juttu sitten miten toimivat.
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Joko onkelma on selvinny? Itelläni on 11/2008 ostettu Niva myös. Siinä oli samoja oireita, jossain 45 tkm paikkeilla.
Lisäoireena oli, että moottoriveden lämpötila nousi normaaliin (eli viisari sojottaa suoraan pystyyn) ihan muutaman sadan metrin ajon jälkeen.
Autossa oli tuolloin vielä takuu voimassa, joten Delta-auto korjasi vian. Vaihtoivat uuden pakosarjan, alkupään putken ja katalysaattorin.
Korjaantui tuolla konstin.
Lisäoireena oli, että moottoriveden lämpötila nousi normaaliin (eli viisari sojottaa suoraan pystyyn) ihan muutaman sadan metrin ajon jälkeen.
Autossa oli tuolloin vielä takuu voimassa, joten Delta-auto korjasi vian. Vaihtoivat uuden pakosarjan, alkupään putken ja katalysaattorin.
Korjaantui tuolla konstin.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Terve!
Kuten tov. Einari_Larda onkin huomannut, on moottorin normaalia korkeampi käyntilämpötila eräs tukkoisen pakokaasujärjestelmän oire.
***
Pakojärjestelmän painemittaus on helppo tehdä myös kotikonstein: ensimmäinen happitunnistin irti, sen reikään sopiva putkenpätkä tms. (liitoksen ei tarvitse olla täysin tiivis), putkeen kiinni muutama metri läpinäkyvää letkua, jossa vettä.
Tällaisella itse tehdyllä U-putkipainemittarilla mitataan paine, kun moottori käy n. 2500 r/min ilman kuormaa. Sallittu paine-ero on noin 900 vesipatsasmillimetriä.
Varoitus: Letkuun riittävän korkea mutka. Jos vettä pääsee katalysaattoriin, voi seurauksena olla juttu, joka on hauska muista heti ja itsestä vasta vuosien päästä.
Katalysaattori on tietysti helppo tarkastaa irrottamalla ja sisään tähystämälläkin.
menestystä
SvS
Kuten tov. Einari_Larda onkin huomannut, on moottorin normaalia korkeampi käyntilämpötila eräs tukkoisen pakokaasujärjestelmän oire.
***
Pakojärjestelmän painemittaus on helppo tehdä myös kotikonstein: ensimmäinen happitunnistin irti, sen reikään sopiva putkenpätkä tms. (liitoksen ei tarvitse olla täysin tiivis), putkeen kiinni muutama metri läpinäkyvää letkua, jossa vettä.
Tällaisella itse tehdyllä U-putkipainemittarilla mitataan paine, kun moottori käy n. 2500 r/min ilman kuormaa. Sallittu paine-ero on noin 900 vesipatsasmillimetriä.
Varoitus: Letkuun riittävän korkea mutka. Jos vettä pääsee katalysaattoriin, voi seurauksena olla juttu, joka on hauska muista heti ja itsestä vasta vuosien päästä.
Katalysaattori on tietysti helppo tarkastaa irrottamalla ja sisään tähystämälläkin.
menestystä
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Katalysaattori
Vein Nivan Delta-autoon tutkittavaksi perjantaina ja haen pois ensi viikolla. Perjantaina sain iltapäivällä tiedon, että katalysaattori on tukossa ja myös joku laippa pitää sen yhteydessä vaihtaa. Haen Nivan pois huomenna.
Paljonkos sen auton lämpömittarin tulisi näyttää? Minulla on lämpömittari näyttänyt 90 astetta ja pysähtyessä tuuletin käynnistyy aika pian. 90 astetta on juurikin mittarin neula suoraan ylöspäin. Tätä se on näyttänyt ostohetkestä lähtien.
Katalysaattori pitänee näköjään ostaa, mutta siitä on saatava kuitti kuluttajariitalautakuntaa varten (näin neuvoi kuluttajasiamies).
Paljonkos sen auton lämpömittarin tulisi näyttää? Minulla on lämpömittari näyttänyt 90 astetta ja pysähtyessä tuuletin käynnistyy aika pian. 90 astetta on juurikin mittarin neula suoraan ylöspäin. Tätä se on näyttänyt ostohetkestä lähtien.
Katalysaattori pitänee näköjään ostaa, mutta siitä on saatava kuitti kuluttajariitalautakuntaa varten (näin neuvoi kuluttajasiamies).
