Sivu 2/42
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 19:57
Kirjoittaja THI-900
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:"Ei pitäisi olla ajonestoa. Jos on niin siinä avaimessa on siru. Se on sellainen pieni pyöreä pylpyrä siinä avaimen kahvaosan alla itse avainosassa."
Mukaan tuli vain yksi avain. Avaimen kahvassa on pyöreä VW -logo, jonka saa painettua sisään. Liekö sähköinen keskuslukkokytkin?
Lienee kuitenkin vain valoa varten. Joissain näissä avaimissa on valo. Siis metallisessa avainosassa on mustasta muovisesta osasta kohti avaimein kärkeä, joka laitetaan virtalukkoo, musta pylpyrä. Sivuprojektio muistuttaa peruslämpömittarin alasosaa/säiliötä. Mutta veikkaan että siinä ei ole ajonestoa.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Sieltäköhän moottorin kupeesta tuo koodi löytyy? Vaiko valmistenumeron perusteella?
Mulla oli jakopään suojassa nuo maagiset kirjaimet. Vahva veikkaus on että se on 2E ==>
http://www.autowiki.fi/index.php/VAG_2E-moottori
E.P. kirjoitti:Alkuperäinen ross-tech kaapeli olisi paras. Sillä saa aina viimeisimmän version ohjelmistosta, lisenssi on siis kaapeliin sisäänleivottuna. On vaan vähän suolaisen hintainen. Halvat kaapelit ovat jostain syystä lyhytikäisiä. Joku jo volkkarivoorumilla (vagarena.fi) arveli ross-tech ohjelmiston tuhoavan jotenkin noita halpoja kaapeleita. Oli niitä kiinasta suoraan tilannut, mutta rikkinäisiä ei kannata takaisin lähetellä, kun toimituskulut on enemmän kuin uusi kaapeli toimituskuluineen.
Varmasti olisi, mutta tarviiko sitä? Mulla on tommonen halpa tarvikejohto pelannu kohta 4 vuotta todella hienosti. Ja sillä on sentäst tullu tehtyä hommaa tosi paljon. Yks tutkimus kouluun ja luettu kaverien omat ja varastetut autot

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 20:02
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Valohan siinä avaimessa on. Ei tosin ole patterissa virtaa. Avain on ihan tavallinen vanhan mallinen auton avain. Ajonestotarrat ikkunoissa ovat sitten vain hämäystä. En minä niitä ajonestoja kyllä kaipaakaan. Käytetään ratin haittalukkoa.
Tutkitaan se jakokoppa ja mahdolliset merkinnät.
Olen todella kiitollinen kun viisaatte näin hienosti minua tämän vekottimen alkutaipaleella.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 20:36
Kirjoittaja E.P.
THI-900 kirjoitti:
Varmasti olisi, mutta tarviiko sitä? Mulla on tommonen halpa tarvikejohto pelannu kohta 4 vuotta todella hienosti. Ja sillä on sentäst tullu tehtyä hommaa tosi paljon. Yks tutkimus kouluun ja luettu kaverien omat ja varastetut autot

Olet oikeassa, -95 malliin riittää varmasti tarvikejohtokin, jos vaan toimii varmasti. (Eri juttu sitten, että tarvitseeko sitäkään hankkia.) Itte vaan sorruin ostamaan alkuperäisen version, kun on turhan paljon tullut ostettua sitä halpaa ensin, ja sitten hetken päästä se parempi. Ruokakunnan tuoreemmalle autolle piti kertoa, että siihen on asennettu vetokoukku, ja sillä perustelin -lähinnä itselleni- virallisen kaapelin hankinnan.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 21:07
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Minkähän kokoinen polttoainetankki tässä mahtaa olla? Tietysti sen näkee sitten ensimmäisellä Venäjänretkellä kun ajelee melko tyhjillä Värtsilään ja täyttää piripintaan.
Täytynee perehtyä noiden testereiden tai ohjelmistojen sekä kaapelien hankintaan ihan kunnolla ettei tule osteltua jotakin mikä ei sitten millään sovi mihinkään.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 21:29
Kirjoittaja Uitukki
^ Tankin suuruus luulis olevan kerrottu käyttöohjekirjassa.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 21:43
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kuten tuolla kirjoitin: Edellinenkään omistaja ei saanut auton ensimmäiseltä omistajalta käyttöohjekirjaa. Eli siitäpä ei ole apua kun sitä ei ole.
Auto on Otettu käyttöön 20.4.1995. Takapaksilätkän mukaan se on ostettu Joensuun Autoniekasta ja elellyt Enossa omistajatietojen mukaan, kunnes n. 2vuotta sitten siirtyi Heinävaaraan Emännän autoksi.
Kävin kurkkimassa noita diagnostiikkatyökalukauppoja ja kyllä hirvitti. En ole ostellut mitään Nettikaupoista ja linkkien määrä sekä sivustojen moninaisuus saivat kyllä homman tuntumaan vaikealta. Tällainen minä näitten kommunikatsioonivälineiden kanssa aina alussa olen.
http://www.ross-tech.com/ Täällä kävin kurkkimassa. Kauppa on onneksi nyt kiinni. Joutaa harjoitella ohjelman hakua. En kyllä liiemmin älyä minkä linkin tai otsakkeen takaa se mahdollisesti löytyisi ja miten sitten edetään. Ehkä tuo piuhajuttu on helpompi.
Voisitko THI-900 laittaa vaikka YV vähän yksityiskohtaisempaa kertomusta siitä, miten itse tuon soppailun teit ja mitä lie maksoi. Ei varmasti ole mikään vaikea rasti, mutta tuntuu aina kestävän minulta ja sekoilen linkeissä niin etten enää tiedä missä ja miten päin olen.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 21:46
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Nämä kaikki asiat voisivat tietysti selvitä helpommin täällä
http://www.ffp.fi/, mutta en tiedä onko minun aika liueta sinne näine juttuineni.
Saapihan nämä sitten siirtää sinne kun porukka kyllästyy ViattomanPiian toilailuihin. En vain vielä viitsi sinne VolskiVoorumiin mennä. Ei tunnu omalta toistaiseksi.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 21:54
Kirjoittaja mikko853
55l on mk3 golffin tankki korimallista riippumatta.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 22:34
Kirjoittaja tinuri
55 litraa? No onhan tuolla tietty kokoa, mutta kaverin Passatissa 70 litranen tankki. Onkohan se samoja ikiä kuin tämä Piika.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 23:04
Kirjoittaja E.P.
Elä vielä hätäile vianhkukaapelista. Ei sitä tartte normaalisti ollenkaan. Se on sitä, kun harrastajat haluaa vähän jatkoa kiintoavaimelle, eli eräänlainen työkalu vain. Oletus on, että et tarttisi sitä ihan hetkeen. Ellei sitten mielenkiinto herää uuteen harrastukseen.

Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 28.12.2010 23:10
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Onhan noita 100litran Passattejakin. Siksipä niitä niin kovasti tuolla rajanpinnassa näkeekin.
Katsellaan tosiaan sitä Diagnostiikkapuolta ihan rauhassa tässä.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 29.12.2010 0:30
Kirjoittaja samarai
Jaa se sama Passattien bensaralli pyörii täälläkin.

Viime vuonna ihmettelin Virossa Luhamaalla kun Venäjän rajajonossa seisoi kymmeniä lähinnä farkkuPassatteja. Selvisi sitten myöhemmin, että ne on sieltä bensaa/dieseliä hakemassa. Joku siellä sanoi, että "100litran Passateissa on avattu ilmaventtiili"? ja paisuntasäiliön kanssa ne vetää sen 30litraa lisää. Ja vielä paineilmalla tankkia turvottamalla on saatu 120l. tankin Passattejakin.
Ja toivotetaan räpeltämättömiä kilometrejä VW:n kanssa!
PS. Passatin tekemä maailmanennätys yhdellä tankillla - n.2500km:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Yhdell% ... 46163.html
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 29.12.2010 1:01
Kirjoittaja Evreka
Suurin ongelman golfin kanssa luultavasti tulee siitä ettei joku aamu pääsekään sisään, tai jos pääseekin niin ovet ei mene enää kiinni

Jotain nippusiteitä vw-miehet on viritelleet noiden lukkoihin, mutta en ole perehtyny tarkemmin
Viitaten tuonne nopean alueen golf-topiciin, sähköpeilithän on parhautta. Lämmityksellä olevat sulattaa itsensä ja ei tarvitse kumarrella toiselle puolelle autoa peiliä säätämään jos ei ole hyvä.
Ei kai siinä, varmastikin luotettava perusauto.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 29.12.2010 11:26
Kirjoittaja THI-900
Laitan YV:tä tässä kun ehdin.
Re: VW Golf Variant 2.0 GL 1995 ViatonPiika
Lähetetty: 29.12.2010 16:15
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
En pysynyt poissa TI -hallista. Mutta parempi siellä kuin pihalla.
Kävin ostamassa sen Rele 18 eli Polttoainepumpun releen, josta THI-900 vinkkasi. Hallilla kävin tarkastamassa nesteet. Jäähdytys, ohjaustehostimen, jarrunesteet ja öljyt sekä tuulilasinpesunesteet.
Ei ole kovin tehokas tuo sisätilalämmitin. Ensin luulin että se on mykkä, kunnes muistin missä sen katkaisin on. En tiedä oliko se miedommalla lämmöllä vai kuumemmalla. Ropelli pyörii molemmissa tapauksissa samaa nopeutta.
Lohkolämmitin tarvii vielä tarkastaa tai paremminkin sen maadoitus. Kai se oli lämmittänyt, mutta en ole kyllä varma kuinka paljon. Tosin VäliPalassa lämmitys oli niin tehokasta, että ehkä tässä on heikompi vastus.
Peittelin sen syylärin sitten väärin eli laitoin pahvit maskin sisään syylää vasten. Pahvit ovat kuitenkin siten, että lämpimällä kelillä niitä pystyy kääntää sivuun. Lisäksi peitin kumimatosta leikatuilla paloilla puskurin alla kulmissa olevat aukot sitomalla kumipalat niihin nippareilla.
Moottorin alla ei ole mitään suojaa. Puskurin vasemmassa kulmassa on ollut jonkinlainen suojaläppä sivuroiskeita estämässä, mutta tämäpä on palasina. Poistin loputkin palaset. Samanlainen on oikealla puolella ja se on ehjä.
Nostelin takajalkatilasta jäästä kankeat matot irti pohjapellistä ja laiton pahvikorokkeet niiden alle. Josko siitä jossain vaiheessa sulaisivat ja vähän kuivaisivat.
Meinasin pöpina mennä nosturille ja kyylimään pohjaa. Ehkä on parempi etten mennyt ja todennut jotakin karmeaa. Kun on niin hyvä fiilis tästä niin katastrofiruosteiden näkeminen olisi ollut varmaan kova isku. Onneksi katsastus on vasta Toukokuun korvalla, jolloin jo viitsii hitsailla jos reikää pukkaa.