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Suoraan ylöspäin se Samarassakin näyttää ja siinähän on samanlainen mittaristo. Flekti käynnistyy samarassa "punasen rajalla" ja sammuu siinä 90°C tienoilla.Niva 2008 kirjoitti:Paljonkos sen auton lämpömittarin tulisi näyttää? Minulla on lämpömittari näyttänyt 90 astetta ja pysähtyessä tuuletin käynnistyy aika pian. 90 astetta on juurikin mittarin neula suoraan ylöspäin. Tätä se on näyttänyt ostohetkestä lähtien.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Tulin asiakseni tänne foorumille kirjoittamaan kysymystä prikulleen samasta asiasta ja täältähän se minunkin ongelmani jo valmiina löytyi. Aivan samat kilometrit, aivan sama vuosimalli ja justiinsa samat oireet. Eikun yhteyttä Delta-autoon ja voimia kaikille Lada-veljille!
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
moikka lada miehet ja naiset itselläni on myös niva vm 2007 ja katalysaattoriauto.myös minun nivassa katalysaattorin sisukset ilmeisesti irti helisee ja vaikuttaa paljon vetoon uuden saa hitsaamalla tarvikekatylysaatori myös alkuperäisen helpompi asennus pakosarjan juuresta koko putki pakosarjaan ja kahdella lmbadalla.mutta myös itse helppo rakentaa itse.pietrarista ja sortavala viipuri ilmeisesti löytyy ja eikun baanalle.ei ongelma.
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Identtiset oireet oman vehkeeni kanssa... Parani kun otin katin pois.
Pitää tarvikekatti laittaa katsastukseen. Mainittakoon että omani on vain 21tkm ajettu...
Oireet:
Nuhaisuus... ei jaksa ylämäessä.
Nykii kylmänä.
Imuäänet suorastaan messevät.
Pakosarjasta vuotoa, kun paine liian kova.
Polttoaineen kulutus 14l/100km.
Kulkee suht ok matalailla kierroksilla ja matalissa vauhdeissa.
Nostaa lämmöt yli 93 asteen ja tuuletin käy heti kun pysätyy valoihin hetkeksi.
Ei ota kierroksia.
Pakokaasut tulevat ulos kuin tupakan savu keuhkoahtaumapotilaan suusta ... (ei toooh vaan köh köh köh)
Kun auton sammuttaa pimeässä niin saattaa nähdä katalysaattorin hehkuvan punaisena...
Kaikki nämä hävisivät paitsi polttoaineen kulutus, se on edelleen 10L/100km, mutta saattaa johtua siitä että kone suorastaan laulaa ja ylävääntö alkaa vasta 3300 kierroksilla... Tulee siis laulatettua...
Pitää tarvikekatti laittaa katsastukseen. Mainittakoon että omani on vain 21tkm ajettu...
Oireet:
Nuhaisuus... ei jaksa ylämäessä.
Nykii kylmänä.
Imuäänet suorastaan messevät.
Pakosarjasta vuotoa, kun paine liian kova.
Polttoaineen kulutus 14l/100km.
Kulkee suht ok matalailla kierroksilla ja matalissa vauhdeissa.
Nostaa lämmöt yli 93 asteen ja tuuletin käy heti kun pysätyy valoihin hetkeksi.
Ei ota kierroksia.
Pakokaasut tulevat ulos kuin tupakan savu keuhkoahtaumapotilaan suusta ... (ei toooh vaan köh köh köh)
Kun auton sammuttaa pimeässä niin saattaa nähdä katalysaattorin hehkuvan punaisena...
Kaikki nämä hävisivät paitsi polttoaineen kulutus, se on edelleen 10L/100km, mutta saattaa johtua siitä että kone suorastaan laulaa ja ylävääntö alkaa vasta 3300 kierroksilla... Tulee siis laulatettua...
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Mokomat katit pois aina kun ei olla katsastukseen menossa. Sentään eivät päästöjä vielä mittaa tien päällä, kun kaikki muut mitta- ja kyttäyslaitteet tuntuu löytyvän. Ja pysyypähän katti ja samalla mahdollisesti päästöt katsastuksia varten kunnossa!
Re: Miksi niva ei ota kierroksia ja kiihdy?
Terve, Onko ongelmaan löytynyt ratkaisua. Täällä meinaan aivan samat oireet nivassa. Ensin alko vähän tehot häipymään ja nyt ei saa kapinetta kulkemaan oikeastaan 60 kymppiä kovempaa... Kaasun kun polkee pohjaan alkaa välittömästi boo-aamaan. Lisäksi 4-tonin yli kun saa kierrokset houkuteltua niin alkaa jumalaton ulina kuulumaan ruiskun suunnilta. Ääni vähän saman tyylinen kuin hihnan luistaminen, mutta enemmän "mekaaninen". Imupuolen letkuissa ei ole vuotoja....